Autor Wątek: Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.  (Przeczytany 12589 razy)

amedo

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 11
Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
« dnia: Luty 17, 2017, 09:39:35 pm »
Witam serdecznie,

Chciałbym zamontować dwa koła elektryczne BLDC po lewej i prawej stronie jeździdła przewodami do środka.
Wobec czego potrzebuję, żeby jedno koło wiecznie jechało do tyłu (czyli względem pojazdu do przodu) a drugie normalnie do przodu.

Czy da się to zrobić w przypadku silnika przekładniowego ?



Przy okazji potrzebuję przewód łączący wyświetlacz z kontrolerem. Z jednej strony okrągła wtyczka z drugiej strony płaska. Może ktoś z forumowiczów chciałby sprzedać ?
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 11:48:17 am wysłana przez amedo »

zeeltom

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2017, 11:24:13 am »
Potrzebujesz dwóch identycznych silników bez wolnobiegu i dwóch identycznych kontrolerów do nich. Możesz to wtedy sterować jedną manetką i ewentualnie zrobić sobie bieg wsteczny.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2017, 05:21:29 pm »
Z tego, co mi wiadomo, przy silnikach BLDC wystarczy zamienić ze sobą jedna parę zasilania cewek i już będziesz miał przeciwne obroty. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie ;)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2017, 08:39:30 pm »
Silnik przekładniowy nie będzie jechał do tyłu bo ma wolno bieg w środku.

zeeltom

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2018, 06:49:29 am »
Zmiana kierunku obrotów silnika, to nie tylko dwa przewody cewek, ale również dwa przewody hallotronów, o ile są to silniki z czujnikami położenia. Obecnie są dostępne sterowniki z samonauką i wtedy zmiana kierunku obrotów jest banalnie prosta.
Nie każdy silnik przekładniowy ma wbudowany wolnobieg. Łatwo to sprawdzić kręcąc kołem w obie strony.