Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Imprezy / Odp: Zlot 2019
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LowRider dnia Styczeń 30, 2019, 12:02:55 pm »
Dziasiek do mnie przyjeżdża, omówimy wszystko co sie tyczy zlotu i po weekendzie określę się czy podejmuję się czy nie.

Proszę o cierpliwość.
92
Sznurki / Odp: Ciekawostki z allegro
« Ostatnia wiadomość wysłana przez raffi dnia Styczeń 29, 2019, 09:32:47 am »
Magura generalnie się ceni. Ich hamulce też do tanich nie należą.
93
Galerie / Odp: StreetFox
« Ostatnia wiadomość wysłana przez raffi dnia Styczeń 29, 2019, 09:31:33 am »
No właśnie w garbusie tak nie było - tam zawieszenie przednie było na wahaczach wleczonych (wzdłużnych), a tylne na OIDP skośnych (geometria podobna do tej w maluchu). Za to stawianie bokiem garbusa wynikało z bardzo niekorzystnego rozkładu mas - długaśny silnik wisiał daleko za tylną osią - co powodowało, że garbus był silnie nadsterowny.

Fakt, to był krótki wóz, z dużą masą na tylnym zderzaku. Takie krótkie wahadełko, jak ruszyłeś, bujało i bujało ;-)


Raffi. W poziomach (czy to jedno czy wielośladach) opony są najczęściej na maxa pompowane,
więc o jakiejś ich pracy na boki mowy raczej nie ma. Po prostu się szlifują.
Nawet gdy ruch jest jak piszesz nieduży (choćby 2 czy 3 mm)
Zwłaszcza, gdy pojazd jest ciężki.

Czy ja wiem, czy tak na pewno we wszystkich i na maxa? Szczerze mówiąc NIE sądzę :P
Nie każdy jeździ sportowo, jest spora rzesza ludzi na balonach po 2" i więcej. I tam nawet jak napompują max z opony, to nie jest to 11 bar, że opona jest jak kamień, tylko bardziej 3-4. I wtedy jak najbardziej opona pracuje.


Poniżej właściciel VM dużo cięższego od moich pokazuje opony po niewielkiej w sumie ilości kilometrów. I w ogóle gość jedzie ostro.

Pytanie tylko, czy rwie opony od zawieszenia, czy może np. od złej geometrii układu kierowniczego?

O pomyłkę przy budowaniu układu kierowniczego bardzo łatwo, tam są przełożenia i wystarczy ułamek milimetra lub stopnia by wyszło bardzo źle. A wtedy w każdym łuku rwiesz jedną oponę. Albo rwiesz ją cały czas.
Fajnie to widać w autach - źle ustawiona geometria to opona zjechana po kilkuset kilometrach nawet jak zmiana jest drobna (tak było u Ojca - znaleźli problem dopiero w drugim warsztacie, a opony już były do wymiany - po niecałych 450km).
Natomiast z dobrą geometrią na takim samym zawieszeniu jak w rowerach jeździ się latami i opon co chwilę nie zmienia. Nawet pomimo tego, że opony samochodowe są dziś dalece bardziej niskoprofilowe niż rowerowe i nie mogą się zbytnio ugiąć na boki. Czyli to nie kwestia zawieszenia.
94
Techno / Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bart07 dnia Styczeń 28, 2019, 11:18:20 pm »
To wszystko wiem. Zakładany kąt oparcia wg Twojego sposobu pomiaru to 50 stopni. 120 stopni ma być najwydajniejsze (wg pewnego opracowania chyba , jakiegoś periodyku HPV). Chcę osiągnąć obciążenie 70 do 30 przy możliwie krótkiej ramie. Jestem właśnie na etapie spawania przednich rozpórek i chcę je prawidłowo ustawić.
95
Techno / Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Franc dnia Styczeń 28, 2019, 09:15:24 pm »
Przednie koła robi się mniej więcej tak, żeby kończyły się na linii fotela albo trochę do przodu. Rozstaw przednich kół - dobrze by było mniej jak 90cm (żeby pozostać rowerem), im mniej, tym łatwiej się przeciskać, im szerzej tym stabilniej. Rozstaw kół + wielkość kół ograniczają kąt skręcenia (bo nie powinieneś obcierać o nogi).
Fotel - im niżej tym lepiej, ale trudniej wsiadać. Kąt oparcia do linii nóg ~135o - taka kiedyś była teoria. Kąt oparcia >40o spokojna, rekreacyjna jazda, 35~40o - kąt fotela taki uniwersalny, <35o zaczyna się robić sportowo, <30o super sportowe x-low.
96
Techno / Odp: Dziś pytanie - dziś odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bart07 dnia Styczeń 28, 2019, 06:06:41 pm »
Pewnie zrobię jak piszecie.

Teraz inne pytanie:
Jak przyjąć środek ciężkości fotela? Wariant wygodny. Nogi -10stopni, oparcie +130stopni. Kąt fotela 120 stopni.
Potrzebuje określić odległość przednich kół.
97
Sznurki / Odp: Poziome ciekawostki ze świata
« Ostatnia wiadomość wysłana przez fdx dnia Styczeń 28, 2019, 05:13:06 pm »
W zasadzie można uznać za poziomkę...

98
Galerie / Odp: StreetFox
« Ostatnia wiadomość wysłana przez oblivion dnia Styczeń 28, 2019, 10:41:10 am »
hehe, nie zatkało mnie, tylko nie dostałem powiadomienia na maila, a czas sobie dosyć szybko płynie, dopiero dzisiaj w pracy rzuciłem okiem na forum :)
Fajnie, że jest dyskusja, która rozjaśnia różne kwestie.
Maćku, wiem o co Ci chodzi, bez rysowania, faktycznie tak to działa, zbieżność starałem się ustawić w miarę możliwości dokładnie. Liczę się ze ścieraniem opon, zobaczymy tylko w jakim tempie. A żeby mi się lżej jeździło (i w trosce o kolana, bo z jednym miałem problem, na razie wyleczony) wstawiłem planetarny 250W z tyłu. Mieszkam w mieście pomiędzy górkami i gdzie bym się nie ruszył to mam pod górkę, a że to rower spacerowy więc... :)
Co do korby, to sprawdzę co mam w garażu, czy da się coś zmienić bez cięcia/spawania tulei suportu, bo jeżeli da się tylko wymienić, to luzik, a jeżeli wchodzi w grę jeżdżenie do spawacza, to wolę wyciąć. Cięcie cnc mam prawie po sąsiedzku, ceny też śmieszne, wyjdzie kilkanaście złotych za tarczę. ale to bliżej wiosny, bo w garażu 0 stopni.
99
Sznurki / Odp: Ciekawostki z allegro
« Ostatnia wiadomość wysłana przez fdx dnia Styczeń 28, 2019, 10:17:21 am »
Ach no może ignorant ze mnie i podnoszenie opuszczanie siodełka sie przydaje...

ale 2000zł?
100
Sznurki / Odp: Ciekawostki z allegro
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DeVilio dnia Styczeń 28, 2019, 09:46:21 am »
Nie chcę nic gadać ale flevo mają regulację nachylenia fotelika poprzez podnoszenie i opuszczanie tylnego koła opierając taki dynks na elastomerze (przednie napędowe).
Strony: 1 ... 8 9 [10]