Autor Wątek: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany  (Przeczytany 9338 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« dnia: Lutego 19, 2009, 09:00:30 pm »
Właśnie wygrzebałem ciekawy patent:
http://www.recumbents.com/wisil/headshock/headshock.htm

Szczególnie podoba mi się koncepcja z elastometrem, choć pewnie ma dosyć mały skok.

Edit: Druga ciekawostka amortyzowane piasty:

http://www.pantourhub.com/products.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2009, 09:32:05 pm wysłana przez Yin »

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 19, 2009, 09:26:37 pm »
o ile V1 to bedzie miał jakieś przy dobrych wiatrach 10 max 20 mm
 to v2 może mieć już całkiem niezły skok tyle że nie ma tam tłumienia
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 19, 2009, 10:00:39 pm »
Witam

Miałem kontakt z piastami >Pantour< kilka sezonów wstecz - technika oparta na elastomerach > nie dawały one zbytnio rady na polskich drogach  :-\

Pozdr

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 19, 2009, 10:06:19 pm »
Tzn słabo tłumiły czy były jakieś awarie?

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 19, 2009, 10:08:41 pm »
Witam

Miałem kontakt z piastami >Pantour< kilka sezonów wstecz - technika oparta na elastomerach > nie dawały one zbytnio rady na polskich drogach  :-\

Pozdr

I to ma świadczyć o tym, że elastomery ogólnie się do niczego nie nadają?
Jakub Sałata

barba

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 67
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 19, 2009, 10:12:47 pm »

tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 19, 2009, 10:39:16 pm »
Hm testowane w swb na ramie carbonowej - kolega po dodaniu dodatkowych elastomerów dopiero odczuwał jakiś efekt

Testowaliśmy piasty o skoku 15 i 25 mm

Jeżeli nic się nie zmieniło > to droga zabawka a efekt słaby

 

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 19, 2009, 11:00:47 pm »
Hm testowane w swb na ramie carbonowej - kolega po dodaniu dodatkowych elastomerów dopiero odczuwał jakiś efekt

Testowaliśmy piasty o skoku 15 i 25 mm

Jeżeli nic się nie zmieniło > to droga zabawka a efekt słaby

 

No to wadliwe są elastomery jako takie czy nieudolna jest idea i konstrukcja piasty? Czy uważasz że elastomer nie jest w stanie dać odpowiednich efektów zastosowany w amortyzatorze o bardziej typowej konstrukcji?
Po prostu jeśli miałeś styczność tylko z piastami z elastomerem to czemu negujesz wszystkie inne rozwiązania korzystające z tego materiału? Przecież nie piszemy tu o tych piastach (które moim zdaniem są całkiem chybionym i nadmiernie skomplikowanym pomysłem ;) ).
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 19, 2009, 11:12:00 pm »
Zastanawia mnie jak wypadło by połączenie takich piast z amortyzatorem. Amortyzatory na 20' mają skok od 3 do 5 cm, dodając do tego 2,5cm skoku piasty mamy skok 5,5 - 7,5cm a to już coś.  Fakt faktem te piasty do drogi gadżet :)

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 19, 2009, 11:18:41 pm »
Ależ wy lubicie sobie życie komplikować :D Pomijając kwestię ceny, to czy to taki dobry pomysł stosować jak największą liczbę  elementów które mogą się popsuć? Nie sztuką jest coś skomplikować, sztuką jest to uprościć ;)
Lepiej na początku zainwestować w jak najszersze opony (są i slicki) - lżej się toczą i całkiem przyjemnie amortyzują.
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 19, 2009, 11:27:16 pm »
Gdyby ludzie nie eksperymentowali to nie było by postępu ;). W temacie opon też coś będzie niedługo :)

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 19, 2009, 11:36:40 pm »
To jeszcze ciekawa konstrukcja:

http://www.bikepro.com/products/forks/amp_index.html



coś podobnego stosuje bmw w swoich motocyklach i całkiem się to dobrze spisuje troszkę inaczej jest zamontowany amortyzator ale koncepcja podobna

np:
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Podwozie/Duolever.html
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Podwozie/Telelever.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2009, 11:44:05 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

kaktus

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 28, 2009, 07:51:48 am »
Robiłem takie zawieszenie a właściwie cały rower z alu. jak BMW  na szosie OK nie siada przy hamowaniu  nawet jak jechałem na przednim kole dziwne uczucie ale dość fajne do poziomki może być dobre .

http://img19.imageshack.us/img19/1829/bmw2wcn.jpg

Ja robiłem rower w teren i okazało się że są przy spotkaniu z krawężnikiem zawieszenie zachowuje się jak sztywne nie siada i tu przestało mi się podobać
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2009, 10:05:48 am wysłana przez kaktus »