Autor Wątek: K3 FG - reaktywacja  (Przeczytany 32122 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 11, 2011, 11:26:18 am »
Dynamo, nawet w piaście jednak spowalnia.

no wlasnie tego sie troche obawiam, to moze piasta Sturmey Archer z bębnem ? ( http://www.rowerystylowe.pl/hamulec-bebnowu-sturmey-archer-p-4922.html )

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 11, 2011, 01:36:13 pm »
Trochę drogo, jak może być używana to jest jedna na allegro: http://allegro.pl/kolo-28-cali-alesa-na-hamulec-bebnowy-i1407578049.html Wagą tych piast jest ciężar i (przynajmniej dla mnie) fakt że nie są na łożyskach maszynowych. z tyłu dalej masz stalowy widelec który jest na pierwszych fotkach? Jeśli tak to można kupić adapter na piwoty:

http://midwestbiketrials.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=173
http://www.bombshellparts.com/shop/Bombshell-BrakeParts.html
Alternatywnie można poszukać hamulca o zwiększonym zasięgu tzw. long reach brakes ale w kraju takie ustrojstwo może być nie do dostania ( jak większość niestandardowych częsci).

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 11, 2011, 01:53:04 pm »
[...]

no sklepy fajne , tylko ze to USA, poszukam takich adapterów gdzies blizej

[EDIT]

znalazlem w Polsce, zamowilem (105 PLN z przesylka), zobaczymy jak bedzie działało

« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2011, 02:15:15 pm wysłana przez gemsi »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 11, 2011, 02:32:01 pm »
.. a nie taniej było kupić po prostu piwoty i przyspawać?
Te "zakręcane" to wyrzucisz chwilę po założeniu..

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 11, 2011, 02:34:56 pm »
.. a nie taniej było kupić po prostu piwoty i przyspawać?
Te "zakręcane" to wyrzucisz chwilę po założeniu..

moze taniej, ale obawiam sie ze to mogloby mocno wplynac na wytrzymalosc tego widelca, zauwaz ze ten widelec pracuje w radykalnie odmiennym polozeniu niz byl do tego zaprojektowany,
mam nadzieje ze jednak wytrzymaja nieco dluzej, to ma byc hamulec do tylu, a wiec nie jako podstawowy, tylko do dohamowywania

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 11, 2011, 06:03:40 pm »
znalazlem w Polsce, zamowilem (105 PLN z przesylka), zobaczymy jak bedzie działało

Świetny patent - można przesunąć piwoty tam gdzie potrzeba i stosować zakres kół jaki tylko zmieści się w widelcu. Tylko ta cena.. Możesz obfotografować jak doleci?

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 11, 2011, 06:57:06 pm »
Moim zdaniem te adaptery należałoby połączyć "podkową" bo inaczej będą się obracać lub łapać luzy (ze względu na te same siły które rozginają widelec z wspawanymi sworzniami). Poza tym ekstra patent.
Jakub Sałata

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 11, 2011, 07:52:25 pm »
Poza (nie)możliwością założenia tego na zwykłym widelcu (bo wygląda, że nadaje się tylko do amorka z okrągłymi goleniami), to właśnie tego kręcenia i problemów natury regulacyjnej najbardziej się obawiam.
Fakt.. Zapomniałem o podkowach :)
"Delikatne" przyspawanie mig/tig po bokach tak strasznie nie osłabiłoby konstrukcji. Znajomy blacharz zrobił mi piwoty w tandemie (także na rurkach 12x1..) i całość "przeszła" testy terenowe, to pewnie się da i na widelcu (ścianki pewnie z 2mm)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 11, 2011, 10:13:09 pm »
Na odtłuszczonym widelcu, zakładając dobre dopasowanie nie powinny się kręcić - wychodzę z optymistycznego założenia że producent przetestował parę sztuk zanim wypuścił na rynek. Gdyby się jednak obracały to loctite niebieski jak nie pomoże czerwony, jak to nic nie da to klej epoksydowy.. itp ;) Nie ma sensu od razu wklejać je na stałe i rezygnować z wygody regulacji które dają.

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 12, 2011, 09:52:24 am »
Znalezione gdzieś na necie, i zapisane na moim lapiku:



Proste i skuteczne ;)
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 12, 2011, 04:39:33 pm »
(bo wygląda, że nadaje się tylko do amorka z okrągłymi goleniami)

To jest przeznaczone do sztywnych widelców do MTB o goleniach wykonanych z kompozytu węglowego, golenie mają stałą średnicę na całej długości, i takie widelce produkuje na przykład Accent (pewnie te piwoty też ma). Do widelców amortyzowanych raczej nie, bo nadal można dostać wersje widelców z piwotami.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 01, 2011, 04:40:36 pm »
Fota z dzisiaj, juz wszystko jest na swoim miejscu :)


szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 01, 2011, 10:25:47 pm »
Moje pierwsze wrażenie.
Pomaluj na czarno ten płaskownik od rolki - optycznie sprawi że konstrukcja stanie się "lżejsza" dla oka :)
p. Brakuje mi bagażnika pod sakwy ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 01, 2011, 10:30:44 pm »
p. Brakuje mi bagażnika pod sakwy ;)

na razie zakupilem worki crosso, bagaznik nie bedzie potrzebny (tak mi sie wydaje), a jak bedzie to zainstaluje,
poza tym przewiduje dwa komplety kol, jedne szybkie z oponami 23mm, drugie wyprawowe o szerokosci 1,5"

storm

  • Gość
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 02, 2011, 02:13:20 am »
Eeeee.... Ja tam się nie znam proszę Pana Projektanta, ale:
- zbyt pionowo fotelik i będziesz zjeżdżał do przodu na ramę z niego
- zbyt nisko fotelik względem osi supportu (jeszcze)
Ale ja się nie znam i zobacyzmy jak będzie po kilkuset km na nim ;-)