forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: john52 w Maja 12, 2015, 05:14:19 am

Tytuł: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 12, 2015, 05:14:19 am
"https://www.youtube.com/embed/OkK0htwUzDs"

taki tam  pomysł
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: darko w Maja 12, 2015, 07:32:58 pm
Też o takim myślałem dla swojej trajki , ale jednak zdecydowałem się na silnik w piaście tylne koło.
A jakie akumulatory są tam zastosowane ?
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 13, 2015, 07:42:39 am
akumulatory zastosowałem czasowo żelowe 12v 12ah szt.4 silnik jest 24v350w połączyłem po 2 w szerg i 2 równolegle co daje mi 24 v i 24ah i nie jestem zadowolony bo jak na taki pakiet zasięg 30km to po mojemu mało  trzeba pomyśleć nad lepszym rozwiązaniem może jakaś sugestia doświadczonych
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: darko w Maja 13, 2015, 06:38:32 pm
Ja też zastosowałem akumulatory żelowe 12v 20Ah szt 4 , silnik 48v 500w i muszę stwierdzić że niema szału i duży ciężar. Myślałem że będzie większy zasięg.
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2015, 06:51:54 pm
Ja też zastosowałem akumulatory żelowe 12v 20Ah szt 4 , silnik 48v 500w i muszę stwierdzić że niema szału i duży ciężar. Myślałem że będzie większy zasięg.
niechcę się mądrowac ale to są kwasowe aku żelowe są strasznie drogie jak się niemyle to ponad tysiąca sztuka a sklepikarze się nie znają i mówią ze żelowe
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 13, 2015, 08:12:21 pm
te drogie to są li-po (litowo -polimerowe) i li-jon(jonowe) tam mie ma żelu tyko substancja gąbczasta w której są elektrody.
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2015, 08:29:43 pm
Nie mylić rodzajów aku litowe i żelowe to o ile mi wiadomo to zupełnie inny rodzaj aku a te w sklepach czarne prostokąty stosowane w alarmach to nie żelowe tez kiedyś myślałem ze to zelowki ale jeden gość mnie uświadomił i kazał sprawdzić kartę charakterystyki na stronie producenta i okazało się ze to zwykle i ładować można zwykłym prostownikiem a ligowych i zerowych nie proponuje tak ładować bo będzie nie fajnie
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2015, 08:36:39 pm
Czytałem na forum ze dobrze spisują się aku litowe 18650 zrobione w pakietach i podobno cały pakiet waży około 3-4kg
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 13, 2015, 09:15:26 pm
tak "alipoczta" żelowe są to normalne aku tylko elektrolit jest w postaci żelu aby mogły pracować w każdej pozycji
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 13, 2015, 09:26:21 pm
Ja chyba dostałem jakąś pomrocznosc jasna bo coś mi się p.....o sorki panowie :-\
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Maja 13, 2015, 10:33:50 pm
Miałem prawdziwe żelowe grensaver 20 Ah podobno najlepsze żelowe jakie są dostępne. U nas są górki to nie można porównywać wyników z waszymi ale przejeżdżałem na nich 24 km bez pedałowania z pedałowaniem 40 km to już dojeżdżałem na oparach.  Na starych litowo jonowych jak są w laptopie przejeżdżałem na wspomaganiu czyli z pedałowaniem na pionowym rowerze około 100 km. Ale te akumulatorki to trupy ze starych baterii laptop-owych  przed wczoraj bodajże robiłem pierwszą próbę na nowej poziomce.  Na 25 km zużyłem trochę ponad 1 Ah czyli na wspomaganiu przejechał bym teraz teoretycznie około 250 km.  Nie mogę tej baterii zbytnio obciążać bo to akumulatorki laptop-owe czyli nie są wysoko-prądowe a na dodatek nieboszczyki. Jak się nie pomyliłem to będzie miażdżąca przewaga poziomki. Dziś ją niestety rozebrałem będzie jutro jechać do piaskowania i malowania. Więc na następne testy przyjdzie trochę poczekać. Tak że polecam litowo jonowe a po wiedzę zapraszam na forum arbiter.  wszytko jednak rozbija się o kasę taki akumulatorek litowo jonowy na dobrych wysoko prądowych ogniwach to koszt około 1000 - 2000 zł ale spokój na około 10 lat.  Np takich   http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289  w tej firmie złożą  wam akumulator który właściwie traktowany posłuży długie lata
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 07:32:32 am
Witam proszę o pilna pomoc jaka rurka do łańcucha chodzi o fi rurki
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 14, 2015, 08:22:35 am
to zleży od łańcucha ja mam fi w środku11mm jest to rórka hydrauliczna do CO.w poadzki
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 09:14:54 am
to zleży od łańcucha ja mam fi w środku11mm jest to rórka hydrauliczna do CO.w poadzki
nie za ciasno? Mój ma wymiar 8*10mm jest to 8-mio rzędowy pytam bo chce kupić teklanowa rurke
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: Franc w Maja 14, 2015, 12:57:12 pm
Wystarczająco dobrym rozwiązaniem jest teflonowa rurka do pneumatyki przemysłowej D16.
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 05:15:47 pm
Wystarczająco dobrym rozwiązaniem jest teflonowa rurka do pneumatyki przemysłowej D16.
a powiedzcie czy jak łańcuch górny i dolny jest w rurce to chalasuje strasznie czy do się wytrzymać
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: Franc w Maja 14, 2015, 06:53:28 pm
W teflonowych /tekalenowych nie hałasuje wcale, hałasuje tylko w rurkach elektrycznych z PCV - takie sztywne, białe.
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 08:21:16 pm
W teflonowych /tekalenowych nie hałasuje wcale, hałasuje tylko w rurkach elektrycznych z PCV - takie sztywne, białe.
a jak z oporami czy nie ciężej się będzie pedalowac
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 14, 2015, 08:27:29 pm
Stracisz 3W przy 20km/h ... ;)
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 08:30:20 pm
Stracisz 3W przy 20km/h ... ;)
a tak jaśniej prosze
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 14, 2015, 08:55:20 pm
moja propozycja czyli rurka od CO ma podwójny płaszcz ,a co za tym idzie jest możliwość profilowania ponieważ w środku jest  płaszcz metalowy i bardzo cicho się sprawuje powiem tak próbowałem teklan czy jak mu tam i wybrałem rurkę CO
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Maja 14, 2015, 09:01:52 pm
moja propozycja czyli rurka od CO ma podwójny płaszcz ,a co za tym idzie jest możliwość profilowania ponieważ w środku jest  płaszcz metalowy i bardzo cicho się sprawuje powiem tak próbowałem teklan czy jak mu tam i wybrałem rurkę CO
chodzi ci o rurę typu PEX plastik metal plastik?
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Maja 14, 2015, 09:34:33 pm
Nie ma definicji jednoznacznej oporów łańcucha w rurkach - ludzie spierają się czy twarde jak kamień 20" jest lepsze od flakowatych szosowych 700C - bo te są większe ...
Ogólnie teoria mówi - łańcuch najlepiej prosty licząc od zębatki przedniej do tylnej - wtedy naciąg ma dwa punkty styku siły - zęby przodu i zęby z tyłu - każde załamanie czy rurka to opór - ile nikt Ci nie powie wiec moje 3W są równie dobre jak mniej/więcej chyba na oko ciężej ...
Próbowałem bez rurki i z rurką dla ciekawości ruszać napędem z łańcuchem, ręką - rurka wprowadza zauważalne opory ale żeby demonizować to musiałbym odpuścić jazdę w ogóle - ważne że spodnie mam czyste ;)))
Z mojej obserwacji wychodzi, że rurka czyni napęd może i "latającym" ale tylko powrotny bo naciąg "napędowy" i delikatny opór w rurce niespecjalnie przeszkadza w czasie jazdy, ot słychać trochę jak chodzi - z praktyczności ktoś komu każdy kilogram czy opór przeszkadza bo wyniki ważne to powinien od razu maszynkę wyścigową przygotować i tyle.
Jak masz nogę to te kilka dodatkowych watów przy 30 km/h nie będzie Ci przeszkadzać (bo na tyle oceniam opór - na oko ;) )
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 15, 2015, 01:42:51 pm
Panowie ogłaszam zgłaszanie pomysłów na wsteczny bieg w trajce czy da się to zrobić na jednym silniku
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: vrc46 w Maja 15, 2015, 05:28:21 pm
Witam ale pedały się będą kręciły do tyłu :'(
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: john52 w Maja 15, 2015, 05:53:48 pm
wsteczny byłby urzywany tylko do wycofania z parkingu itp.to niech one się na ten czas kręcę
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: Franc w Maja 15, 2015, 09:01:09 pm
Da się  - kiedyś taki  napęd widziałem - była to trajka z przekładnią pośrednią, na pośredniej była tarcza, którą dociskało się do koła. tarcza trąc o koło napędzało je wstecz, popykując wolnobiegiem i drugim łańcuchem.
Tytuł: Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
Wiadomość wysłana przez: 3x3 w Maja 18, 2015, 07:29:37 am
Gold Wing ma ciekawie rozwiązany wsteczny.