Rowery poziome - forum dyskusyjne > Techno

lwb elektryk

(1/1)

tomek70:
Witam dla zabawy, z nudów i że walał się w piwnicy silnik od howerborda który bardzo mi się podobał i chciałem go jakoś użyć do napędu roweru stworzyłem to coś  Miało być nietypowe jak wszystko co robię, ekstremalnie tanie , i chyba się udało. Widelec przedni i tylny wahacz powstał ze starych krzeseł są bardzo aerodynamiczne   :)   Główna belka to profil 40 x 27 x1,5. Sztyca kierownicy profil alu 20x2. Silnik ten mniejszy od howerborda z doczepionym wolno biegiem (są filmiki na YouTube jak to zrobić) . Nietypowe rozwiązanie napędu bo silnik ciągnie łańcuch na powrocie, dzięki czemu można normalnie pedałować po wyłączeniu silnika, nie czuć prawie różnicy. Możliwość zmiany biegów pozwala dobrać odpowiednie obciężenie dla pedałującego i silnika ale nie oszukujmy się demonem mocy to nie będzie. Jedyna wada takiego rozwiązania to że trzeba pamiętać żeby puścić manetkę zanim przestanie się kręcić pedałami bo przednia zębatka w suporcie nie ma wolno biegu. Po kilku jazdach można się do tego przyzwyczaić. Silnik ma ograniczoną moc na manetce ale świetnie wspomaga i dzięki temu nie grzeje się. Podjeżdża się łatwo pod największe górki na drugim blacie z przodu ostatniego trybu megarange jeszcze nie używałem to co pokazuje to prototyp połapany tylko żeby sprawdzić czy warto w to brnąć dalej po dwóch przejażdżkach wygląda mi na to że ma potencjał, będę go kończyć, teraz trochę pojeżdżę żeby sprawdzić co zmienić poprawić. Na bieżąco postaram się wam to wszystko relacjonować.









Inc0:
oczyma wyobrazni widze te maszyne ale czy to samo widza twoje oczy gdy pełen dumy patrzysz na swoje dzieło pozwól to zweryfikowac i wklej foty :)

tomek70:
https://www.bitchute.com/video/y9sbg6ktYspV/  Rowerek przeszedł wiele zmian w wyniku których poszła przekładnia w szlifierce kątowej ale powstało to co wyżej. Dodana nietypowa amortyzacja fotela, a silnik jednak przekładniówka w przednim kole. Czy to wersja ostateczna sam nie wiem na razie jeszcze nie maluje ujeżdzam.
To na czego mi brakowało w wersji drugiej to amortyzacja żeby było nietypowo zrobiłem amortyzowany fotel,       
który zawieszony jest na kszyałtowniku 26/25/1,5 i porusza się niezależnie od ramy. I to rozwiązanie spisuje się jak na razie dobrze. Sprubuję jesze za fotelem dodać dla tłumienia siłownik z klapy bagażnika jak w wersji pierwszej chociaż nie odczuwam jakiegoś uciążliwego bujania ale zobaczę jak będzie z siłownikiem jak znajdę więcej czasu zrobię fotki na których będzie więcej detali. A i dawajcie mi łapki pod filmikiem :)

Yin:
A jak Ci się sprawdziło osadzenie przedniego widelca na główkach cięgiel? Fajnie to działa czy dostaje jakiś luzów?

tomek70:
Jak na razie przejechane ponad 200 km i nic się nie dzieje. Zastosowałem główki żeby było niepowo. Myślę  jeszcze kierownicę na podsiodłową zmienić ale to się jeszcze zobaczy teraz fotka trochę niefortunna bo przy śmietniczce :)

Przydało by się też w lepszym miejscu akmulator umieścić, To ta tajemnicza czarna teczka jak by ktoś nie wiedział :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej