Autor Wątek: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)  (Przeczytany 467 razy)

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 340
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« dnia: Listopad 28, 2017, 10:00:17 pm »
Myślę, że to Ciekawe, jaka jest rozpiętość ciężaru naszych pojazdów. Nie chodzi mi o szczegółowe opisy, ale o zwykłą ciekawość ciężaru.

Zaczynamy?

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 875
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2017, 09:20:32 am »
15kg bez kufra i stopki.

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • ROWER POWER! :D
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2017, 09:31:08 am »
Mój flevo był bardzo ciężki, generalnie powyżej 16 kilo bodajże - dokładnie nie pamiętam, jak wybuduję w końcu nową jego wersję to zapewne będzie jeszcze więcej :)
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 378
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2017, 09:46:24 am »
Czarny KANCIAK 23 ale po strzale w samochód zero uszkodzeń auto uszkodzone(KANCIAK 1:0 Auto)  ;D zielony 17-18kg z wszystkim sakwy elektronika narzędzia itd. Produkuje się następca KANCIAKA ale ile wyjdzie to nie wiem na pewno mniej
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2017, 10:23:12 am wysłana przez aligatorpoczta »
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Ijateż

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2017, 08:17:46 pm »
25. Budując obiecałem sobie, że jak przekroczy 20 oddam na licytację WOŚP, ale nie jestem konsekwentny i już 7 lat nabijam kondycję  ;)

LowRider

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 340
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2017, 08:33:02 pm »
Mój obecnie 17kg, niewiele już zostało i mam nadzieję że nie przekroczy 20kg. Łańcuch kolo 1 kg, manetki + aluminiowa kierownica + linki koło 600, 700g. 2 rolki prowadzące i napinacz może ze 400g. Chyba wszystko. Jeszcze skrócę boom więc może odpadnie ze 300g, zetnę trochę miejsce przy wahaczu, bo nie ma potrzeby, żeby tyle tego żelastwa tam było, więc też jakieś 400g odpadnie. Więc +/- 19kG wagi końcowej.

woojtek1

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 395
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2017, 12:05:12 am »
Mój Batavus  ważył koło 20kg., m5 katalogowo 14,2,kg.,  ale teraz na pewno więcej. Dołożyłem 1. amortyzator z przodu, 2.kufer,  3. na co dzień jeżdżę z solidnym kilowym łańcuchem, więc parę kilo mu przybyło..

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 512
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2017, 08:10:48 am »
15 bez silnika i baterii.
z silnikiem i bateria wazy jakies 5 chyba ze pradu zabraknie wtedy 50. w kiepski dzien nawet wiecej ale sa dni ze waga spada do 10-12.  na krotkich dystansach kiedy z przodu pojawia sie grupka kolarzystow malowanych szosowych załącza sie uklad antygrawitacyjny i rower sam sie rwie do przodu.  niestety kierowanie pojazdem w podprzestrzeni wymaga ogromnej energii ze strony kierujacego i mozliwe jest tylko na krotkich odcinkach... wystarcza na wyprzedzenie i zmiane kursu (żeby nie było)...

tak więc waga pojazdu to pojęcie względne...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

raffi

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 124
Odp: Ile waży Twój Poziom (dwukołowy)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2017, 09:15:34 am »
Mój pierwszy ważył 16,5kg. SWB USS full 20x26", masa już ze wszystkim - błotniki, bagażnik, oświetlenie, tylko bez sakw. Części nie były jakieś lightowane, za to dość lekka wyszła mi sama rama (która potem kilka razy pękała w różnych miejscach ;-).

Drugi rower ważyłem zaraz po złożeniu i było 19,5kg. Też SWB USS full 20x26", ale tym razem rama kupna (Velogic). Części są lżejsze, ale dużo cięższa jest rama (za to jest sztywniejsza) i część osprzętu USS (np drążek kierowniczy nie jest alu, a stalowy i waży niemal kilogram, nóżka wazyła 0,8kg). Nóżke już wywaliłem, bo się nit rozwalił i nie chciałem naprawiac grzmota. A gdybym parę części (tych przyciężkich, robionych z zapasem wytrzymałości na TIRa) wymienił, zszedłbym pewnie z powrotem do 16,5 kg. Ale praktyka jest taka, że te dodatkowe 3kg nie przeszkadza WCALE, bo rama jest sztywniejsza niż w starym i i tak jeździ mi się lepiej.