Jako, że dzisiaj Święto Pracy więc postanowiłem popracować nad drezyną

Dołożyłem dzisiaj przekładnię pośrednią co pozwoli mi zwiększyć prędkość przy niższej kadencji a jednocześnie uniknę bujania się przy jej rozwijaniu.
Kilka testów pozwoliło mi znaleźć wady mojego pierwszego rozwiązania.
Sam pojazd jest dość elastyczny więc przy szybkim pedałowaniu blat na korbie zaczyna się bujać przez co łańcuch potrafi spaść a napinanie powoduje duży opór na przekładni.
Przełożenie pośrednie sprawia, że opory, które odczuwam przy kręceniu korbami są dużo mniejsze.
Między blatem 51 a wolnobiegiem na wale łańcuch jest dość luźny ze względu na odległości przy belce poprzecznej ramy, które wynoszą po 1 mm więc są na granicy tarcia o belkę. Z jednej strony łańcuch a z drugiej wolnobieg.
Dźwignia hamulca została przeniesiona na lewą stronę.
Według wzorów przy 72 obrotach korb powinienem pojechać 40km/h jednak nie wiem czy strach mi pozwoli

Biuro Rekordów przy wytycznych określiło 30km/h jako prędkość minimalną do ustanowienia rekordu.


