forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: wwojciech w Kwietnia 06, 2011, 12:15:30 am
-
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi. Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html (http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html) który nie gwarantuje wygodnej pozycji. Orientuje się ktoś jak jest mocowany taki wpornik kierownicy w hulajnodze? Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem (tak mi się wydaje:) jedynie trzeba by coś pomyśleć jak zamocować zwykłą kierownicę do takiego wspornika?
(http://www.tcp-articles.com/pl/images/stories/razora_large.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/26326162302dc8165b1o.png/)
-
W lwb - zależy jak daleko będziesz miał kierownicę od siedzenia, im dalej tym bardziej odczuwa się nieprzyjemne luzy. W moim starym lwb wyglądało to tak:
(https://lh3.googleusercontent.com/_hFe7H_ZP5Zk/S2_3bNd3skI/AAAAAAAACgw/ClwpMool55c/s912/dsc01248r.jpg)
Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html (http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html) który nie gwarantuje wygodnej pozycji.
Trochę nie rozumiem jak chcesz zastosować ten wspornik w poziomym, jako zwykły mostek czy jako hmm "wysięgnik z ramieniem kierownicy" ( dyszel do kierowania :) jak w przykładzie powyżej )? Jeśli tak w pionowym jest to ryzykowne ze względu na wytrzymałość. Hulajnoga jest przewidziana dla dzieci, wiec pod inna wagę, i nie wisi się na niej ciężarem ciała jak na rowerze.
Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem
Jak się przyjrzysz to zobaczysz że cześć którą chciałeś wykorzystać jest oddzielana od rury sterowej, sama rura sterowa ma faktycznie 1 i 1/8 a miski i łożyska można wykorzystać do mocowania widelca 1 i 1/8 z gwintem w ramie z główką 1 i 1/8. Oczywiście to rozwiązanie budżetowe, dedykowane stery szczególnie na maszynach są nieporównywalnie lepszej jakości.
-
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi.
bardzo dobre :)
mialem tak w LWB
tutaj wstepna przymiarka
(https://lh6.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TFCwNDvReaI/AAAAAAAADG0/WpkpypB36_Y/s720/IMG_6744.JPG)
tutaj na gotowo
(https://lh5.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TF2MQGjLejI/AAAAAAAADJk/MI9hOU_-Gz4/s720/IMG_6759.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TF2MRoPmizI/AAAAAAAADJo/vzm2n8PKyLU/s720/IMG_6760.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TF2MOleuw4I/AAAAAAAADJg/_I5CNwWh1jA/s720/IMG_6758.JPG)
-
(https://lh3.googleusercontent.com/_hFe7H_ZP5Zk/S2_3bNd3skI/AAAAAAAACgw/ClwpMool55c/s912/dsc01248r.jpg)
Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space ...
easy rider :P
(https://lh6.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TF2MRoPmizI/AAAAAAAADJo/vzm2n8PKyLU/s720/IMG_6760.JPG)
Wpadłeś! No to opowiadaj.
-
Wpadłeś! No to opowiadaj.
ale o co chodzi ?
-
hee he.
Ciekawi mnie wpuszczenie linek(pancerzy) w ramę. Jakie wady i zalety zaobserwowałeś?
Pomogę, czy pancerz w ramie nie obijał się o wnętrze ramy(hałas?)?
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
-
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )
-
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi. Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html (http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html) który nie gwarantuje wygodnej pozycji. Orientuje się ktoś jak jest mocowany taki wpornik kierownicy w hulajnodze? Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem (tak mi się wydaje:) jedynie trzeba by coś pomyśleć jak zamocować zwykłą kierownicę do takiego wspornika?
(http://www.tcp-articles.com/pl/images/stories/razora_large.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/26326162302dc8165b1o.png/)
Daj sobie spokój jeżeli hulajnoga kosztuje 30 zł, ja sam za taką kiedyś patrzyłem, ale okazało się że grubość ścianki to ok. 0,5 mm. Mój kolega zastosował taką kierownice ze starej hulajnogi ale ta kosztowała ponad 100zł i ścianka jest znacznie grubsza. Ja w swoim i syna SWB kupiłem dwa kawałki rurki Al i pospawałem a dolną część spasowałem ze starej ramy, pasuje idealnie. Na zdjęciu jest kierownica syna cała schowana.
(http://images47.fotosik.pl/783/f3b4a9e55c536aacm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f3b4a9e55c536aac)
-
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )
I to z prędkością co najmniej warp 6 ;D
-
tomo, nie podciągaj pod to fantastyki. bleee
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )
Łee, bez bran to nie zabawa.
Yin, leżę i kwiczę.
-
hee he.
Ciekawi mnie wpuszczenie linek(pancerzy) w ramę. Jakie wady i zalety zaobserwowałeś?
Pomogę, czy pancerz w ramie nie obijał się o wnętrze ramy(hałas?)?
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
nie zauwazylm zadnych wad, wogole sie nad tym nie zastanawialem :), czyli musialo byc dobrze
-
nie zauwazylm zadnych wad, wogole sie nad tym nie zastanawialem :), czyli musialo byc dobrze
Większa długość pancerza = większe tarcie = gorsza praca biegów (na nowym pancerzu tego nie czuć ale z czasem wyciera się coraz bardziej). Po za tym pancerz = waga więc jak można puścić linkę w przelotkach i urwać te kilka g to czemu nie ;)
-
Większa długość pancerza = większe tarcie = gorsza praca biegów (na nowym pancerzu tego nie czuć ale z czasem wyciera się coraz bardziej). Po za tym pancerz = waga więc jak można puścić linkę w przelotkach i urwać te kilka g to czemu nie ;)
Yin to byl pierwszy rower, wiec nie zwracalem uwagi na takie bzdety, poza tym jak to z pierwszym rowerem jest, to wiesz, robisz jak najszybciej zeby jak najszybciej jezdzic a nie pierdzielic sie z drobiazgami jak przelotki, itd :)
Co do pospiechu to ogolnie mam taka tendencje, zrobilem juz ( dopiero ) 3 rowery, teraz mam na warsztacie 4ty, polozylem pierwsza warstwe laminatu na rdzeniu i wczorajszy dzien spedzilem na przekonywaniu samego siebie zeby nie spieszyc sie i zeby poswiecic dodatkowe dwa dni na przygotowanie wstepnie utwardzonego rdzenia do dalszego laminowania. Mam nadzieje ze uda mi sie wytrwac w postanowieniu i nie robic "kiszki"
-
Yin to byl pierwszy rower, wiec nie zwracalem uwagi na takie bzdety
Jasne, pisałem ogólnie o wadach stosowania pełnych pancerzy bez odniesienia do konkretnej maszyny :)
wczorajszy dzien spedzilem na przekonywaniu samego siebie zeby nie spieszyc sie i zeby poswiecic dodatkowe dwa dni na przygotowanie wstepnie utwardzonego rdzenia do dalszego laminowania.
Bardzo dobre podejście, choć czasem można można główkować tygodniami a w czasie jazd testowych okaże się że można było jakąś drobnostkę zrobić troszkę inaczej. Swoją droga w kwestii główkowania i przelotek: możesz do tej ramy wkleić przelotki na linki, proponuję użyć profilu L z wywierconymi otworami na śruby baryłkowe z przerzutek ( trzeba połazić po złomowiskach albo serwisach żeby je dostać, w handlu jeszcze się nie spotkałem - gdyby ktoś miał namiary do sklepu gdzie maja to na stanie prosił bym o info.)
-
Bardzo dobre podejście, choć czasem można można główkować tygodniami a w czasie jazd testowych okaże się że można było jakąś drobnostkę zrobić troszkę inaczej.
Dlatego jak juz jezdze i mi przychodza do głowy rewolucyjne rozwiazania to nie pcham ich na siłe do objezdzanego właśnie roweru tylko zaczynam myśleć o nowym :), a pomysły na kolejne rowery zawsze mi przychoodzą podczas uzbrajania nowej ramy :D.
Nie wiem ile rowerów wystrugam w tym roku, ale pewnie ze dwa ( dla utrzymania formy i dobrego poznania technologii )
-
Podrzucę kolejny pomysł: worek + odkurzacz do odsysania nadmiaru żywicy. Widziałem ten patent chyba na stronach wisil, nie wiem tylko jaką metoda zdejmują potem worek - może folia nie wiąże się z żywicą?
Alternatywny patent na przelotki ( połowa strony): http://www.recumbents.com/wisil/stickbike/
-
Podrzucę kolejny pomysł: worek + odkurzacz do odsysania nadmiaru żywicy. Widziałem ten patent chyba na stronach wisil, nie wiem tylko jaką metoda zdejmują potem worek - może folia nie wiąże się z żywicą?
Alternatywny patent na przelotki ( połowa strony): http://www.recumbents.com/wisil/stickbike/
to nie do konca dziala tak fanatstycznie, worek faktycznie nie zwiaze z zywica, jednak jesli wciagniesz zywice do odkurzacza to zawalisz silnik, poprawna metoda wroka prozniowego jest dobrze opisana tutaj :
http://www.sieplywa.pl/nawypasie/13/Jak_zbudowac_samemu_deske
w skrocie to jest tak ze na polozony material naklada sie specjlaną folie rozdzielającą która jest dziurkowana, na ro naklada sie materiał który zatrzymuje / wchłania nadmiar żywicy, całość pakuje się do wora i odsysa ( najlepiej pompa próżniową ),
Biorąc pod uwage że stosujemy zywice długowiążące ( minimum 2 godziny ) obawiam się że silnik odkurzacza mógłby sie zbytnio przegrzać i spalic
-
i jeszcze pellply (delaminaż) taką tkaninę ala nylon żywica się do tego nie klei
http://www.havel-composites.com/shop/56-Narz%C4%99dzia-i-materia%C5%82y-pomocnicze-Materia%C5%82y-pomocnicze/0-list.html