forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: staskiewicz w Czerwca 28, 2010, 10:54:59 pm
-
Nie wiem czy słyszeliście oskarżenia wysunięte przeciwko Fabianowi Cancellara, że stosuje zdopingowany rower silniczkiem elektrycznym. Całość tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=8Nd13ARuvVE
Asystent supportu można zobaczyć tutaj: http://www.gruberassist.com/
Plotka głosi, że patent jest stary jak świat i w Polsce podobno ktoś wygrał maraton mtb, stosując silniczek i akumulatorki modelarskie.
Swoją droga pomysł jest wg mnie rewelacyjny bo to taki wspomagacz na podjazdy, wiatry, emeryturę itd.:) Prócz oczywiście zawodów.
-
Trzeba przyznać, że całkiem ciekawe rozwiązanie:) Co prawda w tej skrytej strukturze ciężko załadować dużo ogniw, ale zawsze to jakaś dodatkowa pomoc:) Kiedyś spotkałem się z obliczeniami fizyków którzy twierdzili, że gdyby kolarz jechał z wystawionym kciukiem przez cały wyścig to przyjechał by sekundę później czy coś koło tego, a taki śilniczek choćby miał 50W to już jest duży doping dla kolarza. W całej ramie zapakować ogniwa (na moje oko zmieści się koło 10-15 ogniw co daje koło 110W czyli dwie godzinki dopingu:) a stosując nowe ogniwa panasonica o pojemności 3700mAh nawet i 200W wyjdzie:) Pewnie jakby się postarali to więcej by wcisnęli ale wtedy to już by gość odjechał ho ho od peletonu i by było zbyt podejrzane:) To tylko zgrubne liczenie, ale obrazuje mniej więcej jaką pomoc (Boską rękę:) )uzyskuje kolarz:)
-
a stosując nowe ogniwa panasonica o pojemności 3700mAh nawet i 200W wyjdzie:)
O jakim typie ogniw mówisz? Jakiś link?
-
linku nie pamiętam ale albo na endlesssphere albo na arbitrze ktoś podawał linka do nowych li ion z większą pojemnościa. Ideowo większa pojemność osiagana jest poprzez zastosowanie takich materiałów które pozwalają rozładować bezpiecznie ogniwo do około 2.0V a nie 3.0 (2.8) jak jest teraz w przypadku li ion.
-
A format ogniwa? Typu 18650 czy coś większego / mniejszego?
-
18650, chociaż ostatnio wyczytałem jeszcze lepszego patenta, ponoć udało im się jeszcze bardziej zagęścić ilość magazynowanej energii, ale nie mogę znaleźć nigdzie tego linka.
-
Cały przemysł rowerowy już idzie w stronę wspomagania pedałowania, a nie elektrycznych motorowerów. Giant ma swoja hybrydową technologię reszta też mocno nad tym pracuje. Zachód się mocno starzeje, a emeryci chcą kontynuować swoje pasje, więc rynek chyba mają spory. Dodatkowo otwierają się spore możliwości do turystyki rowerowej, rezygnacja z wyciągów przez MTB itd. Co ciekawe w Chinach od kilku lat nastąpił wielki spadek sprzedaży skuterów i silników spalinowych i wyprzedają to co mogą do trzeciego świata:) Wielkie chińskie miasta zostały opanowane przez rowery z silnikami elektrycznymi. Muszę podpytać modelarzy czy da radę zastosować silnik z przekładnią planetarną. Skoro te silniczki są i ponad 500 W, a duże modele ważą po 5 kg i robią masakryczne rzeczy w powietrzu to chyba dałyby radę na takiego "asystenta". Choć na pewno kosztownego.
-
Są silniki z przekładnią planetarną, ale lepiej mieć wolno obrotowy silnik niż bawić sie w przekładnie planetarne. Silniki najlepiej używać ze stałym magnesem bo są super lekkie i mają dużą sprawność. A najlepsza opcja to silnik bezszczotkowy BLDC którego żywotność jest dużo wyższa od szczotkowca, za komutacje w nim odpowiada elektroniczny sterownik. Tak, że jedyne co może się zużyć to łożyska, przepalić uzwojenia(np.przegrzać) albo zajechać elektronike:)
-
A nie wiecie gdzie kupić silnik z taka przekładnia coby do rury pod siodłowej pasował:)? kiedyś znalazłem taka szwajcarska firme ale ceny mieli z kosmosu typu 400 euro, nie zna ktoś jakiegoś polskiego odpowiednika w złotówkach:)?
-
No dobra jak się bawić to się bawić:)
Wpisujemy propozycje silniczków (może stąd:http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=27), akumulatorków i pomysłu na sprzęgiełko/wolnobieg, przekładnia stożkowa to chyba nie problem.
-
tylko jest jeden problem, one są baaardzo wysoko obrotowe i trzeba by dużo przekładni, a te podsiodłowe to są długie z dużą ilością biegunów dzięki czemu są silne i wolnoobrotowe. Jedyne wyjście to specjalny silnik albo duża skrzynia z zębatkami:D
-
Jak prędkość kv byłaby zatem odpowiednia?
-
Kadencja kolaży waha się w granicach od 60 do koło 100 (dokładnie nie pamiętam) ale to daje obraz jakie musza być obroty silnika. Przekładnia w suporcie myśle że powinna się zmieścić 10:1 czyli od 600 do 1000 obrotów powinien mieć silnik a to już jest bezproblemowe do osiągnięcia. Jednak na modelarski silnik to nadal za niskie obroty.
-
No faktycznie ciężko znaleźć. Jednie co to popularny ten tutaj:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=Turnigy_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_%28eq:_70-55%29
Ale to już było - trzeba kombinować na zewnątrz.
-
W tym roku kolego tylko uczciwie możesz wygrać jakiś wyścig:P
-
Dobre, dobre ;D
a na poważnie szukam wspomagacza dla drugiej połówki, tylko że to wszystko na razie mało estetyczne jest...
-
Jak masz dwa klocki ( w ojro) to wpisz w google gruber assist, estetyka (wizualna) na najwyższym poziomie;).
-
Dobre, dobre ;D
szukam wspomagacza dla drugiej połówki,
A kto pierwwwwszsszszsą obaliłłłłłł?
-
Dobre, dobre
szukam wspomagacza dla drugiej połówki,
A kto pierwwwwszsszszsą obaliłłłłłł?
;D ;D ;D