forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: Piotrek333 w Marca 14, 2012, 10:56:35 pm
-
Witam wszystkich
Na imię mam Piotr, liczę sobie 30 wiosen i jestem z Kwidzyna (Pomorskie).
Od zawsze jeżdżę na szosówce natomiast poziomki interesują mnie od kilku lat.
Przez rok jeździłem na CYKLOTUR BASE ? według mnie ciekawa propozycja dla początkujących turystów na poziomie.
Od miesiąca ujeżdżam OPTIMA BARON HIGH ? bezkompromisowa szosówka wśród poziomek.
W mojej okolicy podobno są jakieś poziomki jednak osobiście spotkałem tylko jedną ? w Grudziądzu
Pozdrawiam wszystkich Poziomkowiczów
Piotrek
-
Witam serdecznie na forum.
Pozdrawiam z Łodzi.
Paweł
-
Również witam !
Ooo, Hi Baron :))) Fajna maszyna! Proszę nie oszczędzać aparatu fotograficznego ;)
Pozdrawiam
-
Witaj serdecznie,
Barona miałem okazję dosiadać w 2001, doprawdy niezła machina ;)
Uważaj w drodze do Grudziądza, na tej trasie Tiry się nie pier....ą tak na wysokości Zarośla.
Wawa
-
Hejka
Dziękuję za serdeczne powitanie na forum.
Trajk-o-ciklista ? w weekend zrobię fotki plenerowe i na pewno wam pokażę.
Antonowitch ? w 2001 musiałeś jechać na niskim baronie, mój jest highracer. Droga między Malborkiem a Grudziądzem jest faktycznie niebezpieczna, dlatego zwykle jeździmy bocznymi drogami :).
-
Witam wszystkich
Na imię mam Piotr, liczę sobie 30 wiosen i jestem z Kwidzyna (Pomorskie).
Witaj.
Będąc dzisiaj w Szadowie zastanawiałem się kto tu ma pozioma a jeszcze o nim nie słyszałem. Następnym razem zabieram rower i może się uda wygospodarować chwilę na wspólne zwiedzanie okolicy.
-
Witam po dłuższej przerwie :)
Tak jak obiecywałem przedstawiam fotki mojego ulubionego rowerka.
Jako ciekawostkę chciałbym zwrócić waszą uwagę na wzmocnienie w okolicy główki ramy. Owe wzmocnienie znajduje się również we wnętrzu głównej rury ramy (widoczny spaw u góry).
Hansglopke ? oczywiście pisz na priv i pewnie się przejedziemy ?na dwie poziomki?
(http://img688.imageshack.us/img688/1969/1001049h.jpg)
(http://img43.imageshack.us/img43/7963/1001047o.jpg)
(http://img3.imageshack.us/img3/4594/063qz.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/2721/054ez.jpg)
(http://img696.imageshack.us/img696/5299/051cn.jpg)
(http://img845.imageshack.us/img845/6395/048bl.jpg)
(http://img21.imageshack.us/img21/7894/046fw.jpg)
(http://img23.imageshack.us/img23/3728/042hza.jpg)
(http://img818.imageshack.us/img818/1726/008eg.jpg)
(http://img819.imageshack.us/img819/628/006owb.jpg)
(http://img820.imageshack.us/img820/5251/005ryz.jpg)
(http://img29.imageshack.us/img29/5382/052npp.jpg)
-
Fajny, czerwony czyli pewnie szybko jeździ :)
Widzę nawet gaśnicę na wyposażeniu :)
Pozdrawiam i mam nadzieję, że kiedyś ujrzę taki sprzęt na własne oczy na drodze, a nie tylko na zdjęciu na torach.
-
Jedna z najbardziej konkretnych maszyn jakie widziałem na forum :) Koła to WH 6700? Jak waga i średnie?
-
Laaadny ! :)
Choć ładniejszy z tilerem, ale tweener kierownica i tak wygodniejsza ;)
A czemu klocki na tylnym hamulcu jakoś tak dziwnie przykręcone ?
Jakiś adapter ? Czemu ?
Też mam nadzieje że zobaczy gdzieś na żywo, w ruchu :)
Pozdrawiam
-
Yin ? zgadza się to są wh 6700. Waży 13kg. Średnie podobne jak na pionowej szosówce, na długiej płaskiej trasie trochę większe nisz na szosówce. Na dystansach 50?100km od 27 do 31 km/h.
Trajk-o-ciklista - zgadza się ubar jest zdecydowanie wygodniejszy i daje większą precyzję kierowania. Możecie się z tym nie zgodzić ale według mnie ubar daje bardziej aerodynamiczną pozycję. Same zalety :)
Mam zamontowane chyba najdłuższe z dostępnych hamulców mianowicie Tektro R-510A o zasięgu do 59mm no i do tylnego koła są trochę za krótkie i do tego potrzebny jest adapter.
Kolejna sprawa to to ze, te hamulce są za słabe i nie hamują tylko spowalniają rower. Są znacznie słabsze niż shimano lub campa. Przy silnym naciśnięciu hamulca (nie w czasie jazdy) widać jak szczęki się uginają.
Czy macie jakąś propozycję jakie długie i mocne hamulce mógłbym zamontować?
ps Dlaczego zamiast myślników czasami wyświetlają mi się znaki zapytania? Na podglądzie jest OK ale jak wyślę wiadomość robią się znaki zapytania.
Proszę o cierpliwość dla początkującego forumowicza :)
-
ubar jest zdecydowanie wygodniejszy i daje większą precyzję kierowania. Możecie się z tym nie zgodzić ale według mnie ubar daje bardziej aerodynamiczną pozycję. Same zalety :)
Ja mam hamsterbar i moja ulubiona pozycja rąk to na lemondkę - myślę że tu są mniejsze opory powietrza.
-
Yin ? zgadza się to są wh 6700. Waży 13kg. Średnie podobne jak na pionowej szosówce, na długiej płaskiej trasie trochę większe nisz na szosówce. Na dystansach 50?100km od 27 do 31 km/h.
Fajna waga, średnie też b.ładne (o średnich 31km/h na śląsku mogę raczej pomarzyć - zbyt wiele podjazdów, zbyt ciężki rower, za słaba forma i ciągle ten wmordewind ;) ). Twoje okolice są chyba w miarę płaskie? ( Nigdy nie zdarzyło mi się zwiedzać - najbliżej Malbork ale wtedy człowiek jeszcze nie patrzył na okolicę pod kontem podjazdów :) ) Kółeczka bezproblemowo dają radę w poziomce czy zdarza się rozcentrowanie?
Trajk-o-ciklista - zgadza się ubar jest zdecydowanie wygodniejszy i daje większą precyzję kierowania. Możecie się z tym nie zgodzić ale według mnie ubar daje bardziej aerodynamiczną pozycję. Same zalety :)
Wiemy i się zgadzamy: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1384.0 http://forum.poziome.pl/index.php?topic=977.0
Ja mam hamsterbar i moja ulubiona pozycja rąk to na lemondkę - myślę że tu są mniejsze opory powietrza.
Im większe koło z przodu tym bardziej nerwowy jest hampster. Co do oporów wbrew pozorom takie same lub lekko na plus dla U-bara - patrz opinie z bentridera i innych for poziomych.
-
Ładny! Spawy prezentują poziom do którego kosmicznie daleko mi. Atrakcyjny poziom.:)
-
Nahtah ma rację, spawy mistrzostwo świata - reszta zresztą też :).
Po prostu poziome cudeńko - gratuluję i już zazdroszczę ;)
-
Ciekawi mnie wygoda podczas jazdy, czy jazda bez zagłówka, nie doskwiera?:)
-
YIN 29 do 31km/h robię na trasach płaskich jak stół, a 26 do 29 na płaskich z dodatkiem lekkich pagórków.
Pojęcia nie mam czy delikatne szosowe koła wytrzymają w poziomce bo na razie przejechałem na nich tylko 1100km, na dziurach odprawiam slalomy akrobatyczne żeby nie wpaść w żadną :)
Na razie kółka są proste i niech tak zostanie :)
NAHTAH Wiele osób pyta czy nie przydałby się zagłówek. Mnie kark nie boli i żadnego dyskomfortu nie odczuwam, jednak mam w planach sprawić sobie zagłówek i się okaże czy komfort może być jeszcze większy.
-
Pytam dlatego,że w moim przypadku bez zagłówka ani rusz, może na krótki dystans. Komfort mam o tyle wzbogacony, że tylna amortyzacja umożliwia taką jazdę i dlatego ciekawi mnie wygoda przy jej braku.:)
-
z mojego punktu widzenia też mi jakoś brak zagłówka nie przeszkadza.
Po prostu trzeba być "tfardym a nie mientkim"
-
Eee tam, Danielasty, elastycznym trzeba być! Dlatego guma jestem :)
Piotrek, a Twój u-bar mnie zainspirował.. Co prawda w planach miałem gąbkę, ale powoli zaczynam myśleć o zmianie na zwykłą barankową owijkę :)
I kiedyś będziemy musieli się "zjechać", skoro tak blisko mamy :)
-
z mojego punktu widzenia też mi jakoś brak zagłówka nie przeszkadza.
Po prostu trzeba być "tfardym a nie mientkim"
Nie ma co dorabiać tu jakiejś "ideologii". Jak komuś potrzebne to instaluje. W moim przypadku, po kombinowaniu z fotelikiem, teraz koniec oparcia sięga zaledwie do łopatek i zagłówek nie wchodzi w grę. Dopiero po przedłużeniu oparcia zacznę się zastanawiać nad nim. Na sztywniaku może się o zagłówek obijać głowa, która teraz jest w powietrzu. Żeby się przekonać należałoby sprawdzić ;).
-
Konieczność zastosowania zagłówka jest ściśle powiązana z odchyleniem fotela - im bardziej w tył tym miej wygodnie się trzyma głowę. Sam zagłówek powinien być lekko elastyczny - przyjmowanie wybojów twardym zagłówkiem na odcinek szyjny kręgosłupa to niezbyt dobry pomysł.
-
Mam zamontowane chyba najdłuższe z dostępnych hamulców mianowicie Tektro R-510A o zasięgu do 59mm no i do tylnego koła są trochę za krótkie i do tego potrzebny jest adapter.
Kolejna sprawa to to ze, te hamulce są za słabe i nie hamują tylko spowalniają rower. Są znacznie słabsze niż shimano lub campa. Przy silnym naciśnięciu hamulca (nie w czasie jazdy) widać jak szczęki się uginają.
Czy macie jakąś propozycję jakie długie i mocne hamulce mógłbym zamontować?
Tzn. "spowalniacze szczękowe" :D
Nigdzie nie będą one hamować jak V-jki, ale jest parę rzeczy które można zrobić aby wyciągnąć z ich ile się da.
1. najkrótszy zasięg klocków. Czyli zwykła szczęka z zasięgiem 37-47 czy jakoś tak. Im krótszy to siła hamowania większa. Czyli idealnie maja klocki pasować na obręcz przy najkrótszym ustawieniu.
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/IMG_5581_resize.jpg)
2. linie linek i pancerza jak najprościej da się.
3. odpowiednie klamki hamulca. Czyli mają być do canti/caliper. Jeśli są AVID SD to przykręcić pokrętło do końca,
a tensje linki ustawić tak że nie łapie od razu, a raczej tak około połowy skoku klamki,
bo wtedy jest lepsza geometria ciągnięcia linki i większa moc.
Nie wiem czy to samo można stosować w przypadku Shimanowskich jakie masz, bo nie miałem z nimi do czynienia, ale myślę że warto spróbować.
Konkretnie dotyczące twojego roweru, uważam że hamulec na przednim kole powinien być z przodu,
bo wtedy jest potrzeby zwykły zasięg a nie długi jak za widelcem,
a linkę zmienić na "dolny ciąg"
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Highracer/IMG_4372_resize.jpg)
Choć nie wiem jak on jest zamontowany na ten widelec i czy w ogóle można go dać z przodu.
Widelec łatwo zamienić na normalny, czyli nie z obróconym mocowaniem.
Są też adaptery do montaży z tyłu (w twoim przypadku z przodu) tuleje raz z dłuższą śrubą,
ale to już nie tak łatwo znaleźć i kupić.
Drugie co mi przychodzi do głowy jest hamulec przeznaczony do montaży za widelcem,
który piwoty ma obniżone takim powiedzmy adapterem, jak np Tektro R725 http://www.raptobike.nl/components/brakes-levers/brakes-calipers/tektro-r725-fb.html
Czyli jest on przeznaczony na montaż z tyłu zwykłego widelca,
ale można też użyć jak dziurka montażowa jest daleko od obręczy.
W Rapto Midracer jest akurat tak, i zwykła szczęka nie dosięga do obręczy (sam sprawdziłem na moim byłym, i rozwiązałem to adapterem, czyli tzn. dropbolt-em.
Taki sam pewnie przydał by się i na tylne koło, bo tam o ile dobrze widzę na zdjęciu dziurka akurat nie jest za daleko, ale dlatego jest pod dosyć dziwnym kątem, co sprawia że przód szczęki wychodzi za wysoko, a z tym i klocki nie tam gdzie mają być.
Widziałem Barona na zeszłorocznym Spezi, i byłem zachwycony, ale nie za bardzo patrzyłem w takie drobne detale, bo wszystko wyglądało w porządku.
Choć nie wiem czy szczęki byłe krótkie czy długie. Przednia niby wygląda na dłuższą,
ale tylna już nie, ale ciężko stwierdzić tak ze zdjęcia, w dodatku kiepskim.
https://picasaweb.google.com/110377650472227093575/Spezi2011#5602021033130406018
Czy jesteś pewien że nie kupiłeś jakąś przedprodukcyjną ramę z bublem ?
Pozdrawiam
-
pajak_gdynia Oczywiście że powinniśmy się zjechać. Nie mam w zwyczaju wozić roweru samochodem, tak więc może gdzieś w połowie drogi czyli Tczewie lub Pruszczu?
Trajk-o-ciklista Pięknie wyjaśniłeś podstawowe zasady w ustawianiu hamulców. W moich klamkach shimano można wybrać jedną z dwóch pozycji. Do v-brake dalej od osi, natomiast do szczękowych bliżej od osi.
Widelec jest tak zaprojektowany ze można bez problemu montować hamulec z przodu lub z tyłu. Trzeba w tym celu przełożyć tulejkę w widelcu.
Przedni hamulec zamontowany przed widelcem kolidowałby z rolką łańcucha.
Już mam hamulec za widelcem i dolny ciąg i jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjne skręcanie.
Jak idzie o tylny hamulec to jest tak jak piszesz. Mocowanie hamulca jest pod kątem i jest skierowane do góry.
Nie wydaje mi się żeby to był bubel ponieważ w innych egzemplarzach jest podobnie. Oto zdjęcia znalezione w sieci
http://imageshack.us/photo/my-images/7/optimahighbaron282.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/optimahighbaron242.jpg/
Chyba producent założył ze będą tam zamontowane dwa dłuuugie, bardzo dłuugie hamulce i tyle.
Tymczasem zamówiłem hamulce tektro R559 o zasięgu do 79mm. Mam nadzieję ze będą miały proporcjonalnie długie ramiona do mocowania linki i pancerza i siła hamowania będzie trochę lepsza.
-
Nie wydaje mi się żeby to był bubel ponieważ w innych egzemplarzach jest podobnie. Oto zdjęcia znalezione w sieci
http://imageshack.us/photo/my-images/7/optimahighbaron282.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/optimahighbaron242.jpg/
Chyba producent założył ze będą tam zamontowane dwa dłuuugie, bardzo dłuugie hamulce i tyle.
No faktycznie jest.
Możliwe że na tym co ja go wydziałem byłe zamontowane długie, i dlatego nic dziwnego nie zauważyłem.
Mam nadzieje że te długie co zamówiłeś rozwiążą problem :)
Pozdrawiam