Autor Wątek: Użytkowy trike koncepcyjny  (Przeczytany 18829 razy)

Petros

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
  • Życie w drodze.
    • FreeLab w drodze
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 20, 2013, 10:55:15 pm »
Ale jakie zalety ma taki poziomy trójkołowiec towarowy? Ja ich nie widzę w porównaniu do klasycznej 3 kołowej towarówki.

Dla mnie trzy:
1. Wygodniejsza jazda (siedzenie i układ ciała - mi jest potrzebne coś, w czym będę dzień w dzień spędzał kilka godzin kierując i noc śpiąc)
2. Mniejsza podatność na wiatr - środek ciężkości i środek oporu są niżej.
3. Lepsza konstrukcja pod daszek fotowoltaiczny.

Weź pod uwagę, że zalety są zawsze "dla kogoś" albo "do czegoś" - Ty masz zapewne inne potrzeby, więc ich nie widzisz, albo zgoła uważasz za wady.
Petros At FreeLab

Petros

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
  • Życie w drodze.
    • FreeLab w drodze
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 29, 2013, 04:49:47 pm »
OK, konsultacje off, działanie on.

Kolega konstruktor kończy składać ciągnik, po świętach bierzemy się za trajka.
Ostateczne decyzje, co do egzemplarza Nr 0 do testów i ulepszeń.
1. Niemal dokładna kopia Pytona (http://bit.ly/Pyton-2), z tym, że zamiast skrzyni platforma (burty 10 cm) z wysuwaną teleskopowo do tyłu sekcją.
2. Szerokość 89 cm.
3. Rama spawana z rur fi 20 i 30 mm, ścianki 1-1,5 mm, stal E235 albo podobna.
4. Centralny amortyzator typu 'bycze jaja'.
5. Fotelik z siatki na rurkach giętych.
6. Koła i zespół napędowy 24" ze skanibalizowanego górala. Takoż osprzęt.
7. Główka ramy przestawna w dwa położenia - na 24" i 26"
Planowana premiera - początek maja w lubelskiej Tekturze. Na razie i tak mamy 30 cm śniegu. :-)

Jakby ktoś miał na zbyciu bardzo tanio albo gratis jakieś komponenty przydatne do tego projektu, to z wdzięcznością przyjmiemy.
Petros At FreeLab

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 29, 2013, 07:05:07 pm »
1) No to się narobisz. Nie widzę tej telekopiowej sekcji. Ja bym położył na siebie 2, 3 podłogi, a na postoju wyciągał i stawiał na na podpórkach opartych na glebie. A może hamak?
Nie rozumiem 3). Po co się tak męczyć skoro istnieją profile kwadratowe, prostokątne?
7) w jaki sposób?
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Petros

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
  • Życie w drodze.
    • FreeLab w drodze
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 29, 2013, 07:15:44 pm »
1. To będzie mniej więcej tak, jak Ty z podłogami, tylko wyciągana będzie krata, a na nią rozwijana podłoga z listewek.
3. To pytanie do konstruktora - on tak lubi, to tak będzie. A może zmieni zdanie. :-)
7. Oś obrotu kierownicy (tutaj - zwrotnicy) powinna celować w punkt styku opony z gruntem. Decyduje o tym kąt pomiędzy osią, a przednim widelcem. Postaramy się zamocować go tak, żeby można go było przestawiać w dwa różne położenia. To może być trudne, więc w razie czego sobie odpuścimy.
Petros At FreeLab

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 29, 2013, 08:04:21 pm »
Rama z rur wygląda dużo lepiej niż z prostokątnych przekrojów.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Petros

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
  • Życie w drodze.
    • FreeLab w drodze
Odp: Użytkowy trike koncepcyjny
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 29, 2013, 10:04:37 pm »
Zresztą warto przećwiczyć rury, bo mamy dostęp do 4130 (Reynolds) i lotniczej HGSA, G18 , G20...
Petros At FreeLab