Autor Wątek: Przeróbka Velogica FWD  (Przeczytany 2469 razy)

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Przeróbka Velogica FWD
« dnia: Stycznia 25, 2021, 09:34:40 am »
Heja
Naszło mnie na nowy rower. Szukałem czegoś małego, lekkiego i niskiego. Wpadł mi w oczy Toxy ZR, ale cena  nowego okazała się być dużo za duża, a na pytanie o kupno samej ramy ludzie zza Odry nawet nie raczyli odpowiedzieć.
Trzeba było coś udziergać samemu.
Od kumpelki z forum kupiłem pomarańczowego Velogica:



Rowerek fajny, ale zmęczony życiem, miejscami trzymający się na trytkach, szybki, ale na wąskich oponkach i bez amortyzacji.

Z ramy zostało "mniejsze pół", resztę pomógł dorobić andrej ( któremu niniejszym serdecznie dziękuję). Na tył poszedł Suntour Raidon, jednostronny wahacz łożyskowany jest na tulejach z poliamidu. Zestaw do konwersji piasty kupiony także na forum. Polecam- Kolega przemiły i miło się z Nim rozmawia. Opony zmienione na Kendy Kwest- za taką cenę IMO nie ma lepszych. Poprzednie Schwalbe Durano zostawione jako backup. Przedni widelec, trzymający się "na patencie" przegwintowany, wrzucona przejściówka na mostek 1 1/8 ahead.



Fotelik rozmiar "S" poszedł do ludzi, jego miejsce zajęła karbą "emka" z Festung Breslau :). Postanowiłem nie dziurawić fotelika mocowaniem, w żebra wkleiłem nierdzewne śruby pazurkowe. Oblaminuje się węglem i mocowanie nie będzie widoczne z góry.



Planuję użyć dwóch wibroizolatorów wkręconych w inserty, a od strony ramy użyję obejmy zerżniętej o Azuba, pospawanej z nierdzewki.

CDN.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 28, 2021, 08:41:32 am wysłana przez tomo »

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Przeróbka Velogica FWD
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 26, 2021, 11:23:28 pm »
Witam .  Mam kilka pytań :  Czy ten rower oryginalnie był tak spawany ?  Ten spaw na garbie był poprawiany ? Dziwnie wygląda 
Chyba dobrze wyczytuje że velogic to polska firma  - jeżeli to był prototyp , to warto było zostawić  .  Zawsze to kawałek historii polskiej myśli technicznej .

Jakiego rozmiaru są opony już w zmodyfikowanej wersji ?  40-406?
Co daje stosowanie "1 stronnego wahacza " -  zmniejszenie wagi ? .  Czy  wzorowanie się na toxy zr ?


Pozdrawiam

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Przeróbka Velogica FWD
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 27, 2021, 07:53:40 am »
Witam .  Mam kilka pytań :  Czy ten rower oryginalnie był tak spawany ?  Ten spaw na garbie był poprawiany ? Dziwnie wygląda 
Spawy chyba oryginalne są, ale nie śledziłem historii bika od początku :) Na 99% tak. Spaw na garbie poprawiany nie był.

Chyba dobrze wyczytuje że velogic to polska firma  - jeżeli to był prototyp , to warto było zostawić  .  Zawsze to kawałek historii polskiej myśli technicznej .
Myślałem o tym, ale wygrał utylitaryzm. Chciałem rower do jazdy a nie do gabloty.

Jakiego rozmiaru są opony już w zmodyfikowanej wersji ?  40-406?
Tak.

Co daje stosowanie "1 stronnego wahacza " -  zmniejszenie wagi ? .  Czy  wzorowanie się na toxy zr ?
Z wagą to raczej szału nie będzie. Głównie chodziło mi o możliwość skrócenia wahacza. Odsunięcie wahacza w bok daje możliwość niejako schowania dampera za kołem, które może powędrować bliżej ramy. Gdyby damper był w osi koła, to taka sztuka by się nie udała. Dodatkowo upraszcza to konstrukcję- cały wahacz to jedna prosta rurka i dwie osie. O zmianie dętki bez konieczności zdjęcia koła nie wspomnę. No i jest efekt wow- mało jest dwuśladów z jednostronnym mocowaniem kół.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Przeróbka Velogica FWD
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 27, 2021, 10:22:43 am »
Przy tych prześwitach powinny wejść opony 28-451 na "tych większych" obręczach 20".

natalka

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 312
Odp: Przeróbka Velogica FWD
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 28, 2021, 12:26:04 am »
@Tomo, ale opony to nie Durango ale Durano. Bardzo dobre oponki zresztą, wytrzymałe i rzaaadko kiedy łapiące jakieś przebicia.

@Bulabla - rower od momentu nabycia od Konstruktora (Velogic) nie był modyfikowany poza wymianą hamulców na normalne czyli tarczowe, plus złapał pewne przeróbki układu napędowego.
Velogic - http://velogic.pl/
Firma Mariusza Luczaka, na stronie znajdziesz namiary.