Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Techno / Odp: Nawigacja do pozioma
« Ostatnia wiadomość wysłana przez polska_swinia dnia Październik 03, 2021, 06:55:30 am »
Również używam Locus Map w wersji pro za około 6zł miesięcznie i zdecydowanie polecam. Bateria wystarcza mi na około 100km ale to zależy zapewne od telefonu. Warto zaznaczyć, że ta apka występuje tylko na androida, chyba że coś się zmieniło. Do tego tego używam uchwytu na telefon gub g86, świetnie trzyma.
92
Różności / Odp: Oświetlenie do jazdy nocnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez golden dnia Październik 03, 2021, 06:41:45 am »
Witam , ja także korzystam z Busch Muller w wersji IQ-X E , nie miałam jeszcze lepiej i bezpieczniej oświetlonej drogi i w przeciwieństwie do Convoy nie oślepia , ma odcięcie jak w nowoczesnych autach.
93
Różności / Odp: Oświetlenie do jazdy nocnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klubowy dnia Październik 02, 2021, 08:05:38 pm »
https://allegro.pl/oferta/lampka-busch-muller-lumotec-iq-cyo-premium-9256957970
Jeżdżę już z taką jakiś czas i daje spokojnie radę.
94
Techno / Odp: NEW VM from Kalisz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yin dnia Październik 02, 2021, 07:33:55 pm »
Z racji, że pojazd ma być bardziej sportowcem niż turystykiem przednie zawieszenie będzie raczej sztywne lub z bardzo skąpą amortyzacja na elastomerach.

To może zróbcie dwie opcje do wyboru: sztywna ( sport) i amortyzowana( komfort). Nie każdy chce się ścigać a pod turystykę i na co dzień zawieszenie z przodu by się przydało. Do tego w wersji z wspomaganiem elektrycznym i jakaś konkretniejszą batką na pokładzie wersja z pełnym zawieszeniem będzie sporo przyjemniejsza w prowadzeniu.

Tył to klasyczny wahacz wleczony, amortyzowany.

Z punktu widzenia e-ridera proponuję dać mocowanie wahacza nie węższe niż 100mm co da lepszą sztywność przy zastosowaniu silnika hub z tyłu.
Do tego sporo fajnych silników ma rozstaw 145mm zamiast 135mm więc fajnym rozwiązaniem jest wahacz pozwalający ustawić wewnętrzny wymiar na wzór ramy vector:




95
Techno / Odp: NEW VM from Kalisz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klubowy dnia Październik 02, 2021, 06:13:52 pm »
No kopara mi opadła jak pierwszy raz zobaczyłem zdjęcia. Dzwoniłem do Macieja - velo ma być lekkie i szybkie. Ciekawy jestem finalnej wersji, na ile będzie szybsze od caba , który wcale żółwiem nie jest.
96
Techno / Odp: NEW VM from Kalisz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez polska_swinia dnia Październik 02, 2021, 04:42:37 pm »
Witam serdecznie.
Z racji, że mam przyjemność uczestniczenia w procesie powstawania tego pojazdu pozwolę sobie powiedzieć to i owo.
Obecnie jest to prototyp, więc ostateczny design z dużym prawdopodobieństwem się troszkę zmieni. Prawdopodobnie zagłówek zostanie jednak podniesiony z uwagi chociażby na zabezpieczenie głowy w razie wywrotki. Co do wlotów to nie były one zamierzone, wyszły przypadkiem, jednak w moim mniemaniu wyglądają ciekawie. Niemniej ich kwestia jest nadal otwarta, możliwe że znikną, możliwe że coś je zastąpi.
Nadwozie jest samonośne jak już wspomniał Kamil a podwozie zostało zaadaptowane od krytykowanego przez co niektórych forumowiczów Cabbike'a Macieja (swoją drogą ciekawe, że w tym temacie Ci co tak ostro krytykowali Caba milczą.  Czyżby ich dopadła chroniczna obstrukcja? No gdzie jest Sztorm, gdzie Natalka?). Narazie nie ma co wewnątrz pokazać bo nic poza wspomnianym podwoziem tam nie ma. Pozycja raidera prawdopodobnie też jeszcze ulegnie zmianie a fotkę z przymiarek dodam w wolnej chwili.
Z racji, że pojazd ma być bardziej sportowcem niż turystykiem przednie zawieszenie będzie raczej sztywne lub z bardzo skąpą amortyzacją na elastomerach. Tył to klasyczny wahacz wleczony, amortyzowany.
Narazie tyle. Tak jak pisałem pojazd jest jeszcze we wczesnej fazie prototypowania, więc wiele kwestii jest jeszcze otwartych.
Postaram się jednak, oczywiście za zgodą twórcy na bieżąco informować o kolejnych etapach prac.
Tymczasem pozdrawiam.
97
Różności / Odp: Oświetlenie do jazdy nocnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yin dnia Październik 02, 2021, 02:31:47 pm »
wszystkie uchwyty jakie widzę nie napawają optymizmem, poza tym często go używam bez roweru i nie wiem jak to wygląda z zużyciem takich uchwytów podczas częstego montażu latarki

Przez ostatnie +- 10 lat na równych rowerach z rożnymi latarkami ( choć najwięcej z Convoy S2 ) najlepiej sprawdzał mi się ten:

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-rowerowy-do-latarki-mocowanie-montaz-rower-10140993304?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss_sc&ev_adgr=rowery_sc&ev_campaign_id=14399379109&gclid=CjwKCAjwhuCKBhADEiwA1HegOSpamZer12Yny3y8n0gfu6B1H_SKJxjX70t3kCtEtsIA4oQYetjZ-xoCQvAQAvD_BwE

Choć z czasem guma na śrubie potrafi się przerwać - ale nigdy nie zdarzyło mi się to w czasie jazdy.
Na plus żadna latarka nigdy mi nie wypadła z uchwytu nawet podczas ostrego śmigania po leśnych wertepach.

Ten też jest ok:
https://bratex.org/pl/p/Uniwersalny-uchwyt-rowerowy-do-latarek-/4243

98
Różności / Odp: Oświetlenie do jazdy nocnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stas dnia Październik 02, 2021, 01:33:47 pm »
Od czasu do czasu używam tego: https://www.lidl.pl/p/crivit-zestaw-2-lampek-rowerowych-led-przod-tyl-usb/p100332545

Kilka lat temu był podobny model. Świeci nieźle. IP44, ale w ulewach nie jeździłem...
99
Techno / Odp: NEW VM from Kalisz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yin dnia Październik 02, 2021, 07:32:39 am »
Myślicie, że się przyjmie?

Jeśli cena będzie konkurencyjna do zachodnich velo to będzie schodzić jak ciepłe bułeczki :)

Jak tylko będzie możliwość to cyknij fotki wnętrza, z otwarta klapą i pasażerem wewnątrz. Zastanawia mnie decyzja o obniżeniu tylnego zagłówka w porównaniu do wcześniejszych velo - podejrzewam że w tym pozycja jadącego jest bardziej pozioma i stąd ta decyzja. Mi osobiście wysokie zagłówki w velo się podobają - może nie do tego stopnia jak ma np Quattrovelo ale jak zagłówek łączy się w jednej lini z daszkiem to jest to imho bardzo estetyczne.

Bardzo fajny jest prześwit akurat na nasze warunki z progami zwalniającymi i krawężnikami na ścieżkach na każdym kroku.  Do czego mają służyć te otwory przed przednimi kołami? Wentylacja, dostęp serwisowy, czy może niespasowanie prototypu?
100
Różności / Odp: Oświetlenie do jazdy nocnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szydziu dnia Październik 02, 2021, 06:07:54 am »
Kup 2 sztukę i po problemie ;)
Strony: 1 ... 8 9 [10]