forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: MaciejDlugosz w Kwietnia 08, 2010, 02:55:11 pm
-
Hmmmm - ciekawe... Żeby zrobić trike'a można "szczepić" dwa górale i zrobić szczątkową ramę, ewentualnie dorobić tylny wahacz:
http://www.bikeproof.ch ---> strona twórcy
http://www.youtube.com/watch?v=4ypEtgBbAtg ----> wideo z jazdy
(http://www.bikeproof.ch/joomla/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_vueensemblependantlesoudage.jpg)
(http://www.bikeproof.ch/joomla/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_sur%20roues%20face.jpg)
... a żeby było ciekawiej...to spryciarz założył panel słoneczny 235W o wymiarach 79cm x 160 cm ... który ładuje baterie:
(http://www.bikeproof.ch/joomla/images/stories/msgImage/solar%20panel.jpg)
(http://www.bikeproof.ch/joomla/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_prparatif.jpg)
I rezultat tego wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=opbEw_B6KhM ---> wideo z jazdy słonecznie ładowanym elektrykiem
-
Coś ten "szczepiec" się przechyla na jedną stronę podczas jazdy. I nie widzę tego w szybko pokonywanych zakrętach - wysoko umieszczony środek ciężkości, wogóle ciężkie to jak szlag - dwa górale + dodatkowa konstrukcja łącząca + daszek + solar + silnik. ::)
-
Coś ten "szczepiec" się przechyla na jedną stronę podczas jazdy. I nie widzę tego w szybko pokonywanych zakrętach - wysoko umieszczony środek ciężkości, wogóle ciężkie to jak szlag - dwa górale + dodatkowa konstrukcja łącząca + daszek + solar + silnik. ::)
bo to jest już nie rower a wozidęłko elektryczne... bliższe samochodowi czy motorowerowi... do celów reklamowych wydaje się świetne. podobnie do spacerowego zwiedzania okolicy...
zauważ ma 3 silniki elektryczne... czyli raczej solidny ale i ciężki napęd... -i przeznaczone praktycznie do jazdy na napędzie... w miarę statecznego przemieszczania się po okolicy -szokując wszystkich wokół... chyba taki był cel...
co do środka ciężkości - - fotel jest dość nisko -jeśli i aku jest nisko to SC może być też dość nisko... i wtedy stateczność w zakrętach może być niezła... prawdopodobnie rowereko -pojazd jest szybki na długich prostych -i musi zwalniać przed zakrętami. zwalnianie -nie przeszkadza -3 huby błyskawicznie go znowu rozpędzą... jeśli ktoś nakombinował z solarem -to ja bym postawił flaszkę przeciw piwu, ze i odzysk energii hamowania zrobił...
-
Pomysł jest ciekawy, inni robili podobne "trajki z ładowaniem solarnym aku". Mi chodziło bardziej o szczepienie dwóch ram rowerów górskich w celu zbudowania trike'a. Idea panelów słonecznych jest po to żeby aku ładowało się gdy świeci Słońce. Pomysł który sprawdza się na wyścigach w Australii. W naszych warunkach miałoby to sens gdyby traktować panel słoneczny jednocześnie jako ochronę przed warunkami atmosferycznymi (czyli: deszczem). Wydajności nie znam - proszę potraktować jako ciekawostkę (no chyba że ktoś chce się rozczarować że panel 80x160 cm ma taką mała wydajność). A oto inne trajki solarne:
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S1LGGZEJgBI/AAAAAAAAA1o/Y0XLHAvQ0r0/299076.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S4d7Bb_ndII/AAAAAAAACLU/w87VAwTaO8c/HZ_2000.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S20Ff3B4WjI/AAAAAAAABjk/oqvnQn0x2qs/pannon-rider2.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S20FgIFDf0I/AAAAAAAABjo/SODbc1Xe2yM/pannon-rider3.jpg)
-
solar mający troszkę ponad 1m2 powierzchni może dać ze 150-200W nergi... czyli rowerek ze 20km/godz się toczy przy solidnym słoneczku...
a typowe zastosowanie... jedziemy rowerkiem z solarem do pracy na ósmą te 10-15 kilometrów... parkujemy ciekawostkę przed biurem... i do końca roboty o 16tej mamy na ful naładowany... spoko wracamy na prądzie do domu... -jeszcze sporo prądu zostaje... stawiamy przed chałupą o 17-tej... i do tej 20-tej 21-szej mamy znowu naładowane -co najmniej na 70% -co wystarczy żeby rano do roboty śmignąć... a w dzień to się już do pełna naładuje... i się kręci... żadnego podpinania ładowania... robisz zakupy, zatrzymujesz się na żarło -czy idziesz do pracy... a pojazd sam się "regeneruje"
moim zdaniem przyszłość rowerów elektrycznych...
pełna skorupa -karoseria laminatowa - węgiel + kewlar i troszkę szkła -3 koła i silnik 500W - jakieś 48V i 20Ah litu na pokładzie... plus solar zdolny to w 5 godzin naładować... -co da 50km/godz na aku i awaryjne 20km na dowleczenie się po wykończeniu aku.
robisz 50km zasięgu max... i stawiasz na parkingu na kilka godzin... potem znowu robisz... raz w tygodniu szmata przecierasz solar a co 2 lata wymieniasz aku.
-
To jest fajny patent na wyprawy np. żeby naładować telefon czy GPS'a. Choć z drugiej strony dynamo w piaście i charbike załatwia to samo a nie jesteśmy zależni od słonecznej pogody.
-
To jest fajny patent na wyprawy np. żeby naładować telefon czy GPS'a. Choć z drugiej strony dynamo w piaście i charbike załatwia to samo a nie jesteśmy zależni od słonecznej pogody.
ta... tylko, ze musimy pedałować i to z dodatkowym oporem na dynamo... a przy założonym powyżej wykorzystaniu rowerku słoneczna pogoda nam niepotrzebna... ważne, że słońce w ogóle jest... a że za chmurami... to będziemy mieć połowę mocy solarów i pełne naładowanie potrwa nie 3 a 5 godzin... ewentualnie - po rozładowaniu aku awaryjnie pojedziemy na solarze nie z prędkością 20km/godz a z prędkością 12km/godz...
pojazd będzie miał dość konkretne zastosowania... jako mały i ekologiczny pojazd miejski i podmiejski... parkingi na przedmieściach -i międzymiastowo komfort samochodów... a w mieście przesiadka na małe wszędzie się mieszczące i niedymiące cosik... minimum komfortu dla człowieczka w garniturze... być może wypożyczany jak teraz rowery w wielu miastach europy...
po prostu do czegoś innego niż obecny klasyczny rower...
może sobie kiedyś taką trajkę zmontuję...
-
Rower ma małe zużycie energii potrzebne do jazdy więc takie panele słoneczne pełniące rolę ładowarki aku oraz zarazem rolę delikatnej poprawy aerodynamiki mają sens. Ja np. mam bardzo śmieszną obudowę - ale minimalnie, ale jednak poprawiła mi ta obudowa osiągi:
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzgRHAjZUoI/AAAAAAAAABc/6ma_Cv090q8/s512/wreszcie.jpg)
Rower hybryda (z silnikiem elektrycznym) i panelami słonecznymi... Mniam, mniam. Yin - panele słoneczne ładują również przy zachmurzonej pogodzie. Słabiej (nie wiem ile dokładnie "słabiej") ale jednak ładują.
-
- panele słoneczne ładują również przy zachmurzonej pogodzie. Słabiej (nie wiem ile dokładnie "słabiej") ale jednak ładują.
zależnie od stopnia zachmurzenia... zazwyczaj przy pochmurnym niebie dają 50-do 70% wydajności nominalnej.
światła jest niewiele mniej -jedynie jest bardziej rozproszone... i troszkę inny rozkład widma.
normalnie panele przerabiają na prąd poniżej 20% światła... przy chmurach nadal dociera sporo z zakresu którym karmi się solar.
-
ta... tylko, ze musimy pedałować i to z dodatkowym oporem na dynamo...
Cała zabawa w rowerach polega na tym że trzeba pedałować ;). Co do oporu: celowo wspominałem o dynamach w piaście - opory są bez porównania mniejsze od dynam typu butelkowego, a przy nieobciążonym układzie są takie same jak przy zwykłej piaście ( przynajmniej ja na kole 20" nie wyczuwam różnicy).
-
ta... tylko, ze musimy pedałować i to z dodatkowym oporem na dynamo...
Cała zabawa w rowerach polega na tym że trzeba pedałować ;). Co do oporu: celowo wspominałem o dynamach w piaście - opory są bez porównania mniejsze od dynam typu butelkowego, a przy nieobciążonym układzie są takie same jak przy zwykłej piaście ( przynajmniej ja na kole 20" nie wyczuwam różnicy).
Może jestem przewrażliwiony ale jak dla mnie nawet opory wyłączonej piasty z dynamem są jednak odczuwalne gdy porównuję do piasty bez dynama. Rower dalej się toczy gdy nie ma dynama w piaście, choćby dynamo było wyłączone. Testowałem dynamo Shimano 3W (rower górski 26") i miałem do porównania w tym samym rowerze kółko z piastą Shimano DX. Oraz Shimano 2.4W (rower poziomy 28") i miałem do porównania kółko z piastą Shimano STX RC. I nawet wypasiona piasta z dynamem Schmidt 3W z Niemiec choć ma łożyska maszynowe to jednak też wprowadza (małe ale jednak) opory (miałem to wiem) nawet gdy jest nieobciążona (tu akurat robiłem testy jedynie trzymając koło w rękach i było czuć że szarpie delikatnie na bardzo niskich obrotach). Obecnie jeżdżę na światłach LED zasilanych z baterii.
-
Też preferuję zasilanie zewnętrzne, piasta z dynamem jest mi głownie potrzebna na wycieczki do zasilania gps + światła awaryjne bo na dwóch bateriach mam 4h jazdy z maksymalna mocą światła.
Wracając do kół, niedługo założę koło 20'' bez dynama i porównam średnie. Podejrzewam że może być na korzyść koła bez dynama, jednak nie tyle przez opory piasty co na mniejszą masę całego koła. Co do pracy kół z dynamem: u mnie żadnego szarpania nie wyczuwam.
-
http://www.gigatrike.com/frame.htm
Kolejny chytry sposób na trike'a. Tym razem rama z "gaz-rurki". Po skręceniu oczywiście pospawana. Nie cała konstrukcja zrobiona jest na tej zasadzie... choć... można by się o to pokusić. Z góry uprzedzam że tego nie robiłem, choć Amerykanin chwali swoje pomysły. Potem sprzedaje te trajki na e-bay'u.
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S8LlbyPS_II/AAAAAAAACkI/VULp71ndLbE/100_2464.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S8LlcAC1fVI/AAAAAAAACkM/E2OomugDIP4/100_2466.JPG)
-
Jeśli wytrzymałość amerykańskich gazrurek jest taka sama jak naszych, to przeciętny amerykanin siadając w fotelu zrobi z tego trajka lowracer'a z prześwitem 1 cm :D. On jest chyba robiony bardziej pod dzieci ( w dodatku te chudsze ;) ).
-
Jeśli wytrzymałość amerykańskich gazrurek jest taka sama jak naszych, to przeciętny amerykanin siadając w fotelu zrobi z tego trajka lowracer'a z prześwitem 1 cm :D. On jest chyba robiony bardziej pod dzieci ( w dodatku te chudsze ;) ).
Gaz-rurki za mało wytrzymałe... No dobra. Mogą być rury hydrauliczne - występują w weilu srednicach i tez można je łączyć ze sobą skręcając złączkami.
Nie wiem jak użytkownicy takich "gaz-rurkowych" trajek. Gość działa na e-bay'u i sprzedaje te wyroby. Może to nieadekwatne do tego ile "ważą" i "mierzą" Amerykanie - ale pokazuje na tej trajce swoją żonę:
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S8L2k6nOvCI/AAAAAAAACkc/HAuROvy56cg/s640/k13.jpg)
-
Maciej napisał
"pokazuję na trajce swoją żoną"
No to Maciej nic tylko pogratulować!
Zdjęcie wywarło na mnie takie wrażenie, że dopiero po 5 min wpatrywania się zauważyłem na zdjęciu rower! ;D
Kawał mi się przypomniał
W supermarkecie "Przepraszam,pana zgubiłem gdzieś żonę"
"Ja też zgubiłem żonę- a jak Pańska wygląda?
Blondynka, zgrabna, biust odpowiedni... a Pana?
Nieważne, szukajmy Pańskiej!
-
Maciek napisał :"ale pokazuje na tej trajce swoją żonę" --ale nie Maciek pokazuje tylko gość co na e-bay'u działa ,dobra koniec złośliwości, popatrzcie lepiej na te piastki w przednich kółkach :) made in china (tu chodzi mi o nośność ,wytrzymałość --dla rasy dalekowschodnioazjatyckiej )
-
No właśnie moja żona (czyli nie ta kobieta na zdjęciu) jeszcze nie chce wsiadać na poziomy i dać się fotografować. Bo ... ekhmmm... nie wsiada na byle jaki rower. Flevo-Racer (jedyny rower poziomy jaki mam obecnie) jest podrdzewiały i za Boga Ojca nie namówię mojej żony żeby dała się fotografować na takim brzydkim rowerze ;) W Ameryce to co innego. W imię sprzedaży ludzie zrobią tam (w USA) prawie wszystko. Business is business!
No i kobiety - tak jak zauważyłeś Sławek - mają magiczną zdolność odwracania uwagi. To warto wykorzystać. Np. żaden rasowy show motocyklowy czy samochodowy bez kobiet się nie obejdzie!
-
Moja druga połowa na pozłacany nawet by nie wlazła --bo to coś pedały nie tu ma gdzie powinno ;D ;D ;D
-
Ja już wiem że moja żona lubi komfort więc szykuję trajkę z pełnym zawieszeniem i silnikiem elektrycznym. Myślę że wtedy da się namówić. Tyko kurde muszę jeszcze sprawić żeby ładnie to wyglądało. Hmmmmm. No to świeżutka farba + dobry lakier (samochodowy, z ziarnem metalicznym) i na pewno się zgodzi!
-
Jeżeli farba to z ziarnem metalicznym a lakier to bezbarwny i wtedy to = metalik ;D
-
Jeżeli farba to z ziarnem metalicznym a lakier to bezbarwny i wtedy to = metalik ;D
Yyyyyyy. No to wyszło wreszcie na jaw że jestem lamerem gdy chodzi o farby i lakiery samochodowe :( Powtarzam jak papuga to co usłyszałem o lakierach samochodowych - a się nie znam i przekręciłem. Kapitanie Wasyl - dzięki za zwrócenie uwagi! Szacunek!
-
Witam
Z dwojga rzeczy wybieram Blondynę {całkiem apetyczna}
A tak swoją drogą zauważyliście jak się pochyliły przednie koła do środka.
A na poprzednich zdjęciach były w pionie.
Konstrukcja siada...
Pozdrawiam T1
-
A tak swoją drogą zauważyliście jak się pochyliły przednie koła do środka.
A na poprzednich zdjęciach były w pionie.
Konstrukcja siada...
Pozdrawiam T1
Większość rowerów górskich ma niewystarczająco sztywne bocznie tylne widełki i mną się w zakręcie. Każdy doświadczony biker MTB może o tym mówić i pisać. Tylko tego na zdjęciach nie widać na pierszy rzut oka. Podobnie ramy MTB z zawieszeniem jednoosiowym tylnego widelca. Mną się i rower się nie prowadzi jak po sznurku. Ale tego też nie widać. Niemieckie czasopismo "Bike" robiło testy i pokazywali to w liczbach (i chyba do tej pory to robią). Niektóre firmowe ramy np. "Rocky Mountain" potrafiły pęknąc w trakcie testów na maszynach (była seria obciążeń około 200 000 powtórzeń i np. rama pękała po 90 000 obciążeniach). Różne firmy. Nie tylko Rocky Mountain. A jak ktoś chce zobaczyć jak się gnie rama górala to proszę zacisnąć hamulce i naciskać z boku na korby (opierając się na pedałach). 99% ram będzie się widocznie uginać i zobaczycie to gołym okiem.
-
Moja dłużyca to ma. Ostatnio stwierdziłem jak koło ocierało o hamulce przy ruszaniu ;(
-
Kolejny chytry sposób na trike'a:
http://www.youtube.com/watch?v=_w93J0Hy2X8 ----> tu jest wideo jak to fajnie jeździ
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TD38l7lzwuI/AAAAAAAADl8/3UD2Newm630/s512/DSCN5198.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S8tscJpOKzI/AAAAAAAACos/WNQ3kEjEqvE/s576/chytry%20trajk.jpg)
-
Wprawia mnie to w zdumienie - przerobiony rower w typie Flevo-Racer (High-Racer, MBB, FWD, FWS). Może jeszcze da mi się "poprawić" mojego Flevo-Racera (problematyczny przy niskich prędkościach i przy powolnych manewrach). Dociążone przednie koło piastą z silnikiem elektrycznym - musi być bardziej "spokojny" w sterowaniu. Hmmmm...
http://velorizontal.bbfr.net/le-coin-du-constructeur-amateur-f10/trike-traction-directe-inclinable-electrifie-t9882.htm
http://www.youtube.com/watch?v=gOXPBfISbK8 ---> tu jest wideo jak to jeździ
http://www.youtube.com/watch?v=vKkG8S_Jawk ---> a tu jest wideo jak się przewraca :( Wiem z autopsji że Flevo-Racer "nie lubi" gdy zatrzymuje się go w skręcie (trzeba zawsze o tym pamiętać)
(http://i87.servimg.com/u/f87/12/17/43/78/img11210.jpg)
(http://i87.servimg.com/u/f87/12/17/43/78/dscn0017.jpg)
(http://i17.servimg.com/u/f17/12/17/43/78/dscn0120.jpg)
(http://i17.servimg.com/u/f17/12/17/43/78/dscn0118.jpg)
(http://i17.servimg.com/u/f17/12/17/43/78/dscn0119.jpg)
(http://i17.servimg.com/u/f17/12/17/43/78/dscn0122.jpg)
(http://i67.servimg.com/u/f67/12/17/43/78/110.jpg)
-
Większość rowerów górskich ma niewystarczająco sztywne bocznie tylne widełki i mną się w zakręcie. Każdy doświadczony biker MTB może o tym mówić i pisać. Tylko tego na zdjęciach nie widać na pierszy rzut oka. Podobnie ramy MTB z zawieszeniem jednoosiowym tylnego widelca. Mną się i rower się nie prowadzi jak po sznurku. Ale tego też nie widać. Niemieckie czasopismo "Bike" robiło testy i pokazywali to w liczbach (i chyba do tej pory to robią). Niektóre firmowe ramy np. "Rocky Mountain" potrafiły pęknąc w trakcie testów na maszynach (była seria obciążeń około 200 000 powtórzeń i np. rama pękała po 90 000 obciążeniach). Różne firmy. Nie tylko Rocky Mountain. A jak ktoś chce zobaczyć jak się gnie rama górala to proszę zacisnąć hamulce i naciskać z boku na korby (opierając się na pedałach). 99% ram będzie się widocznie uginać i zobaczycie to gołym okiem.
Wyginanie się ramy na boki jest jak najbardziej pożądane (oczywiście - w pewnym zakresie). Pożądane o tyle, że gięcie takie pochłania część energii, i sama rama jest mniej obciążana. Zwróćcie uwagę na ramy np. z tytanu czy carbonu - właśnie dlatego pękają, że materiał jest zbyt sztywny i nie pracuje!! Pękanie to co innego - to efekt źle zaprojektowanej geometrii, i najczęściej nie uwzględnienie zmian w materiale, jakie powstają podczas spawania. Innym przykładam niech będzie zwykłe koło - za miękko naprężone szprychy spowodują złamanie się obręczy (to samo nastąpi, gdy szprychy będą zbyt napięte).
Pytanie z innej beczki - jak zrobić, aby umieścić cytat na szarym tle?
-
użyć:
[quote] tu wpisujemy tekst [/quote]
tu wpisujemy tekst
-
Dzięki :)
Dopiero po Twojej wypowiedzi znalazłem "umieść cytat" wśród piktogramów (przedostatni, w drugim rzędzie)..
-
To też ciekawy sposób - stosunkowo mała ingerencja w ramę:
http://www.myzigo.com/ ---> strona producenta
http://www.membrana.ru/articles/technic/2009/06/25/184400.html?wire=mainsection ----> opis, test i zdjęcia
(http://www.membrana.ru/images/articles/1245942269-5.jpeg)
(http://www.membrana.ru/images/articles/1245942269-8.jpeg)
(http://www.membrana.ru/images/articles/1245942269-12.jpeg)
-
Kolejny "chytry" sposób na trajka:
Zestaw do przeróbki/ montażu kosztuje 12 000 rubli (czyli +/- 1200 zł):
http://velokengu.ru/
http://www.youtube.com/watch?v=diRzjj67aMc ---> wideo
http://www.youtube.com/watch?v=cufn-baGsJo ---> wideo
(http://velokengu.ru/images/foto/velokenguru_otdelno_ot_velo.jpg)
(http://velokengu.ru/images/foto/kreplenie_na_vilke.jpg)
(http://velokengu.ru/images/foto/kreplenie_k_rame.jpg)
(http://velokengu.ru/images/foto/DSC_0130.jpg)
(http://oldsite.velokengu.ru/velokenguru01.jpg)
-
Albo tak (całkiem sprawny trajk, pochyla się w zakręcie, umożliwia bezpieczną jazdę po krawężnikach, pochyłościach bez ryzyka przewrócenia - sztywny trajk może się przewrócić na pochyłościach):
http://landwalker.co.jp/en/ ----> strona producenta
http://www.youtube.com/watch?v=eAIe5tKarBY ---> wideo
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TBTc9yk4H-I/AAAAAAAADfE/C8T32Wc35lA/s640/folding-trike-with-suspension.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TBTc9ci4QtI/AAAAAAAADfA/fBHcuuyR57k/s640/leaning-folding-trike.JPG)
-
Albo tak: siłowniki/ amortyzatory powietrzne są po to żeby cały mechanizm pochylania kół nie latał na boki jak galareta, przymocowanie do suportu uniemożliwia obrót przedniej osi - skręcają same koła:
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TElRCxKi7FI/AAAAAAAADoc/Ta16Pkk-HOY/s640/4445032813_01a58bb8f9_o.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TElRDCzi-8I/AAAAAAAADog/sh0g8VhOM_k/s640/4445806606_baa395495e_o.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TE5C-__nHCI/AAAAAAAADqs/STuXqWZGOkE/4445033269_5391ea3ac8_o.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TE5C_Wq9TmI/AAAAAAAADqw/2MMIu_v0_VU/s512/4445806284_5ca930c07e_o.jpg)
-
Chiński "Troikar":
http://www.youtube.com/watch?v=jCxSUg12RLc ----> pokazowe wideo
(http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/16/87/junsangmam/folder/3/img_3_1225_3?1223528773.jpg)
(http://troikar.cafe24.com/file_data/troikar/tricycle.jpg)
Albo przeróbka górala:
http://www.youtube.com/watch?v=JJ3xLZGNh70 ----> tu jest wideo jak to jeździ
http://www.hyperbike.cc/Vorlage.phtml?id=1796&lan=en ----> strona twórców
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TFwaNEUu7QI/AAAAAAAADxo/WPWoR8wa3hk/s400/2135343997_25d26d729b_b.jpg)
-
Znalezione na rosyjskim forum:
http://velomobile.org/forumjf/viewtopic.php?f=1&t=4673 ----> źródło
(http://i027.radikal.ru/1005/da/d661c8e31014.jpg)
(http://www.velomobile.org/forum/download/file.php?id=5797&mode=view)
-
Kolejne "metody":
http://velomobile.org/forumjf/viewtopic.php?f=4&t=3836&start=120 ----> źródło
(http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/33000337/Images/8/19EBE-frontwheel.jpg)
-
A tutaj Włoch testuje mechanizm pochylania, idzie mu średnio:
http://www.youtube.com/watch?v=EWDYykHRItQ
-
A teraz Rosjanin (rower z mechanizmem pochylania tylnych kół):
http://velomobile.org/forumjf/viewtopic.php?f=46&t=1478&start=20 ----> źródło
(http://www.velomobile.org/forum/download/file.php?id=6615&mode=view)
(http://www.velomobile.org/forum/download/file.php?id=6616&mode=view)