Jako "Użyszkodnik" NuVinci n380, nie mam teraz roweru pod ręką, ale odpowiem tak:
- steruję mechanizmem manualnym dwulinkowym, z manetki typu s3 (najprostsza wersja),
- manetka montowana jako "półchwyt" na kierownicy fi22mm (?),
- element przekazujący ustawienie linek nakręcany jest na oś piasty płaską nakrętką pod wybranym kątem wprowadzenia ich pancerzy,
- oś piasty jest zeszlifowana obustronnie do szerokości "dropu" w hakach i dodatkowo zabezpieczana przed obrotem, z obu stron kompletem: podkładka blokująca z wypustką wchodzącą w hak + nakrętka kołpakowa,
- piasta z zamontowanym elementem sterującym "wchodzi" w standardowy typ tylnego trójkąta roweru - 135mm,
- mam zanotowane wymiarowanie piasty do doboru szprych - fi125mm, L=P=26mm -> rozstaw kołnierzy 52mm, symetryczny,
- chyba jednym z możliwych rozwiązań zębatki zdawczej, przy zastosowaniu jako przekładnia pośrednia, jest zakup wersji z adapterem dla tarczy hamulcowej (na 6 śrub) i zamiast tarczy zamontowana przystosowana zębatka,
- adapter jest wymienny, więc można by było dorobić coś specjalnego, ale chyba łatwiej jest zrobić jak powyżej,
To tyle...