Autor Wątek: Konstrukcje nitowano-skręcane  (Przeczytany 4645 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
Konstrukcje nitowano-skręcane
« dnia: Września 26, 2010, 02:10:44 pm »
Hmmmm... Może by tak uprościć sobie urządzanie warsztatu/ uprościć konstruowanie robiąc rower poziomy jako konstrukcję nitowano-skręcaną?

Do tworzenia takiego roweru trzeba mieć następujące narzędzia:
- piłka do metalu (albo wyrzynarka)
- rzeczy o bardziej skomplikowanych kształtach palić np. laserem (czyli trzeba mieć rysunek detali)
- wiertarka
- nitownica

A materiały:
- profile
- blachy
- nity

Temat nie był głębiej poruszany. Nity są rozmaite: aluminiowe, stalowe, stalowe nierdzewne.

http://picasaweb.google.com/nbtriker/DavidsTrike#     ----> pierwsze kroki

http://picasaweb.google.com/nbtriker/DavidSTrike02#     ----> gość zrobił kompletnego trajka nitowano-skręcanego z aluminium. Uważać na grubość ścianki, bo alu choć wydaje się sztywne to jednak ma mniejszą wytrzymałość niż tej samej grubości profil stalowy. "Strzelam" że ścianka alu ma 3mm, profil kwadratowy 40x40mm albo 50x50mm





























Był też ciekawy rower na Allegro - wprawdzie nie nitowany ale... świta mi w głowie że "dałoby się":


MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Konstrukcje nitowano-skręcane
« Odpowiedź #1 dnia: Października 08, 2010, 08:36:37 pm »
A teraz drugi - niemal identyczny:
















adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Konstrukcje nitowano-skręcane
« Odpowiedź #2 dnia: Października 08, 2010, 10:26:34 pm »
A teraz drugi - niemal identyczny:

Nie wiem czy zasłużyłem na miano krytyka poziomych trikeów, ale jako naczelny krytyk samoróbek pozwolę sobie zauważyć, ze jeśli konstruktor zdecydował się użyc z przodu hamulców tarczowych zamiast szczękowych to okolice zwrotnic wyglądałyby ładniej. Wkład suportu mocowany U-śrubami do profilu - niezłe uproszczenie. Poza tym - czy środek ciężkości nie jest za blisko osi przednich kół? Przy mocniejszym hamowaniu jazda na dwóch przednich kołach, albo korby w asfalt i OTB? :) Tym bardziej, że z tyłu nie ma hamulca...
« Ostatnia zmiana: Października 08, 2010, 10:29:35 pm wysłana przez adriansocho »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Konstrukcje nitowano-skręcane
« Odpowiedź #3 dnia: Października 08, 2010, 10:42:12 pm »
A teraz drugi - niemal identyczny:

Nie wiem czy zasłużyłem na miano krytyka poziomych trikeów, ale jako naczelny krytyk samoróbek pozwolę sobie zauważyć, ze jeśli konstruktor zdecydował się użyc z przodu hamulców tarczowych zamiast szczękowych to okolice zwrotnic wyglądałyby ładniej. Wkład suportu mocowany U-śrubami do profilu - niezłe uproszczenie. Poza tym - czy środek ciężkości nie jest za blisko osi przednich kół? Przy mocniejszym hamowaniu jazda na dwóch przednich kołach, albo korby w asfalt i OTB? :) Tym bardziej, że z tyłu nie ma hamulca...

Ekhmmm - te rowery są z "'Hameryki". Konstruktor wzorował się na trajku "Raptor" (http://www.raptortrikes.com/). Wiesz ile waży typowy "Hamerykanin"... i jak wciska go w ziemię:

« Ostatnia zmiana: Października 08, 2010, 10:58:35 pm wysłana przez Maciej Długosz »

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Konstrukcje nitowano-skręcane
« Odpowiedź #4 dnia: Października 09, 2010, 05:32:57 am »
Faktycznie. Wiadomo, ze amerykanie są ciutkę bardziej puszyści niż europejczycy, a amerykanskie samochody są ciut obszerniejsze niż europejskie. Relacja wielkości jest taka, że przeciętny europejski samochód jest podobnej wielkości co przeciętny amerykanin :)

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Konstrukcje nitowano-skręcane
« Odpowiedź #5 dnia: Października 17, 2010, 06:44:38 pm »
A tu dwa przykłady na konstrukcje skręcane, zarówno profil kwadratowy jak i okrągły: