Autor Wątek: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł  (Przeczytany 2644 razy)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
[S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« dnia: Wrzesień 25, 2016, 09:40:16 am »
Witajcie. Sprzedam zestawy do modyfikacji rowerów na elektryczne. Podkreślam, że zarówno te najtańsze jak i droższe są dobre jakościowo! Tani zestaw nada się świetnie w terenie bardziej płaskim, z myślą o wspomaganiu bądź jeździe na samej manetce z prędkościami bardziej przepisowymi :) Jeżeli planujesz ciągnąć poziomką przyczepkę z dziećmi, bądź masz ciężki pojazd, warto zainwestować w droższy silnik bezprzekładniowy. Do samodzielnej jazdy najtańszy zestaw również zapewni wiele frajdy z jazdy. Posiadacze moich zastawów jeżdżą i są zadowoleni :)

W skład wchodzi:
silnik na przód przystosowany do hamulca v-brake. (możliwość konfiguracji w  dowolnej obręczy 20-26")
akumulator li-ion 36V ~14Ah - ten powinien wystarczyć na ok. 30km jazdy na samej manetce, zasięg ten wzrośnie przy pedałowaniu.
manetka obrotowa z wyświetlaczem napięcia i kluczykiem do stacyjki (pokazuje napięcie akumulatora, więc służy jako wskaźnik poziomu naładowania)
sterownik do tego silnika odpowiedni obsługujący czujnik PAS i manetkę niezależnie - czyli możemy pedałować i jechać na wspomaganiu, albo nie pedałować i jechać na samym silniku.
czujnik PAS - do montażu na korbie - rozpoznaje ruch pedałów i zaczyna wspomagać.
klamki hamulcowe na 4 palce z odcięciem zasilania podczas hamowania
ładowarka li-ion 36V 3A - naładuje akumulator w około 6 godzin.

komplet kostek i konektorów do zrobienia przewodów pod wymiar ;)

Koło jest z czujnikami halla umożliwiające ruszanie na samej manetce, ponadto jest bezoporowe z wewnętrznym sprzęgłem - czyli nie stanowi oporu po skończeniu się prądu.
cena 1450zł
------------
Zestaw 1 dystans

W skład wchodzą wszystkie komponenty z zestawu pierwszego, ale powiększony jest on o pojemność z 14Ah do 24Ah.
Ogniwa są przystosowane do silnika przekładniowego o wydajności max 20A prądu ciągłego.
dystans to ok. 55km jazdy bez wspomagania!

wymiary akumulatora to 35-36cm długie 14,5-15,5cm szerokie i wysokość 9-9,5cm.


Cena 1700zł.
Szczerze polecam tą opcję!

------------------
zestaw 2 dla bardziej wymagających różni się jakością ogniw oraz ma dużo większą pojemność.
W skład wchodzi:
silnik na przód przystosowany do hamulca v-brake. (możliwość konfiguracji w  dowolnej obręczy 20-26")
akumulator li-ion 36V ~22Ah - ten powinien wystarczyć na ok. 60km jazdy na samej manetce, zasięg ten wzrośnie przy pedałowaniu, a sam akumulator jest wykonany z ogniw wysoko-prądowych samsunga. Przy tym silniku akumulator jest wykorzystany na około 20% wydajności prądowej, więc z całą pewnością wystarczy na pełną ilość cykli bez zauważalnych spadków pojemności.
manetka obrotowa z wyświetlaczem napięcia i kluczykiem do stacyjki (pokazuje napięcie akumulatora, więc służy jako wskaźnik poziomu naładowania)
sterownik do tego silnika odpowiedni obsługujący czujnik PAS i manetkę niezależnie - czyli możemy pedałować i jechać na wspomaganiu, albo nie pedałować i jechać na samym silniku.
czujnik PAS - do montażu na korbie - rozpoznaje ruch pedałów i zaczyna wspomagać.
klamki hamulcowe na 4 palce z odcięciem zasilania podczas hamowania
szybka ładowarka li-ion ładująca akumulator w 6-8 godzin
komplet kostek i konektorów do zrobienia przewodów pod wymiar ;)

Koło jest z czujnikami halla umożliwiające ruszanie na samej manetce, ponadto jest bezoporowe z wewnętrznym sprzęgłem - czyli nie stanowi oporu po skończeniu się prądu.
--------------------------

zestaw 3 dla jeszcze bardziej wymagających:
silnik tylny bez przekładniowy, firmy BIONX kanadyjskiej konstrukcji i produkcji, silnik wyposażony w czujniki hallotronowe, wewnętrzny czujnik temperatury, posiada gwint na wolnobieg i mocowanie tarczy hamulcowej na 6 śrób. Na 36V rozpędzi rower do około 32km/h a wspomagał będzie do 35km/h. Silniki BIONX są dość wolne i mocne, więc konstrukcja ta jest zalecana jeżeli mieszkasz na nierównym terenie, tam lekkie silniki przekładniowe będą miały ograniczoną żywotność. Bionx nie ma żądnych elementów ciernych poza łożyskami. Te są nowe firmy SNR - polskiej produkcji.

Wolnobiegi występują także w konfiguracji 7 8 i 9 rzędów! zastępując kasety.

akumulator li-ion 36V ~22Ah - ten powinien wystarczyć na ok. 60km jazdy na samej manetce, zasięg ten wzrośnie przy pedałowaniu, a sam akumulator jest wykonany z ogniw wysoko-prądowych samsunga. Przy tym silniku akumulator jest wykorzystany na około 20% wydajności prądowej, więc z całą pewnością wystarczy na pełną ilość cykli bez zauważalnych spadków pojemności.

W zestawie sterownik na 30A 36V - możliwa opcja cofania i tempomatu utrzymującego stałą prędkość bez trzymania manetki.
czujnik PAS
Manetka z wyświetlaczem i kluczykiem


klamki hamulcowe na 4 palce z odcięciem zasilania podczas hamowania

szybka ładowarka li-ion ładująca akumulator w 6-8 godzin

komplet kostek i konektorów do zrobienia przewodów pod wymiar ;)



do mocnego silnika musi być także znacznie mocniejszy sterownik i wysokoprądowy akumulator, aby jeździć tym bezawaryjnie.
cena tego zestawu 2250zł.

--------------------------------
zestawy umożliwiające szybszą jazdę niż 35km/h wymagają budowy akumulatora od podstaw na wyższe napięcie (zgrzewam ogniwa i stosuje zawsze plastikowe przegrody)

Silnik bionx, kanadyjskiej produkcji z czujnikami hallotronowymi, oraz wewnętrznym czujnikiem temperatury, prędkość jaką osiągnie na kole 26" to ok. 40-44km/h.
wysokoprądowe ogniwa, akumulator 13S10P na 130 ogniwach li-ion o pojemności 30Ah na 48V (1500Wh) ogniwo jest w cenie 18zł, więc 2350+130zł elektronika+220zł ładowarka + 50zł obudowa
czyli za sam akumulator wychodzi 2750zł.

Sterownik 9 mosfet 22A na 48V lub 30A na 48V
manetka z wyświetlaczem napięcia i kluczykiem do stacyjki.
czujnik PAS (opcjonalnie) gdyż przy tej mocy jest dość mało precyzyjne sterowanie. Czujnik PAS zalecany tylko do rowerów 3 kołowych z najmocniejszym sterownikiem 30A.
szybka ładowarka
klamki na 4 palce.

Całość 3570zł.
--------------------------------

W opcji mogę przygotować również zestawy z silnikiem MXUS 6000W na ogniwach SONY VTC5, sterownik 45A na 72V, prędkość maksymalna ponad 70km/h. Gdyby ktoś był zainteresowany, to wycena będzie indywidualna w zależności od konkretnych potrzeb. (regen, tempomat, zmiana kierunku jazdy, odzysk energii podczsa hamowania, rodzaj sterownika - napieciowy, lub wektorowy)
cena zależna jest od zasięgu, mocy, wagi roweru i terenu.

Zestawy są poukładane względem jakości od najtańszych do najlepszych, przy czym wszystkie napędy są w technologii bezszczotkowej. Do najtańszych oferowanych przez mnie silników oferowane są części zamienne (przekładnie)  w polskim sklepie maxev.pl, łożyska w każdym sklepie z łozyskami można dostać. Silniki bezszczotkowe z racji konstrukcji ogranicza tylko zdatność gniazd do wymiany łożysk. Przekładnia powinna wystarczyć na ok. 15tys. km silniki bezprzekładniowe szacuje się na 30 tys i po tym przebiegu pasowałoby wymienić łożyska.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 02:02:05 pm wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2016, 12:36:26 pm »
A tutaj przykładowe zdjecia bionxów, jak i koła przekładniowego, które przygotowuje aktualnie na sprzedaż. Jest fotka akumulatora, zawsze robie takie 2 centymetrowe szyny od podstawy, aby montaż był łatwy. Są też fotki oferowanych sterowników, przy najbliższej dostawie uzupełnię zdjęcie klamek i manetek ze stacyjką.

Wszystkie obręcze, które zaplatamy, są stożkowe niedrogie i solidne, specjalne do silników.

Oczywiście jest możliwość wykonania akumulatora w odpowiednim kształcie z nowych ogniw, ale cena wtedy będzie już "normalna" czyli 18zł/ogniwo + elektronika sterująca 130zł + ładowarka 89-280zł w zależności od szybkości ładowania.

Oto podzespoły do obecnych zestawów:










































































« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 01:19:39 pm wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

ufolut

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2018, 09:28:54 am »
Witam, mam pytanie mam rower z napędem bionx 36v bateria zregenerowana na 11ah, ładnie śmiga ale tylko kiedy jest na dworzu ciepło najlepiej tak powyżej 20 stopni, jak robi się chłodniej wspomaganie słabnie, nie wiem co jest popsute. myślę ze czujnik temp i działa odwrotnie, gdy jest zimno to silnik myśli że temp jest wysoka, a gdy ciepło to silnik myśli że jest zimny i działa prawidłowo. A ty co o tym sądzisz, pomocy.

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2018, 09:56:10 am »
To jest dobre pytanie. Niestety na bionxach fabrycznych się nie znam. Przerabiałem je tylko pod zewnętrzne sterowniki. W miliczu jest serwis bionxów. Zadzwoń i zapytaj w źródle :)
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 237
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2018, 11:10:01 am »
ufolut w przypadku silników elektrycznych chłód jest pożadany . Czujnik/ki temperatury w zestawach elektrycznych nie pełni takiej funkcji jak w silnikach spalinowych gdzie informuje on o temperaturze płynu chłodzacego, oleju powietrza i na podstawie tych danych i jeszcze wielu innych komputer steruje praca silnika spalinowego. W elektrycznych systemach rowerowych nie stosuje sie tak skomplikowanych systemów bo to nie ma sensu. stosuje sie czujniki temperatury by zabezpieczyć jedynie silnik /sterownik/baterie przed przegrzaniem i działa to na zasadzie gdy przekroczona zostanie temperatura progowa odcina zasilanie by zapobiec spaleniu ww elementów.  Twój problem tkwi gdzie indziej być może w chłodne dni gdzieś słabnie łączenie  na jakiś stykach które juz sa wypalone i prąd wówczas płynie "słabiej" w takim miejscu . Przeglądnij instalacje pod kątem czy wszędzie są pewne połączenia zwłaszcza połączenie bateria-sterownik.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2018, 11:33:19 am wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2018, 11:24:38 am »
Wydajność ogniw Li-ion i Li-po spada wraz ze spadkiem temperatury, zwłaszcza przy dużych prądach rozładowania.
Jeśli ogniwa w pakiecie (albo część ogniw) jest mocno wyeksploatowana, to jest bardzo prawdopodobne, że nawet przy niewielkich spadkach temperatur czuć spadek mocy.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 237
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2018, 11:43:42 am »
live_evil raczej nie będą to siadające ogniwa kolega twierdzi że bateria była regenerowana jeśli zrobiono to tak jak należy przy wspomaganiu nie powinno być odczuwalne siadanie pakietu ( jeśli było by spartolone odrazu dało by sie to wyczuć )bo w tym trybie sterownik jakoś szczególnie mocno nie ciągnie energie z akumulatora co potwierdza sam zainteresowany mówiąc że śmiga jak należy gdy jest powyżej 20C , wiec tu wpływ różnicy temperatur rzędu 20C ( +30 - +10) nie powinien mieć aż taki wpływ by było odczuwalne to w trybie pas inaczej by było gdyby rzecz miała miejsce przy -5 czy -10C wówczas to może mieć miejsce zwłaszcza gdy bateria jest prądowo na styk dobrana do instalacji  a mrozów jeszcze nie mamy. Dlatego obstawiam jakieś kiepskie połączenie na złączkach robi się chłodniej i się wszystko nieco kurczy i traci dobry styk zwłaszcza gdy jest zaśniedziałe lub wypalone .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

ufolut

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2018, 02:56:29 pm »
Mam pytanie czy dało by się ten silnik przerobić na zewnętrzny sterownik i czy by działał z orginalną baterią bionx która była miesiąc temu regenerowana za ponad 700zł. I ile by to ewentualnie kosztowało.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 237
Odp: [S]tani zestaw do elektryfikacji poziomki 1450zł
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2018, 03:39:55 pm »
takie pytania to na inne forum bardziej pasują proponuje ci wyłożyć swoje bolączki na forum typowo dla rowerów elektrycznych tam sa magicy-elektrycy którzy zjedli zęby na prądach krążących w famach rowerowych, oni prędzej ci pomogą http://pojazdyelektryczne.org/
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.