forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: wojtas71 w Maja 09, 2020, 03:07:51 pm
-
Po zmaganiu się przez lata, bo tak jakoś wyszło sam zbierałem się (2012, 2013 - przerwa i powrót w 2017 r.) z budową poziomki...Lata kolejne 2018, 2019 i do teraz 2020 już zaowocowały konkretnym poziomkiem :)
Foto poniższe z obecnego stanu montażowego:
Zdjęcia (http://pokazywarka.pl/httpforumpoziomeplindexphpactionpostboard60/)
Zaznaczam, że nie dysponuję, ani warsztatem, ani narzędziami specjalistycznymi tylko piwnicą/balkonem oraz jedynie wiertarką elektryczną i narzędziami, kluczami. Części użyte do budowy to nowe profile, rurki, łączniki i nowe podzespoły :)
Sugestie i uwagi mile widziane ;)
Pozdrowerek
-
Jedyna sugestia - skończ TO wreszcie bo sezon (KOLEJNY!!!) się zaczyna a Ty dalej na balkonie wizgasz wiertareczką ;)
-
Myślałem, że to ja powolny jestem i też bez warsztatu :D
Skończ go fajnie wygląda ;)
-
Coś podobnego stworzył Gemsi.
-
Jakieś 15 lat temu kilka (a może i więcej) takich SWB w mojej firmie powstało.
Większość sztywna.
Jedna taka rama (nówka, sztywna) jeszcze stoi. (Gość zamówił, stówkę dał i zaczął dom budować.
Na rower brakło czasu i chęci).
Sam na takiej sztywnej jeździłem.
Ten typ roweru znakomite walory jezdne posiada.
Przy próbie toczenia stalową kopię Nocoma pokonał.
Ze względu na prostą linię ten model Strzałą nazwałem.
Brzmi chyba lepiej niż dupa czy osioł. (ass)
Temu kto Ci taką kierownicę podpowiedział gębę możesz oklepać.
Siodło koniecznie połóż bardziej.
Kąt między rurą główną a rurą oparcia do 150 stopni możesz na spoko rozciągnąć.
-
Sugestie i uwagi mile widziane ;)
Zmień mostek na krótszy np 60-80mm i skróć trochę boom kierownicy. Zapowiada się fajna maszyna - zakładaj łańcuch i śmigaj :)
Brzmi chyba lepiej niż dupa czy osioł. (ass)
Ass: above seat steering - kierowanie nadsiodłowe (fotelowe :) ), uss - under seat stering: kierowanie podsiodłowe. Tu jest ściągawka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_poziomy
-
Górne mocowanie dampera jakoś tak delikatnie wygląda- na moje oko całe oparcie fotelika złoży się do przodu. Mostek kierownicy zdecydowanie za długi. I rozważ przełożenie suportu pod bom- odległość do przedniego kółka chyba na to pozwoli, a linia łańcucha była by prostsza.
-
Brzmi chyba lepiej niż dupa czy osioł. (ass)
Ass: above seat steering - kierowanie nadsiodłowe (fotelowe :) ), uss - under seat stering: kierowanie podsiodłowe. Tu jest ściągawka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_poziomy
Niewątpliwie masz rację Yin i wśród poziomowców czyli osób wtajemniczonych zestaw liter ASS jest jasny.
Warto jednak pamiętać, że Forum to także ci niewtajemniczeni odwiedzają i głupie myśli najpewniej po ich głowach się błąkają.
A wystarczy do ASS małe "t" (od stering) na końcu dodać i sprawa staje się prostsza.
Podam inny przykład.
Zestaw liter DUPA dla każdego Polka jest jasny i każdy wie co znaczy.
Ale w odniesieniu do Vectora, Sweet Surprise czy Go-one zupełnie inne znaczenie posiada.
DUPA to Doskonale Ukształtowany Pojazd Aerodynamiczny.
I wtajemniczeni to wiedzą.
-
Jedyna sugestia - skończ TO wreszcie bo sezon (KOLEJNY!!!) się zaczyna a Ty dalej na balkonie wizgasz wiertareczką ;)
Kończę i skończę :D
Myślałem, że to ja powolny jestem i też bez warsztatu :D
Skończ go fajnie wygląda ;)
Sztuka dla sztuki, coś z niczego w sensie bez warsztatu i czasu :D
Coś podobnego stworzył Gemsi.
Gemsi ? Ktoś o takim nicku z forum ?
...skróć trochę boom kierownicy.
O ile skrócić, bo jest prawie 900mm długości ?
Mam pytanie odnośnie damplera, otóż przy podniesieniu poziomki górna część od dolnej odchodzi o ok. 10mm ? Czy ten luz się niweluje regulując poprzez dokręcenie ? Zaznaczam, że jest nowy i nigdy nie był używany, ani żadne regulacje (powinny być ?) nie były przy nim robione ?
-
Ze względu na prostą linię ten model Strzałą nazwałem.
Ja już pomysł na nazwę mam :P Niedoszły szwagier "Strzałą", ale srebrną nazywał swojego Poloneza Caro kolor takowy srebrny :D
Temu kto Ci taką kierownicę podpowiedział gębę możesz oklepać.
To moja inwencja twórcza - przymiarkowa ?
Siodło koniecznie połóż bardziej.
Kąt między rurą główną a rurą oparcia do 150 stopni możesz na spoko rozciągnąć.
Zobaczę w moich dalszych poczynaniach ;)
-
Gemsi ? Ktoś o takim nicku z forum ?
https://youtu.be/rm7jHUgWwjk
w momencie 11:32 widać fragment jego roweru. Zapamiętałem go po tym jak skręcał - kierownica szła cała w bok.
-
Temu kto Ci taką kierownicę podpowiedział gębę możesz oklepać.
To moja inwencja twórcza - przymiarkowa ?
No i cóż tu Wojciechu po Twym wyznaniu napisać?
Jeśli człowiekiem honoru i charakteru jesteś, to nadstaw japę i poproś kumpla, aby Ci plaskacza albo i dwa sprzedał.
W końcu jakaś kara za taki pomysł musi być.
No chyba, że uznasz iż jazda z taką kierownicą jako kara wystarczy.
-
No i cóż tu Wojciechu po Twym wyznaniu napisać?
Jeśli człowiekiem honoru i charakteru jesteś, to nadstaw japę i poproś kumpla, aby Ci plaskacza albo i dwa sprzedał.
W końcu jakaś kara za taki pomysł musi być.
Pokornie z honorem i charakterem nadstawiam japę w ramach kary plaskacza przyjmuję :(
No chyba, że uznasz iż jazda z taką kierownicą jako kara wystarczy.
Już wcześniej uświadomił mnie https://youtu.be/rm7jHUgWwjk
w momencie 11:32 widać fragment jego roweru. Zapamiętałem go po tym jak skręcał - kierownica szła cała w bok.
, a ja nie będę się bawił w kajakarza albo/lub w czasie jazdy zrobię komuś (sobie ?) krzywdę ?
-
Maciek nie do końca ma racje z tą kierownicą. Według mnie jest to Całkiem Harmonijnie Ukształtowany Jednoślad 8)
-
Widzę Wojciechu, że wbrew opiniom o Krakusach i w przeciwieństwie do wielu tu na forum piszących
poczucie humoru, honoru i dystans do siebie posiadasz. Szacun.
Widzę też, że eufemistyczne opisy pojazdów spodobały się.
Liczbę przy imieniu Wojtas widząc wnioskuję, że numeru buta czy obwodu pasa raczej ona nie oznacza.
Czyli dość dorosłym chłopcem jesteś i i czaszki swej używać potrafisz.
Więc do sprawy.
Jeszcze raz zdjęcie obczaiłem i złe prognozy mam.
Prostokątny profil oparcia takiego podparcia i tak blisko punktu styku z rurą główną (b.mały trójkąt tworzą)
nie wytrzyma i całość się złoży.
Te śmieszne prostokątne blaszki łączące to jakiś chyba żart.
Przyznaj się, że z fizyki orłem nie byłeś i statyki w szkole nie miałeś.
Jak ten cały Twój szajs pod Twoim ciężarem się złoży, to kierownicą - w takim lub podobnym układzie -
UDŁAWISZ SIĘ.
Może być też inne nieszczęście.
To zadziwiające, że wśród tylu wybitnych fachowców tego forum, żaden na to uwagi nie zwrócił.
Moja rada. Albo rady.
1. Wywal amora tylnego i tą całą przestrzeń (Od tylnej linii amora do styku rury głównej i oparciowej) wypełnij solidnymi trójkątami blachy przy okazji siodło kładąc.
2. Jeśli musisz, to weź kredyt i za 100 parę złotych kup laminatowe siodło.
Albo u Antona albo u mnie albo odkup od kogoś.
Na dechach to 40 lat temu jeździłem i sporych kontuzji (i kilku moich kumpli pionierów także) kręgosłupa doznałem. Mimo, że lordozę uwzględniając dechy odpowiednio pianką modelowałem.
3. A najlepiej to weź pożyczkę, kup bilet na pociąg (kiedyś Wielkopolanin kursował) lub (jeśli masz auto) zatankuj, zabierz tę ramę ze sobą i do Kalisza przyjedź.
Mimo okropnego charakteru gości swoich nie jadam, chętnie wiedzą i doświadczeniem się dzielę.
Pomagam też.
Zaś budżet swój nadszarpując gości swych kawą nawet częstuję.
Eufemizmy kontynuując dodam, że na razie Twoja konstrukcja to
Kanciato Ududlana, Tradycyjnie Amortyzowana Samoróbka.
Dodam, że jeśli rad moich posłuchasz, to Kolejny Udany Rower Wybitnie Aerodynamiczny powstanie.
-
Górne mocowanie dampera jakoś tak delikatnie wygląda- na moje oko całe oparcie fotelika złoży się do przodu. Mostek kierownicy zdecydowanie za długi. I rozważ przełożenie suportu pod bom- odległość do przedniego kółka chyba na to pozwoli, a linia łańcucha była by prostsza.
Bardzo popieram Tomo.
Siły działające na mocowanie oparcia będą spore, a tu jeszcze masz odbicie amortyzatora - też obawiam się złożenia się konstrukcji podczas podbicia tylnego koła.
I także popieram przełożenie suportu - inaczej czeka cię zabawa z rolkami chyba że chcesz w foteliku i nodze wiercić tunel na łańcuch? :)
Fotelik do przekonstruowania bo na desce nie wysiedzisz a na zakręcie ty i rower rozminiecie sie z torem jazdy, co może być bolesne.
Budżetowo i warsztatowo najprościej ogarniesz to stelażem a'la leżak z rozpinaną siatką.
coś takiego: https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.manytracks.com%2FRecumbent%2Fseat.htm&psig=AOvVaw1yGSQP3psEpLY6CQyWHDQA&ust=1589497498393000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJCrhej5sekCFQAAAAAdAAAAABAE (https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.manytracks.com%2FRecumbent%2Fseat.htm&psig=AOvVaw1yGSQP3psEpLY6CQyWHDQA&ust=1589497498393000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJCrhej5sekCFQAAAAAdAAAAABAE) ogarniesz bez spawania nitując nawet z kwadratowców albo przerabiając leżak z odzysku.
Powodzenia - i wytrwałości bo jeszcze trudne części przed Tobą
-
Witam...Mateusz nauczył mnie wreszcie zdjęcia skanować i wklejać.
Uczę się pilnie pianę z pyska tocząc.
Tak wyglądają niektóre moje "Strzały".
Zdjęcie nr 1. Rama z profilu 40 x 40 x 1,5. Rura oparcia także z tego profilu. (w Kaliszu)
Zdjęcie nr.2 Rama z D 45 x 1,5. Boom z D 42 x 1,5. Jak widać rozsuwany był cały rower. (w Kaliszu)
"Wahacze" z profilu 40 x 20 x 1,5.
Zdjęcie nr 3. Rura główna D 45 x 1,5. Rura oparcia siodła to profil 30 x 20 x 1. Reszta jak widać. (Była w Poznaniu, ale gość napalił się na Barona. Ściągnąłem mu go z wystawy Spezi 2010 za 1000 Eu. Trochę pojeździł, ale na poznańskich drogach Baron wg niego nie sprawdzał się. Puścił go więc dalej i za moją Strzałą teraz płacze.)
(https://images91.fotosik.pl/365/b17f1762b538068amed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b17f1762b538068a)
(https://images89.fotosik.pl/366/0b1f4895469b3bbemed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/0b1f4895469b3bbe)
(https://images91.fotosik.pl/365/86fc192afd575c47med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/86fc192afd575c47)
-
Trzeba przyznać, zacnie wyglądają. Pewnie podobnie jeżdżą. Wiem, że to nie popularne, ale lubię taki układ z 20' na przód. Dlatego pomykam m5 ;)
-
Napisawszy; "Trzeba przyznać, zacnie wyglądają. Pewnie podobnie jeżdżą" rzeczywistość Woojciechu1
potwierdziłeś.
Tej Strzały z kuferkiem przez kilka lat używałem (była super) i jak wcześniej wspomniałem przy próbie toczenia od kopii Nocoma szybsza była.
Inna sprawa.
Milczenie Wojciecha71 (wojtas71)mnie martwi. Wątek ten zaczął, a teraz milczy.
Kilka wniosków z tego faktu wyciągam.
1. Albo się na eufemistyczne nazwy jego pojazdu - jakie w tym wątku się pojawiły - obraził
i decyzję podjął, że z cynicznymi chamami dyskutować nie będzie.
2. Albo się pod wpływem opinii załamał i teraz chleje lub z porad psychologa korzysta.
3. Albo też charakter okazał, japę do oklepu kumplowi wystawił, zaś kumpel ten zbyt uczciwie
prośbę Wojciecha wykonał i Wojciech nasz pokiereszowaną japę kuruje.
W poście z dnia 13.05.br kloca w poście usadziłem.
Proponowany tam przeze mnie trójkąt wzmacniający między rurą główną,
a rurą oparcia umocowany być powinien.
Co na zdjęciach powyższych słabo widać, ale za żebrami siodeł się kryje.
-
O ile skrócić, bo jest prawie 900mm długości ?
To zależy od wzrostu i długość rąk - zobacz fotki gotowych poziomek i tym się sugeruj. Kierownica powinna być +- na wysokości mostka tak aby ręce w czasie jazdy były w komfortowej pozycji.
Mam pytanie odnośnie damplera, otóż przy podniesieniu poziomki górna część od dolnej odchodzi o ok. 10mm ? Czy ten luz się niweluje regulując poprzez dokręcenie ? Zaznaczam, że jest nowy i nigdy nie był używany, ani żadne regulacje (powinny być ?) nie były przy nim robione ?
To może być tzw sag czyli w uproszczeniu ugięcie pod waga pojazdu.
Maciej K dobrze radzi z tym trójkątem.
-
@Yin dzięki za odp.
Inna sprawa.
Milczenie Wojciecha71 (wojtas71)mnie martwi. Wątek ten zaczął, a teraz milczy.
Kilka wniosków z tego faktu wyciągam.
1. Albo się na eufemistyczne nazwy jego pojazdu - jakie w tym wątku się pojawiły - obraził
i decyzję podjął, że z cynicznymi chamami dyskutować nie będzie.
2. Albo się pod wpływem opinii załamał i teraz chleje lub z porad psychologa korzysta.
3. Albo też charakter okazał, japę do oklepu kumplowi wystawił, zaś kumpel ten zbyt uczciwie
prośbę Wojciecha wykonał i Wojciech nasz pokiereszowaną japę kuruje.
W poście z dnia 13.05.br kloca w poście usadziłem.
Proponowany tam przeze mnie trójkąt wzmacniający między rurą główną,
a rurą oparcia umocowany być powinien.
Co na zdjęciach powyższych słabo widać, ale za żebrami siodeł się kryje.
Drogi i miły Macieju K
Nic z tych powyższych: 1, 2 ani 3 nie ma wspólnego. Dałem na razie sobie spokój jednocześnie kończąc dwa inne zaczęte projekty w postaci pionów ''retro" na których się bardziej znam i cieszę widokiem postępu prac poczynionych przy nich. Powrócę do poziomego pomysłu w późniejszym nieokreślonym czasie.
Śledzę wątki tak, że jestem na bieżąco, ale nie włączam się do żadnych dyskusji w nich :D
Pozdrowerek i zdrowego A.D. 2021 roku ;)