Cześć,
Po tym jak "ukończyłem" budowę mojego poprzedniego dzieła, które miało być prototypem i wstępem do właściwej konstrukcji, zabieram się za budowę właściwego dzieła.
Będzie czymś pośrednim między konstrukcją moją (która jest pod silnym wpływem konstrukcji Raffiego) a konstrukcją Franca.
Tym sposobem plany są następujące:
- konstrukcja kompozytowa (wiem, że aluminium jest lżejsze, ale chciałbym się pobawić kompozytem)
- SWB 20" przód i 26" tył.
- pełna amortyzacja
- bagażnik obok tylnego koła, nie nad (mam na myśli główną belkę)
- hamulce tarczowe z tyłu (prostsze dla mnie wykonanie mocowania)
- miejsce na mocowanie (hak) przyczepy
- USS!
- prowadzenie łańcucha NAD wahaczem (nie ma hamulców v-brake, nic nie przeszkadza)
Wnioski po 11 miesiącach jeżdżenia moim dziełem:
- mocowanie wahacza musi być solidne
- muszę zwrócić większą uwagę na mocowanie główki ramy w kompozycie - zaczęła się wysuwać
- prowadzenie łańcucha trzeba porządnie przemyśleć (tym bardziej przy USS)
Po kilku dniach przemyśleń zacząłem przygotowywać elementy ramy, których i tak będę potrzebował, czyli:
- oś wahacza
- gniazda łożysk w ramie
- tuleje aluminiowe mocowania amortyzatora (4 sztuki)
- tuleje na śruby M12, żeby pasowały w łożyska 6202 (15 mm)
Oś wahacza mam już zrobioną dzięki uprzejmości panów w warsztacie na moim wydziale, skorzystałem z ich pomocy i wytoczyłem element o średnicy 20 mm, długości 100 mm i przelotowym otworze pod gwinty M12 (te już zrobiłem sam).
Równolegle sam sobie robię intensywny kurs obsługi SolidWorksa (to też wpływ Franca

), dzięki czemu po kolei powstają kolejne elementy składowe. Jeszcze nie umiem dobrze robić większych złożeń - dlatego na razie zrobiłem całą drobnicę a łączył będę potem.
Pierwsza dokumentacja zdjęciowa w drodze.
