forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: storm w Maja 09, 2016, 08:49:26 am
-
Pytanie jak w temacie. Czym je kelić, aby klej złapał w miarę szybko (kilka minut) i trzymał.
Ostatni 2 krotnie kleiłem dętkę na trasie i niestety... 500 metrów i pafff...
(klej i łatki w z pudełeczka jakie można kupić w sklepach rowerowych)
-
Te samoprzylepne są tragiczne - kiedyś jeszcze park toola dawały radę ale i tak nie wulkanizowały się do dętki. Łatki muszą się wulkanizować - kupujesz te tradycyjne z sreberkiem po jednej stronie najlepiej duże z klejem osobno. Knif jest w metodzie klejenia: oczyszczasz i matujesz dołączonym kawałkiem papieru ściernego miejsce na dętce i nakładasz klej na dętkę. Dalej przygotowujesz łatę ( odklejasz sreberko) i nakładasz małą ilość kleju równo na łatę po czym delikatnie dmuchasz - ten klej reaguje z parą wodną w powietrzu. Potem nakładasz łatę na dziurę trzymasz 1-2 min i można zakładać dętkę. Resztę załatwia docisk napompowanej dętki do opony.
-
A nie łatwiej wymienić na nowa ???
-
A nie łatwiej wymienić na nowa ???
A ile wozisz ze sobą zapasowych dętek?
Klej kupuję ten niemiecki. Jest trochę droższy, ponoć lepszy.
-
@aligatorpoczta - trzeba jeszcze je mieć. Ja w piątek wymieniłem na nówkę sztukę, która po 2 kilometrach na skrzyżowaniu DK92 ze zjazdami z S8, po trafieniu na coś leżącego zrobiła BUM, PFFffffff - i to było wszystko. Bliższe oględziny wykazały snake'a z boku, którego naprawdę ciężko było skleić i po przejechaniu 500 metrów znowu miałem pusto w dętce. Dobrze, że do domu jezcze tylko 5km...
P.S. Jak rozumiem różne super gluty się raczej nie nadają?
-
Ja mam wlany płyn antyprzebiciowy i narazie spokój,odpukać
-
Storm: Nadaja sie wszelkie kleje elastyczne do gumy ale preferowane sa te wulkanizacyjne czyli wnikajace w strukture sklejanych gum. Te zalozenia spelniaja kleje do latek _zaaplikowane prawidlowo_ , marketowe kleje do gumy i obuwia czy tez poczciwy butapren. Kleilem tez tez latki miekkim klejem do tektury do pistoletu silikonowego -- wytrzymuje do pierwszych mrozow (wykrusza sie).
Wiem natomiast ze nie nadaje sie: superglue (trzyma na poczatku potem sie wykrusza, podobnie wszelkie cementowe, do plastikow itp
W warunkach bojowych na maly otwor dziala tez szara tasma ta gumowana.. po wyczerpaniu klejow latek i detek jechalem kiedys na oponie wypchanej ciasno sianem z pola i po 10km do domu kolo wciaz bylo cale aczkolwiek nieco sie ubilo a na dokladke nie bylo juz surowca..:)
-
Kumpel kiedys sie wybrał precz jakims komarkiem i po złapaniu gumy jakiś tubylec z braku lepszego rozwiązania wypelnil mu kolo jakims rodzajem pianki montazowej czy innego licha - (teraz te pianki sie krusza a ta trzymala sie sztywno). Na tyle dobrze sie ta pianka trzymala ze jezdzil tak kilka lat a na koniec z opony wyjal kilka gwozdzi, jakas srobe a z boku bylo rozciecie tak jakby ktos wbil noz...
do dzisiaj nie wiem czym to bylo wypelnione...
sam wkladalem kiedys w opone druga opone wypchana kilkoma starymi dedkami... kilkanascie kilometrow od domu trzeba bylo sobie jakos radzic... (z lenistwa jezdzilem tak kilka dni bo bylo naprawde dobrze wypchane...)
-
A nie łatwiej wymienić na nowa ???
A ile wozisz ze sobą zapasowych dętek?
Klej kupuję ten niemiecki. Jest trochę droższy, ponoć lepszy.
zawsze mam 2 a jak jade dalej to i 3 :)
-
A nie łatwiej wymienić na nowa ???
A ile wozisz ze sobą zapasowych dętek?
Klej kupuję ten niemiecki. Jest trochę droższy, ponoć lepszy.
zawsze mam 2 a jak jade dalej to i 3 :)
Ja mam dwie wielkości kół więc x2 ;)
-
A nie łatwiej wymienić na nowa ???
W zeszłym sezonie laczka złapałem mniej więcej 20 razy, jedna dętka kosztuje 20zł, policz sobie ile to będzie.
Osobiście wolę te 400 zł przepić niż wydać na dętki :P
-
Dętki nowej generacji mają małą zawartość gumy w gumie :) . Dlatego też kleje też powinny być współczesne.
-
Dętki nowej generacji mają małą zawartość gumy w gumie :) . Dlatego też kleje też powinny być współczesne.
Znaczy też nowej generacji? Z niską zawartością kleju w kleju ???
-
Dętki nowej generacji mają małą zawartość gumy w gumie :) . Dlatego też kleje też powinny być współczesne.
Znaczy też nowej generacji? Z niską zawartością kleju w kleju ???
Wszystko teraz, Panie, to poliester...i z Chin.
-
Jak próbowałem kleić butaprenem, to była kiszka. klej nie "wżerał" się w gumę, tylko tworzył warstewkę na powierzchni, którą można było oderwać palcami. Dedykowany zestaw do łatania (łatki na sreberku) działał bez zastrzeżeń.
-
Też korzystam z dedykowanych łatek, z tym że wożę zapasowe dętki a kleję dopiero w domu w imadle. Jeśli dziura nie zrobiła się na zgrzewie/zgrubieniu dętki to bardziej opłaca się wyciąć trochę łatki niż naklejać na to wybrzuszenie. Używałem butaprenu wieki temu i trzymał elegancko, minusem był strasznie długi czas schnięcia i to koniecznie pod obciążeniem. Warto przeglądać zapasowe dętki co jakiś czas, miałem sytuację że dętka sparciała po roku.
-
Nie sklejam, nie łatam, nie ceruję..
kupuję nowe....
-
@Antonowitch - znakomity pomysł. Tylko gdzie ja kupię w takiej Warszawie dętkę pod 20"x 1.1/8", najlepiej na Auto? :P
-
Pierwsze z brzegu
http://kuplokalnie.pl/opony-i-detki--detki-24865/Warszawa,-mazowieckie/strona/10
-
@3x3 - co ty mi tu dajesz? Dętki na 28"? Dętki co mają od 1.50 do ponad 2"? Jak ja to wsadzę do oponki 20" 1 i 1/8"? (28mm)
-
@3x3 - co ty mi tu dajesz? Dętki na 28"? Dętki co mają od 1.50 do ponad 2"? Jak ja to wsadzę do oponki 20" 1 i 1/8"? (28mm)
Takie wąskie dątki kupowałem na Płowieckiej 46 [wAw] w sklepie ze składakami.
Teraz mam szerszą obręcz, więc normalnie mi wchodzą na 1,75, które są nawet w markecie.
-
Jak próbowałem kleić butaprenem, to była kiszka.
Stary butapren się nadawał ( tak sprzed +- 10-15 lat.) Nowy butapren jest jakiś eko i nie robi roboty :)
-
@Kaczor - problem polega też na tym, że ja mam wąską obręcz i byle opony włożyć nie mogę.
-
@Kaczor - problem polega też na tym, że ja mam wąską obręcz i byle opony włożyć nie mogę.
Kupowałem tam 20x1 1/8 - 20x1.5
-
@3x3 - co ty mi tu dajesz?
Adresy.