forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: Makenzen w Października 01, 2012, 02:48:20 pm
-
Oto nowy niskopodłogowiec. Dopiero co zjechał z taśmy produkcyjnej w słynnej kanciapie Maćka70 ;)
(http://imageshack.us/a/img191/8653/zdjcie0079hk.jpg)
-
Wiatam poziomico :P co tam jest z przodu? czyżby jakaś amortyzacja widelca przedniego widzę tam jakaś sprężyna ? Dawaj szybko fotki albo schemat jak to i z czego jest zrobione.
-
Jak wy robicie te haedshocki na przód?
-
Mikrusek dla córki się już prawie robi (znaczy się.. czeka na moce przerobowe bo jak na razie tylko studium fotelika w toku..), ale po testowaniu tego typu konstrukcji jestem w niej zakochany (waga, kompaktowość, zwrotność) i zastanawiam się, czy nie zrobić sobie samemu :) Skoro Maciek i Asia dali radę na 100kę, to znaczy że się da dojechać gdziekolwiek!
A ten zaczyna wyglądać już profesjonalnie :) Czyżby kanciapa zaczęła być fabryką mikrusków?
-
Tomek: to jest zwyczajna chamska sprężyna :) Może coś więcej o tym powie sam (wy)twórca? :) Poczekajmy :)
Danielasty: haed... co?
Pająk: Miło nam :) Kanciapa owszem, wyszły z niej już trzy mikruski! I kilka dużych :)
-
Maciek je robi tak jak ja kiedyś (IMK P2, P3, P4 i Nr5) - po najmniejszej linii oporu: nie ma łożysk sterowych, tylko panewki ślizgowe zapewniające jednocześnie skok zawieszenia na sprężynie i skręt kierownicy. Rura sterowa powinna być gładka i swobodnie się ślizgać oraz obracać w panewkach wstawionych w miejscu oryginalnych sterów rowerowych w główce ramy. Sprężyna jest pomiędzy koroną widelca a dolną panewką - u Maćka a ja miałem sprężynę pomiędzy wewnętrznym pierścieniem zaciśniętym powyżej dolnej panewki a górną panewką.
Taki układ działa, są co prawda lekkie wibracje na kierownicy, ale w związku z tym, że się na niej nie opierasz, to nie jest to uciążliwe, w przypadku, a gdy rower jest USS z kierowaniem pośrednim to w zasadzie tego nie czujesz. Są też trochę większe opory przy skręcaniu, ale to też nie przeszkadza.
Makenzen: headschok (nazwa w zasadzie chyba zastrzeżona przez Canondale) to amortyzator przedniego koła zabudowany w główce ramy zamiast w goleniach widelca.
-
Ani haedshocki ani headschok tylko: headshock ;)
@Makenzen - więcej zdjęć i troszkę wymiarów poprosimy :)
-
po najmniejszej linii oporu
Francu, po linii najmniejszego oporu - bo to opór, a nie linia jest mały.
Storm - przyślę Ci tu Maćka, to o wszystkim poopowiada :) a i fotki jakieś się wrzuci.
-
wrzuccie proszę zdjęcia najlepiej robienia takiego amorka dla opornych ;D Wiem jak to działa ale nadal nie wiem jak to zbudować. Przecież jak włoże spręzyne pomiędzy główk ramy a widelec to jak "przykręcę kierownice by nie wyleciała?
-
No dobra mniej więcej kumam, a sprężyna z czego? Żeby nie szukać i kombinować, ewentualnie gdzie kupiona
-
Jedziesz do warsztatu (zakładu usługowego, który robi sprężyny) i mówisz, ze potrzebujesz sprężynę z drutu D3~4mm o średnicy wewnętrznej D26~27mm i długości ~50mm a pan(ewent pani) kierujący pokaże ci wielką skrzynię różnych sprężyn, z których sobie będziesz mógł coś wybrać. :)
-
A mi ta sprężyna wygląda na typową sprężynę z marketowego amortyzatora tylnego. Zgadłem?
-
Witam wszystkich szanownych poziomkowiczów! W związku z dużym zainteresowaniem kolejnym modelem mikropoziomki śpieszę z odpowiedzią na temat sprężyny i amortyzacji w ogóle. Franc najtrafniej opisał temat (i wódki za to Mu dać:). Sprężyna została znaleziona na złomie (jak większość komponentów) Dowiedziałem się też od niezrzeszonego poziomkowicza mającego zabytkowego LWB że pdobne sprężyny są w sklepach z częściami do Ursusa:). Rama w mym rowerze i widelec są od Pelikana-Romet rocznik 1973 na którym jedziłem całe dzieciństwo:) Przednie oryginalne koło (wraz z oponą wymienioną dopiero przed zlotem!!!) zaś wylądowało w rowerze Makenzen:) Widelec nie odpada od ramy bo zablokowany jest od góry kierownicą w każdym z modeli inną metodą. Zdjęć na razie nie mogę wrzucić bo mam sp... komputer i działam na starym rzęchu:) Pozdrawiam!!!