Autor Wątek: Kierownica USS  (Przeczytany 1061 razy)

MYSH

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 205
Kierownica USS
« dnia: Czerwca 09, 2023, 10:55:24 am »
Witam (po długaśnej przerwie)

Mam pytanie, stałem się posiadaczem pięknego różowego NAZCA FIERO
Jest tam kierownica podsiodłowa która posiada z 5mm luzy na sterach góra doł, ktoś wie jak to wyeliminować, patrzyłem obie śruby, są sztywne.

Mam zdjęcia ale nie wiem jak je wkleić.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 09, 2023, 11:33:50 am wysłana przez MYSH »

Bryxon

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 242
    • Bryxon - dwa lata w roku czyli jak stałem się kiwi
Odp: Kierownica USS
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 09, 2023, 11:46:47 pm »
Hej Mysh,

Walczylem dlugo z uss i moge sie podzielic wrazeniami.

Jesli luzy sa na klasycznych sterach (gwintowanych z klinem na ster) to obawiam sie ze musisz to rozebrac i zobaczyc czy:
  • nie zjadlo jakiejs podkladki jesli to klasyczny gwintowany widelec jest (ale to musialaby sie wytrzec do cna bo 5mm to duzo) Podkladki masz zwykle pomiedzy skrecanymi elementami - zeby mozna bylo je hmm... dokrecic efektywnie a nie zblokowac
  • Druga podkladke masz zwykle od dolu zajmuje sie czasem separacja ksztalu korony widelca od ramy (aby nie ocieralo) - zuzyte lozyska potrafia zjechac ja powaznie, tu czesto trzeba ja dorobic bo firmy tego typu robia wlasne wynalazki
  • No i same lozyska - czasem luz powoduje wlozenie ich nieprawidlowo po nieudolnym serwisowaniu, nieczesto 5mm luzu da zuzyte lozysko - bardziej sie zapiecze i zablokuje chyba ze pogubiles wiekszosc kulek
  • Moze widelec byl wymieniany i niedogwintowany do konca? moj musialem oddac do korekty po tym jak pocialem glowke ramy, to wyjasnialo by max skrecenie i dalej luzy

No i czy luzow nie masz przypadakiem na goleniach? laczniku z kierownica? lozysku kierownicy?

Powodzenia i wrzuc zdjecia jak cos rozlozysz na czesci to pomoge z kolejnoscia misek podkladek i lozysk
Pozdrawiam

Bryxon

"na horyzont i jeszcze.."