Rowery poziome - forum dyskusyjne > Techno
Optima rider pod elektryfikację
rawoki:
Opony już zamówione i liczę, że uda mi się w weekend wygospodarować czas na grzebanie przy rowerze i zastanawianie się co jeszcze zamontować. Jak nie zapomnę to po zamontowaniu nowych opon strzelę fotę aby się pochwalić.
rawoki:
Niestety z różnych powodów nie wziąłem się za pełny upgrade roweru.
Natomiast trochę przetestowałem jazdę z małym silnikiem 250w na 36V,
oraz udało mi się trochę pojeździć w wersji analogowej.
Do wersji zelektryfikowanej założyłem oponki
kenda kontact K841 20 X 2,25
i zrobiły co miały zrobić czyli przyjemnie amortyzowały na nierównościach.
Do jazdy analogowej założyłem opony
kenda kwest 20x1,5
te też spełniły zadanie bo się toczyły bez większych oporów.
W żadnej nie złapałem kapcia ale to słaby test bo niewiele nimi przejechałem.
Natomiast wniosek z tych kilkudziesięciu kilometrach jazdy na silniku jest taki, że potrzebuję większej mocy w trajce.
A co za tym idzie będę musiał wiele elementów zmienić i kilka dodać.
Pierwszy problem jaki mam to przednie koła, hamulce bębnowe raczej nie dadzą rady przy większych prędkościach i większej masie. Więc potrzebuję hamulce tarczowe. Po przejrzeniu jakie mam możliwości skłaniam się ku powieleniu wyboru Inc0 czyli tektro auriga twin. Ale dojdzie mi jeszcze wymiana kół i tu pojawia się problem z piastami. Teraz mam piasty z hamulcami bębnowymi montowane do ramy śrubą m12. Czyli potrzebuję piasty fi12 z mocowaniem na tarcze. Podpowie ktoś jak to znaleźć?
A druga sprawa to zamocowanie akumulatora do roweru. Jako, że są tu konstruktorzy rowerów to może i ktoś podpowie jak dobrze na tym rowerze umieścić akumulator z 208 ogniwami czyli coś około 13-15kg.
Na razie złożyłem z kartonu skrzynkę wielkością odpowiadające akumulatorowi i dopasowałem do roweru w dwóch konfiguracjach. Nie wiem tylko czy w wersji drugiej taki twór miałby rację bytu i wytrzymałby jazdę po nierównym terenie?
Przepraszam za jakość zdjęć, ale niczego poza marchewką nie miałem.
Franc:
A) Unikaj jak ognia mocowania czegokolwiek do wahacza, w szczególności ciężkich akumulatorów => zwiększa masę resorowaną => pogarsza pracę zawieszenia.
B) Może będziesz chciał sprzedać przednie koła? Bym kupił.
Inc0:
Opcja z jednym akumulatorem jest naturalnie prosta ale wiąże sie z tym że jesli z boku bedzie umieszczony akumulator będzie "ciążyć" cały rower na jedna stronę w zakrętach zwłaszcza szybkich to odczujesz negatywnie, umieszczenie akumulatora u góry na bagażniku podniesie wydatnie środek ciężkości i zajmie przestrzeń bagażową. rozważ opcje jaka zastosowałem na dwa bidony/akumulatory mocowane tuz za siedziskiem do bagaznika po obu stronach , kazdy z nich jest pakietem 13s5p z własnym bms , i oba są połączone równolegle co daje sumarycznie pakiet 13s10p który zasila sterownik gt 1500 i silnik NC2809 30H 7x9 który w tej konfiguracji rozwija teoretycznie 1500W mocy ciagłej 2,2kW w piku , czyli de fakto mam jeden akumulator z 130 ogniw o łącznej pojemności 34Ah 48V , zasięg zmierzony empirycznie dopiero w tym sezonie ( wczesniej mi sie niechciało )wynosi ponad 210km w cyklu mieszanym więcej szczegółów w moim temacie znajdziesz.
W kwesti piast takie sa u mnie
ale przechodzac na tarczowe heble pewnie bedziesz musiał wykonac adapter jaki i ja musiałem wykonac chcac "znormalizowac" uchwyty zacisków do standardowych rozmiarów tarcz.
rawoki:
Franc przednie koła bym sprzedał ale dopiero po zamontowaniu nowych kół. Więc kiedy nadejdzie czas to się odezwę. Ale nie wiem jak dużo czasu mi zajmie przebudowa. I dzięki za informację, że drugi wariant to zły pomysł.
Inc0 dzięki za zdjęcie. Zacząłem grzebać w internetach i wróciłem na forum poziome do tematu
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2864.0
gdzie oblivion wynalazł ofertę sprzedaży korpusu tylnej piasty w której jest informacja, że można z tego złożyć koło do trójkołówki.
Znalazłem aktualną ofertę
https://allegro.pl/oferta/korpus-piasty-tylnej-shimano-fh-m525-a-32h-grafit-6460112699
i rysunek
https://www.kurbelix.de/media/image/6d/0f/3d/y-3sp98050.jpg
w którym oś piasty jest wymiarowana jako śruba m10. I czy dobrze myślę, że jak kupię tylną piastę na części bez bębenka i wstawię śrubę m10 pełną a nie od osi to nic nie stoi na przeszkodzie aby zamontować to do trajki?
Co do akumulatora to też się zastanawiałem nad tym, że jedna strona będzie bardziej obciążona. Mocowanie na górze bagażnika odpada ponieważ tak wysoko położony środek ciężkości mnie przeraża. Chcę też mieć możliwość montowania sakw na wyjazdy. Chociaż ten bagażnik słabo współpracuje z sakwami crosso.
I tu mam niezłą zagwozdkę, bo zasięg masz fajny. Niestety u mnie wspomaganie pedałowaniem jest raczej symboliczne. Stąd też chęć zamontowania większego akumulatora.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej