Autor Wątek: Napęd elektryczny pod kontrolą OSF (Open Source Firmware)  (Przeczytany 1502 razy)

Kuba2

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 67
Napęd elektryczny pod kontrolą OSF (Open Source Firmware)
« dnia: Maja 02, 2023, 03:53:55 pm »
Witam, chciałbym się pochwalić własną wersją oprogramowania którą umożliwia korzystanie z czujnika nacisku dając wyjątkowo naturalne działanie wspomagania. W porównaniu do istniejących rozwiązań:
- chroni silnik przed przegrzaniem na zerowej lub bardzo niskiej kadencji
- zmniejsza zużycie energii w trudnym terenie jednocześnie dając wsparcie wtedy kiedy trzeba
- zapewnia dynamiczny start z miejsca, bez charakterystycznego zawahania z innych systemów.
Ten zaprezentowany rower pomagałem przerobić znajomemu jednakże najważniejsze jest w jego oprogramowaniu.
Silnik XF19C, sterownik 48V/15A i bateria 20AH. Już wkrótce filmik z jazdy!



« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2023, 03:57:21 pm wysłana przez Kuba2 »

Bryxon

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 234
    • Bryxon - dwa lata w roku czyli jak stałem się kiwi
Odp: Napęd elektryczny pod kontrolą OSF (Open Source Firmware)
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 13, 2023, 02:34:00 am »
Czesc Kuba,

Wprawdzie nie mam elektrycznosciu w dwu poziomach (Mistral Challenge i HP velotechnik scorpion)  ale juz fatbike 26' klasyczny mtb mam na silniku w piascie Bafang 8FUN 500W
W pracy mam dostep do systemow Boscha CX Performance i Shimano Ep6-8 i bardzo sobie chwale torque sensor no ale to wiadomo jest wbudowane w silnik ktory jest zintegrowany z suportem.
W Bafangu 8FUN z przyczyn oczywistych nie ma takiej opcji i czujnik trzeba by zamontowac na korbach lub w suporcie. Na razie zrobilem upgrade baterii wymieniajac ogniwa na nowe i obecnie kontroler na nowczesniejszy KT 17A (max peak 35A). Stanelo na dodatkowej manetce przyspieszacza ktorej jeszcze nie podlaczylem bo jak zauwazyles PAS nie dosc ze zalacza sie z opoznieniem to jeszcze na poprzednim kontorlerze byl 0 albo 1 i wspomagal na ustalonych poziomach do predefiniowanej przez chinczyka predkosci.
Manetke chcialbym uzywac zamiennie z PAS'em ale to eksperyment i nie wiem czy nie trzeba bedzie PAS odcinac przelacznikem...

W nowym kontrolerze (KT36/48SVPRL-TS02G) mam spore mozliwosci konfiguracji (slynne ustawienia P1-P12 i C1-C12) nie ma natomiast mozliwoci ustawienia krzywych wspomagania bardziej pod siebie inaczej niz globalnie dla poziomow 1-5 wspomagania porzez oszukania ilosci Hall'i/magnesow.
Widzialem torque sensor u chinczykow wbudowany w suport takie cos: https://www.aliexpress.com/w/wholesale-torque-sesnor-bottom-bracket.html?catId=0&initiative_id=SB_20230512172149&SearchText=torque+sesnor+bottom+bracket&spm=a2g0o.home.1000002.0
Jako ze twoj wyswietlacz mocno przypomina mi ten Bafang'owy, pytania:

Czy uzyles takiego sensora jak powyzej czy cos innego?
Czy kontoler ktory uzywam ma opcje podmiany firmware czy uzyles czegos specjalnego?
Moze zostawiasz wszystko tak jak jest i podpinasz sie pod zmodyfikowany wyswietlacz? (troche trudne bo nie ma tu szyny CAM tylko dosc prymitywne linie sygnalowe)
Jaki kontroler mozna programowac co bedzie dzialac z 3 fazowym 8FUN lub podonymi jak wygladaja twoje mozliwosci konfiguracji wspomagania, rozladowania baterii itp?
Jakis specjalny soft to tego? Arduino?
Masz podpiecie do manetki i mozliwosc przelaczenia PAS/manetka?

Dzieki za wszelkie podpowiedzi...Pozdrowienia


Pokopane w necie:
Troche poszukalem w temacie i znalazlem strone:
opensourceebikefirmware.bitbucket.io ktora pozwala na modyfikacje kontrolerow KT.

Na razie zlozylem PAS z manetka i przy ustawieniu wedle strony https://litmobility.com/setting-up-kt-controllers/
i ustawieniu C4 na "2" mam dokladnie czego chce, czyli: przy ustawieniu malego wspomagania manetka moze dac chwilowy boost w terenie bez manipulowania + i - w gore i w dol.
Co ciekawe przy mojej baterii i tym upgrejdowanym kontrolerze potafi to zbic momentalnie wskazania baterii do rezerwy, a nawet odciac ja chwilowo ale to chyba kwestia kolejnych ustawien albo potrzeby wrzucenia czegos odpowieniejszego teraz dla kontrolera (czyli powyzej 10.4 Ah i na lepszych ogniwach i wiekszej ich ilosci rownolegle - mam 58 sztuk)

Poza tym nowy kotroler wymiata - 1 bieg nie wyrywa juz jak dzik, silnik przestal wyc na starcie i moze nawet obejdzie sie bez torque sensora...
Co nie zmienia faktu ze bede dalej grzebal...



 
« Ostatnia zmiana: Maja 20, 2023, 10:49:00 pm wysłana przez Bryxon »
Pozdrawiam

Bryxon

"na horyzont i jeszcze.."

MyIden

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Płock
Odp: Napęd elektryczny pod kontrolą OSF (Open Source Firmware)
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 19, 2023, 06:57:36 am »
Kuba2 - możesz podać gdzie udostępniłeś firmware ? Dla jakiego sprzętu ten firmware jest stworzony ?

Pytam bo chętnie bym rzucił okiem - mam swoje PCB do napędów SPART-y bazujące na stm32f103 .. ale soft trochę w powijakach.
Phoenix - MBB flevobike ;)