Autor Wątek: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja  (Przeczytany 81865 razy)

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 30, 2016, 11:16:22 am »
Zawieszenie robię podpatrując w innych konstrukcjach :)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 30, 2016, 12:44:37 pm »
ok. Tylko czy wymiarowo też jest wierna kopia? Wiesz, czasami wystarczy zrobić za długi lub za krótki jakiś wodzik czy ramię i mechanizm podczas ruchu ma zupełnie inne własności lub nawet nie chce działać. Tak tylko piszę, nie sugeruję, że jesteś matołem, tylko wiem z własnego doświadczenia, że w mechanizmach gdzie jest kilka zależności wystarczy drobiazg, żeby mechanizm działał źle lub wcale nie działał. ;)

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 30, 2016, 02:52:28 pm »
nie sugeruję, że jesteś matołem
;D
Wiem, że coś może nie zahulać ale to wyjdzie w praniu i to właśnie jest najlepszy fun ;) Na wszelki wypadek robię drugą ramę, żebym miał na czym jeździć po śniegu jak coś nie wyjdzie.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 781
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 30, 2016, 06:40:05 pm »
nie chciałbym cie martwić oblivion ale zastosowanie cięgieł  jako mocowanie wahaczy do ramy to dość kosztowne rozwiązanie
te cięgła które są na twojej focie nie wytrzymają nawet jednego sezonu
podejrzewam ze chcesz tam wykorzystać te tańsze cięgiełka -
 ślizgowe przegubowe samosmarujące - para ślizgowa stal/ PTFE brąz spiekany z dodatkiem grafitu, przesycony olejem eksploatacyjnym.

jak popracują pod obciążeniem posypia się w ciągu kilkuset km a wtedy jazda na wprost po nierównościach to prawdziwa przygoda
bardzo często wyrywa główkę ze środka maja słabą wytrzymałość na działanie sił bocznych

do tego celu stosuje się cięgla stalowe

 Oprawa wykonana jest ze stali 9SMnPb28K, toczona
Panewka łożyska wykonana  ze stali automatowej 9SMnPb28K
Pierścień wewnętrzny jest hartowany, szlifowany i polerowany, wykonany ze stali łożyskowej 100Cr6
cena jest dość drastyczna od 50 -160 zł za szt

ale można powiedzieć ze są niezniszczalne  ;)
.
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2016, 06:43:02 pm wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 30, 2016, 07:10:20 pm »
Nie pocieszyłeś mnie, wprawdzie robię wahacze tylko ze względu na jakość dróg w moim mieście, a nie do jazdy po lesie no ale jednak...
Na szczęście rurki mam tyle, że mogę zrobić jeszcze raz wahacze, dać poprzeczną rurkę i tulejki tylko muszę znaleźć coś na tulejki.

edit:
główki kupiłem takie: http://allegro.pl/sa-08-t-k-glowka-ciegla-pgakr-8-z-gwintem-prawym-i6078462462.html?snapshot=MjAxNi0wOS0yN1QxMzo1MjoxM1o7YnV5ZXI7NzRiYWU4MGYyM2IzOWE3MzMwYTk2NWFkMTdjZGFlNjYwYzJlZjk1NGNkZjAxYTg3NGUxNTIyMGE5ZTFlYjQwNQ==

Gdzie mogę kupić te o których piszesz?
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2016, 07:14:02 pm wysłana przez oblivion »

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #50 dnia: Listopada 30, 2016, 07:35:09 pm »
u mnie możesz kupić. Mam nawet do maszyn leśnych które wytrzymują napór 20 ton. Sztuka 2000zł. :D

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 781
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #51 dnia: Grudnia 01, 2016, 06:48:25 am »
nie chodziło o pocieszanie tylko o ratowanie tyłka  ;) musisz poszperać po hurtowniach z częściami do Quadów na allegro tez bywają
http://allegro.pl/glowka-ciegla-gw-zewnetrzny-8-motorsport-i6603184807.html
zwróć uwagę na wkładkę PTFE
wahacze maja to do siebie za najciężej pracują gdy opór na koło skierowany  jest wzdłuż ramy
przy tm sposobie montażu wahaczy, zastanów się czy nie zastosować w tym miejscu tulejek metalowo gumowych podobnie jak w Quadach
trochę więcej toczenia ale taniej i dodatkowe tłumienie na połączeniu z ramą
http://allegro.pl/tulejka-zawieszenia-silnika-atv-quad-150-automat-i5163237892.html
to tylko przykład ,musisz poszukać odpowiednich dla siebie  :)teraz chyba bardziej pocieszyłem  ;) ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #52 dnia: Grudnia 01, 2016, 09:21:41 am »
Wszystko Obvilon jest Ok . Wystarczy że zmienisz pozycję w której  będą pracować główki na taką jak w końcówkach wahacza a to minuta roboty. Nie wiem  po co zrobiłeś te metalowe blachy ładnie to wygląda ale nic po za tym jak by były jeszcze z aluminium to miało by sens. Przyspawaj  po prostu cztery kawałki rurek równolegle do boku ramy pionowo i w nich osada główki cięgieł w pozycji jak przy końcówkach wachaczy  i po kłopocie a z tych blach to zrób jakąś podstawkę pod coś? Gdzieś miałem fotki ale mi się zapodziały na necie też widziałem takie rozwiązanie w ostateczności ci narysuje.

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #53 dnia: Grudnia 01, 2016, 11:20:53 am »
Dzięki Panowie za rady :)
reasumując rozwiązania są 2, więc ok.
Troche wzoruję sie na tym:


więcej zdjęć tu: http://bent.lv/comfort-trike-white/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 781
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #54 dnia: Grudnia 01, 2016, 05:21:29 pm »
dokładnie tak myślałem ze na takiej konstrukcji się wzorujesz , dlatego tez napisałem o tych cięglach
ja już odrobiłem lekcje z wkładkami ptfe z brązu i niestety się nie sprawdziły za słabe do wahaczy
przy zwrotnicach nie ma problemu wytrzymują  8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 02, 2016, 11:36:43 pm »
Fajne takie cuda...

https://youtu.be/z-CBpj7IU5Y

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 11, 2016, 10:32:11 pm »
Pojawiła się jeszcze opcja resorów z laminatu technicznego, dostałem od kolegi 2 kawałki 100x800x10mm, poskakałem po nich w ramach testów kinetycznych i są ok, coś jak Velomo Hitrike można spróbować złożyć.
A tu połączenie rozwiązań:

« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2016, 10:36:55 pm wysłana przez oblivion »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 27, 2016, 07:58:27 pm »
dawno, dawno temu.. Karol Pisarkiewicz miał kiedyś zwrotnice wykonane z poliwęglanu (i Rohloffa, jakby tego było mało)
Niestety zbyt wiele już nie pamiętam z tamtych czasów, tak dawno temu to było :D

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1241
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 27, 2016, 08:42:12 pm »
dawno, dawno temu.. Karol Pisarkiewicz miał kiedyś zwrotnice wykonane z poliwęglanu (i Rohloffa, jakby tego było mało)
Niestety zbyt wiele już nie pamiętam z tamtych czasów, tak dawno temu to było :D
http://poziome.republika.pl/techno33.html

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: StreetFox
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 06, 2018, 05:07:51 pm »
streetfox przechodzi zmiany i już nie jest streetfoxem ;)
test zawiechy https://youtu.be/RORMieLFIX0