forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: barman5 w Lipca 28, 2010, 06:24:19 pm
-
Witam!
Macie jakieś sprawdzone pomysły mocowania kierownicy? Chodzi mi konkretnie o połączenie mostka z rurą sterową. Ma być to do rowera LWB więc rura sterowa musi być dość długa i trochę wygięta jednak nie wiem jak się połączyć właśnie z widełkami.
Pozdrawiam!
(http://img229.imageshack.us/i/46806954.jpg/)
http://img229.imageshack.us/i/46806954.jpg/
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem twoje pytanie.
Moim zdaniem najprościej jest przerobić sobie mostek tzn. wydłużyć go i normalnie zamontować kierownicę.
Nowe mostki trzymają bezpośrednio rurę sterową, a stare są wpuszczane w nią. Osobiście nie wiem czy na starym widelcu da się dobrze umocować nowy mostek ( czy gwint nie będzie przeszkadzał w mocowaniu). Odnoszę wrażenie że mylisz pojęcia.
Widelec (sztywny) składa się z rury sterowej i goleni. Do tego dochodzą stery mostek i kierownica w tradycyjnym rowerze.
Myślę że nie ma co za wiele kombinować, najprościej kupić jakiś tani mostek z odpowiednim pochyleniem przeciąć przedłużyć (przyspawać jakaś rurkę) zamontować kierownicę i gotowe.
Jeżeli chcesz kombinować zawszę można zrobić np. jakiś trójkąt, tak samo przedłużyć i do niego zamocować kiere, bo i tak w tym układzie od mostka do kierownicy wszystko jest przecież sztywno.
-
Być może mylę pojęcia ale nie mogłem się wysłowić :-\ Chodzi mi właśni o odcinek - przedłużenie mostka - do samej kierownicy, faktycznie to nie jest przecież rura sterowa.
No i tu właśnie problem, że nie chciałbym tego połączenia z mostkiem spawać, wiadomo, że ten kawałek rurki będzie dłuższy więc pewnie nie problem o pęknięcie...
A właśnie, jak jest w starych kierownicach, jak tam jest przymocowana rura od kierownicy do steru bez tego stożka? Może gdyby wygiął dłuższy kawałek rury i przymocował to tak jak w tych starych?
A jak zostało to zrobione tutaj? ---> http://poziome.republika.pl/obrazki/rowerki/adam_k_2.jpg
-
Być może mylę pojęcia ale nie mogłem się wysłowić :-\ Chodzi mi właśni o odcinek - przedłużenie mostka - do samej kierownicy, faktycznie to nie jest przecież rura sterowa.
No i tu właśnie problem, że nie chciałbym tego połączenia z mostkiem spawać, wiadomo, że ten kawałek rurki będzie dłuższy więc pewnie nie problem o pęknięcie...
A właśnie, jak jest w starych kierownicach, jak tam jest przymocowana rura od kierownicy do steru bez tego stożka? Może gdyby wygiął dłuższy kawałek rury i przymocował to tak jak w tych starych?
ja zrobilem tak
stary mostek ( wpuszczany w rure widelca)
ucialem czesc mocujaca kiere
na pozostaly odcinek rury nasunalem rure kierownicy z hulajnogi dzieciecej, sztywno i stabilnie sie trzyma
(http://lh6.ggpht.com/_fJHwURk1ZMk/TFCwNDvReaI/AAAAAAAADG0/WpkpypB36_Y/s720/IMG_6744.JPG)
-
Jeżeli dobrze rozumiem, to tylko zwiększy ciężar nie potrzebnie.
Ja nie obawiał by się tak bardzo o pęknięcia, gdyż ty nie będziesz się na niej opierał a tylko nią kierował, nie będziesz stawał na pedałach, obierając ciężar ciała na kierownicy.
Kup sobie rurę bez szwu, o grubości 1,5-2mm jak się obawiasz i normalnie przetnij mostek, jeżeli na tyle martwi Cie to połączenie to może Ci ktoś profesjonalnie pospawać, możesz też zastosować w miejscu łączenia wzmocnienie wewnętrzne w postaci grubego drutu wspawanego w środek zwiniętego w spiralę (sprężynę)- ale całkowicie przyspawane. Myślę jednak że jest to zbędne. Rozwiązanie to zostało zastosowane przez architektów przy budowie w Korei budynku składającego się wyłącznie z dachu bez żadnych powietrznych podbór. Widać sprawdza się genialnie. :D z tym że nie pamiętam jak nazywa się ta budowla wiem tyle że była wzorowana na australijskiej budowli.
-
Osobiście nie wiem czy na starym widelcu da się dobrze umocować nowy mostek ( czy gwint nie będzie przeszkadzał w mocowaniu).
Da się, są mostki nakładane na rurę sterową pod rozmiar 1'' cal i gwint nie przeszkadza. Są też redukcje wpuszczane w rurę sterową pozwalające założyć mostek 1 i 1/8 na rurze sterowej 1", problem w tym ze waga mostek + redukcja jest zwykle większa niż waga mostka wpuszczanego na 1".
-
Da się, są mostki nakładane na rurę sterową pod rozmiar 1'' cal i gwint nie przeszkadza. Są też redukcje wpuszczane w rurę sterową pozwalające założyć mostek 1 i 1/8 na rurze sterowej 1", problem w tym ze waga mostek + redukcja jest zwykle większa niż waga mostka wpuszczanego na 1".
oczywiscie stanowi to problem tylko dla tych którzy sie tymi gramami przejmują :)
po moim ostatnim wyjezdzie z nadbagazem 35 kg mocno zweryfikowalem wpływ wagi pierdół na "jezdność" bikea :D
Wiem Yin ze da Ciebie to ważny aspekt, ale jest sporo ludzi którym to do pewnych granic po prostu jest obojętne ;)
-
Da się, są mostki nakładane na rurę sterową pod rozmiar 1'' cal i gwint nie przeszkadza. Są też redukcje wpuszczane w rurę sterową pozwalające założyć mostek 1 i 1/8 na rurze sterowej 1", problem w tym ze waga mostek + redukcja jest zwykle większa niż waga mostka wpuszczanego na 1".
i taki mostek bez problemu się trzyma gwintu? no pozostaje też estetyka zbyt pięknie to chyba nie wygląda. W takim razie można też zamontować nowe stery do starego widelca? Ale to chyba nie potrzebne kombinowanie.
-
po moim ostatnim wyjezdzie z nadbagazem 35 kg mocno zweryfikowalem wpływ wagi pierdół na "jezdność" bikea :D
Z sakwami raczej się nie jeździ dla wysokich średnich (choć są wyjątki: http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/ (trzeba zerknąć na wpisy) ) ale choćby na podjazdach na pewno czułeś że jedziesz z sakwami a nie bez?
Wiem Yin ze da Ciebie to ważny aspekt, ale jest sporo ludzi którym to do pewnych granic po prostu jest obojętne ;)
Zdaję sobie z tego sprawę ;). Myślę że jak już jesteśmy przy jakimś rozwiązaniu to oprócz zalet wypadało by wspomnieć o wadach - w tym przypadku jest to waga. Mam na co dzień dostęp do paru rowerów o różnej wadze i w czasie jazdy widzę różnice dosyć mocno. Dlatego też często namawiam do odchudzania sprzętu. (Oczywiście w rozsądnych granicach wagowo - cenowych, płacenie 200-300 zł za część o 10g lżejszą uznaję już za co najmniej lekko niezdrowe ;) ).
i taki mostek bez problemu się trzyma gwintu?
Tak, samo dokręcenie bez topcapa wystarcza. Czasem gwint się odbija od strony mostka i trzeba zdejmować mostek kręcąc nim po gwincie ale nie wpływa to na wytrzymałość (ścianki mostka są w tym miejscu grube ).
no pozostaje też estetyka zbyt pięknie to chyba nie wygląda. W takim razie można też zamontować nowe stery do starego widelca? Ale to chyba nie potrzebne kombinowanie.
Wygląda normalnie, jak każdy mostek. Nie wiem jak jest z estetycznym zamknięciem rury sterowej bo topcap'ów w rozmiarze 1" nie widziałem.
Z sterami jest inaczej: nie da się fizycznie zmiescić sterów 1 i 1/8 w główce ramy na 1" - jest za mała. Chyba się odwrotnie - kojarzę że bywają redukcje sterów 1 i 1/8 dla widelców 1" (czyli montujemy stery 1 i 1/8 w główce ramy dedykowanej dla standardu 1 i 1/8 i widelec 1" ).
Zakładam że przez ''nowe stery'' możesz rozumieć stery na łożyskach maszynowych: na 90% są takie w rozmiarze 1" ( miałem je w rękach, zakładam że były fabryczne ale mogę się mylić stąd te 90%) ) natomiast swego czasu szukałem takowych na allegro i w rowerowych - bezskutecznie.
-
po moim ostatnim wyjezdzie z nadbagazem 35 kg mocno zweryfikowalem wpływ wagi pierdół na "jezdność" bikea :D
Z sakwami raczej się nie jeździ dla wysokich średnich (choć są wyjątki: http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/ (trzeba zerknąć na wpisy) ) ale choćby na podjazdach na pewno czułeś że jedziesz z sakwami a nie bez?
kazdy sposob rywalizacji jest dobry :), jesli robie wyprawe 7mio dniowa, to bez sakw ciezko, no i w takiej wyprawie lepiej sie nie odnosic do tego "jakby mi sie zajebiscie jechalo bez tego majdanu" bo sie zniechecic mozna, na takiej wyprawie umysl jest w innym stanie :)
Wiem Yin ze da Ciebie to ważny aspekt, ale jest sporo ludzi którym to do pewnych granic po prostu jest obojętne ;)
(Oczywiście w rozsądnych granicach wagowo - cenowych, płacenie 200-300 zł za część o 10g lżejszą uznaję już za co najmniej lekko niezdrowe ;) ).
uff... bo przez chwile odnioslem wrazenie ze kazdy gram sie liczy :), ja w każdym bądź razie poki mam jeszcze 10 kg nadwagi, nie patrze na zbedne kilogramy w ramie, bo wiem ze taniej i zdrowiej będzie po prostu odchudzic samego siebie :)
-
Wygląda normalnie, jak każdy mostek. Nie wiem jak jest z estetycznym zamknięciem rury sterowej bo topcap'ów w rozmiarze 1" nie widziałem.
Z sterami jest inaczej: nie da się fizycznie zmiescić sterów 1 i 1/8 w główce ramy na 1" - jest za mała. Chyba się odwrotnie - kojarzę że bywają redukcje sterów 1 i 1/8 dla widelców 1" (czyli montujemy stery 1 i 1/8 w główce ramy dedykowanej dla standardu 1 i 1/8 i widelec 1" ).
Zakładam że przez ''nowe stery'' możesz rozumieć stery na łożyskach maszynowych: na 90% są takie w rozmiarze 1" ( miałem je w rękach, zakładam że były fabryczne ale mogę się mylić stąd te 90%) ) natomiast swego czasu szukałem takowych na allegro i w rowerowych - bezskutecznie.
Tu już mam chyba niestety wyrobione swoje zdanie, moim zdaniem nigdy coś z przejściówka nie ziała tak samo jak oryginał. Zawsze miałem jakieś kłopoty. Jeżeli chodzi o estetykę to chodziło mi po protu o zakładanie mostka na gwintowaną rurę sterową, która w starych modelach jest krótsza od tych gładkich. NIe ma jakiegoś ślizgania? Dobrze można złapać?
Żyjąc cały czas w epoce starych nakręcanych sterów, nie trzymałem jeszcze nigdy w ręku tych nie nakręcanych, nie mówię już o tym czy są zintegrowane, czy pół zintegrowane.
W skrócie, kupując pierwsze lepsze stery ahed np. : http://allegro.pl/item1165749623_stery_1_1_8_ahead_na_maszynie_lekkie_117g.html, jeżeli mam odpowiednią średnicę widelca i główki ramy(zewnętrzna widelca 28.6mm, główka ramy średnica wewnętrzna 34mm, zewnętrzna 36mm) to mogę je założyć bez względu na to czy widelec jest gwintowany czy nie. Nie znam do końca mechanizmu i sposobu montażu, chyba bez praktyczniej próby nie dowiem się wszystkiego.
-
Cześć ja zrobiłem w ten sposób http://fotozrzut.pl/zdjecia/362f12f759.jpg może zdjęcie nie jest z byt blisko ale zauważysz.
-
Tu już mam chyba niestety wyrobione swoje zdanie, moim zdaniem nigdy coś z przejściówka nie ziała tak samo jak oryginał. Zawsze miałem jakieś kłopoty.
Fotka wytłumaczy lepiej niż słowa :)
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_ADAPTER+WSPORNIKA+KIEROWNICY+EXTENDER.html?PT=53118436&PZTA=A&HNT=T&PD=&WSZDZ=T
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_ADAPTER+AD-307__P_53034290-53010001__PZTA_A__PD_.html
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_PIER%A6CIE%D1+REDUKCYJNY+DO+G%A3%D3WKI+RAMY+1-1-8%22__P_53153691-53010001__PZTA_8__PD_53010610.html
Jak widać tu się nie ma co psuć.
Przy okazji znalazłem też korek do mostka na 1''
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_KOREK+DO+STER%D3W+ROUNDHEAD.html?PT=53140803&PZTA=8&HNT=T&PD=53010610&WSZDZ=T
Jeżeli chodzi o estetykę to chodziło mi po protu o zakładanie mostka na gwintowaną rurę sterową, która w starych modelach jest krótsza od tych gładkich. NIe ma jakiegoś ślizgania? Dobrze można złapać?
Rurę sterową w nowym widelcu można przyciąć jak nam to odpowiada, więc jeśli chcemy zastosować mostek a-head na 1" to przycinamy odpowiednio wysoko. Problem może być w rurach już przyciętych gdzie rura sterowa kończy się z wysokością nakrętki sterów - wtedy zostaje tylko mostek wpuszczany. Ślizganie, przynajmniej u mnie nie występowało. Mam akurat ten mostek zdjęty więc jutro wrzucę fotki.
W skrócie, kupując pierwsze lepsze stery ahed np. : http://allegro.pl/item1165749623_stery_1_1_8_ahead_na_maszynie_lekkie_117g.html, jeżeli mam odpowiednią średnicę widelca i główki ramy(zewnętrzna widelca 28.6mm, główka ramy średnica wewnętrzna 34mm, zewnętrzna 36mm) to mogę je założyć bez względu na to czy widelec jest gwintowany czy nie. Nie znam do końca mechanizmu i sposobu montażu, chyba bez praktyczniej próby nie dowiem się wszystkiego.
Stery to temat rzeka :). Zasadniczo są też gwintowane rury sterowe w widelcach 1 i 1/8 i stery skręcane w tym rozmiarze, sam tak mam w aluminiowym sztywnym widelcu. I teraz mam problem bo rama do której chciałem ten widelec założyć ma główkę pod stery A-head a te przez swoją wysokość wymuszają mostek wpuszczany 1 i 1/8 i stery skręcane (zbyt krótka rura sterowa żeby dobrze "złapać" mostek a-head). Gdybym miał ramę z główką na stery niskoprofilowe lub zintegrowane ilość wystającej rury sterowej pozwoliła by mi na użycie mostka ahead. ( I co za tym idzie zysk 300g-400g na wadze roweru, bo mój wpuszczany mostek na 1 i 1/8 jest zrobiony z stali i waży tyle co kowadło ;) ).
-
Cześć ja zrobiłem w ten sposób http://fotozrzut.pl/zdjecia/362f12f759.jpg może zdjęcie nie jest z byt blisko ale zauważysz.
Chyba zrobię podobnie jak u Ciebie, nie kieruje się trochę dziwnie? Chodzi mi o to czy przy większych zakrętach nie musisz "przesuwać" kierownicy w którąś stronę.
Nie jest męczące to, że nie masz manetek przy kierownicy? Zastanawiam się czy u siebie prowadzić na kierownice :)
P.S. fajny rowerek ;)