forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: aligatorpoczta w Maja 12, 2016, 07:49:50 pm

Tytuł: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 12, 2016, 07:49:50 pm
Pytanko do speców jaki byście dali damper do zawieszenia roweru by fajnie chodził taki do 400 zł roztaw to 165-200 ( mam regulacje zrobiona). Teraz jest tam zwykły sprężynowy i czasem chce mnie z katapulty wystrzelić jak po dziurach jade . Pozdrower
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 12, 2016, 08:36:29 pm
Jak po taniości to cokolwiek olejowego np. http://allegro.pl/amortyzator-tylny-damper-kind-shock-a-two-air-i6182690630.html
lub jeśli szukasz czegos co nie wypluje Ci tego co żes włozył uginając to musi być z regulacja odbicia np. używane http://allegro.pl/damper-suntour-epicon-lod-190-50-i6189552654.html
Ogólnie bez względu na zalety sprężyn polecam powietrze:
- sprężyna z olejem i regulacjami dobrze dobrana do wagi i przełożenia tylnego wahacza to najlepsze co mógłbyś w życiu wybrać - zazwyczaj niestety najlepiej dobrany damper tego typu to konkret pod konkretny rower, można zapewne bardzo dobrze podregulowac pod siebie każdy rodzaj ale wymaga to wiedzy i cierpliwości.
- damper powietrzny - raz że lekki, dwa regulacja odbywa się pompką, trzy wystarczy zazwyczaj regulacja odbicia abyś po walnięciu delikatnie powrócił do pierwotnej pozycji - chyba że jeździsz szybko (30+) po po kostce wtedy przyda się i odbicie i kompresja ...
Jeżdże po zróżnicowanym terenie na jeden raz i regulacja dampera, amora i ciśnienia w kołach na przodzie i tyle zajęła mi kilka tygodni - oczywiście ostatecznie jest to kompromis ale wg mnie działa ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2016, 08:04:27 am
A ten lepszy co napisałeś to dobry bo nie znam się na damperach a cena zachecajaca
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 13, 2016, 09:05:49 am
Wiedzę czerpie również głównie z netu i podsłuchiwania osób w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym ;)
1. Stare serie Epiconów (sprzed 2014) miały tendencje do "zamulania się" na wysokich niskich ciśnieniach (czyli rowery z wahaczem o dużym przełożeniu) - ponoć uszczelnienia były nie najlepszej jakości i puszczały na cisnienaich powyżej 200 PSI.
Krótko - damper moim zdaniem warty uwagi ale trza dbać po każdej jeździe aby wytrzeć i psiknąć czymś

2. Nowe na którym ja jeżdżę - tego ponoć nie mają (mają lepsze uszczelnienia obu komór - tej z azotem i głównej - dmuchanej pompką) - pracują poprawnie w szerszym zakresie ciśnień.
W moim wahacz ma przełożenie 1 do 1,5 więc ciśnienie robocze i SAGU 40-50% (bo tak jest mi wygodnie i damper pracuje na całej dostępnej długości przy moim sposobie jazdy i terenie) nie jest wysokie (rzędu 135-150 PSi) - ale nie sa dostepne w cenie niższej niz  ok 400 zł

3. Zwróć jeszcze na to http://allegro.pl/damper-cane-creek-ad-8-air-170-50-retro-i6189603845.html?reco_id=2154f1a1-18de-11e6-aae5-56847afe9799&ars_rule_id=201 - stare ale jare i tańsze - wprawdzie nie ma regulacji odbicia ale cane maja ogólnie przyzwoita opinię - może na "pierwszy raz" będzie lepszy a za rok dwa wymienisz na cos lepszego (bo serwis max. raz na dwa lata MUSISZ zrobić)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2016, 10:49:17 am
A patrzyłeś na mój  rower ( jest w galerii "witam nowa konstrukcja") mi nie chodzi by kupić tanio tylko by fajnie działał i była możliwość regulacji no i serwis bez kłopotów. Cena też nie jest sztywna może być i 500
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 13, 2016, 11:48:50 am
No to raczej Epicona weź - są dostępne na allegro gumki i tulejki więc z "tanio-dobrze" ten epicon powinien być oki.
Ale pojawił się nowszy model chociaż używany - http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6190719101.html (mam taki w wersji 190/50)
lub z dostępnych na alledrogo http://allegro.pl/manitou-swinger-3-way-damper-190x50-tuleje-i6187710923.html - tylko tuleje trzeba podac jakie aby pasowały do szerokości montażowej twojego rowerka.
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2016, 05:40:58 pm
To tak z ręką na sercu jaki byś wybrał z tych dwóch Suntour-onów epicon bym miał na kogo zwalić winę  ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 13, 2016, 11:21:00 pm
Odpowiem dyplomatycznie:
1. jeśli wolisz smyranie na dupce lub jeździsz głównie szybko po równym weź http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6190719101.html - będziesz miał skok mniejszy i nieco twardsze działanie
2. jesli wolisz miec większy zakres regulacji a i jeździsz także po szutrach weź http://allegro.pl/damper-suntour-epicon-lod-190-50-i6189552654.html - będziesz se pływał w wygodzie

W obydwu wypadkach masz możliwość blokady na sztywno więc jazda po równym bez strat.
Moim zdaniem rozszerz świadomośc i zrób tak:
- kup na przód i tył Big Bena lub Big Appla - 2,15 - jest taka teoria z MTB która mówi że "przód prowadzi i dobrze aby był bieżnikowany bo lepiej się wgryza w teren" - na szosie to nie ma znaczenia ale po gruntowych ja mając bieżnik widzę różnicę - Big Ben ma nieco wieksze klocki niż Big Apple i jest oponą grubą miękką łatwo poddającą się przy odpowiednim ciśnieniu małym nierównościom co czyni prowadzenie lżejszym i z większa kontrolą nad przodem
- sprawdź jakie masz proporcje wagowe na przód i na tył i napompuj na początek obie na 40 PSI, potem proporcjonalnie jeśli masz cięższy przód to odejmij 5 PSI na tyle i dodaj na przód (przód wyjdzie 35 tył 45 PSi) lub jesli odwrotnie to zmień 45 na tył i 35 na przód
- pojeździj na sztywnym tyle i sprawdź na kostce - jeśli jest za twardo zejdź 5 PSi na każdej z opon w dół, jeśli za miekko i pływasz dodaj 5 PSi az poczujesz że kostka nie trzęsie.
- odblokuj damper i napompuj tak abyś miał SAG na poziomie 50% - czyli jak siądziesz to ma zejść na połowę nogi
- ponaciskaj siłowo i sprawdź czy takie ustawienie nie powoduje dobicia jesli powoduje napompuj trochę i tak aż do skutku gdy Twoje siłowe wygibasy typu dynamiczne dociskanie nie powodują dobicia
- regulatorem odbicia nastaw na początek 2 tyknięcia - jak będziesz miał damper to zrozumiesz o co mi biega ;)
- wybierz się w trasę - najlepiej z pompką i jeździj i reguluj tak długo aż uznasz że to jest najlepsze co możesz zrobić na tym sprzęcie co masz ...

Mnie powyższe zajęło ok 2 tygodnie ...
Ogólnie chodzi o to aby ustawienia oponowo damperowe były synergiczne - opona na małe do 1cm nierówności a damper na większe dołki lub wzgórki - fajnie to czuć w samochodzie z grubszą oponą napompowaną na nominalne ciśnienie do wagi i z dobrym nowym amorem  -czuć wtedy dobra współpracę - opona "łyka nierówne" a wpadnięcie w dół czuć jak miękkie zapadnięcie się  a nie jak łomot.

PS. Z grubymi oponami wybierz opcję 1, z chudymi opcje 2.
PS2 - niestety sportowy komfort choc brzmi jak kwadratowe koła nie jest prosty do ustawienia ... życze sukcesu ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2016, 06:31:30 am
Dzięki serdeczne kupuje ten 190 i będę kombinował . Pozdrawiam
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 18, 2016, 06:29:30 pm
Doszedł zamontował ja napompował około 100psi i się fajnie ugina jutro jade do fabryki to po drodze będę patrzył i regulował ale pracuje zupełnie inaczej niż sprężyna taki miększy   może będzie fajnie a raczej napewno
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 18, 2016, 06:37:12 pm
Dopompuj tak abyś siedząc miał jakieś 40% ugięcia (czyli z 5cm aby sie "ugło" około 2,5 cm) i 2-3 tyki (licząc od poziomu ZERO tłumienia - zwiekszając opór o "dwie-trzy kulki") wichajstrem od regulowania odbicia - powinien to być poziom wyjściowy do dalszych regulacji.
I nie zapomnij napompować kół nie na maksa tylko tak na 80% - wtedy odczujesz szczególnie na nierównym (np. kostce) prawdziwe oblicze komfortu ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 18, 2016, 07:49:27 pm
Dopompuj tak abyś siedząc miał jakieś 40% ugięcia (czyli z 5cm aby sie "ugło" około 2,5 cm) i 2-3 tyki (licząc od poziomu ZERO tłumienia - zwiekszając opór o "dwie-trzy kulki") wichajstrem od regulowania odbicia - powinien to być poziom wyjściowy do dalszych regulacji.
I nie zapomnij napompować kół nie na maksa tylko tak na 80% - wtedy odczujesz szczególnie na nierównym (np. kostce) prawdziwe oblicze komfortu ;)
a ten poziom zero do pokrętło maxymalnie na + czy -
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 18, 2016, 08:33:20 pm
ZERO to brak tłumienia i wahacz lata ci jak na sprężynie - co wciśniesz to odbije.
Jak montujesz lagą do dołu (chudym na dole grubum na górze) to obrót pokrętła poziomego (pod wajchą blokady) do oporu, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara = najmniejsze tłumienie - poziom ZERO.
Kręcąc w prawo poczujesz skokowe opory - 2-3 takie tyknięcia powinny dać Ci zauważalny opór przy powrocie dampera do góry, po ugięciu.
Jak pojeździsz po różnych nawierzchniach poczujesz czy za bardzo CI dupa lata (wtedy dasz jedno tyknięcie więcej aby zwiększyć opór) lub jeśli czujesz że za twardo (wtedy jedno mniej).
Teoria mówi że zjazd z krawężnika powinien Ci 1-2 razy odbić i powrócić do poziomu zero (czyli SAG jak siedzisz).
W praktyce nic nie jest statyczne i jesli w 80% Twojej jazdy po różnych nawierzchniach czujesz że nie tracisz energii na ugięcia i masz wrażenie że jest wygodnie to oznacza ... że jest dobrze.
Potem jak raz ustawisz i zapamiętasz to jedynie będziesz pod sakwy pompował więcej aby SAG utrzymać i raz na 2-3 miesiące sprawdzał czy ciśnienie trzyma.
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 18, 2016, 09:31:01 pm
Byłem w piwnicy sprawdziłem i skumałem teraz tylko podczas jazdy ustawić  i będzie ok .DZIĘKOWAĆ :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 20, 2016, 07:42:02 pm
Mam pytanko jak ustawie około 100 psi i kręcę kółkiem od tłumienia i wciskam damper (rowerem oczywiście) to nie widzę różnicy czy jest na +czy- a jak nabije około 150psi to widać jak pomału wraca do pozycji lub szybko zależy jak ustawie ,o co tu chodzi
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Maja 20, 2016, 08:41:40 pm
tłumienie powrotu jest głównie dla większego psi, , ja jak miałem epicona i miałem tam 80 psi to dla mnie i tak za wolno powracał :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 20, 2016, 10:19:00 pm
Te PSI to nabij tyle abyś pracował w całym zakresie nogi dampera w warunkach w których najczęściej jeździsz - na początek po prostu połóż się na fotelu piersią swa i dynamicznie ponaciskaj swoja wagą - jeśli huśtasz się na prawie całej nodze (np. brakuje Ci kilku milimetrów aby dobić) to na początek jest dobrze - przy dziurach i wzgórkach damper wyłapie Ci je całym zakresem - takie ustawienie jest dla wygody.
Aby sensownie ustalic wartość odbicia musisz pojeździć - najlepiej szybko po jakichś regularnych poprzecznych niskich nierównościach np. krawężnik 2-3 cm - łatwo wyczujesz czy zapadasz się i kolejne to dup dup (bo damper nie zdąży wrócić jak zaatakujesz następną) czy podskakujesz przy każdej kolejnej(wtedy odbicie jest za małe - wraca jak sprężyna).
Nawet dla niskich PSI odbicie działa ale im wyższe tym dynamiczniej reaguje sprężone pod naciskiem powietrze stąd lepiej to widać.
Moim zdaniem musisz zacząć od SAG-u - to on daje CI poprawność pracy dampera (zakres ruchu wahacza) a odbicie to przyjemny dodatek poprawiający stabilność prowadzenia i szybkiej jazdy po nierównym.
Po prawdzie to proste amortyzatory są od trzymania koła przy ziemi (kontrola trakcji) a od komfortu ciśnienie w oponach ;)
Fajnie to widać w tanim autku gdzie prawidłowe ciśnienie w oponach daje czasem lepsze rezultaty niż super hiper amorki, w droższych zaś zawieszenie jest tak dopracowane że cienkie sportowe oponki nie maja innego znaczenia jak ładnie wyglądać i dobrze trzymać w zakrętach (znaczy aby nie spadły jak baloniki w tanich autkach)
Epicon to raczej prosty damper jest więc nie wymagajmy od niego zbyt wiele - lepsze to niż zwykły sprężynowy - co zapewne już czujesz.
PS. po wczorajszej jeździe w mokrym i na pół flaku - dotyczy wprawdzie amora z przodu ale na tyle działa podobnie (przypomniałem sobie o uwadze dla potomności)
- padła mi na żwirku przednia dętka (na resztce butelkowej po imprezach studenckich)
- po napompieniu na szybko na tyle ile mnie było stać aby pojechać dalej (ok. 40 PSI do koła gdzie normalnie pcham minimum ok. 65-75) pojechałem dalej
- niestety okazało się że miękkie boczki opony powodują pływanie, niestabilność jazdy przy skrętach i ogólne wrażenie mułowatości
- podpompiłem więc do 55 PSi (to już trochę trwało) - opona stwardniała i zaczęła sie zachowywać lepiej ale dalej "nosiło na boki"
- znowu podpompiłem do ok. 65 PSi (trwało to już przy małej pompce naprawdę długo - w deszczu zresztą już ...)
- rower odzyskał wigor lekkość i pewność prowadzenia - i przypomniałem sobie dlaczego tak właśnie ma być ;)

Konkluzja:
- przy braku amora/dampera opony można na miękko - wtedy komfort jazdy jest (mam tak na swoim "cruiserku")
- przy miękkim damperze/amorze i jeździe po twardym opony powinny być twardsze aby nie "muliły" pracy zawieszenia
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 27, 2016, 12:34:47 pm
Też szukam dampera. Czy ten jest godny uwagi:
http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-raidon-lo-165mm-blokada-i6217914777.html
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 27, 2016, 01:08:15 pm
A 190tka ci nie wejdzie bo ja taka kupiłem i jest rewelacja pompujesz jak chcesz i pięknie buja lub nie i nie wybija na dziurach
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 27, 2016, 01:11:08 pm
Jutro odbieram rower to będę wiedział jaka dokładnie dł.. Jak wejdzie 190 to kupie taką dł..
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 27, 2016, 01:17:25 pm
Zastanawiam się tylko czym się różni model RAIDON od modelu EPICON.
Dokładnie ten:
http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-165mm-i6206889606.html
od tego:
http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-raidon-lo-165mm-blokada-i6217914777.html
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 27, 2016, 01:26:11 pm
łatwiej bedzie czego Raidon nie ma - nie ma regulacji odbicia, ale maja oba tłumienie olejowe i zawleczkę do blokady do jazdy po równym ...
Przy różnicy 25 zł lepiej kup Epicona (on ma regulację odbicia - to takie małe biało różowe kółko z ząbkami koło zawleczki)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 27, 2016, 01:33:19 pm
łatwiej bedzie czego Raidon nie ma - nie ma regulacji odbicia, ale maja oba tłumienie olejowe i zawleczkę do blokady do jazdy po równym ...
Przy różnicy 25 zł lepiej kup Epicona (on ma regulację odbicia - to takie małe biało różowe kółko z ząbkami koło zawleczki)

Dzięki to już wszystko wiem. Na zdjęciu na aukcji Raidona nie widać tego.
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 27, 2016, 01:43:06 pm
A dlaczego nie ten? http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-190-50-mm-air-polecam-i6209840456.html
o ile 190 wejdzie ...
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 27, 2016, 06:32:40 pm
A dlaczego nie ten? http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-190-50-mm-air-polecam-i6209840456.html
o ile 190 wejdzie ...
mam epicona I jest super sprężyna się chowa Mociumpel doradził za co dziękuję bardzo
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 28, 2016, 01:47:22 pm
Okazało się że muszę mieć dł. dampera chyba 165mm.
Podawana w opisach dł. to jest dł. całego amorka, czy montażowa (od środka otworów)?
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 28, 2016, 03:12:51 pm
Między otworami mocującymi, a ja kupiłem dziś ochraniacz na damper co by zabezpieczał przed piachem i woda za 14 zł :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 28, 2016, 03:16:54 pm
a ja kupiłem dziś ochraniacz na damper co by zabezpieczał przed piachem i woda za 14 zł :)
Możesz podać link?
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 28, 2016, 04:32:34 pm
Nie mogę bo to sklepik u mnie i tylko stacjonarny :( mogę powiedzieć ze ładnie przylega i jest troszkę węższy na dole dopasowany typowo do powietrznego troszkę musiałem go naciągnąć  ale się udało
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 29, 2016, 09:19:42 pm
Czy ktoś kupował dampera od tego użytkownika na allegro:
http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6228723067.html
Czy warte zainteresowania są używane dampery od tego użytkownika?
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Maja 31, 2016, 05:00:36 pm
A jak się sprawuję dampery typu powietrze/sprężyna/olej np.:
http://allegro.pl/amortyzator-tylny-damper-kind-shock-climbmax-cx-3-i6215612980.html
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 31, 2016, 06:48:12 pm
Jak dla mnie to one maja chyba słaba regulacje miekko/twardo bo trzeba sprężynę wymieniać a tanie to to nie jest, ale co ja tam się znam
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Maja 31, 2016, 08:24:44 pm
za twardość odpowiada sprężyna, olej jest dla tłumienia, powietrze tutaj odgrywa rolę jako ( spręża komorę olejową ) utwardzając go, ale jako kompresja , ciężko to wytłumaczyć :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 31, 2016, 08:28:50 pm
Damper sprężynowy z tłumieniem olejowym dobrany pod konkretny rower przez producenta to sam mniód ale musi mieć sprężynę dobraną pod:
- wagę rowerzysty który podczas huśtania na nierównościach uciska sprężynę
- i przełożenie wahacza (przełożenie to stosunek "odległości od punktu obrotu do punktu podparcia  dampera" do "długości pozostałego ramienia - od punktu mocowania do ośki koła" - od niego zależy jak mocno/słabo ściskana jest sprężyna) - przełożenie wpływa na krotność siły z jaką ściska sprężynę huśtający się rowerzysta.
Odpowiednio dobrana pod te parametry sprężyna (której "ucisk" wyrażany jest w "lbs-ach") to najlepsze co może spotkać rowerzystę - działa na każdą nierówność - jest bardzo czuła.
Sprężynę da się wprawdzie lekko ścisnąć lub rozciągnąć regulując to w zakresie mniej więcej +/- 20% (dla powietrznego to +/- 50% co najmniej)
Niestety poprawny dobór to trudniejsza sztuka i ... lepiej zainwestować w damper powietrzny ze względu na łatwość dopasowania jego działania pod siebie i przełożenie wahacza - po prostu tak długo "pompkujemy" w górę i w dół aż uzyska się najlepszy zakres pracy.
Dodatkowa regulacja odbicia pozwala na "uśrednianie" pracy dampera w czasie:
- nie wali on na szybkich nierównościach próbując nadążyć za kolejną i kolejną tylko bierze każdą następną "z przykuca" - czuć to jak "smyranie plecków na trzy a nie na raz"
- na długich ale głębokich dziurach powrót jest mniej gwałtowny - taki spokojny podskok rozciągnięty w czasie.

Krótko - jak wiesz co robisz weź sprężynowy jak nie wiesz i robisz to na pałę ... nie rób tego ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: araszek w Czerwca 06, 2016, 04:03:24 pm
Czy ktoś kupował dampera od tego użytkownika na allegro:
http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6228723067.html
Czy warte zainteresowania są używane dampery od tego użytkownika?
Ja kupiłem - zachęcony wątkiem ;) - przyszedł szybko, wygląda prawie jak nowy (delikatne ślady na naklejkach). Nie sprawdzałem, czy działa blokada, ale w ramie pionowej się ugina (i nawet da się wyregulować tłumienie ;) ), na razie czeka na wahacz i montaż. Nie wiem jaki będzie następny sprzedany przez tego usera, ale ja jestem zadowolony

--
Pozdrowienia
Krzysiek
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Czerwca 06, 2016, 06:33:01 pm
Czy ktoś kupował dampera od tego użytkownika na allegro:
http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6228723067.html
Czy warte zainteresowania są używane dampery od tego użytkownika?
Ja kupiłem - zachęcony wątkiem ;) - przyszedł szybko, wygląda prawie jak nowy (delikatne ślady na naklejkach). Nie sprawdzałem, czy działa blokada, ale w ramie pionowej się ugina (i nawet da się wyregulować tłumienie ;) ), na razie czeka na wahacz i montaż. Nie wiem jaki będzie następny sprzedany przez tego usera, ale ja
--
Pozdrowienia
Krzysiek
Cześć zrobiłeś nową konstrukcję czy stara przeszła modernizację. Mojemu damperowi będę przegląd tylko czekam na olej ,tak dla mojej spokojności :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Czerwca 08, 2016, 06:01:40 pm
Właśnie zrobiłem serwis epicona sprawa zajeła około 30 min i jest prosta jak nie powiem co. I już wiem kotku co masz w środku :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: araszek w Czerwca 10, 2016, 01:25:57 pm
Cześć zrobiłeś nową konstrukcję czy stara przeszła modernizację.
Nową, starej nie ruszam, bo nie miałbym na czym jeździć.
Wstawiłem wątek w Galerii (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3296.0)

--
Pozdrowienia
Krzysiek
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Czerwca 10, 2016, 01:50:52 pm
Foty dawaj a swoja drogą olej w damperku miałem szary chyba od nowości nie wymieniany
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Tef w Czerwca 12, 2016, 07:37:35 pm
Właśnie zrobiłem serwis epicona sprawa zajeła około 30 min i jest prosta jak nie powiem co. I już wiem kotku co masz w środku :)

Dobra, dobra a gdzie relacja i zdjątka, a!?
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Września 06, 2016, 12:41:03 pm
odgrzebuję temat: czy dobrze rozumuję - sprężyna 750lbs będzie twardsza od np 500lbs? 
Jestem laikiem i gdzieś wyczytałem, że 750 lbs to znaczy, że mniej więcej 337kg potrzeba do całkowitego ścisku sprężyny, czy to tak można odczytywać?
Przymierzam się przez zimę do przebudowy foxa na pełne zawieszenie ale chcę bardziej miękko - sprężyna, która mam z tyłu prawie się nie ugina, a to 750lbs. nie chcę bardzo inwestować w zawieszenie na początek i myślałem o zwykłych sprężynach, bez regulacji.
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Września 06, 2016, 04:44:36 pm
Upoluj jakiś tani powietrzny na al.... wydasz max 200 a różnica będzie wielka i regulacja twardo miekko wedle kaprysu. Tez kiedyś na sprężynie jeździłem ale to nie to co powietrze
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Września 06, 2016, 06:36:31 pm
No tak ale dwa na przód i jeden na tył to 600 pln  :-\
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Września 06, 2016, 07:14:52 pm
No tak ale dwa na przód i jeden na tył to 600 pln  :-\
A kto kazał trajką jeździć ;)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Września 06, 2016, 09:30:59 pm
wujek Stefan mówił że bedzie fun, i miał rację  ;D

edit:
Jezusmariajuzek, zerknąłem dzisiaj na moją sprężynę z tyłu i mnie poraziło: nie 750, a 1250 lbs, beton, na forach czytałem, że 750 to już twarda...
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Września 08, 2016, 11:42:41 pm
zależy od przełożenia wahacza jeszcze, miałem kiedyś damper powietrzeny, do 200 psi max, w starej ramie jeździłem na 60-70 psi, przełożyłem do innej, ale wymiary te same i 200 psi to było mało ... musiałem kupić o powiększonej komorze i pompomowac gdzieś koło 350 :P. Adekwatnie w sprężynach, miałem 750 to była już za miękka, ale przestawiłem w poziomie punkty mocowania dampera i 550-tka była twardsza :)
Tytuł: Odp: damper
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Września 09, 2016, 09:14:12 am
założyłem wczoraj sprężynkę 750 lbs kupioną u lokalnego pana w rowerowym i... rama zaczęła pracować :D