Są dwa warianty, tylko pytanie właśnie do osób, które będą z dziećmi lub o słabszej kondycji, jaki dystans jest dla Was akceptowalny? Bo wczoraj byłem na trasie małej pętli, by ją trochę dopracować i wyszło, że lepiej (ładniejsze widoki) byłoby, gdyby trasa była trochę dłuższa, tj. 56km (z wcześniejszych 45km). Mój czas przejazdu to ok 2h:20m, więc szacuję, że z dziećmi, na spokojnie, nie będzie więcej, jak 6 godzin jazdy..
Dlatego oczekuję troszeczkę zaangażowania w ten temat, bo to dla Was ma być dobrze. Gorzej, że przy 30km raczej do Niemiec i z powrotem nie pojedziecie (takie minimum to ok. 40km), ale do zlotu jeszcze trochę jest, więc czekam na uwagi.
Dla nas problemem jeśli chodzi o jazdę z dziećmi nie jest dystans (
http://gromanik.bikestats.pl/581632,Wycieczka-na-Zlocie-Rowerow-Poziomych.html - to są dane z licznika z wycieczki na zeszłorocznym zlocie, której całą trasę pokonaliśmy z Anią w przyczepce), tylko potrzeba robienia postojów związanych z potrzebami dzieci. W przypadku młodszej Uli, która na zlocie będzie miała 7 m-cy, będzie to karmienie piersią, przewijanie, przytulanie, zabawa, itp. Jeśli chodzi o Anię (na zlocie będzie miała 2 lata i 3 m-ce), to przewijanie lub robienie siusiu na nocnik, jedzenie, picie, a najbardziej potrzeba ruchu poza przyczepką. Jadąc na ostatnią Masę w Warszawie rozwiązaliśmy ten problem tak, że po dojechaniu pociągiem do W-wy poszliśmy na plac zabaw i później w połowie trasy poszliśmy na kolejny plac zabaw.
Ze względu na jakieś poważniejsze problemy, takie jak np. zmęczenie któregoś dziecka (lub rodzica), poważniejsze awarie sprzętu, czy kontuzje dobrze, żeby była możliwość skorzystania z pomocy samochodu technicznego jadącego za uczestnikami wycieczki, który mógłby w razie potrzeby zabrać z trasy osobę wraz rowerem i dowieźć ją do najbliższego zaplanowanego miejsca postoju grupy (ew. jechać z nią i jej rowerem za grupą do końca trasy wycieczki).
Uważam, że dobrze byłoby zrobić tak, że start wycieczki jest wspólny dla dużej i małej pętli, a podział na grupy odbywa się na postoju przed miejscem, w którym rozdzielają się trasy - takie rozwiązanie daje uczestnikom wycieczki największe możliwości wyboru wariantu trasy w zależności od różnych czynników (pogoda, samopoczucie, itp.).