forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: Jarek-LT w Sierpnia 10, 2011, 09:10:34 pm
-
Witam
Przedstawiam swój prototyp pozoma w całości z włókna węglowego.
Rower ma służyć do szybkiej jazdy po szosie bez większego komfortu jak amortyzacja choć jak wiadomo dobrze zbudowana konstrukcja z włókna węglowego ma zdolności do tłumienia drgań/ mikro-nierówności.
Pozom w przyszłości ma być obudowany choć nie zamknięty nad głową.
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/
Jarek-LT
-
Witaj na forum :) Widzę że coraz sławniejsi ludzie nas odwiedzają :) Dla osób nie w temacie: Jarek-LT jest znany z forum light bike gdzie przedstawił np zbudowany przez siebie rower o wadze 2999g (Sic! Cały rower!) Dla zainteresowanych: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=6578&highlight=2999
( Poprawiony link Jareka-LT http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/ )
Jarku - cieszę się ogromnie że próbujesz zmagać się z poziomami, choć trochę niefortunnie zacząłeś bo:
Wybrałeś długa bazę osi - taki rower jest mało praktyczny: zawraca jak ciężarówka, sprawia problemy na co dzień - transport w budynkach, pkp, samochodem.
Długa rama wymaga większej wytrzymałości niż kompaktowa rama z krótkim rozstawem osi = większa waga.
Sterowanie kierownicą na długim wysięgniku jest nieco nerwowe, wymaga też dłuższych pancerzy i linek (waga i gorsza praca przerzutek i hamulców).
Problem z nerwowym kierowaniem da się trochę obejść stosując kierownicę podsiodłową:
(http://www.atomiczombie.com/gallery/lwbbents/CPTNJON@JONSWILDKAT@USA@05-26-2010@L.JPG)
Lub pośrednią
(http://www.atomiczombie.com/gallery/lwbbents/FOUNDINWILD@MERIDIAN@USA@07-04-2011@L.JPG).
Bardzo fajnym wyborem na lekki i szybki rower poziomy jest swb w stylu tzw.stick bike - czyli sztywna jedno-belkowa rama:
(http://www.bikejournal.com/images/AtlBentRiderCarbonAero2.jpg)
(http://www.bikejournal.com/images/beertruckIMG_0642.jpg)
http://www.bacchettabikes.com/bikes/performance-bikes/carbon-aero-2.0
Ewentualnie coś w stylu Troytec City Speed TTF 2:
(http://static.ligfiets.net/uploads/15/02/dsc-9775.jpeg)
Nie wiem czy miałeś wcześniej okazje pojeździć rowerami poziomymi? Jeśli nie - może wpadniesz na nasz zlot? http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1005.195
-
Witaj na forum!
Pewnie zainspirowany tym ?
(http://4.bp.blogspot.com/_K0QM5jWSspg/SxfqiO0Oi0I/AAAAAAAAAFI/7GmiNJTvM8E/s320/groundhugger.JPG)
W każdym razie projekt wygląda załkiem ciekawy :)
(http://3.bp.blogspot.com/-aB9eyM-kmwI/TkLgU8dzI2I/AAAAAAAAAd8/6CT92Z26E6w/s1600/LUXTECH-RAMA%2B232%2Bpoziom.jpg)
Yin ma racje, to nie będzie bardzo zwrotny rower, i nie najlżejszy, ale szybki na trasie to pewnie tak,
zwłaszcza z osłoną. Coś w stylu jak osłony na Easy Racer-a + body sock
Też myślę w podobnym kierunku, ale raczej byłby to motocykl :)
(http://cdn.gs.uproxx.com/wp-content/uploads/2010/06/akira-motorcycle.jpg)
Pozdrawiam
-
WITAM i dzięki za przyjęcie.
Jak wspomniałem na blogu rowery poziome już budowałem , był z kierownicą pośrednią był również z kierownicą pod-siodłową co dla mnie było nie wypałem , lecz po przeniesieniu kierki z długawym wysięgnikiem kierownicy ten sam model - stalówka ze ''śmieci'' jeżdził wyśmienicie.
Bez problemu siadał dzieciak i jechał.
Carbon LUXTECH będę próbował w tej konfiguracji zamknąć wagą 10kg, czy się uda - zobaczymy.
Wybieram szczególnie te modele gdyż mają dużo lepsze aero od innych modeli, w przyszłości również lepsze efekty aero i estetyczne można uzyskać obudowując pozioma.
Linki i pancerze to nie problem , trzeba zaplanować odcinki proste gdzie zakłada się stopera-pancerza puszczając samą linkę a na łukach i zaokrągleniach/końcach pancerz jak w zwykłych szosówkach.
MAM potrzebę zbudować pozioma szybkiego , niskiego w miarę opływowego tylko na asfalty/szosy bez ceregieli jak podjeżdżanie pod krawężnik czy noszenie po schodach, częste zawracanie.
Bez problemu po wypięciu kół rower/rama zmieści się do kombi/awanta. Baza kół 190cm, koło przód 26 , tył 28 cala, przewidziany suport pośredni gdyby w przyszłości po obudowaniu pozioma zbrakło standardowych przełożeń . Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.
Jarek-LT
LUXTECH
-
Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.
cześć, miło przywitać fascynata laminatów i bezkompromisowych rozwiązań, też jestem zdania że nie ma rowerów ( i nie tylko) uniwersalnych.
Będę Ci kibicował przekroczenia 100 km/h, sam chciałbym kiedyś tą barierę złamać :)
-
WITAM jeszcze raz .
Oczywiście jest prawdą , że nie ma roweru dobrego do wszystkiego i dla wszystkich.........
Również jest tak z poziomem, każdy buduje według swojej wizji i swoich wymagań/potrzeb .
Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???
Może ewentualnie inny kontakt do zakupu fotelika z włókna szklanego.
Nie ukrywam , że potrzebna mi forma jako fotelik by wykonać prototyp carbonowy z włókna węglowego.
Dzięki z góry za wszelkie info , brak mi po prostu czasu aby bawić się od zera z fotelikiem, on trochę mnie wstrzymuje z pracami i będzie częścią konstrukcji ramy i elementem tłumiącym .
Jarek-LT
www.luxtech.com.pl
http://luxtech-carbotech-lt.blogspot.com/
-
Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???
funkcjonuje, jak ci zalezy na czasie to najlepiej zadzwon do Jarka
-
Spróbuj jeszcze tu: http://www.car-bike.com.pl/ lub tu: http://www.velokraft.com/pl/produkty/czesciakcesoria.html
Wracając do roweru - masz już jakiś szkic / projekt jak ma wyglądać gotowy?
Wybieram szczególnie te modele gdyż mają dużo lepsze aero od innych modeli
Skąd taki wniosek? W praktyce patrząc na dane z zawodów rowery lwb zwykle nie łapią się do pierwszej dziesiątki. Do tego mają zwykle niski suport co daje większą powierzchnię czołową niż w przypadku rowerów które mają support 5-8 cm nad poziomem bioder ( co zresztą jest dosyć optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o komfort pedałowania, brak zmęczenia nóg i w miarę niską powierzchnię czołową.
w przyszłości również lepsze efekty aero i estetyczne można uzyskać obudowując pozioma.
To prawda, w rowerach lwb często wykorzystuje się owiewkę typu bodysock:
(https://lh5.googleusercontent.com/-j-sdpz4MBCg/TUWwQUpmqzI/AAAAAAAADw4/d-eUsZwvleQ/s912/rocketman.jpg)
Ale nie ma przeszkód żeby wykorzystać ja też w rowerach swb:
(https://lh5.googleusercontent.com/-FoMv2tTsirk/TUWpcYu-CeI/AAAAAAAADaY/Zbowg-H7VJg/2780842292_aca40b9b71_z.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-nvAfWZWDtHE/TUWpcsdTptI/AAAAAAAADaY/_jvf7jg7FUI/2779984563_7c5e3be959_z.jpg)
Przy czym rower swb ma mniejszą powierzchnię boczną więc jest trochę bardziej odporny na podmuchy boczne.
Linki i pancerze to nie problem , trzeba zaplanować odcinki proste gdzie zakłada się stopera-pancerza puszczając samą linkę a na łukach i zaokrągleniach/końcach pancerz jak w zwykłych szosówkach.
Dokładnie tak miałem zrobione w moim rowerze lwb, jednak w moim swb gdzie są krótsze pancerze i linki (też zastosowałem przelotki ) praca przerzutek i hamulców jest wyraźnie lepsza. Ale w swoim pewnie zastosujesz jakieś wysokiej klasy pancerze typu nokon więc kwestie pracy przerzutek można pominąć.
Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.
Trzymamy kciuki, dawaj znać w miarę postępów budowy :)
-
Dopiero teraz zauważyłem, jak Yin zaczął mówić o wysokości suportu - na twoim rowerze, z tak niskim suportem może być problem z zahaczaniem stopami i asfalt.
Noszę rozmiar 43, i na trajku, który suport miał na 35cm od ziemi starczyło trochę "wyprostować" stopę i już pięta haczyła o asfalt. A gdzie jeszcze pochylanie roweru w zakręcie ..
Pozdrawiam
-
Witam
Trajk-o-cyklista , spokojnie wiedziałem o tym problemie i przewidziałem go dla wysokości suportu około 40cm - od 36 cm już jest dobrze.
Fotelik u Jarka zamówiony a zmagam się z widelcem przednim - podwójnym, sposobem montażu z dwóch kawałków w całość , niby proste ale gdy przychodzi do szczegółów trzeba poruszyć szare komórki ----- och jak ja to lubię.....
Odnośnie obudowania roweru oczywiście planuję zrobić to w carbonie jednak najpierw projekt musi być objechany , dopracowany technicznie a w między czasie tworzone kopyto do wykonania formy obudowy.
Nic już nie robię jako jednostkowy wypust, próbuję zrobić to w formie do autentycznego powielenia projektu na przyszłość.
Jarek-LT
-
WITAM
Problem z widelcem rozwiązany,,,, ale przeglądając różne fora jak arbiter i nasze o ''dodatkowej zębatce od strony tarczy'' mój poziom będzie z doładowaniem 500W .
Wyszło to samo z siebie , chcąc dbać o zdrowie jak i bezszelestne - ekologiczne poruszanie się konstrukcja przyjmie bez problemu i utraty na pedałowaniu dodatkowy napęd elektryczny.
W poziomie powinny być dużo lepsze efekty prędkości średniej i długości przejazdu niż w pionach czy skuterkach.
Teraz nabywam wiedzy na temat akumulatorów bo w tym temacie to 50% sukcesu jazdy.
Projekt mój oczywiście zasilany będzie siłą mięśni ale wspomaganie będzie również mile widziane.......
Jarek-LT
-
Przewidujesz jakieś testy bez napędu elektrycznego? Ciekawy mnie jakie średnie osiągał by Twój rower na samych mięśniach, bez dodatkowej wagi napędu elektrycznego.
-
Yin
Oczywiście , że podstawą będzie ukończenie przede wszystkim pozioma jako roweru napędzanego siłą mięśni , przedstawienie go tutaj i delikatne obudowanie przodu i tyłu aby relatywnie poprawić/zmniejszyć wyniki oporów i zwiększyć średnią przelotową - to jest głównym zamiarem.
Równolegle będę przygotowywał pozioma i zakupywał materiały do przyszłego zamontowania wspomagania elektrycznego.
Jest wiele rozwiązań takiej elektrycznej zabawy od 500zł do powiedzmy 3000/4000zł za wspomaganie więc mam czas na analizę wielu rozwiązań i zakup potrzebnych elementów rozłożony w czasie.
PRZEDE WSZYSTKIM - POZIOM /JAKO ROWER DO TRENINGU I SZYBKIEJ JAZDY
Jarek-LT
-
Jestem raczej na bieżąco w temacie wspomagania elektrycznego, choć jako osoba jeżdżąca bardziej z zacięciem sportowym nie jestem zainteresowany montowaniem wspomagania w swoich rowerach.
Jesteś świadom aktualnych ograniczeń wspomagania elektrycznego w rowerze?
Prawo o ruchu drogowym
Art. 2.
""Rower": pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Za rower uważa się również taki pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz. Za rower jednośladowy uważa się również rower ciągnący przyczepkę o szerokości do 0,9 m oraz rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m. "
Przy przekroczeniu ograniczeń można rower zarejestrować jako pojazd SAM, ale do tego musi spełniać wymagania procedury SAM.
-
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)
Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.
-
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)
Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.
Na tej zasadzie można kupić broń od odpowiednich ludzi i chodzić z nią na co dzień. Przecież nikt nam codziennie nie robi rewizji osobistej. Albo jeździć samochodem 100 km/h po terenie zabudowanym, przecież za każdym rogiem nie ma policjanta z suszarką.
A że to nielegalne, kogo to obchodzi, prawda?
-
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)
Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.
Tak, zgadzam się, ale.... gdybym jechał samochodem i pod moje koła wjechałby pojazd przypominający rower i posiadający silnik elektrycznym to mój adwokat zrobiłby wszystko, żeby udowodnić, że to był niezarejestrowany motorower albo jeszcze inne coś, co nie miało prawa w ogóle pojawić się na drodze. Sorry.
-
Myślę, że nie potrzebnie zawracacie sobie tym głowę, więcej luzu .......
Gdyby wszyscy myśleli tymi kategoriami, dzisiaj nie było by Was na poziomie.......
Jarek-LT
-
Myślę, że nie potrzebnie zawracacie sobie tym głowę, więcej luzu .......
oooo, o to chodzi, pamietam jak byly takei przepisy dotyczace jachtów, mozna było pływac na jachtach bez rejestracji, pod warunkiem spełnienie pewnych kryteriów, kryteria były idiotyczne, więc znajdowali się projektanci, którzy probowali projektować pod te założenia, jachtu rejestrować nie trzeba było, a ze wyglądał jak coroplast( ;D) to inna sprawa.
-
WITAM
Wczoraj zrobiłem pierwszy objazd na poziomku, NIE JESTEM ZADOWOLONY .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rower jest strasznie nadsterowny .
Muszę pomyśleć - razem z Wami - co tu przerobić, zmienić- poprawić aby zniwelować nadsterowność i ogólny problem z utrzymaniem równowagi / kołysania.
Oczywiście chciałbym aby całej koncepcji konstrukcji nie zmieniać i próbować poprawić trakcję w ogólnym zarysie , jednak gdy się nie da - trudno - trzeba CIĄĆ ..........
2 pytanie dotyczy Waszej wiedzy , czy ma koś doświadczenie ;
jak zachowuje się poziom - jak mój, gdy środek ciężkości jest poniżej osi koła ???
Może ma ktoś doświadczenia z tak niskimi poziomami - powiedzmy jak low-racer ? chociaż w tych standardowych jest zwykły widelec , a więc szczegół niweluje wszystkie trudności.
O CO I MI CHODZI.
Weżmy młotek do ręki na jeden palec - w pionie - bardzo prosty przykład.
Raz postawmy młotek żelastwem do góry , drugim razem żelastwem do dołu.
Mam wrażenie, że taki sam efekt jest w poziomie gdy środek ciężkości jest poniżej osi koła, a rozum podpowiadał ,że powinno być znacznie lepiej...
http://2.bp.blogspot.com/-Mwp3v_l46iM/TmBq-rVJ3FI/AAAAAAAAAec/UU1OVozoX1c/s1600/LUXTECH-RAMA%2B241a.jpg
Prosił bym jeszcze, gdyby oczywiście ktoś dysponował , o zdjęcia konstrukcji najbardziej bliskiej mojej - chodzi o długość, środek ciężkości poniżej osi koła i winowajcę - przedni widelec...
Jarek-LT
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/2011/09/prototyp-pozioma-luxtech.html
Dodam ,że poziom na razie nie przekracza 9 kg.
http://www.luxtech.com.pl/
http://www.blogger.com/profile/10246618274930010544
-
WITAM
Wczoraj zrobiłem pierwszy objazd na poziomku, NIE JESTEM ZADOWOLONY .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rower jest strasznie nadsterowny .
Muszę pomyśleć - razem z Wami - co tu przerobić, zmienić- poprawić aby zniwelować nadsterowność i ogólny problem z utrzymaniem równowagi / kołysania.
Jarku, pytanie podstawowe, (bo nie moge teraz sobie przypomniec), czy wczesniej jezdziles juz na poziomie ?
Rower z długą rurką kierownicy, tak juz ma że będzie myszkował, wynika to z dużej wrażliwości takiego układu sterowania.
Tomek70 określa zjawisko bujania na boki, zjawiskiem hamaka i faktycznie to ma miejsce jesli siedzenie jest nisko.
zacytuje Yina : efekt "hamaka" następuje autocentrowanie ramy, ten efekt jest wykorzystywany na większą skalę w rowerach flevo i phyton. Podpowiem że jest też związany mocno z kątem główki ramy.
a wracając do pytania, jesli nie jezdziłeś to chwile potrwa, przyzwyczaisz sie do roweru i wtedy bedziesz w stanie oszacowac na ile konstrukcja jest niezadowalająca.
Wg mnie wynik ponizej 9kg to rewelacja, a patrzac na ten rower widze ze powinno sie udać dojsc do 7 kg.
-
Położenie środka ciężkości względem osi IMHO nie ma nic do rzeczy. Z punktu widzenia fizyki, w tym przypadku oś jest nieistotna, liczy się punkt podparcia czyli styk koła z podłożem, a tu twój środek ciężkości na pewno jest wyżej.
Oczywiście wysokość środka ciężkości ma wpływ na pochylanie się roweru, ale w inny sposób: rower z wyżej położonym środkiem ciężkości mniej musi być pochylony w zakrętach, żeby przeciwdziałać siłom odśrodkowym niż rower z nisko położonym środkiem ciężkości - gdy trzeba odsunąć środek ciężkości o zadaną odległość od płaszczyzny symetrii, przy wyżej położonym ŚC jest to mniejszy kąt. Przy mniejszym pochyleniu, koła lepiej się "trzymają" podłoża.
Bardziej skłaniał bym się do kąta pochylenia widelca i wyprzedzenia osi koła przedniego.
-
Dzieje się dokładnie to o czym pisałem w pierwszym poście w temacie. Tam też są sposoby jak to częściowo obejść - kierownica pośrednia lub pod siodłowa. Jeśli już musi być taka jak jest teraz to spróbuj zrobić ją szerszą:
(https://lh3.googleusercontent.com/-TE218KwkIIk/S27lbY-TknI/AAAAAAAAAwk/BFdvPNPZlUQ/s912/5big.JPG)
To trochę poprawi stabilność prowadzenia.
Do głowy przychodzi mi jeszcze zbyt mała sztywność boczna ramy, proponuje zainstalować kamerę z tyłu lub przodu i z filmować zachowanie ramy w czasie jazdy.
Ostatnim winowajcą nerwowości może być kąt główki ramy i przedni widelec, jeśli masz możliwość zrób jazdę testową z przednim kołem 20".
Btw. Jak możesz to wpadnij na zlot do Turawy, możliwość pomacania i pojeżdżenia kilkoma typami poziomów daje pojecie jakie rozwiązania się sprawdzają lepiej a jakie gorzej.
-
Witam. Jak dla mnie za niepewne prowadzenie odpowiedzialny jest za mały kąt główki ramy, a przede wszystkim - ekstremalnie duże wyprzedzenie widelca (tzw. offset) - odległość osi przedniego koła od osi nachylenia główki ramy. Mimo to uważam , że rower ma potencjał !!! Pozdrower. Waldek.
-
Kuurcze, ale faaajnie to wygląda! :) Koniecznie dać disc koło z tyłu, lub aero pokrowiec na zwykłe! :)
Problem z sterowaniem przede wszystkim polega na tym (o ile dobrze widzę) że masz negatywny trail.
Czyli oś koła przedniego jest przed punktem stykania się osi główki z podłogą, a ma być odwrotnie.
Geometria którą trzeba mieć nie różni się od zwykłego pionowca, więc kąt główki około 70 stopni, a trail 50-70mm.
Z takim dizajnem i ramą tego nie zrobisz, bo wtedy główka ramy musi być nad kołem, a nie tak z tyłu jak teraz.
Rower jest bardzo ładny, i będzie szybki jak nie wiem, więc proponuję rozwiązanie które nie zmieni (wiele) obecny wygląd ramy.
Proponuję center hub steering. Lepiej żebyś miał zaprzyjaźniony warsztat tokarski ! ;)
np. http://www.ligfiets.net/news/3415/meesterbouwer-mike-burrows-presenteert-nieuw-type.html
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/77P7070007.jpg)
P.S. A pan czyta wiadomości prywatne na forum ? ;->
Pozzz
-
Witaj
Generalnie - o czym wcześniej wspominał trajk-o-ciklista - musisz przerobić ramę i widelec, aby otrzymać taki układ: (http://img851.imageshack.us/img851/4917/luxtechrama232poziom.th.jpg) (http://img851.imageshack.us/i/luxtechrama232poziom.jpg/). Odcinek zaznaczony ma żółto powinien zawierać się w granicach 5-10 cm., przy czym będziesz musiał troszkę poeksperymentować (optuję, że nawet bliżej 10 niż 5..). Środek ciężkości poniżej osi kół to raczej pożądana cecha, szczególnie w bajku do jazdy ekstremalnej. Ponadto - promień skrętu będzie równy łukowi bieżni lekkoatletycznej (no, może lekko pofantazjowałem..), ale tu raczej niewiele zmienisz..
Pozdrawiam
-
Witaj
Generalnie - o czym wcześniej wspominał trajk-o-ciklista - musisz przerobić ramę i widelec, aby otrzymać taki układ: (http://img851.imageshack.us/img851/4917/luxtechrama232poziom.th.jpg) (http://img851.imageshack.us/i/luxtechrama232poziom.jpg/).
To jest minimum, ale to też nie da dobre sterowanie, bo ten kąt głowicy jest tak ostry że będzie strasznie dużo wheel flop-u,
czyli mały skręt i już będzie ciągał w skręt strasznie.
No ale ponieważ cokolwiek innego to duża przeróbka (jak wspominane hub center steering)
może warto najpierw tak spróbować, trochę się przyzwyczaić i już ;)
Ale i tak bym go chętnie zobaczył na zlocie ;)
Pozzz
-
DZięki za zainteresowanie problemem.
Jak wspomniałem muszę go trochę objeżdzić - już jest lepiej jednak po małej analizie zdjęć i wypowiedzi stwierdziłem, że kierownicę przerobię wyżej a fotelik leżący - bardziej postawię w pionie.
Najlepszy efekt prowadzenia wypada gdy kierkę trzymam na samym środku a łokcie lekko podeprę o korpus , po ruszeniu jest już zdecydowanie lepiej . Bez głębszego przerabiania spróbuję jeszcze wstawić jakieś stabilizatory do podtrzymywania kierunku jazdy na wprost - o ile takie wymyślę i o ile one coś pomogą.
Będzie dobrze - muszę się tylko wjechać w pozioma...........
Jeżeli chodzi o pytanie kolegi o widelec z karbonu jest konstrukcji która nie umożliwia adaptacji do jakiejkolwiek innej ramy , jest inaczej zbudowany i inaczej wklejany w ramę - tylko LUXTECH.
Jarek-LT
-
WITAM
Poziom lekko objechany , problem trakcji wyprostował się po względnym wjechaniu się w pozioma.
Dzisiaj trening 80 kaemów ze średnią 34km/h , pyknąłem kilku pionowych i dobiłem jednego finiszem na góralu gdzie dochodziło pod 50km/h.
Czekam na resztę części od tokarza by pozioma zaadoptować pod '' doładowanie elektryczne''
Gdy wszystko będzie już działać i będzie bezwzględnie przetestowane , rower nabierze malowania i kolorów.
Po konkretnym objechaniu i testach doczeka się osłon AERO.
pozdrower
Jarek-LT ;D
-
Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???
Gotowy fotelik z kompozytu węglowo-epoksydowego kupisz od Maćka Kaczmarka i/lub od Kamila Maneckiego.
-
Przy czym Kamil Manecki (Velokraft) sprzedaje też wersje węższą i lżejszą o kolejne 200 g czy jakoś tak (trajk-o-ciklista na pewno pamięta).
-
WITAM
Poziom lekko objechany , problem trakcji wyprostował się po względnym wjechaniu się w pozioma.
Dzisiaj trening 80 kaemów ze średnią 34km/h , pyknąłem kilku pionowych i dobiłem jednego finiszem na góralu gdzie dochodziło pod 50km/h.
szatan nie człowiek :)
-
Prototyp carbon LUXTECH - elektryczne doładowanie.
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/2011/10/elektryczne-doadowanie-pozioma-luxtech.html
pozdrower
Jarek-LT
www.luxtech.com.pl
-
No i jak to jeździ? Widzę, że masz silnik z wbudowaną przekładnią. Przełożenie jest odpowiednie? Jaka jest prędkość maksymalna? Jak wspomaga przy jeździe pod górkę?
-
Prototyp carbon LUXTECH - elektryczne doładowanie.
silnik kupowales w magmie ? to jest 450 W ?
rozumiem ze z lewej strony kola zamocowałeś zębatkę z wolnobiegiem ?
-
My tu sobie czekamy na odpowiedź, a kolega tutaj... http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=19594&sid=cd17a536555b331e52354dbc110d49d6#19594
-
koncki - jazda pod górkę to czysta przyjemność , dajesz gazu i odjeżdzasz od reszty, gdy dokręcisz to w ogóle odlot.
Silnik jest kupiony w magmie a z tyłu po lewej stronie zamontowany jest wolno-bieg aby bez używania silnika elektrycznego nie było większych obciążeń jak np. kręcenie się drugiego łańcucha nie wspominając o silniku.
Na razie na samym silniku prędkość max to 42km/h ale większy nowoczesny będzie aku LiPo4 z prądem 36 lub 48V wtedy i prędkość wzrośnie i przebieg.
Jarek-LT
-
Silnik jest kupiony w magmie a z tyłu po lewej stronie zamontowany jest wolno-bieg aby bez używania silnika elektrycznego nie było większych obciążeń jak np. kręcenie się drugiego łańcucha nie wspominając o silniku.
zakupiłem identyczny silnik, i chyba mnie zmotywowałeś do walki, na arbitrze piszesz o manetce, czy to ta hallotronowa z magmy ?
który sterownik zastosowałeś, jakbyś podał part numbery magmowe zarówno manetki jak i sterownika to byłbym wdzięczny.
-
To jeszcze dwa pytania - czy to małe kółeczko na silniku standardowo pasuje na zwykły łańcuch i czy wolnobieg też kupiłeś w Magmie?
-
GEMSI
Jutro posprawdzam jakieś dane tych przedmiotów ale na rachunku nic nie ma , jest manetka gazu i tyle.
Sterownik wziąłem ''rozwojowy'' - droższy 24 - 36V max 700W lub 48 - 60V max 1000W.
Sterownik dlatego mocniejszy gdyż może w przyszłości zmienię silnik na mocniejszy , na razie z tego silnika będę chciał siódme poty wycisnąć . Podłączyć do niego 36V lub nawet 48V.
Sprawa jest otwarta ponieważ będę budował baterie z ogniw, a tam wsadzasz/budujesz ile ci pasuje.
KONCKI - ta zębatka pasuje na łańcuchy rowerowe jednak szersze , ja trochę ją oszlifowałem i łańcuch z ósemki z nią śmiga, wolno-bieg to standard singiel/rower.
Jarek-LT
-
A jak jest rozwiązanie mocowanie wolnobiegu na piaście? Zastosowałeś piastę tylu flip-flop?
-
U mnie przerobiłem piastę od KSYRIUMÓW - to znaczy dotoczyłem specjalną tuleję z gwintem na wolno-bieg która jest wciśnięta w oryginalną piastę na amen , są tam również mniejsze łożyska od koła aby wszystko działało , od strony wolo-biegu.
Jarek-LT
-
Wczoraj po małych zabawach z prądem i zębatkami udało rozbujać się poziomka na doładowaniu do 56km/h.
--------------------------------
Na baterii LIPO poziom rozwija do 65km/h to już coś, prędkość przelotowa to 57-60km/h
Jarek-LT
LUXTECH