forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: luk-27 w Marca 11, 2010, 12:32:04 pm
-
Witam wszystkich forumowiczów! Od kilku miesięcy przeglądam forum nowe i stare, odwiedziłem już wszystkie linki i linki do linek itd... Podobają mi się rowery poziome i prawdopodobnie są dla mnie lekarstwem na "całe zło". Już piszę o co kaman... Jestem zawodnikiem sportów siłowych tj trójbój siłowy, podnoszenie ciężarów itd i od wiosny do późnej jesieni jazda na rowerze jest dla mnie normalnym treningiem, średnio w ciągu sezonu robię ponad 5000 km więc przebieg niemały, problem polega na tym że po jeździe mocno dolegają mi plecy tj część lędźwiowa która i tak jest mocno nadwyrężona w trakcie treningu siłowego. Stąd pisałem, iż poziomka jest dla mnie "lekarstwem"!
Na początku chciałem zakupić już gotowy rower, lecz.... cena...., później pojawiła się koncepcja zrobienia samemu, lecz nie posiadam ani trochę warsztatu, że nie wspomnę o narzędziach z cyklu spawarka, giętarka itp. Dobór materiału... Hmmmmm?! Jestem gościem o wzroście 180 cm i 100 kg mięcha i waga rośnie! W tej sytuacji kompozyty odpadają i chyba niektóre stopy alu... pozostaje stal. Będzie trochę ciężko ale nie taki ciężar straszny! HEHEHEHEH! Znalazłem już warsztat który nawet pospawa mi konstrukcję, lecz potrzebuję gotowego projektu.
I tu moja ogromna prośba!!!
Czy któryś z Was doświadczonych "jeźdźców" poziomców jest w stanie przygotować mi taki projekt ramy wraz z przekrojami?
Nie wiem jeszcze jaki rodzaj roweru mi przypasuje... mieszkam w terenie lekko górzystym, dokładnie rzecz biorąc w Ustroniu i mam do dyspozycji drogi o różnym namaszczeniu od asfaltów, przez szuter do polnych i leśnych włącznie.
Podejrzewam, że odpiszecie "znajdź jakiegoś Cada i się pobaw" lecz wolałbym się nie brać za coś na czym się nie znam.
Proszę pomocy, bo wiosna tuż, tuż!
-
Witaj :)
Nie sprecyzowałeś typu poziomki, może być trajk?
http://poziome.pl/thunderbolt/
-
Dzięki za podpowiedź...lecz nie specjalnie trajką pojeżdże u mnie. Do tras rowerowych wliczają się trasy leśne i polne, zatem wąskie. Myślałem o LWB lecz chyba będzie za długi i mało zwrotny. Ścieżek rowerowych na Śląsku jest ponoć kilka tyś kilometrów tyle że dziurawych i trzeba mocno się zwijać. Myślałem raczej na SWB z kierownicą pod siodłem, lecz nie wiem jak takie urządzenie się prowadzi.
-
No proszę, kolejny forumowicz z śląska :). Skąd dokładnie jesteś, może jest ktoś z poziomem w okolicy - po oględzinach na żywo łatwiej zacząć samemu budowę.
Kierownica pod siodłowa jest bardzo wygodna ( jeśli jest dobrze zaprojektowana), ale w terenie ma tą wadę że krzaki smagają po rękach, rower z USS jest też zwykle szerszy (kierownica w kształcie U).
W temacie budowy: bardzo pomaga dostęp do tokarza, dzięki temu łatwiej jest zaadaptować tylne zawieszenie z roweru mtb co daje płynniejszą jazdę (bardziej przyjazne dla pleców ).
W kwestii przekrojów zerknij tu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=513.0
-
Jestem z Ustronia, podobno jeden gość ze Skoczowa ma poziomca i podobno w okolicach Pszczyny jest ktoś kto nawet robi rowery na zamówienie lecz nie ma z nim kontaktu. Ja samemu roweru nie zrobię bo nie mam ku temu absolutnie warunków. Dysponuje podstawowymi narzędziami do obsługi roweru a spawarki w życiu w ręce nie miałem. Potrzebne mi są albo plany albo bezpośrednia pomoc w zrobieniu takiego cuda. Oczywiście odpłatnie!!! Co podejrzewam wyniesie i tak taniej aniżeli kupno gotowca! Pomożecie?...
-
Nie poddawaj się na starcie, można zrobić pozioma nawet jak się ma ograniczone możliwości warsztatowe.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=112.0
Btw sprawdź priv :)
-
Dzisiaj próbowałem jazdy na czymś takim, co pokazuje w linku Yin.
Może i proste to w budowie, ale nadaje się raczej dla "zaprawionych w boju" poziomkowców.
Ja tradycyjnie polecam na początek rowery długie(z długą bazą) takie jak "Puzon". Bardzo proste do opanowania w jeździe i wzbudzające w pospólstwie zainteresowanie a czasem podziw przez podobieństwo do motocykli Harley
-
Nie poddawaj się na starcie, można zrobić pozioma nawet jak się ma ograniczone możliwości warsztatowe.
Moja pierwsza poziomka :) ( http://picasaweb.google.pl/rzmarek63/MojePoziomki# ) :)
ograniczone możliwości warsztatowe, kilka spawów wykona każdy kowal , a możliwości dopasowania ....
:) trzy razy ciąłem ramę i tak była za krótka :)
PS : ~ 80O km w ciągu roku przede wszystkim z powodu garażowania za daleko od miejsca zamieszkania :(
-
Może i proste to w budowie, ale nadaje się raczej dla "zaprawionych w boju" poziomkowców.
Link dałem raczej żeby pokazać że można coś zrobić skromnymi sierotkami, niż żeby sugerować ten konkretny układ poziomki. Ale z drugiej strony jak już się opanuje jazdę na MBB to pojedzie się chyba na wszystkim :)
Moja pierwsza poziomka..
Dobry przykład :) Tu plany: http://poziome.republika.pl/techno.htm#plany (drewniak)
-
Nie ma to jak gremialna i chóralna odpowiedź... "POMOŻEMY"!!!! Nie liczyłem na aż tak zaangażowaną pomoc, ale gdzie szukać odpowiedzi jak nie na forum! Dzięki ogromne za podpowiedzi, liczę na dalsze sugestię. Miło, że nie zostawiliście na pastwę losu. Chętnie zbieram też propozycje sprzedaży, bądź wsparcia projektu. Czy nie taniej będzie zrobić dwie zamiast jednej ramy?
-
Dzięki za podpowiedź...lecz nie specjalnie trajką pojeżdże u mnie. Do tras rowerowych wliczają się trasy leśne i polne, zatem wąskie. Myślałem o LWB lecz chyba będzie za długi i mało zwrotny. Ścieżek rowerowych na Śląsku jest ponoć kilka tyś kilometrów tyle że dziurawych i trzeba mocno się zwijać. Myślałem raczej na SWB z kierownicą pod siodłem, lecz nie wiem jak takie urządzenie się prowadzi.
Co do jazdy na drogach polnych i leśnych na poziomym (dwa koła ) o ile przeważają nawierzchnie piaszczyste i grząskie to niestety średnio to widzę ,USS (kierownica pod siodłem )na piach to już w ogóle się nie nadaje , dwukołowe poziome - raczej na twarde ,ubite nawierzchnie . Nie wiem czy trajka nie była by tu lepsza .