Autor Wątek: Piasta jednostronna  (Przeczytany 5029 razy)

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Piasta jednostronna
« dnia: Październik 14, 2008, 07:40:19 pm »
Napisał: ~Adam Kadłubek
2002-03-16 19:17:53
--------------------
  Właśnie. Zna ktoś może firmę z okolic Katowic / Prowadzącą sprzedaż wysyłkową / sprzedającą w internecie mającą w ofercie najzyklejsze tanie piasty do wózka inwalidzkiego?

Potrzebuję je do budowy mojego trójkołowca. Miałem kupić piasty z których korzystał Wojtek Rydzewski, ale zasoby gotówkowe którymi rozporządzam się dość mocno zmniejszyły i muszę zrezygnować z hamulców w pieście (para za circa 300 pln) i wykorzystać te które zostały po moim starym góralu. Mam nadzieję znaleźć piasty po mniej niż 50zł za parę.

Pozdrawiam.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2008, 07:41:15 pm »
Napisał: ~Wojtek Rydzewski
2002-03-18 08:52:35
--------------------
   Poszukaj sklepów zajmujących sie handlem sprzętem rehabilitacyjnym - maja także części do wózków inwalidzkich (chociaż przeważnie na zamówienie a nie od ręki).


jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2008, 07:41:50 pm »
Napisał: ~Adam Kadłubek
2002-03-21 20:08:08
--------------------
  I tu pojawiają się schody - w tych paru sklepach w których byłem powiedziano mi, że "nie sprowadzają, a wogóle będzie panu bardzo trudno coś takiego znaleźć"

doh - chyba zacznę kombinowac z przetoczeniem misek łożyskowych z starych kontr i zrobię sobie piasty sam.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2008, 07:42:27 pm »
Napisał: ~Wojtek Rydzewski
2002-03-22 09:01:26
-----------------
Kiedyś też tak kombinowałem. I wiesz co wymyśliłem? Że dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie starych piast typu torpedo ze "składaków". Tylko trzeba wyrzucić całe "bebechy" a wykorzystać sam korpus piasty + duże konusy zamykające piastę.
Układ (z pominięciem układu hamującego i sprzęgła napędowego)
Konus1 (łożysko) korpus piasty (łożysko)konus z mocowaniem zębatki (małe łożysko) konus2.
Trzeba wywalić konusa z mocowaniem zębatki i zastąpić go identycznym jak ten z drugiej strony.
Mamy wtedy układ:
konus(łożysko)korpus piasty(łożysko)konus - czyli to o co nam chodzi.
Koszt tych elementów to naprawdę grosze - cała piasta torpedo to coś koło 25 zł, a można kupić też poszczególne części osobno.
To tyle z moich dywagacji (mam nadzieję że są dość przejżyste).

Wojtek.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2008, 07:43:14 pm »
Napisał: ~Adam Kadłubek
2002-03-22 18:07:29
--------------------
    zabawna sprawa:
kontra = torpedo
 :)

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2008, 07:43:50 pm »
Napisał: ~Adam Kadłubek
2002-03-23 17:44:04
------------------
   Właśnie przywlokłem starą kontrę z piwnicy. Prawy konus (ten od strony zębatki) jest całkiemśmieszny - posaa w środku bieżnę na mniejsze łożysko (na którym opierała się zębatka). Po żłożeniu tego do kupy po stronie zębatki stworzyło się (po usunięciu mniejszego łożyska) okrągłe wgłębienie w które jak ulał będzie wchodzić rurka mocowania po jednej strone. Po drugiej znowóż jest zamknięte konusem i zostaje go tylko zakontrować i będę miał piastę.

Kombinowanie dobra rzecz

na razie miartwi mnie problem ewentualnego gięcia się ośki, ale jeżeli to się stanie to dam konusy do przefrezowania tak aby wchodziły na ośkę 25mm (zrobioną z rurki) - to nie będzie miało prawa się giąć

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2008, 07:44:30 pm »
Napisał: ~Wojtek Rydzewski
2002-03-24 19:00:09
--------------------
Fakt - taka oska może się giąć. Ja kombinowałem z Drugą oską nasuniętą na os pierwotną. Pogrubiało to ją ,ale efkt był niezły (podobno - kolega cos takiego zrobił).
Szczegółowo to wyglądało tak: Konus1 (ten od strony mocowania do ramy) na nim opierała się druga ośka o śrendicy wewnętrznej = średnicy osi piasty. Ten element był zakontrowany śrubą. A dopiero potem była konus2 (zamykajązy piastę i jego kontra.
Mechanicznie efekt był taki, że oś na 3/4 długości była naciągnieta (kontra mocująca pogrubiona ośkę)co ja usztywniało (podobnie do zasady działania szybkozamykaczy w piastach) A tylko krótki element był pozostawiony cienki - więc sznase na zgięcie dużo mniejsze.

Ale może faktycznie wykorzystać ten konus z mocowaniem zębatki - ma większy otwór więc oś można wstawić wiekszą....


jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Piasta jednostronna
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2008, 07:44:58 pm »
Napisał: ~Adam Kadłubek
2002-04-02 14:44:14
----------------------
    Sprawa się powoli rozwiązuje. Obudowa z kontry ma miski sterowe na rozmiar 41mm - tak się składa, że łożyska z przednich kół ferrari 126p mają średicę zewn 42mm i wewnętrzną 16mm. Lekko podtoczę obudowę kontry i otrzymam praktyczne niezniszczalą piastę