Autor Wątek: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski  (Przeczytany 13937 razy)

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #30 dnia: Października 27, 2024, 05:04:28 pm »
Jako że dzisiaj otrzymałem z samego rana błogosławieństwo z niebios co widać na poniższym zdjęciu więc postanowiłem przeprowadzić pierwszą jazdę testową. Szaleństwa nie ma na razie ale wszystko musi się dotrzeć a przede wszystkim koła, które nie są z litej stali więc muszą się ułożyć.



Zrobiłem film z przejazdu więc życzę miłego oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=R30sneVbowg

Pozdrawiam
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

Audax

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 171
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #31 dnia: Października 27, 2024, 08:15:05 pm »
Super. Będę śledził postęp w treningu! Jakby to obudować to wyszłoby Pandolino  :D
Nie karmie troli.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #32 dnia: Października 28, 2024, 08:10:02 am »
No na razie jeżdżę dość zachowawczo ze względu na krzywe tory i wibrujące koła.

Może w Nowy Rok będę miał okazję przejechać przez jeden z bardziej ruchliwych odcinków przez rondo. Są tam położone nowe tory.
Obecnie jest to niemożliwe ze względu na wzmożony ruch.
A może uda się wcześniej, zobaczymy  ;D
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 03, 2024, 11:23:12 am »
Dzisiaj testów ciąg dalszy niestety do 30km/h nie mogę nawet dobić.
Krzywe tory i słabe nogi robią swoje.
Ale nie mam zamiaru się poddawać i będę katował sprzęt do oporu.



"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 704
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 03, 2024, 12:08:51 pm »
Imho nogi masz ok, brakuje przełożenia. Jaką kadencję masz przy tych 27km/h?
Ja, nie wiem, co to jest sen.
Przeglądam forum, przez całą noc i dzień
Bo gdy admin wpadnie szał
Skasuje mi to com przeczytać bym chciał...

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 03, 2024, 12:34:08 pm »
Niestety 68 to maks jaki uzyskałem jeśli chodzi o kadencję  :'(

Muszę dorobić tarcze osłonowe do przekładni bo łańcuch mi dwa razy spadł przez co pedałowałem też trochę zachowawczo :-\

To nie rower drogowy i te siły tutaj działają trochę inaczej.
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

chris1990

  • Gość
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 14, 2024, 01:16:50 pm »
Bardzo ciekawy projekt i inicjatywa.

Gdzie taki blat można kupić (czy można poprosić o linka) ?

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 14, 2024, 10:32:32 pm »
Dzięki za miłe słowa :D

W przyszłym tygodniu mam kolejne spotkanie z kierownikiem muzeum w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa i współpracy.
Jak już wszystko ustalimy to otwieram zrzutkę.

Kolega pyta o link to link dostaje  ;)

https://pl.aliexpress.com/item/32938837526.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24ueecU5&gatewayAdapt=glo2pol
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 18, 2024, 06:20:06 pm »
Nowe koła zostały zrobione.

Musiałem trochę zmienić koncepcję ale konstrukcja niewiele się zmieniła.
Poniżej przedstawiam cały etap montażu.



Zewnętrzna część piasty założona na wał



Montaż zewnętrznego pierścienia centrującego



Felga zewnętrzna, z której docelowo zostanie odcięty kołnierz



Montaż śrub, nakrętek dystansowych z podkładkami i wewnętrznym pierścieniem centrującym



Wewnętrzna felga



I flansza mocująca



Wszystko skręcone nakrętkami samo kontrującymi



Koło poszło na tokarkę



I niepotrzebny kołnierz został odcięty

Teraz muszę nowe pomiary zrobić odnośnie ustawienia kół na wale ze względu na spore wysunięcie piast na zewnątrz.
Mam nadzieję, że nowych wałów nie będę musiał kupować  ;)
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 18, 2024, 07:29:00 pm »
@Chris

podziwiam Twój zapał i czekam z niecierpliwością na projekt poziomy. Chodzi mi o taki na zwykłe drogi, nie na drogi żelazne.
To dopiero będzie się działo. Twój potencjał mierzę cierpliwością przy pokonywaniu przeciwieństw.
Co do tego konkretnego pojazdu to myślę, że niezależnie od rekordu jego przeznaczeniem będzie budzenie zachwytu fascynatów na wystawach lub stała ekspozycja w muzeum.

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

osesku

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 323
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 19, 2024, 07:14:46 am »
Powodzenia w działaniach Chris!

Mam pytanie: Bieżnie kół torowych mają kształt stożków, skierowanych przeciw sobie na osiach. Czy u Ciebie też tak jest?

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 19, 2024, 04:38:13 pm »
Powodzenia w działaniach Chris!

Mam pytanie: Bieżnie kół torowych mają kształt stożków, skierowanych przeciw sobie na osiach. Czy u Ciebie też tak jest?

Dzięki  :)

Niestety krawędź jest prosta bo jakby był stożek to wtedy drezyna trzymałaby się stabilniej na szynach i nie byłoby efektu tarcia po kołnierzach na prostej.
Niestety takie koła są piekielnie ciężkie i drogie.

Poprzednie koła miały zagięcie do środka dlatego poruszało się na krawędziach, które nie były toczone i do tego jeszcze uginały się podczas jazdy generując opór.
Dlatego teraz założyłem felgi, które mają wewnętrzną część w linii prostej.
Dla porównania wrzucam fotkę.



Jakby ktoś miał ochotę wesprzeć to zapraszam

https://zrzutka.pl/4jh45t#
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 20, 2024, 11:20:19 am »
Z mojej wiedzy koła pociągu powinny być zbudowane na zasadzie stożków, tak by samoczynnie się poziomowały i pewne nierówności torów kompensowały



W sieci można znaleźć trochę info o tym. Być może w Twoim projekcie i przy mniejszych prędkościach system jednego koła jako obejmy dwustronnej a drugiego swobodnego się sprawdzi. Sugerowałbym pochylić się jednak nad tym tematem gdyż nierówności w trakcji kolejowej w mojej ocenie przy takiej budowie koła jak Twoje nie będą kompensowane.

Zapewne znasz ale może komuś będzie miło pogłębić wiedzę

https://www.youtube.com/watch?v=ize_KqPhLuI

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 20, 2024, 11:42:59 am »
Chodzi o to, by uzyskać inną prędkość liniową przy tej samej prędkości kątowej na łukach - obie obręcze obracają sie z tą samą prędkością kątową. Wewnętrze łuku pokonywane jest mniejszą średnicą stożka, zewnętrze - większą.
Dzięki temu nie ścierają się szyny i obręcze na łukach.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Drezyna rowerowa do Rekordu Polski
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 20, 2024, 07:40:06 pm »
Z mojej wiedzy koła pociągu powinny być zbudowane na zasadzie stożków, tak by samoczynnie się poziomowały i pewne nierówności torów kompensowały



W sieci można znaleźć trochę info o tym. Być może w Twoim projekcie i przy mniejszych prędkościach system jednego koła jako obejmy dwustronnej a drugiego swobodnego się sprawdzi. Sugerowałbym pochylić się jednak nad tym tematem gdyż nierówności w trakcji kolejowej w mojej ocenie przy takiej budowie koła jak Twoje nie będą kompensowane.

Zapewne znasz ale może komuś będzie miło pogłębić wiedzę

https://www.youtube.com/watch?v=ize_KqPhLuI

Dzięki za materiał ale pół roku nad nim siedziałem i dostępność takich kół na rynku to katastrofa.
W dodatku takie koła są też piekielnie ciężkie i rzadko można dostać je bez łożyskowania aby samodzielnie je osadzić na wale.

Wysyłałem też prośby do różnych firm żeby mi wycenili wykonanie takich kół z poliamidu ale odpisała mi tylko jedna firma i krzyknęli taką cenę, że mi się w głowie zakręciło.

Zresztą, mowa tutaj o kołach kołnierzowych stożkowanych a ja miałem problem żeby zamówić najprostsze pierścienie centrujące.
Firmy mają gdzieś detalistów.
Jak była pandemia to brali wszystko jak popadnie a teraz znowu jest wybrzydzanie i problem z jakimikolwiek zamówieniami składanymi przez osoby fizyczne.

Patent na te koła wziąłem z forum http://www.750mm.pl/. Niestety rejestracja jest wyłączona bo chciałem tam promować moją zrzutkę i pokazać im relację z budowy.

No cóż, poradzę sobie w inny sposób.
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"