Hej Bartosz,
Z przodu nie mam jaja:) To tylko chyba zniekształcenie obiektywu. Tarcza, bo jeśli o niej mowa, była zamawiana parę lat temu poprzez to miejsce od jednego z forumowiczów. Do dziś - a to już druga po ok 28tys km, sprawuje się świetnie no i jest okrągła więc odpada falowanie łańcucha.
Model 3d na połaczenie rurek - u mnie to w zasadzie tylko podtrzymywacz tejże: mogę ci oczywiście udostępnić.
https://www.tinkercad.com/things/6aXY3lkVTP7 Problem jest taki że to nie jest oryginalna rurka i ma pewnie inne wymiary. To przewód ciśnieniowy do instalacji powietrznej z marketu budowlanego -żadne teflony - zwykły plastik.
Z tego też powodu nie chcę już wiszenia łańcucha w ruce i powrotu do wygietego łuku z rurki na części powrotnej łańcucha jaka była w oryginalnym Mistralu.
Poza tym mój Mistral jest trochę pociachany:) Kiedyś w przypływie natchnienia obniżyłem przód poprzez zeszlfiowanie od dołu rury sterowej oraz zamocowania fotela ok 5cm niżej na innych mocowaniach. Rower stał się bardziej sportowy, oczywiście szybszy:) i jeszcze bardziej nadsterowny. No i już dawno nie mam przerzutki tylko piastę biegową. Z tymi modyfikacjami nie bardzo mam możliwość powrotu do oryginału jakbym nawet chciał. Obawiam się że rurki by już nie weszły bo linia łańcucha jest inna.
Apropos dawania rolek na cześć obciążoną: Jeśli zagięcie łańcucha jest niewielkie to i takie będą siły na oś i obudowę rolki. Coś jak w skrzypcach : mimo dużego napięcia strun listewka podtrzymująca je (napewno ma jakąś nazwę) jest wykonana z bardzo delikatnego drewna bo wektory sił dają bardzo małą wypadkową.
U mnie rolka na części pracującej ma raczej charakter naprowadzacza łańcucha i wisi w zasadzie na paskach z PETG oraz kołku z kawałka klucza imbusowego poprostu wetkniętego w śrubę. I spokojnie to wystarcza.