forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: SlawekS w Maja 12, 2011, 12:46:15 am
-
Po serii eksperymentów z moim "LOWRACER-EM"
doszedłem do wniosku że co jak co ale sam sobie ramy nie pospawam
efekt :zamówiłem ramę w VELOGIC
Niestety już na starcie rama musiała zostać troszkę zmieniona w stosunku do pierwowzoru np zamiast sterów 1" ma 1,1/8"..
(http://images40.fotosik.pl/841/da43e1fc7762dbc7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da43e1fc7762dbc7.html)
Niestety rama ma też swoje wady:
-tylny widelec jest "symetryczny" w stosunku do osi roweru co przy kasecie 9-10 rzędowej powoduje niezły zgrzyt w wypośrodkowaniu koła.
-przedni widelec - problem jak wyżej tyle że koło jest mniejsze więc i możliwości regulacji też. dodatkowo piasta jest pod standardową tarczę na 6 śrub więc odchyłka od osi wyszła jakieś 3-5 mm żyć się z tym da ale widelec i tak był do wymiany (nauczka na przyszłość albo V-break-i albo tarcza pod "centerlock-a".
-
Ale tylny i przedni widelec są zawsze symetryczne, koła też są symetryczne względem zewnętrznych powierzchni oporowych, niezależnie czy masz tarcze, czy V-ki czy kaseta jest 8 czy 10 biegów. To obręcz jest niesymetrycznie względem kołnierzy szprych, dzięki zastosowaniu szprych o różnej długości. Tak się zawsze robi rowery, wszystkie i te normalne jaki i klasyczne.
-
Zapowiada się fajny rower, masz możliwość zważenia ramy bez osprzętu?
-
Ale tylny i przedni widelec są zawsze symetryczne, koła też są symetryczne względem zewnętrznych powierzchni oporowych, niezależnie czy masz tarcze, czy V-ki czy kaseta jest 8 czy 10 biegów. To obręcz jest niesymetrycznie względem kołnierzy szprych, dzięki zastosowaniu szprych o różnej długości. Tak się zawsze robi rowery, wszystkie i te normalne jaki i klasyczne.
Czasami w poziomkach ze względu na długośc łańcucha, która daje dużą swobodę jeśli chodzi o przekosy, stosuje się przesunięte tylne widełki tak aby symetrycznie zapleść koło nad kołnierzami piasty napędowej czyli kaseta przesuwa się w prawo a opona zostaje na środku.
-
Saurus: ale to są wyjątki potwierdzające regułę. Standardowo to obręcz jest niesymetrycznie względem kołnierzy i Mariusz robi pod "standard".
-
Rama fajna. Żeby ktoś chciał taką wykonać za 300-400zł to chyba poziomek byłoby zdecydowanie więcej :-)
-
W tej cenie producent musiał by dokładać do interesu :)
-
1.
Ale tylny i przedni widelec są zawsze symetryczne, koła też są symetryczne względem zewnętrznych powierzchni oporowych, niezależnie czy masz tarcze, czy V-ki czy kaseta jest 8 czy 10 biegów. To obręcz jest niesymetrycznie względem kołnierzy szprych, dzięki zastosowaniu szprych o różnej długości. Tak się zawsze robi rowery, wszystkie i te normalne jaki i klasyczne.
WIEM
problem w tym że przy kole 20" nie da się ustawić obręczy idealnie w osi bo szprychy blokują się (jedna leży na drugiej) chyba że użyjemy piasty z bardzo niskimi kołnierzami. Olewam to bo widelec i tak był przewidziany jako tymczasowy dopóki nie znajdę jakiegoś Headshok-a
Tak na marginesie powtarzam to co powiedział mi człowiek zaplatający obręcze "przy kasetach 10 rzędowych symetryczny widelec powoduje że szprychy od strony kasety lecą prawie pionowo i *&%&%% trafia sztywność koła :)"
Mniejsza o symetryczność po prostu użyłem zbyt dosadnego określenia "wada" powinno być "spostrzeżenie" , pomysł na poprawienie kolejnych egzemplarzy.
2.
Zapowiada się fajny rower, masz możliwość zważenia ramy bez osprzętu?
Życzy sobie szanowny Pan wagę z widelcem kierownicą i siodłem czy goła rama ?
3.
Rama fajna. Żeby ktoś chciał taką wykonać za 300-400zł to chyba poziomek byłoby zdecydowanie więcej :-)
Na co dzień mam do czynienia z obrabiarkami CNC i możesz mi wierzyć lub nie ale nikt za takie pieniądze nie podejmie się zabawy w wykonywanie tak bardzo nietypowych elementów jak haki, uchwyty tarczówek itp
dodatkowym problem z wyginaniem rur z aluminium tej średnicy, o zabawach w pasowanie bomu nie wspominam.
tego typu ramy mogą być tanie tylko jedno "ale" nie przy produkcji jednostkowej
a tylko taka wchodzi w rachubę bo każdy rower jest przygotowywany pod konkretnego bikera no chyba że zainwestujesz w produkcje np 200 ram w nadziei że klienci się znajdą sami.
Sam bawiłem się w spawanie ram i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że to nie jest wysoka cena.
-
Olewam to bo widelec i tak był przewidziany jako tymczasowy dopóki nie znajdę jakiegoś Headshok-a
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_amortyzator-cm-50a-DNM.html?PT=53159639&PZTA=8&HNT=T&PD=53010589&WSZDZ=T
Życzy sobie szanowny Pan wagę z widelcem kierownicą i siodłem czy goła rama ?
Jeśli by by szanowny Pan tak uprzejmy to poproszę gołą ramę, wagę fotela w przybliżeniu znam (rozmiar L (+ 4 śruby m6 ) 1340g, pokrowiec fotelika 320g ). Widelec - jeśli stalowy to w okolicach 740g - jeśli aluminiowy to nie wiem i chętnie się dowiem. Podobnie z kierownicą.
-
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_amortyzator-cm-50a-DNM.html?PT=53159639&PZTA=8&HNT=T&PD=53010589&WSZDZ=T
Wiem też go znalazłem ale znalazłem sporo opinii że jest ... dość nędzny i bardzo szybko łapie luzy.
Puki co rozglądam się za czymś innym ale jak nie będzie wyjścia to wezmę i ten.
-
Alternatywnie można kombinować samemu:
http://www.recumbents.com/wisil/headshock/headshock.htm
http://www.recumbents.com/wisil/fwdsusp/fwd_suspension.htm
Dziś macałem amortyzowana sztycę zoom i przyszło mi do głowy właśnie wykonanie headshock'a z nią osadzoną w miejsce rury sterowej. Dla pewności chciałbym ją najpierw rozkręcić i zobaczyć jak jest zrobiona w środku ( po zoomie kosmicznych technologi się nie spodziewam ;) ).
-
Te amortyzowane sztyce siodełek są pasowane na kwadrat (oś kwadratowa+kwadratowo-okrągłe panewki) bez możliwości kasowania luzów. Szybko się panewki wytrą i będzie się telepał na boki.
Ja sobie zrobiłem do swojego IMK P-7 headshok'a ale na okrągłej rurze skoku z 42CrMo4 (azotowanej) + panewki brązowo-teflonowe + wpusty (brąz) blokujące skręt względem rury sterowej z EN-AW 7075. Skoku ma 25mm, amortyzacja sprężyna-elastomer. Dopasowanie wpustów trochę nie wyszło, więc ma drobny luz, dodatkowo rurę sterową trochę źle zrobili (mniejsza niż trzeba średnica) ale luzy się nie powiększają.
Teraz, jakby było więcej chętnych można by się pokusić o zrobienie pary przeciągaczy do wielowpustów i wtedy taki amortyzator nie będzie miał wcale luzów: dół okrągły z panewką brązowo-teflonową a góra na wielowpuście z brązu.
-
Rama fajna. Żeby ktoś chciał taką wykonać za 300-400zł to chyba poziomek byłoby zdecydowanie więcej :-)
Och, marzenia ... :D
Tyle sam materiał(rury) na tą ramę nie kosztuje ;)
Ładny ten Velogic, bardzo.
Dołączam się to ciekawskich co chcą wiedzieć co ile waży :)
Życzę przyjemnego składania rowerku! :)
Pozdrawiam
-
WIEM
problem w tym że przy kole 20" nie da się ustawić obręczy idealnie w osi bo szprychy blokują się (jedna leży na drugiej) chyba że użyjemy piasty z bardzo niskimi kołnierzami. Olewam to bo widelec i tak był przewidziany jako tymczasowy dopóki nie znajdę jakiegoś Headshok-a
Bo zupełnie niepotrzebnie pchasz się w 3 krzyże, przy kole 20" zaplot na 1x to aż nadto (osobiście znam rower który z wielką tarczą hamulcową jeździł na 16 szprychach na 1 krzyż), ja u siebie mam na 2x bo nie było krótszych szprych. Nie dośc że to zbędne to jeszcze szprychy opierają się na sobie blisko łbów i to będą pierwsze miejsca do pękania.
-
... zupełnie niepotrzebnie pchasz się w 3 krzyże, przy kole 20" zaplot na 1x to aż nadto (osobiście znam rower który z wielką tarczą hamulcową jeździł na 16 szprychach na 1 krzyż), ja u siebie mam na 2x bo nie było krótszych szprych. Nie dość że to zbędne to jeszcze szprychy opierają się na sobie blisko łbów i to będą pierwsze miejsca do pękania.
Niestety mieszkam w dziurze zabitej dechami i puki co tłumaczenie człowiekowi w "rowerowym" jak ma mi zapleść koło przerasta mnie i moje nerwy.
Z przodu mam piastę shimano XT z szerokimi kołnierzami wiem że troszkę przesadziłem ale powinna znieść wszelkie eksperymenty.
-
W sumie Saurus masz rację: IMK P6 (rower żony) ma z przodu V-ki i koło 20" i 32 szprychy zaplecione w słoneczko - nie było powodu szaleć z mocniejszym zaplotem, mój P7 (20" na przód) ma z przodu hamulec tarczowy i dlatego zdecydowałem się na mocniejsze koło - 1 krzyż przy 36 szprychach (bo tylko taka miałem piastę) :).
SlawekS: jak człowiek w rowerowym ma problem z zaplotem na 1 krzyż, to nie poradzi sobie z ustawieniem symetrycznie względem kołnierzy, bo proste centrownice ustawiają koło symetrycznie względem powierzchni oporowych piasty. Poza tym - sam możesz sobie zapleść koło i tylko dać do centrowania - tak robiłem w P6 i P7, to nie jest trudne, tylko żmudne, wymaga dużo cierpliwości i piwa. W celu dobrania długości szprych - są programy, wystarczy spytać wujka Googla, na tym Forum też już ktoś takie podawał.
-
No to na "robienie kółek" zapraszam do Rudy. Tylko na robienie rzeczy nietypowych wolę dostać również ramę, żeby ustawić wszystko w osi roweru
-
Zapowiada się fajny rower, masz możliwość zważenia ramy bez osprzętu?
Waga "gołej" ramy jedynie z widelcem (bo już mi się nie chciało odkręcać) to 5,20 kg
-
Dzięki wielkie. Dodałem informacje do pierwszego posta w temacie: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=500.msg4100#msg4100 Swoją drogą widelec standardowy to stal czy alu? ( Magnesem go ;) )
-
Widelec jest stalowy.
-
Swoją drogą widelec standardowy to stal czy alu? ( Magnesem go ;) )
Tak stalowy.