Autor Wątek: Budowa Low Racera  (Przeczytany 28848 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 30, 2011, 09:39:03 am »
Jakie są problemy jeśli pedały są wyżej niż serce ? krew nie dopływa do nóg, lub stóp i drętwieją czy jeszcze inaczej ?
U mnie było dretwienie i szybsze zmęczenie

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 30, 2011, 11:38:13 am »
Czyli lepiej żeby nogi były niżej?na wysokości brzucha wystarczająco?To czyli że obniżenie suportu w dół może coś zmienić?

_____________________
Edit

to już teraz wiem czemy w większości zdjęc rura do suportu w dół szła.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2011, 11:41:04 am wysłana przez wrmichal »
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 30, 2011, 11:41:54 am »
Czyli lepiej żeby nogi były niżej?na wysokości brzucha wystarczająco?To czyli że obniżenie suportu w dół może coś zmienić?

jesli dasz nizej nogi to automatycznie zwiekszasz przekrój poprzeczny, a tym samym rosnie opór powietrza wiec maleje predkosc, to jest znowu poszukiwanie kompromisu. Jak juz pisalem poszukaj dobrego wzorca i lec po wzorcu, wtedy sie nie bedziesz musial wiele zastanawiac,
masz tu szybki, lekki, przemyslany , sprawdzony http://www.optimabikes.com/optima-baron.html

podglądaj najlepszych

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 30, 2011, 11:46:26 am »
Bede sie kierował właśnie większością zdjęć ,rura do suportu nie poziomo tylko lekko idąca w dół , i domierzona tak, na moja wysokość ,żeby pedała nie haczyły o opone przy skręcaniu.Raczej juz sie nie skórcze tak więc powinno być ok.
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

cruzbike

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Solec Wielkopolski
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 30, 2011, 12:04:34 pm »
Cytuj
http://www.optimabikes.com/optima-baron.html
właśnie takie prowadzenie łańcucha chciałem zrobić ;)
GG: 13949582

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 30, 2011, 12:41:42 pm »
Jeśli nie masz pewności do wysokości suportu proponuje zrobić coś takiego bez bomu na przerzutkę:

Dzięki takiemu rozwiązaniu masz możliwość ustawienia suportu nad lub pod bomem + regulacje dalej / bliżej. 
Wracając do pytania o koło 24" - jeśli masz długie nogi i suport był by stosunkowo daleko to było by to do zrealizowania. Największy problem z kołem 24" przy takiej konstrukcji jaką chcesz zrobić wychodził by przy zakrętach - z racji większych wymiarów koła szybciej ocierało by o nogi lub łańcuch niż koło 20".

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 30, 2011, 03:42:34 pm »
nie rozumiem tego rowiązania trochę. "nad lub pod bomem"??
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 30, 2011, 04:12:02 pm »
nie rozumiem tego rowiązania trochę. "nad lub pod bomem"??

Yin napisał, że jak zrobisz sobie taką obejmę z mufą suportu, bez tej rurki do mocowania przerzutki, to bedziesz mógl sprawdzic różne połozenia suportu, biżej/ dalej, oraz nad lub pod belką ( bomem ). Bom to ta część rury wystające przed koło ( w SWB ), do której jest przyspawana mufa suportu, zazwyczaj jest przyspawana centralnie na koncu bomu.

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 30, 2011, 04:21:33 pm »
Aha kumam,wiem co to za rura jest ale nie wiedziałem że nazywa się ją tak.Ale to całe rozwiązanie da możliwość sprawdzenia tylko 2 różnych kombinacji.Mylę się?
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 30, 2011, 06:39:05 pm »
Tak, przynajmniej w kwestii wysokości. Jednak różnica wysokości nad/ pod powinna być na tyle odczuwalna byś miał jakieś wyobrażenie w jakim kierunku iść, a kiedy już będziesz to wiedział możesz wspawać drugi suport na stałe bezpośrednie do bomu.  Alternatywnie możesz dać bom prosto i jeśli stwierdzisz że jest za wysoko to obcinasz, obniżasz i spawasz pod innym kontem (lepszym wyjściem jest użycie giętarki jeśli masz dostęp). Fotki na przykładzie zoxa i podobnych:




wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 31, 2011, 12:45:37 pm »
Teraz tak myślę.Wysokość w FWD mi odpowiada ,czy po przekalkulowaniu tych wysokości , po zmierzeniu mogłbym się kierować ,wysokością w cruzbiku.?

EDIT
Moim celem jest zeby było nisko , tak jak pisał gemsi że ważne jest to aby krew dopływała tak jak trzeba,gdy pospawam rame,to przyłożę siedzenie , a rure do suportu tylko lekko złapie spawem.Wtedy będe mogł usiąść ,bez łańcucha zakręcić pedałami , i zobaczę czy jest ok czy też nie, czy stopy haczą o koło czy nie. :) :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2011, 02:26:15 pm wysłana przez wrmichal »
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 10, 2011, 02:17:19 pm »
Siemanko postępy są ,zresztą zobaczcie sami. :)




Więcej w albumie picasa.

Ebenen ist eine Maschine.
Michał

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 11, 2011, 07:42:31 pm »
Teraz tak myślę.Wysokość w FWD mi odpowiada ,czy po przekalkulowaniu tych wysokości , po zmierzeniu mogłbym się kierować ,wysokością w cruzbiku.?

EDIT
Moim celem jest zeby było nisko , tak jak pisał gemsi że ważne jest to aby krew dopływała tak jak trzeba,gdy pospawam rame,to przyłożę siedzenie , a rure do suportu tylko lekko złapie spawem.Wtedy będe mogł usiąść ,bez łańcucha zakręcić pedałami , i zobaczę czy jest ok czy też nie, czy stopy haczą o koło czy nie. :) :)
     Najważniejsze żeby krew dopływała do głowy, głowa jest najważniejsza ! :) Sory ale nie mogłem się powstrzymać to był żart oczywiście :). A tak na  poważnie nie za nisko zeszyłeś ? Wydaje mi się że przód jest za nisko i tak dziwnie powyginany a z tyłu ma być amortyzacja ?

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 11, 2011, 09:22:15 pm »
Niestety - do głowy krew ma zawsze pod górkę ;D. Nawet na poziomie.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Budowa Low Racera
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 11, 2011, 09:33:35 pm »
Niestety - do głowy krew ma zawsze pod górkę ;D. Nawet na poziomie.

Eee nie do końca zawsze ;)