Opublikowane na prośbę autora.
Z uwagi na brak możliwości (jak można proszę mnie oświecić "how to") publikacji wideo w podglądzie zamieszczam jedynie linki.
Witam
Ponieważ mamy akurat sezon poziomkowy w fazie garażowej zechcę podzielić się z braćmi w poziomie moimi świeżymi doświadczeniami w nowym temacie. Być może kogoś zainspiruję ...
Miałem wielką chęć aby przeprowadzić przez polski odcinek ekipę rajdu velomobili - ot taki gest iż Polacy nie gęsi ...
https://www.youtube.com/watch?v=7i-STicEWZYPierwsza moja jazda odbyła się niestety 2 miesiące po rajdzie i doznania były dalece niekorzystne. Obudowa wykonana z poliwęglanu komorowego 6 ,8 i 10 mm ,znaczna ilość nitów ,podkładek i materiałów maskująco wygładzających dały efekt nadwagi - całość ważyła ok.40kg. Szybko też zdałem sobie sprawę że pokrycie zewnętrzne musi być absolutnie gładkie . Jestem przekonany że sama jakość powierzchni ma większe znaczenie niż ogólny zarys kształtu velomobila, ale i o kształt należało się postarać
..
Zatem pierwsza wersja poszła w odstawkę i po przewertowaniu zacnego żródełka ;
http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?forums/velomobile.2/znalazłem pomysł na ciekawy vm ;
http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/velomobil-in-holzbauweise.38648/ Mając kilka doświadczeń z moim ulubienym tworzywem zacząłem budowę według nowej koncepcji ; będzie sztywna, mocna podłoga z poręczami do wspierania się przy wsiadaniu .Poszycie zewnętrzne stanowić będzie lity poliwęglan 1mm pomalowany od wewnątrz farbą spray . W odróżnieniu od pierwszej wersji nie zagłębiam się w formowanie wyobleń ale wszystkie ściany będą tworzone z arkusza giętego w jednej płaszczyźnie. Jak pokazał przykład sklejkowego vm - im mniej płaszczyzn tym efekt ładniejszy .
Dotychczas powstała konstrukcja bazuje jedynie na samej płycie 25mm 4-o komorowej którą łączyłem w zależności od wymaganych obciążeń kołkami z polietylenu ,klejem do armatury pcv i klejem na gorąco z pistoletu.
Tą ostatnią technologię udoskonaliłem wiercąc w płytach w miejscu łączenia otwory fi 5mm i klej penetrując puste komory spoił płyty swoistymi "nitami".
Cechą szczególną całej dotychczas wykonanej konstrukcji jest absolutny brak niepokojących (?) i drażniących dźwięków skrzypienia -czeszczenia itp.
Prezentowane "podwozie" wraz z trójkołowcem ważą 25.7 kg ,więc jest niemal pewność że cały velomobil może się zmieścić w 32kg ...
https://www.youtube.com/watch?v=fHlJ-yRuixwhttps://www.youtube.com/watch?v=10WlwkjLlwohttps://www.youtube.com/watch?v=mCfZx9PEkxY W najbliższych dniach powstanie wstępna skorupa poszycia której kształtu sam jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam
Mariusz Łuczak