Rowery poziome - forum dyskusyjne > Techno

optima rider - tuning ;)

(1/11) > >>

Inc0:
Jak tu i ówdzie napomknąłem od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem trajki optima raider która doprowadzam do porządku/stanu pozwalającego beztrosko połykać kilometry. Na pierwszy ogień porwałem się na wyczyszczenie osprzętu ;) z "konserwacji" czyli : piast, kasety, przerzutek ,mechanizmu korbowego, hamulców (  tarcz i klocków) i łańcucha ze smaru  :o  tak wszytko to było upaprane smarem do którego na mój gust długi czas swobodnie sobie przywierał kurz  . Gdy wyczyściłem cały napęd mogłem ocenić jego stan i tak kaseta oraz piasty zarówno stan wizualny jak i techniczny bardzo dobry, przerzutka tylna niewiele im ustępuje , przednia ( jak wyszperałem w sieci okazała się być jakimś słabiutkiej jakości "no name"przeszczepem oryginalnie powinna być to shimano tiagra wiec kwalifikuje się prawdopodobnie do wymiany , łańcuch wyciągnięty jak  wielbłądzia szyja gdy poczuje wodę po miesiącu na pustyni ;P do wymiany, korba stan bardzo dobry. Hamulce tarczowe planuje wymienić na mocniejsze ( w przyszłości planowana elektryfikacja) i tu napotkałem pierwszy dylemat techniczny oryginalnie są to z tyłu v-brake deore który zostaje (  nie planuje go wymieniać na tarczowy bo sprawuje się doskonale) z przodu są dwa zaciski hydrauliczne Big Magura wpięte do jednej klamki pracujące na tarczach o średnicy 145mm ( prawdopodobnie będą  do wymiany ale to będę wiedzieć gdy je wyczyszczę ze smaru , odpowietrzę i sprawdzę czy są szczelne) i tu jest pies pogrzebany chcąc zastosować większe tarcze lub inne zaciski z większymi tarczami konieczny jest adapter IS-PM ale nie znalazłem adaptera 145->160/180/203 przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania problemu kombinacje z adapterami co wydaje mi się niezbyt sensowne lub przerobienie fabrycznych uchwytów na zaciski tak by możliwe było zastosowanie większych tarcz i tu pierwsze moje zapytanie czy ktoś rozwiązywał taki dylemat w trójkołowym rowerze optimy lub zna inne rozwiązanie problemu (zaznaczam że hamulce nie wchodzą w grę inne niż  tarczowe hydrauliczne)?

Edyta: tak wyglada element mocujacy zacisk a może najrozsądniej było by go zaprojektowac i zrobic od nowa tak by wszystko zagrało ze soba?

Franc:
Jeżeli masz tarczę 145mm to znaczy, ze masz "tylne" mocowania zacisku. Rozstaw otworów mocujących adapter jest taki sam 51mm, różnią się tylko promieniem zaczepienia, więc zmieniasz adapter.
Przypominam układ adapterów IS-PM:
145mm tył = 160mm przód
160mm tył = 180mm przód
180mm tył = 203mm przód
Oznacza, to, że możesz kupić ostatni adapter i założyć tarczę 180mm, bez zmiany blachy.

Inc0:
hm.. nie przyszło mi do głowy że na przedzie jest tylne zamocowanie zacisku... w wolnej chwili sprawdzę czy to aby na pewno tak jest bo zabiłeś mi klina , tarcze 203mm  leżą w szufladzie i prawie się zdecydowałem dorobić pod nie blachy a z drugiej strony po co wyważać otwarte drzwi 180mm tez wystarczyłyby z zapasem tylko musiałbym je kupić XD

tomo:
Słuchaj się Franca- ma doświadczenie z dokładaniem dużych tarcz hamulcowych ;D

Franc:
Tomo: ha, ha, ha, bardzo qrwa śmieszne :D ale tak naprawdę, 2x180mm i hydrauliczne zaciski to aż nadto. Velomobile maja bębny D75 a te wspomagane to czasem D90 a to jest nawet słabsze niż tarcza 160mm.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej