forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Mikrobi w Czerwca 12, 2014, 01:05:55 pm

Tytuł: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 12, 2014, 01:05:55 pm
Mam pytanie odnosnie przedniej zebatki:
jaka jest roznica w przejsciu z normalnych zebatek na duza ilosc zebow? na 70 powiedzmy?
Pytam o wasze odczucia bardziej niz przeliczenie momentow.
Mysle o zamianie klasycznej trojki (zebatek:) ) z przodu z czego korzystam tylko z najwiekszej tarczy na jedna duza: brakuje mi szybkosci podczas jazdy
Z kolei start z najwiekszej tylniej zebaki przy tej samej z przodu daje za maly moment do lagodnego startu wiec z reguly startuje z trzeciej zebatki.

Co o tym sadzicie? jakie macie doswidczenia?

Mikrobi
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Majsterkowicz w Czerwca 13, 2014, 03:28:24 pm
Z kolei start z najwiekszej tylniej zebaki przy tej samej z przodu daje za maly moment do lagodnego startu [...]
Czyli wrzucając przełożenie 1-1 jest dla Ciebie małym momentem do ruszania? To znaczy, że musisz obowiązkowo zmienić napęd, bo pomyśl... Co się stanie, jak przyjdzie ruszyć lekko pod górkę?
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: storm w Czerwca 13, 2014, 03:53:49 pm
@Mikrobi - sprawdź ten link:
http://www.sheldonbrown.com/gears/index.html

Zanim cokolwiek zamówis z- przelicz sobie przełożenia jakie masz i jakie będziesz miał.
Ja działałem właśnie dzięki temu kalkulatorowi, zamówiłem 65T na tył do koła 20" i nie żałuję :)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 16, 2014, 07:07:39 am
@Mikrobi - sprawdź ten link:
http://www.sheldonbrown.com/gears/index.html

Zanim cokolwiek zamówis z- przelicz sobie przełożenia jakie masz i jakie będziesz miał.
Ja działałem właśnie dzięki temu kalkulatorowi, zamówiłem 65T na tył do koła 20" i nie żałuję :)

Ha, sklaniam sie do 70 zebow, kolka maja 26 cali I ciagle brakuje predkosci.

@ Majsterkowicz:
Wyrazilem sie nie precyzyjnie.
Brakuje momentu w znaczeniu pedaly kreca sie za szybko zeby plynnie wstatrtowac stad mysl o wiekszej zebatce.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Czerwca 16, 2014, 08:32:55 am
Co to znaczy "normalne zębatki" i "brakowało prędkości"? Jesteś w stanie jeździć pod 80km/h? Musisz mieć nogę na siłownikach hydraulicznych. Mikrobi to robot :)
Przy kole 26", 44/11 i kadencji 100 masz 48km/h, jeżeli to dla Ciebie za mało, to zmieniaj.
No i obowiązkowo musisz pokonać BartkaZ na najbliższym zlocie :) W sumie to "słaba" liga.. przy 52 już wymiękał, jak pamiętam ze Szczecina, więc spokojnie dasz radę :P
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: storm w Czerwca 16, 2014, 08:38:41 am
@Mikrobi - 70T do 26"?

To wyjdzie ci coś takiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d3420af94648b8f.html
(http://images62.fotosik.pl/1083/0d3420af94648b8fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Czy na pewno chcesz jeździć z prędkością 70 km/h przy 90RPM? ;) Pociągniesz tyle na prostej i płaskiej? ;)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 16, 2014, 09:25:38 am
Co to znaczy "normalne zębatki" i "brakowało prędkości"? Jesteś w stanie jeździć pod 80km/h? Musisz mieć nogę na siłownikach hydraulicznych. Mikrobi to robot :)
Pajaku pamietasz ta bajke...? 8)
Normalne...tak: kolo tylne to Shimano Altus HG20 12/32 - przod to tez zestaw pewnie z MTB: byl dobierany dawno temu wiec nie pamietam dokladnie co to jest, ale najwieksza zebatka ma 48 zebow.
Brakuje predkosci: mam na mysli to ze szybko przestaje wyczuwac opor pod pedalami przy maksymalnym przelozeniu.

Przy kole 26", 44/11 i kadencji 100 masz 48km/h, jeżeli to dla Ciebie za mało, to zmieniaj.
Trudno mi okreslic jak to u mnie wyglada maksymalnie. Poprostu tracac opor wyczuwalny pod pedalami trace lekko stabilizacje. Dlatego pytam o odczucia tych z was ktorzy zmieniali zebatke i pamietaja jak to bylo.
Z ciekawosci zaczne sobie robic rejestracje z przejazdow, mam program Sportypal w telefonie, dzialam na nim juz od kilku lat, chociaz czesciej do biegania, ale sprawdzal sie calkiem dobrze na rowerze.
No i obowiązkowo musisz pokonać BartkaZ na najbliższym zlocie :) W sumie to "słaba" liga.. przy 52 już wymiękał, jak pamiętam ze Szczecina, więc spokojnie dasz
radę :P
Nie o 'ligowanie' chodzi :) raczej o poczucie pewnosci przy pedalowaniu.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 16, 2014, 09:28:49 am
@Mikrobi - 70T do 26"?
Czy na pewno chcesz jeździć z prędkością 70 km/h przy 90RPM? ;) Pociągniesz tyle na prostej i płaskiej? ;)

Nie zakladam ze bede wszedzie zasuwal na maksymalnej predkosci, szczerze mowiac to watpie :)
Pisalem Pajakowi przed chwila, raczej chodzi o to ze trace opor pod nogami.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Czerwca 16, 2014, 09:45:44 am
Nie wiem jaka masz kasetę z tyłu ale przy 26 calowych kołach zakładam że masz coś takiego:
http://ctbike.pl/shimano-alivio-cs-hg51-kaseta-zebatek-mtb-11-30-8-rzedowa.html - 11-13-15-17-20-23-26-30 - moim zdaniem dość uniwersalna szczególnie korbami niżej
Do tego proponowałbym jeśli szykujesz większe zmiany:
http://ctbike.pl/shimano-fc-3550-sora-50x34-korba-szosowa-2x9rz.html - 50-34

Teraz wyjaśnienia:
1. zakładając że korzystasz z jednej i miotasz tyłem to przednia podwójna o dość znacznej rozpiętości pozwoli Ci ruszyć bez doginania kolan z 34/23 i dobijesz do 34/11 - co powinno dać ci spokojnie prędkość w okolicach 30 km/h przy kadencji 80-90/min
2. jak pojedziesz w trasę to po ruszeniu z 34/23 lub 20 dokręć do własnej kadencji i zmień na zębatkę 50Z i kręć dalej do tej zębatki (na tyle) przy której osiągasz przelotową  (zakładam 30-35 km/h czyli 15Z lub 13Z)
3. Na większych wzniesieniach (nie w górach) zrzucasz na 34 przó i tył 30 i w zasadzie nie ma PAGÓRA pod który nie wjedziesz ...

Jak domyślam się to przy określeniu twoim "se kręcę i nie jadę" chodzi o to że mając jakieś dziwne przełożenie terenowe (np 44/30) kręcisz bardzo szybko nóżkami przy starcie a potem brakuje CI sił na właściwa jazdę?
Wg mnie powinno to wygladać:
1. stajesz na światłach, bieg mas z tyłu jakiś terenowy (duża zębatka np 30) przód jakiś którego używasz stale (zakładam minimum 44)
2. zapalają się światła - naciskasz na "pedała" i rozkręcasz sie do swojej kadencji, zmieniasz szybko na kolejny niższy bieg 26-23-20-17-15-13-11 aż osiągasz satysfakcjonującą prędkość
3. jedziesz uśmiechając się do świata
4. skrzyżowanie widzisz, dojeżdżając zrzucasz profilaktycznie i zawczasu bieg na 30 (z którego zazwyczaj ruszasz) i czekasz do kolejnego powtórzenia sekwencji jak wyżej

Chyba że chodzi Ci o coś takiego:
1. jadę se szybko (kręcąc młynek 100 na minutę) .. i wyprzedza mnie przedszkolak na 3-kołowcu z dziadkiem biegnącym za nim ..
2. wtedy pojęcie szybko to ... trzeba zmienić albo kupić licznik aby wiedzieć ILE naprawdę jedziesz

Dla tej wersji prawdopodobnie używasz z przodu nie więcej jak 36-38 zębów ...

Reasumując - określ jakie masz koła - tzn. oponę napędzana (tylnią/przednia), dwa jakich używasz korb z przodu, trzy obecna kaseta z tyłu, cztery - jaki preferujesz teren jazdy - umiarkowany czy płaski (w tych Sora 50/34 sprawdzi sie najlepiej) czy górski (tutaj albo korba typowo górska 48/38/28 lub Sora 50/34 z tyłem http://ctbike.pl/shimano-cs-hg41-acera-kaseta-mtb-11-34-8-rzedowa.html - z dorzucona 34 w góry)

Z własnych doświadczeń dodam:
1. używam planetarki 8 biegowej na kołach 20 cali i najtwardszym przełożeniu 9,90 i przodzie 53
2. na płaskim przez kilkadziesiąt sek. udało mi się podtrzymać 49 km/h (wg licznika) przy, na moim odczuciu, "nie młynkowaniu"
3. było ciężko bo opór wiatru był spory (dodatkowo wiało lekko z boku i znosiło mnie do rowu)

Co oznacza dla Ciebie BRAK oporu w nogach???

PS. Doczytałem dwa posty dalej i przeliczyłem Twoje prędkości zakładając kadencję 90 - dla zębatki przód 48 i tyłu 12 osiągasz 40 km/h - masz prawo czuć brak oporu ;)
Jeśli chcesz czuć opór to moim zdaniem wymiana korby przedniej nic ci nie da - nawet szosowa 53 pozwoli Ci co najwyżej przy parametrach jak wyżej osiągać ok. 44-45 km/h
Moim zdaniem jeśli chciałbyś osiągać co najmniej 46-50 musisz zmienić i tył i przód:
1. zmiana z 12 na 11 zębów  da ci przyrost prędkości 9%
2. zmiana przodu z 48 na co najmniej 52 da ci kolejne 8%
3. po zmianach osiągniesz co najmniej 46-48 km/h ... ale czuć będziesz BARDZO konkretny opór

PS 2 - dorzucając swoje 3 grosze - na polnej drodze (np. wały ppowodziowe) górale na 26 calówkach jada nieco szybciej ode mnie - ja ok 26-27 oni lekko ponad 30 (widzę po liczniku na krótkich zrywach przy próbach równania z nimi) - przyczyna prawdopodobnie małe kólka i wiekszy opór
2. po asfalcie te same górale ... zostają w tyle ;) mam wtedy lekko ponad ich prędkość - prawdopdobnie po asfalcie moje małe kółka nie stanowią takiego oporu jak na polnej piaszczystej drodze.
jak widać na powyższym - opór to rzecz względna ;)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Czerwca 16, 2014, 10:13:30 am
Ja przy kołach 20' mam przód 65T i przy tylnych ząbkach 11 czasami na prostych czy lekko z górki tez mi brakuje do góry i wtedy rower rzeczywiście jest lekko niestabilny ale głownie przez to że to flevo i kierujesz nogami, a napędowy jest przód. Zmienił bym na większą np 75 czy nawet 80, ale wtedy za diabła nie podjadę pod górkę na osiedle gdzie mieszkam, jest dość stromo, od niedawna zacząłem dawać radę i podjeżdżam (program strava pokazuje mi 0.8km długości i wznios o 46m, av grade 6% może nie dużo ale przy przednim napędzie i dziurach na jezdni to kiepskie połączenie). Jak zmienię na 75 - 80T przód to chyba nie podjadę, a dawać z przodu dwie zębatki - bezsensu. Mam jedną 65T i mocno główkuję czy potrzeba mi większej :)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 16, 2014, 10:29:43 am
Mam dosyc mocno pod gore, dluga ulica okolo 400m, roznica wysokosci okolo 20-25 m i wjezdzam spokojnie na srodkowej zebatce, wiec stad podejscie typu duzy zgryz. Tez uwazam ze druga zebatka juz jest nadmiarowa, stad podejscie zeby wyeliminowac obie dodatkowe ktorych nie uzywam i zostawic jedna, ciagle jednak jest kwestia ilosci zebow.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: bzaborow w Czerwca 16, 2014, 12:12:28 pm
No i obowiązkowo musisz pokonać BartkaZ na najbliższym zlocie :) W sumie to "słaba" liga.. przy 52 już wymiękał, jak pamiętam ze Szczecina, więc spokojnie dasz radę :P

A myslalem, ze to ja jezdze depczac i niekadencyjnie:P Jakbys chcial sobie policzyc: mam 52t na korbach, 16t zebatki przy kole i 1.7-krotne przyspieszenie w piascie na najwyzszym biegu. Wszystko polaczone z kolami 20". Przy standardowych predkosciach (30-40m/h) nie potrzebuje, depczac 60-80rpm, wyzszych przelozen. 50km/h umiem utrzymac moze przez minute i wtedy kadencja 100 mi nie przeszkadza. Ale jedna uwaga - ja mam krotsze korby (145mm okolo), wiec i kadencje mam ciut wyzsze.

A moze powinienes zaczac ciagnac oprocz deptania? W sensie - zaloz sobie SPD. To pomaga nieco wkrecac sie na wyzsze kadencje, bo nie trzeba pilnowac nog zeby nie spadaly. Jak od pewnego czasu sie zmuszam do kadencyjnego przyspieszania (bo kolana itd) to dochodze do 30km/h na 2-ce (kadencja typu 140), co by nie bylo mozliwe bez blokow.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: darznur w Czerwca 16, 2014, 08:21:41 pm
Mikrobi z tego co pamiętam to masz flevo a ja mam crubike SS - ogólnie mamy FWD

... ciagnac oprocz deptania? W sensie - zaloz sobie SPD. To pomaga nieco wkrecac sie na wyzsze kadencje, bo nie trzeba pilnowac nog zeby nie spadaly...
Kiedyś napisałem o swoich odczuciach po założeniu spd:
... SS stała się stabilniejsza, kierowanie jest łatwiejsze, nie martwię się że mi na wertepach stopy z pedałów spadną ...
no i nie mam poczucia
... ze trace opor pod nogami.
Dla mnie w Szybkiej Strzale to bardzo dobre rozwiązanie  ;D
Jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział. Ja na początku byłem bardzo sceptyczny ale jak pojeździłem to ... tylko takie rozwiązanie  ;D





Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 17, 2014, 09:41:37 am
Ma pedaly z aluminiowymi kolcami, Giant sprawuja sie dobrze nie narzekam na przyczepnosc. Buty wykorzystuje na ulicy :) do hamowania czasami, ale glownie do chodzenia 8)
Moze to jednak kwestia przyzwyczajenia.
Wczoraj zrobilem 24 km, sciezka rowerowa, maksymalna predkosc chwilowa 30 km, srednio przez cala trase okolo 20-22 km, bez cudow, ale nie poszaleje na tej trasie akurat (czesc przez miasto, spacerowicze). Planuje w weekend zrobic dluzsza trase, wiec beda kolejne wnioski.

Brakuje sily... hm krece pedalami, rower juz nie przyspiesza a ja nie czuje oporu: nogi lataja w kolko, jak bede nimi machal szybcie robi sie groteskowo i niestabilnie :)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: storm w Czerwca 17, 2014, 12:07:17 pm
@Mikrobi - z jaką kadencją pedałujesz? Bo cosik mi się wydaje, ze bardzo niską... Może powinieneś troszkę pobudować mięśnie szybkokurczliwe - wtedy będziesz miał powera aby dociągnąć tą kadencję wyżej i uzyskać te 30 km/h przy 80-90 rpm na przełożeniu 6-7 na kasecie 8 biegowej i kole 20".
Inaczej rozwalisz sobie kolana a prędkości mieć nie będziesz.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwca 17, 2014, 12:30:58 pm
Kola mam 26 i kasete 7mio biegowa: na 20kach jezdzi chyba DeVilio :)
Kadencja rzeczywiscie wyglada na niska, trzeba bedzie jednak nabyc jakies liczydlo i to sprawdzic, wczorajsze pomiary byly zrobione na zwyklej apce w telefonie.
Co do miesni: hmmm, masz na pewno racje, kolana tez juz nie najmlodsze a nieserwisowalne ;)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: storm w Czerwca 17, 2014, 02:18:54 pm
@Mikrobi - to tym bardziej. Mam 26" koło w SLRze, kasetę 8 biegową, ale do 30 mogę dojść albo na 4 kadencyjnie, albo normalnie na 5 przełożeniu. A jeżdżę obecnie z kadencją rzędu 80-85 zazwyczaj, więć musisz kręcić znacznie wolniej niż ja, skoro 7 biegów ci nie starcza na 26".
Moja propozycja - ustaw sobie jakikolwiek zegarek z sekundnikiem na kierownicy, odpal stoper w nim i zobacz ile obrotów robisz normalnie podczas jazdy w ciągu minuty.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Franc w Czerwca 18, 2014, 11:45:32 pm
Z mojego doświadczenia przy kole napędowym 26" i kasecie 11-34T mogę prawie cały czas jeździć z blatem 53T. Ruszam w układzie 53-34T i dochodzę do 53-15T, czasem 53-13T jak mam motywację, kręcę do 100rpm. Sporadycznie w wAw zapinam 42-34T lub 42-30T na niektórych podjazdach nad Wisłą jak nie chce mi się cisnąć. 42T przydała mi się w Kościerzynie. Wcześniej używałem blatów 56 i 58T, też dawałem radę jeździć i zupełnie nie potrzebowałem większego. Problemem był tylko start z dużym obciążeniem (bagaż i boczny wózek z pasażerem /pasażerką) oraz podjazdy nad Wisłą, dlatego wróciłem do 53T.
Więc podsumowując, przy 26"  kole napędowym i kasecie 11-34T większy blat jak 56T nie jest potrzebny, wystarcza nawet 53T.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Czerwca 29, 2014, 08:01:12 pm
Zrobiłem burzę w szklance.. i pojechałem sobie na wakacje. Ale już wracam.

Ale jedna uwaga - ja mam krotsze korby (145mm okolo), wiec i kadencje mam ciut wyzsze.
"Normalnie" mam korbę 30-48-61 (chyba 170), zdecydowanie najczęściej korzystam z 48 (przy kołach 20"). Kadencja "wydolnościowo" 90-100. Jakiś czas temu miałem założone korby 150 (bo miałem dumny plan przetrenowania kadencji). Korby "wymuszały" kadencję 120-140, ale moc niestety była mniejsza. Przejechałem na trenażerze kawałek zimy (pewnie z dwa treningi :) ) i zamieniłem z powrotem (przed Kaszeberundą: tam przede wszystkim sprawność).
Krótkie korby umożliwiły mi "wykręcenie" kadencji 210, na długich korbach praktycznie nieosiągalne (parę razy byłem blisko 190.. ale przez 1-2s..). Ale ciągle sobie obiecuję, że rozpocznę konsekwentne treningi (a może by tak pojechać sportowo jakąś Kaszeberundę albo co :) )

Cytuj
A moze powinienes zaczac ciagnac oprocz deptania? W sensie - zaloz sobie SPD. To pomaga nieco wkrecac sie na wyzsze kadencje, bo nie trzeba pilnowac nog zeby nie spadaly.
Sztuka kręcenia pedałami nie jest taka prosta. Do nauki warto sobie rower postawić w trenażerze, poszukać charakterystykę prędkość-moc, SPDki (albo inne kliki).. i jechać, jechać, jechać (i należałoby jeszcze parę razy to powtórzyć)

Przy niskiej kadencji masz znacznie niższą moc, zerowe przyspieszenie. A na poziomce nie można wspomóc się grawitacją ("dodatkową" moc musimy wyprodukować mięśniami nóg, zamiast barków/pleców), a mięśnie nóg mogą tylko określoną siłą oddziaływać na pedały. Co więcej, jazda "szarpana", gdzie na pedały naciskasz tylko przez chwilę, charakteryzuje się niewielką mocą a dużym zmęczeniem.

"Rozkręcenie" nóg jest jedną z ważniejszych spraw w kolarstwie. Wszyscy zawodowcy jadą "po kadencji", nietrudno domyślić się że mają ku temu powody. MUSISZ czuć opór w każdym położeniu korby, przy każdej kadencji.

Pewien znany kolarz kiedyś powiedział, że wygrywa ponieważ potrafi "deptać" przez 60% obrotu korby (aczkolwiek.. okazało się, że EPO jednak pomagało bardziej).
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Lipca 02, 2014, 12:59:48 pm
OK, zamieszalem mocno i siedze cicho, przepraszam.
Zakladam/zakladalem jazde na niskiej kadencji, lepiej czuje wtedy rower.
Duze predkosci osiagam w drodze do pracy na dwoch odcinkach, jeden ma okolo 500m, drugi to jakies 150m, zakret i pod gore.
Z powrotem jest gorzej: te wspomniane 500m zasuwam pod gore.
Zatem zalozenie jest ze raczej przy duzych predkosciach z gorki chce miec lepsza kontrole nad rowrerem i wykorzystac start z 1 biegu zamiast krecic mlynka prawie w miejscu probujac jednoczesnie zachowac godnosc i rownowage na rowerze (w dowolnej kolejnosci ;) ).
(Nie)stety o czym musze przyznac (...z pewna taka niesmialoscia) zdarza mi sie przysiadac do komputtera w stanie pobudzonej fantazji, co zdarzylo sie raz i zaowocowalo zakupem w Raptobajku w promocji 70-cio zebowej tarczy z pedalami. Zatem na chwile obecna jestem posiadaczem pily tarczowej samobieznej, dwukolowej.

Wnioski z jazdy:
- start: doskonale czy to 1 czy 2 bieg, ok, 2gi to tylko dobrze :)
- jazda: niskie kadencje, planuje posluchac storm'a i sprawdzic jakie sa konkretnie
- predkosci: nawet jak przycisne rzadko przekraczam na plaskim 30km/h , co sprawdzalem na sciezce rowerowej, przyjemny dlugi odcinek na asfalcie, pusto, bezwietrznie
- kontrola: coz teraz jestem poprostu zadowolony.
- kolana: od dwoch tygodni codziennie do pracy, z pracy (15 minut, przez miasto, starty, stopy, z gorki, pod gore) plus trzy- cztery razy w tygodniu ok 30km z lekkim dociskaniem predkosci  - nie ma bolu, chociaz czuje ze rower wymaga wiecej sily.
Jedna dluga trasa 70-80 km Derby - Nottingham - Derby ok, srednia predkosc na trasie w okolicach 23 km, bardzo przyjemnie.
Czekam teraz na weekend z zadeklarowana dobra pogoda: planuje przejechac ok 180 km bardzo przyjemna trasa rowerowa powstala po adaptacji starej lini kolejowej Tissington Trail: przejechalem to miesiac temu na normalny rowerze zeby sprawdzic trase. Postaram sie robic zdjecia, chociaz jezdze sam wiec lapanie samego siebie na obrazku wymaga ... zreszta sami wiecie ;)


p.s.
Krece sie po Derby w UK, zatem przepraszam za brak polskich fontow.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Lipca 02, 2014, 01:31:44 pm
Ostatnio wykręciłem na mojej 65T przedniej na kołach 20 cali jakieś 66km, z tego ponad 40km znacznym tempem i powiem że sama jazda spoko, po powrocie do domu spoko, następnego dnia nogi były trochę zmęczone, ale to była kwestia kilku kilometrów i wróciło wszystko do normy... do tej pory zastanawiam się czy nie lecieć na większą tarczę bo przy prędkości około 40km/h mam młynek i rzeczywiście stabilność na tym cierpi. Ale pod górę wiem że mogę już nie podjechać, bo tam gdzie mieszkam górka spora i na tym co mam obecnie ledwo daję radę. Jak w przyszłym roku będę miał na zbyciu 4 stówki to pewnie przytulę ząbki w liczbie 80T :)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lipca 02, 2014, 02:11:41 pm
to pewnie przytulę ząbki w liczbie 80T :)
Ło matko toż to prawie jak przednie koło 20 calowe ;)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Lipca 02, 2014, 03:22:52 pm
Ano, ludzie beda z krzykiem z drogi uciekac przed toba.
Juz 70ka w zgryzie wyglada hmmm... powaznie.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lipca 02, 2014, 06:49:10 pm
Ano, ludzie beda z krzykiem z drogi uciekac przed toba.
Juz 70ka w zgryzie wyglada hmmm... powaznie.
No to spójrz na mój podpis - 76t w moim Ś.P. FWD.
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Lipca 02, 2014, 09:11:26 pm
.... no ale co?
Przeciez masz nick: live_evil
8)
Tytuł: Odp: Duzy Zgryz
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Lipca 03, 2014, 09:29:42 am
Zmienię nazwę mojej poziomki z "Mała Czarna" na "Chainsaw" :P