forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: barytosz w Grudnia 28, 2010, 06:15:20 pm
-
W tym temacie będziemy umieszczać rożne nie do końca idealne rozwiązania infrastruktury drogowo - rowerowej
Pierwszym zdjęciem na rozgrzewkę zaczniemy konkurs "Jak zostanie rozwiązany ten problem?"
(http://lh6.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/TRoYE5qA6YI/AAAAAAAAB4k/MzhVurR-NgI/Zdj%C4%99cie024.jpg)
-
Pewnie ścieżka rowerowa będzie po jednej stronie a dla pieszych po drugiej ::)
-
No ja taki problem załatwiam tak:
Niemniejszym wnoszę o wstrzymanie prac oraz
zastosowanie nawierzchnie zgodnej z wymogami standardów projektowych i wykonawczych dla systemu rowerowego w m. st. W-wie
lub okazanie dokumentu, w którym udziela się odstępstwa od obowiązku zastosowania nawierzchni asfaltowej (takiego odstępstwa udziela Sekcja Transportu Rowerowego w Biurze Drogownictwa i Komunikacji)
Wiem, Wiem że o drzewo... ;)
-
Mam nadzieję, że drzewo zostało "udekorowane" chociaż jakimś małym odblaskiem zanim się ktoś na nie wpakował.
-
W tym temacie będziemy umieszczać rożne nie do końca idealne rozwiązania infrastruktury drogowo - rowerowej
Jest malutki problem. W Polsce nie robi się żadnej idealnej infrastruktury rowerowej. Nawet z poprawną są problemy. Stąd wniosek, iż wszystko można wrzucić do tego tematu.
Co do zdjęcia. Zostanie zbudowany parking samochodowy, a ciąg pieszo-rowerowy wciśnie się przy murku.
-
Ścieszka poszła tak jak mówił cruzbike - rowerowa po jednej, dla pieszych po drugiej. Jak bedę gdzieś w okoliczy to postaram sie cyknąć zdjęcie jak to wyglada, ale to jakoś po roztopach ;)
Kontynuując mamy kolejne zdjęcie ścieżki rowerowej z Grudziądza
(http://lh4.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/TRudxxYZG_I/AAAAAAAAB5Y/zeoSuxOSa7w/s800/59668.jpg)
Jako ciekawostke dodaję, ze za kilkanaście metrów dalej znajduje się dosyć niebezpieczny zakręt opisany w tym artykule:
http://rowerowytorun.com.pl/grudziadz-sciezka-rowerowa,340,l1.html
-
Dziękuję za oklaski, dziękuję :D
Strzelałem z tym pomysłem ale wydaje się to naj mniej czasochłonne, więc zaproponowałem właśnie taką koncepcje, tylko żeby oznaczyli czymś drzewo...
Tutaj pewnie zostaną usunięte łańcuchy ( być może i słupki ) i zostaną namalowane linie przejazdu dla rowerzystów?
-
Ale i tak ten przejazd jest kompletnie do kitu, ze wzgledu na zbyt wysoki krawężnik (! w Wlk. Brytanii zdaje się może mieć do 1cm?), w dodatku widać od tej strony "rynienkę" między asfaltem a samym krawężnikiem...
Pomijając brak pasów wytyczających przejazd i przejście dla pieszych - oraz linii zatrzymania dla samochodów wyjeżdżających z tej uliczki.
-
Cruzbike zgadł za pierwszym razem. Drzewo nie zostało wycięte bo... wisi na nim jakaś kapliczka. Harcerze pewnie ją powiesili, a z harcerzami, to się nie wygra.
-
Harcerze pewnie ją powiesili, a z harcerzami, to się nie wygra.
Alternatywne dokończenie:
"Jak harcerze coś postawią, to potem żadna siła tego nie ruszy" :)
-
Harcerze pewnie ją powiesili, a z harcerzami, to się nie wygra.
KHMMM.....!!! Jako harcerz chciałbym powiedzieć, że nie podoba mi się to zwalanie winy na nas :P
I nie wiem kto wydał ZHR/FSE zgodę na postawienie krzyżą pod Pałacem, wiem, że było to na pewno niezgodne i z prawem, a na pewno z pewną moralnością, tolerancją i wolnością religijną.
I jakoś dziwnie jestem pewien, że owe kapliczki przydrożne, przyczepiane do drzew i gdzie tam się tylko da - to raczej nie Harcerze, ale lokalni mieszkańcy - dewoty jakieś czy co (bez obrazy dla nikogo).
-
Storm, Krawężnik w miejscu o którym mówiłem jest niższy.
-
podziwiajcie :)
http://www.mmsilesia.pl/blog/entry/2914/Bytom+buduje+rowerowy+slalom.html
-
http://demotywatory.pl/2479441/Dal
-
Bytom - a jakie tam jest obłożenie ruchem? 20 samochodów na godzinę? Czy 200? Czy 3000?
Pytam, bo pod moim domem tez mają zbudować DDR na uliczce powiatówce, po której panuje tak wielki ruch, że jak przechodzę przez nią, to nawet nie muszę się rozglądać, bo i tak nic mnie nie rozjedzie :D
Pomijając oczywisty fakt, że owa szerokość śmieszynki kostkowej dla roweru starczy na wytyczenie jej tylko w jedną stronę (1.5m?) Ewentualnie zrobienie pasa pieszo-rowerowego by jeszcze miało sens... Ale śmieszynka? Dla tylko jednej strony ulicy? To jest gorzej niż bezsens...
Zatem czas na cytat:
Rozdział 9
Ścieżki rowerowe
§ 46. 1. Usytuowanie ścieżki rowerowej względem jezdni powinno zapewnić bezpieczeństwo ruchu.
2. Odległość ścieżki rowerowej od krawędzi jezdni oraz jej usytuowanie powinny odpowiadać wymaganiom określonym w § 43 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Przy przebudowie lub remoncie drogi klasy G i dróg niższych klas dopuszcza się wyznaczenie przy prawej krawędzi jezdni pasa dla rowerów o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m. Pas dla rowerów powinien być oddzielony od sąsiedniego pasa ruchu znakami poziomymi.
§ 47. 1. Szerokość ścieżki rowerowej powinna wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m - gdy jest ona jednokierunkowa,
2) 2,0 m - gdy jest ona dwukierunkowa,
3) 2,5 m - gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.
2. Szerokość ścieżki rowerowej należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona inne funkcje.
§ 48. 1. Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej nie powinno przekraczać 5%. W wyjątkowych wypadkach dopuszcza się większe pochylenia, lecz nie większe niż 15%. Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać 1 cm.
2. Pochylenie poprzeczne ścieżki rowerowej powinno być jednostronne i wynosić od 1% do 3%, w zależności od rodzaju nawierzchni, i powinno umożliwiać sprawny spływ wody opadowej.
Za: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm
Myślę, że to powinno dosyć skutecznie rozjaśnić sprawę urzędnikom, chociaż zdaje się, że oni to powinni znać na pamięć?
O drzewach wyrastających pośrodku drogi - też coś jest w owym rozporządzeniu, np jeśli chodzi o minimalny promień skrętu ;)
-
Czy przepis o ścieżkach rowerowych dotyczy również ciągów pieszo rowerowych?
Czy jeżeli uskok na ścieżce rowerowej jest większy niż 1cm. możemy przed uskokiem postawić znak Koniec Ścieżki, a za uskokiem (uskokami) Ścieżka dla Rowerów?
-
Dobre pytanie... Z punktu widzenia logiki rowerzysty - tak. Ale czy nasza logika rowerowa jest taka sama jak logika urzędnika siedzącego za biurkiem, poruszającego się do urzędu samochodem i olewajacego ciepłym i żółtym wszystko co rowerowe?
Jeśli mamy drogę, po której mogą się poruszać i rowery i piesi, to chyba logicznie byłoby przystosować ją i dla pieszego i dla rowerzysty. A więc skoro są przejazdy dla wózków (łagodne zjazdy zamiast krawężników) to i powinno byc odpowiednie oznaczenie i przystosowanie dla rowerów, albo i LUB wytyczenie "chwilowego" odbicia w bok, na odpowiednią część przejazdu przystosowanego dla rowerzysty (np zjazd pozbawiony "kolców" dla niewidomych, etc)
Jednak o tym w linku, który zamieściłem - nic takiego nie ma.
Czyli de facto należałoby w przypadku ciągu rowerowo-pieszego połaczyć ze sobą 2 rozdziały - 8 o chodnikach i rozdział 9 o Ścieżkach rowerowych. Ciekawe, czy to się da?
Ale ale: (w owym 9 rozdziale)
2. Szerokość ścieżki rowerowej należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona inne funkcje.
Panowie rozporządzający zostawili innym sporą furtkę... :(
-
Czy jeżeli uskok na ścieżce rowerowej jest większy niż 1cm. możemy przed uskokiem postawić znak Koniec Ścieżki, a za uskokiem (uskokami) Ścieżka dla Rowerów?
Tak, tylko oficjalnie należało by na tym fragmencie zejść z roweru, a to by było uciążliwe. I oczywiście taniej by było znormalizować uskoki, niż stawiać 2 znaki :) ale niestety rozwiązanie ze znakami jest bardziej prawdopodobne :-\
-
Ale znak jest postawić zdecydowanie łatwiej niż tworzyć od nowa dokumentację cy ją zmieniać czy dodatkowo planować wykonanie zjazdów łagodniejszych w miejsce ostrych krawężników... ;)
-
"W wielu polskich miastach ścieżki budowane są tylko po to żeby były, dla statystyk. Materiały beznadziejne (zwykle kostka), do tego wbrew wszelkim standardom. Już lepiej niech wydadzą kasę na coś innego, a jak już budują to porządnie. "
i do tego komiks ;)
http://img.pokazywarka.pl/images/395942/897527/sciezki.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJSLBNACOS3UTO6HA&Signature=Q1zIK3qGOZxLN8AOmCfyovQte0A%3D&Expires=1294250400 (http://img.pokazywarka.pl/images/395942/897527/sciezki.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJSLBNACOS3UTO6HA&Signature=Q1zIK3qGOZxLN8AOmCfyovQte0A%3D&Expires=1294250400)
-
U nas śmieszki są budowane głownie po to, aby rowery nie blokowały samochodzików.
-
U nas śmieszki są budowane głownie po to, aby rowery nie blokowały samochodzików.
A z praktyki można powiedzieć jest odwrotnie ;)
-
fotograficzne rozwiązanie 1 konkursu
(http://lh4.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/TS9LfMx83aI/AAAAAAAAB98/4hg1JZzAmy0/s576/Zdj%C4%99cie017.jpg)
a parę kilometrów dalej...
jak wyjdziesz z domu bez roweru to łamiesz prawo
(http://lh5.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/TS9LXt5vtfI/AAAAAAAAB-A/r5Je_fTU-Dc/s800/Zdj%C4%99cie010.jpg)
-
ten ostatni powinien być ścieżką pieszo - rowerową
-
ten ostatni powinien być ścieżką pieszo - rowerową
Albo pie(rw)szy powinien być rowerzystą
-
Obowiązek odśnieżania chodnika przed posesją jest. Mamy też obowiązek odśnieżać ścieżkę rowerową "przed domem"?
-
Ja bym w ogóle chętnie obejrzał wszystkie programy z Marcinem Hyłą. Warto zapamiętać to nazwisko!
Gość jest numerem jeden w dziedzinie dróg rowerowych. (Organizuje w wielu miejscach w Polsce wykłady i szkolenia na te tematy - byłem na takim w Opolu)
Syn małżeństwa znanych krakowskich architektów. Rodzice obdarzeni również nietypowym spojrzeniem na świat. Wspólnie z wynalazcą Księdzem (!) Fijałkiem* jeszcze "za komuny" promowali w Polsce budownictwo z surowej gliny.
Marcin Hyła często zaleca aby... drogi rowerowej nie budować! Ta "herezja" jest zbieżna z naszym spojrzeniem na temat. Często na forum zauważamy, że budowa "ścieżki" jest tylko pretekstem dla wyrzucenia nas z ulicy. Co więcej, często nasze bezpieczeństwo się pogarsza, bo istnienie "ścieżki" powoduje powstanie wielu skrzyżowań, na których próbują nas rozjechać...
*Ksiądz Fijałek chyba już nieżyjący, albo bardzo stary. Autor z 90 wynalazków i pomysłów racjonalizatorskich
Wybaczcie, skopiowałem tego posta z wątku "Kawa czy herbata" - bo tu moim zdaniem powinien się znaleźć.
-
Marcin Hyła często zaleca aby... drogi rowerowej nie budować! ... budowa "ścieżki" jest tylko pretekstem dla wyrzucenia nas z ulicy. Co więcej, często nasze bezpieczeństwo się pogarsza, bo istnienie "ścieżki" powoduje powstanie wielu skrzyżowań, na których próbują nas rozjechać...
I tu się zgadzam. Podobnego zdania zapewne są koledzy śmigający na kolarkach. Kolarze, zanim im wytrzęsie chęć dojazdy (kostka fazowana) mogą sobie po przeskakiwać krawężniki. Niestety na poziomce tego się nie da zrobić. Szerokim łukiem omijam ulice, gdzie zamiast po nowiutkim osfalciku muszę lawirować chodnikiem pomiędzy pieszymi.
-
Gorąco polecam
http://www.tuwroclaw.com/wywiady,z-korkami-mozna-walczyc-bez-wielkich-pieniedzy,wyw4-1268.html
-
A teraz coś dla pieszych. Kilkaset metrów od drzewa na środku chodnika z początku wątku.
http://ezdunska.pl/index.php/wiadomosci-aktualnosci/1507-w-prawo-w-lewo-i-prosto-w-drzewo (http://ezdunska.pl/index.php/wiadomosci-aktualnosci/1507-w-prawo-w-lewo-i-prosto-w-drzewo)
-
A teraz coś dla pieszych. Kilkaset metrów od drzewa na środku chodnika z początku wątku.
http://ezdunska.pl/index.php/wiadomosci-aktualnosci/1507-w-prawo-w-lewo-i-prosto-w-drzewo (http://ezdunska.pl/index.php/wiadomosci-aktualnosci/1507-w-prawo-w-lewo-i-prosto-w-drzewo)
ROTFLMAO :D:D
Mistszowie po prostu, mistrzowie .. LOL :D
-
Jak wiedziemy w dziurę kołem i się uszkodzi, to możemy się starać o odszkodowanie.
Jak wiedziemy w słup...?
(https://lh5.googleusercontent.com/_wS4GhnF9T3c/TcVt5Yeu9YI/AAAAAAAACDo/fz_-V8vH1-0/s576/Zdj%C4%99cie005.jpg)
-
nie no to jest prawie szczyt głupoty :D a szczytem głupoty jest słup na środku jezdni ( bo takowe też widziałem ) albo drzewo " w drodze ".
-
Jak wiedziemy w dziurę kołem i się uszkodzi, to możemy się starać o odszkodowanie.
Jak wiedziemy w słup...?
slup stoi na chodniku a nie na sciezce, wiec o co cho ? na koncu sciezki rowerzysta powinien sie teleportowac na jezdnie :)
-
Najciekawsze, że na nowym asfalciku równolegle do tej "ścieżki" jest zakaz dla rowerów i ograniczenie do 40km/h dla pozostałych użytkowników. Tablica hołdująca sponsorów (Unia Europejska) jest na drugim końcu tej głupoty.
I niech mi jeszcze ktoś na Masie powie, że "walczy" o ścieżki rowerowe.
-
A przecież to jest początek ścieżki. Jeździłeś pod prąd, więc dlatego problem ;)
A tak normalnie to rowerzysta prowadzi rower przez przejście(lub przez ten trawnik, widzę że już wydeptany) mija słup i dopiero wtedy siada na rower i zaczyna jeździć :D
A ciekawy mnie, czy sponsorom po ukończeniu projektu pokazują co zrobili za ich pieniądze ? ;->
Pozzz
-
To nie jest początek ścieżki. Za słupem jest namalowany przejazd dla rowerzystów przez jezdnię. Dalej zaczyna się droga dla rowerów, bez pieszych. Jedynie przed słupem kończy się kolor kostki.
Chociaż, żeby ten słup na żółto-czarno pomalowali, lub jakiś odblask przymocowali.
W tym roku w Zduńskiej Woli przybędzie jeszcze kilka km. ścieżek. Już się boję.
Kilkaset metrów zlikwidowali, bo nie zapewniały bezpieczeństwa rowerzystów.
-
Slalom na jeszcze nie otwartym odcinku drogi u nas w mieście
(https://lh6.googleusercontent.com/-mNBiAnU3nOU/TnTO7MwNB_I/AAAAAAAACOg/4uMzPy2wupo/s640/Zdj%2525C4%252599cie019.jpg)
-
O rowerowa infrastrukturo!
Rzec, żeś jak zdrowie, jest wielką bzdurą.
Ile kląć Ciebie trzeba, ten powie,
Kto na Twych dziurach zniszczył swój rower...
-
Jak wiedziemy w dziurę kołem i się uszkodzi, to możemy się starać o odszkodowanie.
Jak wiedziemy w słup...?
Ciekawe co było pierwsze? Słup energetyczny czy droga dla rowerów? Kura czy jajko ? :-)
-
Pierwsza była idea :)
Potem nastał słup, a na koniec dołożyli ścieżkę
-
Pierwsza była idea :)
Potem nastał słup, a na koniec dołożyli ścieżkę
Teraz będzie sukces!
Na poprawki będzie czas do następnych wyborów.
-
A czasem idziemy ku lepszemu, w bólach co prawda, ale zawsze
http://www.mmopole.pl/artykul/opolskie-niewielkie-rzeczy-ktore-ciesza-399813.html
-------------------------
Koledzy do roboty! Do fabryk do roli
już nowe się jutro wykuwa powoli
O q...! jak powoli!!!
-
http://www.youtube.com/watch?v=FV_pY0kYE1w
-
Pierwsza była idea :)
Potem nastał słup, a na koniec dołożyli ścieżkę
Oj tam oj tam. Po prostu na znaku drogowym "ścieżka rowerowa dzielona z chodnikiem" ścieżka jest po lewej. I tak zrobili w rzeczywistości :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=D5PUsQ0ckX4&NR=1 ;D
-
@trajk-o-ciklista - to jest sztandarowy punkt programu wprowadzania ułatwień dla rowerzystów, forsowany przez p.Dorotę Safjan i jej partię, zdaje się PiSdecję :D (ale pamiętajmy, że wg L.Kaczyńskiego, "miasto to nie wieś, aby jeździć po nim rowerem")
http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,2886430.html
Jeszcze kilka takich odcinków specjalnych, a warszawiacy zasłyną w świecie z jazdy rowerem po schodach. Tak się właśnie trzeba wspinać do ścieżki poprowadzonej przez most Gdański. Przed przejściem podziemnym pod przebudowanym rondem Zesłańców Syberyjskich kończy się zaś ścieżka w al. Prymasa Tysiąclecia. Podczas jej otwarcia dwa lata temu ówczesna wiceprezydent Warszawy Dorota Safjan podała instrukcję obsługi: "Jesteście młodzi, to możecie 10 metrów znieść rower" - stwierdziła, odbierając od rowerzystów dyplom uznania "za innowacyjne podejście do problemu budowy dróg rowerowych".
Moim zdaniem, za tę wypowiedź, pani Dorota Safjan, imć prawiczka nauk prawnych powinna tam postać kilka dni, tygodni, a może i... przez rok w ramach brania odpowiedzialności za to co sie mówi i służyć własną pomocą (fizyczną!) przy wnoszeniu i znoszeniu roweru. Osobiście, bardzo chętnie dam jej do pomacania i zważenia moja poziomkę, raptem >20kg z sakwami, ciekawe, co wówczas by powiedziała...
A póki co - obok jest 2-3-4 pasmowa Aleja Prymasa 1000-lecia po której jeżdżę, a na pretensje kierofcuff/wców odpowiadam znanym znakiem pokoju (dosłownie lub nie) i kieruję ich żale do ww pani prawiczki.
P.S. A może by się ktoś pokusił przed wyborami o podsumowanie działalności stricte pro-rowerowej poszczególnych partii? ;)
-
P.S. A może by się ktoś pokusił przed wyborami o podsumowanie działalności stricte pro-rowerowej poszczególnych partii? ;)
Każda która była u koryta miała wpadki rowerowe. Cały czas prowadzona jest polityka pro-samochodowa. Najbardziej widoczne to robienie nam wokół piórek przez samorządy.
(http://img402.imageshack.us/img402/6471/mostywarszawskie.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/mostywarszawskie.jpg/)
(http://img834.imageshack.us/img834/7707/brucknera.th.jpg) (http://img834.imageshack.us/img834/7707/brucknera.jpg)
-
@trajk-o-ciklista - to jest sztandarowy punkt programu wprowadzania ułatwień dla rowerzystów, forsowany przez p.Dorotę Safjan i jej partię, zdaje się PiSdecję :D (ale pamiętajmy, że wg L.Kaczyńskiego, "miasto to nie wieś, aby jeździć po nim rowerem")
To powiedział Marek Woś, rzecznik prasowy ZDM tłumacząc likwidację namalowanej na chodniku przez rowerzystów ścieżki na ul. Świętokrzyskiej.
Natomiast Lech K. powiedział kiedyś "Nie przesadzajmy z budową ścieżek rowerowych" -0 więcej tutaj: http://www.masa.waw.pl/index.php/zlote-mysli
-
Krajowa 14. Łask - Kolumna
Bezpieczeństwo ponad wszystko:
(https://lh5.googleusercontent.com/-l6rZuKGSsQw/TpHNV7jUptI/AAAAAAAACUE/yFsOUfyv8EQ/s800/HPIM0848.JPG)
Ujęcie z drugiej strony:
(https://lh5.googleusercontent.com/-gLClE-aFkUc/TpHNmdFmgzI/AAAAAAAACUA/UUhN3zC_USA/s800/HPIM0849.JPG)
-
Rozumiem że ta barierka ma chronić pieszych od szybką zakręcających rowerzystów ? ;D
-
hansglopke, do sądu administracyjnego z tym. Cyklochodnik ze znakiem C16/C13 wymaga przynajmniej 2.5m szerokości wg. obecnych dennych rozporządzeń ministra infrastruktury. Do tego brak skrajni, przyciski. Nie ma co się cackać, zostało złamane prawo. I to prawo które pozwala budować buble rowerowe.
trajk-o-ciklista, zapodaj coś ze swoich stron. Jestem ciekawy jak to wygląda w porównaniu do polskiej rzeczywistości.
-
Cyklochodnik ze znakiem C16/C13 wymaga przynajmniej 2.5m szerokości wg. obecnych dennych rozporządzeń ministra infrastruktury. Do tego brak skrajni, przyciski. Nie ma co się cackać, zostało złamane prawo. I to prawo które pozwala budować buble rowerowe.
Gdzieś, na którymś końcu tej drogi (ścieżki) jest tablica z czyich podatków inwestycja została sfinansowana. Mam nadzieję, że obywatele UE nie dopatrzą się na co w naszym kraju traci się kasę.
Założę się, że gdyby sąd uznał nieprawidłowość - ścieżka skończyła by się 2m przed słupkami i zaczęła 2m za nimi po drugiej stronie skrzyżowania.
-
trajk-o-ciklista, zapodaj coś ze swoich stron. Jestem ciekawy jak to wygląda w porównaniu do polskiej rzeczywistości.
No wiesz, bracia Słowiany, nie ma wielkiej różnicy :D uwaga, będzie maraton ;)
Barierka była tam wcześniej. Zbudowano ścieżkę, ale barierka jakoś została ! ;D
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/080718_040054.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/080718_040108.jpg)
Knajpa tuż obok ścieżki. Na zdjęciu nie wygląda aż tak strasznie, ale to jest dosyć ostry skręt,
i od tego płotu knajpki i zieleni absolutnie nie widać dalej niż 2 metry przed sobą.
Miesiąc temu została ścieżka przerobiona, i teraz nii prowadzi obok knajpy.
Ta "mgła" co widać to klimatyzacja, para wodna rozwiewana wentylatorami, super dla rowerzysty w upalny dzień :)
(http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/51359882.jpg)
W Belgradzkiej dzielnicy Novi Belgrad wybudowano 50km ścieżek rowerowych, chwali się urząd dzielnicy.
Na tym zdjęciu akurat nie jest tak źle, ale można zauważyć parę "ciekawych rzeczy".
Pierwsze, popatrzeć na przejście przez ulice. Inwalidzi mają zrobione fajnie i z asfaltu, nic nie czuć jak się zjeżdża z ścieżki na asfalt.
A rowerzyści ? Krawężnik. Na tym skrzyżowaniu nawet nie aż tak wysoki, ale jednak, po co on tam !??
i czemu dla wózków inwalidzkich nie ma krawężnika, a dla rowerzystów jest ??
Drugie, oznakowanie poziome pokazuje znak stop rowerzystom. Czemu ?? Skoro w prawie jest tak że rowerzysta ma pierwszeństwo, a nie samochód skręcający w ulice boczną ..
Trzecie, zobaczcie jak ładnie wycieli ten asfalt chodnika i umieścili ścieżkę i jej krawężnik (na szczęści niski, w samym poziomie co asfalt. A jednak da się!?)
Fajnie, tylko jest tam między krawężnikiem a asfaltem chodnika 5-10cm szeroki "rów" ,
i jeśli koło tam wpadnie, rowerzysta lekko gębę zaliczy.
Słupki semafora na środku? No mistrzowie po prostu ;)
Dokąd zmierza kobieta w niebieskiej sukience ? Pewnie łapie taksówkę która się właśnie na tym miejscu i zatrzyma,
blokując skrzyżowanie, skręt w prawo, jak i tory tramwajowe.
No cóż, musi człowiek zarabiać na chleb ..
Zobaczcie jeszcze tą dziurę/otwór kanalizacyjni, powyżej tego bilbordu.
A tak swoją droga zdjęcie jest z oficjalnej strony miasta, w artykule który chwali to że tyle wybudowali, i tak ładnie ..
(http://www.beograd.rs/beoinfo/1323543_Biciklisticka_staza.jpg)
Nie ma to jak kostka(beton/kamienie) i pędzel !
(http://farm1.static.flickr.com/57/183918225_5eb06c754d.jpg)
Rowerzysta .. tylko dziś akurat pojechał samochodem, bo zepsuł mu się rower ..
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/highway%20to%20hell/IMG_3991_resize.jpg)
Wózek dziecięcy x2, tata, mama, koleżanka, wujek i druga mama .. no i laska na rolkach próbująca przebić się przez to spotkanie rodzinne, która mi akurat zupełnie nie przeszkadza ;D
A tak swoją drogą, tamto po lewej jest wydzielona ścieżka dla pieszych która jest szersza niż rowerowa(rowerowa jest około 20cm wyższa)
całkiem pusta !!!
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/highway%20to%20hell/IMG_3992_resize.jpg)
A na tym "urządzeniu" które chyba ma za cel powiększenie bezpieczeństwa rowerzystów,
mój kolega rozwalił sobie kolano, w środku dnia, jechał za grupą cyklistów i ten słupek pojawił się znikąd ..
(http://www.bginfo.rs/img/info/news/2009/10/2549-big.jpg)
Hmmm ? Już nie mam słów którym bym opisał ten labirynt. Zwrócić uwagę na dalszy kierunek ścieżki po lewej, w tle ..
Ale uchwyty żeby nie musiał się człowiek odpinać z SPD zawsze się przydają ;D
Tylko żeby ktoś kierownicą nie zahaczył ..
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza4.jpg)
"Uwaga. Następny przystanek, ul.Rowerzystów " ;D
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza6.jpg)
Znowu szykany ..
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza7.jpg)
Uwaga parking ;)
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza17.jpg)
Uwaga tunel! trafika po lewej, przystanek p prawej. Kolega chyba bardzo wcześniej rano robił zdjącia. lub w 40stopniowy upał, bo zwyczajnie ludzi czekających na autobus na tym przystanku jest tyle że ścieżki zwyczajnie w ogóle nie widać.
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza18.jpg)
Poziomym się tu nie da ;) (samochodzik grzecznie zaparkowany, nieblokując ścieżki ;)
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza14.jpg)
Czy muszę cokolwiek komentować ? Rowerowy drive-in warzywniak ;D
Ktoś chętny na loda ?
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/staza16.jpg)
A wiosną .. (błoto jest od samochodów, bo na tym "trawniku" jest nieoficjalny parking dla klubów nad rzeką ..
(http://i37.tinypic.com/2me65w6.jpg)
Przy żwirowni ..
(http://i33.tinypic.com/2e58jz9.jpg)
Przysłowie narodowe ..
(http://blokovi.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=545.0;attach=491;image)
Kałuża czy jezioro ?
(http://img357.imageshack.us/img357/7246/image94bp8.jpg)
A właśnie, coś tam mówiłem o krawężnikach vs. przejścia dla pieszych lub inwalidów
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika008.jpg)
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika009.jpg)
Od lewej: dla pieszych/rowerowa/pobocze z kostki/pas zieleni/xc single trail ;D
(http://img253.imageshack.us/img253/263/01092008mc9.jpg)
Tu kiedyś był chodnik. Potem przyszli, ale nie z pędzlem, raczej z koparką, i wyrwali chodnik,
bo zbudować ścieżkę.
No extra. Tylko że teraz piesi sobie idą rowerową, i są ciągłe niemiłe sytuacje rowerzysta vs. piesi
Jak juz budowali ścieżkę od zera, to czemu za boga nie została ona zbudowana po lewej obok chodnika !?
Przecież miejsca jest cała kupa!
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika000-3.jpg)
Hmm ?!
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika008-1.jpg)
Ścieżka została wciśnięta na ten chodnik dwa lata temu. Teraz ktoś wpadł na pomysł że najwyższy czas odnowić chodnik !!
A zrobić obydwa od razu nie można ? Oczywiście że nie, bo "specjaliści" od ścieżek rowerowych się na chodnikach nie znają, i vice versa
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0025.jpg)
Przed i potem. A nie można było zrobić szerszy chodnik jak już się buduję ? Chyba nie, nie stać ich ..
Oczywiście że ich nie stać, jak nie budowali wszystko razem!
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0027.jpg)
Progi(dziura) zwalniające ?
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0030.jpg)
(http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0031.jpg)
Czemu budować raz, jak można z 3 razy ?
Najpierw był chodnik szeroki. Potem wycięto i zrobiono tam ścieżki rowerowej.
Potem był ten dziuro-pas obok krawężnika ścieżki. Ktoś się buntował i przyszli i zapchali te dziuro-paski asfaltem (strzałka) w długości całej tej ulicy (około kilometra)
Miesiąc potem przyszli rozwalać chodnik i budować od nowa, przy tym niszcząc istniejącą ścieżkę rowerowa mechanizacją budowlaną.
(http://www.ehotim.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/ponovo-radjenje-trotoara.jpg)
Przed i potem. 15 latu tu była ścieżka, ale chodnika żadnego więc piesi sobie łazili razem z rowerami.
Wreszcie to naprawili.
Tylko ten 3 metry wysoki płot z metalu jest PO CO !? Gdyby się pociąg wykoleił żeby nie potrącił rowerzystów i pieszych ???
(http://img695.imageshack.us/img695/2311/slika0783.jpg)
(http://img29.imageshack.us/img29/5396/slika0808.jpg)
Płot część kolejna. Spod płotu jest nowe ścieżka rowerowa, stara pozostanie do dyspozycji pieszym.
(http://img62.imageshack.us/img62/3647/slika0786.jpg)
Licznik rowerowy. Czyli liczy ile rowerzystów tu przejechało :)
Skoro Europa(GTZ) płaci, to czemu nie ;) 18,731 and counting ;)
W pierwszych 20 dni życia licznika rejestrowano zostało powyżej 16tyś rowerzystów.
(http://i1041.photobucket.com/albums/b420/novabgd/bajs/Image059.jpg)
Świeżo wybudowana "obwodnica" gdzieś tam powyżej opisanej knajpy na rogu.
No pięknie, tylko znowu jakieś progi, matalowe, betownowe, krawężnikowe ..
(http://img263.imageshack.us/img263/5210/image001oc.jpg)
CSI team jeździ na sygnale ;)
(http://img831.imageshack.us/img831/5547/batice.jpg)
Chorych na klaustrofobię prosimy o prowadzenie rowerów chodnikiem ;)
(http://img6.imageshack.us/img6/8141/slika0842.jpg)
A żołto-czarne barierki są po CO ??? Żeby dzikim świnią uniemożliwić wyskakiwanie na chodnik ? ;D
(http://img8.imageshack.us/img8/5644/slika0844.jpg)
No i tak ..
Pozzz
-
..
-
kolejny...
http://ibikekrakow.com/2011/11/16/najdrozszy-rowerowy-bubel-w-krakowie/
-
Nie ma to jak pędzel i farba ;D (i jeszcze inne buble) tym razem z Chowrackiego Zagrzebia.
http://h-alter.org/vijesti/ekologija/zagreb-bike-watch-fotogalerija
http://h-alter.org/vijesti/ekologija/zagreb-bike-watch-2-fotogalerija-video#news_view
http://h-alter.org/vijesti/ekologija/nova-traka-u-trakoscanskoj-fotogalerija#news_view
Moje ulubione ;D
(http://h-alter.org/img/repository/2011/09/web_image/gunduliceva.jpg)
Pozzz
-
Słup w jezdni?
(https://lh6.googleusercontent.com/-CIlIOzdtGvk/Tt_e3dutV_I/AAAAAAAACbw/Ek6t3oJxB38/s912/HPIM0974.JPG)
Takim rowerem za chiny ludowe nie pojedziemy na tym ścieżko-chodniku
(https://lh6.googleusercontent.com/-26VrwZPVaCU/Tt_exqowUFI/AAAAAAAACbo/w-jQrCRnWqI/s912/HPIM0975.JPG)
-
Jeki ten język podobny do polskiego. Toż to łatwiej zrozumieć niż czeski!
trajk-o-ciklista, lubicie tam malować krawężniki na biało. Jakoś takie wąskie dróżki macie dla rowerów. No i znaki są jakieś takie bardziej żółtawe :D
-
Nooo, wąskie, bo trzeba zostawić więcej miejsca samochodom ;) a krawężniki to głównie są białe z natury :)
-
Najważniejsze by nie zagapić się przed przednie koło
(https://lh4.googleusercontent.com/-KP59R1dPE2w/TwBfw9CQl7I/AAAAAAAACco/cLoGFPWm2rA/s512/Zdj%2525C4%252599cie041.jpg)
sto metrów dalej kolejna anomalia znakowa
(https://lh4.googleusercontent.com/-5RWbnlctRUQ/TwBgJArvqAI/AAAAAAAACcU/WXDuSMC18DI/s512/Zdj%2525C4%252599cie042.jpg)
-
A niech patrzy przed przednie koło,strzałka pokazuje prosto.A że przepisy rzecz święta ........
A na drugim zdjęciu obrócić znak do góry nogami i będzie O.K. A tak na serio Polska to piękny kraj... tylko czasami znaki na kacu ustawiają(bo to chyba nie głupota?)
-
:D Ciekawe kogo by wina była w takiej sytuacji? :D
U mnie w mieście jest podobnie - przejście dla rowerów jest na znaku dla kierowców, choć już pasy są zwyczajne dla pieszych.
A w drugim miejscu jest odwrotnie - z alejki są namalowane pasy dla rowerów na drugą stronę ale już znaku dla kierowców nie ma?
:D
-
Podbijam stawkę
Ścieżki rowerowe w Żyrardowie
(https://lh6.googleusercontent.com/-XE5wP6ICuq0/Tsp7b9iwLKI/AAAAAAAAKUA/qlsNatZy4mo/s800/SAM_2177.JPG)
Źródło (http://warsawcyclechic.blogspot.com/2011/11/sciezki-rowerowe-w-zyrardowie.html)
-
Slalom gigant :o) ? :o(
-
Chyba muszę iść do okulisty bo ja tej DDR na zdjęciu nie widzę :]
-
Bo to jest LŚR - Leśna Ścieżka Rowerowa w sensie ścisłym
-
ale fajnie ! :) by takich więcej było, żeby się poziomką wygodniej jechało przez lasy ;)
Pozzzz
-
Polscy drogowcy pokonali już serbskich drogowców? Wstyd im będzie i co zrobią w odwecie ;D
------------------------------edit-------------------
Żyrardów zrobił ścieżkę rowerową na mia miarę swoich możliwości. Oni tą ścieżką otwierają oczy niedowiarkom! Władza mówi : to jest nasza ścieżka, przez nas zrobiona, dla naszych rowerzystów i to nie jest nasze ostatnie słowo!
-
Bułgarscy drogowcy są chyba lepsi niż nasi i serbscy razem wzięci:
http://en.fishki.net/comment.php?id=110145 (http://en.fishki.net/comment.php?id=110145)
-
Franc - a myślałem że minie już mało co potrafi zaskoczyć. To chyba jacyś debile malowali.
-
A ja tak narzekałem na HGW i pomysły Doroty Safjan...! A jednak na świecie są gorsze trasy rowerowe niż u nas...
Tylko czy to ma być dla nas jakieś pocieszenie? Niewielkie...
-
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=378018172218658&set=a.117344958285982.13389.108238239196654&type=1&ref=nf
A tu mamy hopkę
-
Pozdrawiamy z rowerowej stolicy Polski ;D
http://rowery.trojmiasto.pl/Niespodzianki-na-trojmiejskich-chodnikach-i-drogach-rowerowych-n61352.html
-
Jakieś pół roku temu odwiedziłem Nakło n. Notecią i tam jadąc ze Świeżakiem znalazłem coś takiego:
http://bzaborow.org/~storm/smieszynki/index.html
To coś jest dla mnie wielką zagadką - nie wiem do czego to służy i czemu w ogóle zostało zbudowane. Może ktoś wie i podpowie?
Zachęcam do umieszczenia w tym wątku kolejnych cudufff :D
-
W celu zmuszenia pieszego(ekscentryk na rowerze) do zatrzymania się i przepchania przez wjazd do posesji, bo ten jest ważniejszy.
Takie zapożyczenie z przejść przez tory dla pieszych.
-
Fotka z dziś: :o
(http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/029/012/29012159_800.1424960012.jpg/smieszka-rowerowa-minsk-maz.jpg)
Po prostu siąść i płakać . Co najlepsze- po tej trasie przechodziłem, lub przejeżdżałem samochodem od lat, rowerem jakoś się nie zdarzyło. Pierwsza jazda i oto efekt.
-
Co najlepsze- po tej trasie przechodziłem, lub przejeżdżałem samochodem od lat,
Jeśli jeździsz autem lub szlajasz się pieszo po "ścieżce rowerowej" to tylko
Po prostu siąść i płakać .
;)
-
Oj tam, nikt nie widział ;)
-
Same negatywy tutaj, to postanowiłem się wybić z nurtu. Będąc miastem innowacji i przyszłą siedzibą polskiej agencji kosmicznej Gdynia oddała swoim nieświadomym obywatelom taki oto przełomowy symulator roweru poziomego. Słyszałem nieoficjalnie, że drugi egzemplarz testują w CERN.
(http://i57.tinypic.com/dxhamf.jpg)
-
Pomysł fajny - ale opór / hamulec jakiś to ma czy tylko macha się pedałami w powietrzu?
-
Pewnie podczas pedałowania pompują wodę w http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Żydowo (http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Żydowo) ;)
-
Opór jest urojony podobnie jak efekty ćwiczeń na tym przyrządzie, trzeba było gdzieś odpompować unijną kasę...
-
... przełomowy symulator roweru poziomego. Słyszałem nieoficjalnie, że drugi egzemplarz ...
czy to aby na pewno jest w Polsce ?? Pytam bo sprzęt jest JESZCZE kompletny ;D
-
@Darznur - nie martw się, panowie menele jeszcze nie odkryli nowej opcji szybkiego zarobku, ale już za chwilę, już za momencik... ;)
Aczkolwiek z tego co widzę to ławka nosi już ślady zużycia.
-
Jak interpretowć taki znak?
https://www.dropbox.com/s/dhak9wud13z03dr/Zdj%C4%99cie0058.jpg?dl=0
-
Jedź chodnikiem. Znak będziesz miał po lewo więc Cię nie dotyczy :)
-
A jak jechać samochodem?
-
ustąp pierwszeństwa wszystkiemu co się rusza, ze szczególnym uwzględnieniem rowerzystów i ojców z dziećmi poruszającymi się jakkolwiek im się podoba. Ten znak jest tylko dla kierowców, na drugim końcu ścieżki musi być "otwarcie" traktu pieszo-rowerowego.