Autor Wątek: Pytanie o przełożenie  (Przeczytany 3417 razy)

Draco

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 3
Pytanie o przełożenie
« dnia: Kwietnia 07, 2009, 09:49:21 pm »
Witam :3

Otóż, od jakiegoś czasu trapi mnie jedna rzecz. Mianowicie zastanawiam się, dlaczego w rowerach zarówno pionowych jak i poziomych wykorzystuje się tylko dwie przekładnie ? Przecież teoretycznie, gdyby dodać jeszcze jedno przełożenie można by było uzyskać bardziej płynną regulacje, zawrotne prędkości oraz łatwiejsze podjazdy ( nie tyle szybsze co mniej męczące ). Czy chodzi tutaj o jakieś straty na dodatkowych przekładniach ? Czy może o coś jeszcze innego ? Za wszelakie odpowiedzi serdecznie dziękuję

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Pytanie o przełożenie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 07, 2009, 09:54:34 pm »
Nie stosuje się ponieważ dużo przełożeń by się dublowało i w efekcie było by mniej przełożeń niż to by wynikało z liczby zębatek.

np 3x7 (21 przełożeń) efektywnych może ze 20.
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Pytanie o przełożenie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 08, 2009, 08:35:28 am »
Po za tym zwiększa to masę konstrukcji, a na podjazdach głównie ją się czuje.

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Pytanie o przełożenie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 10, 2009, 12:41:52 pm »
Proszę admina o usunięcie tego postu. Ach te zakładki:P
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2009, 12:45:43 pm wysłana przez velogustlik »

donpedro2107

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 119
Odp: Pytanie o przełożenie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 14, 2009, 10:21:14 am »
ale po co usuwać człowiek pyta to trza wyjaśnić ;). Mój CLWB miał podwójne przełożenie, to prawda że miał płynniejsze biegi, można było osiągnąć większy zakres przełożeń. Podstawowym powodem dla którego je zdemontowałem to.... awaryjność. sprawiało kłopot w użytkowaniu. pomijam wagę bo aż tak bardzo na odchudzeniu mi nie zależy. Po odjęciu konstrukcja stała się niezawodna, i ładniej wygląda i jest prostsza w obsłudze (mniej kabli przerzutek i innych drobiazgów) pozdro