Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Techno / Odp: Poziom vs szosa - technikalia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej K dnia Wrzesień 12, 2019, 09:34:45 am »
Się wtrącę.
Raz już pisałem, ale przypomnę że pod koniec lat 80 tych czy też na pocz. 90 tych. zrobiono wyścig
pod górę poziom vs pion. Szczegółów (np. nachylenie ) nie pamiętam.
Bram Moens szef firmy M 5 na rowerze swojej konstrukcji (karbonowym. Mam zdjęcie)
tyłek ligowemu kolarzowi złoił.
Wszystko zależy od wytrenowania.
Zdjęcia ze zlotów polskich oglądając sporo ludzi z objawami dużego przekarmienia zauważam.
O jakieś więc lepsze wyniki w jeździe pod górę raczej trudno.

Na drugich mistrzostwach HPV Europy w Nümbrecht (RFN) w 1987 (byłem),
czyli w początkach poziomego ruchu i czasach wielkiej rywalizacji (pion/poziom)
bardzo wiele pionów startowało.
Nawet w obudowach.
Po sylwetkach ludzi i ich rowerach widać było, że to niedzielni kolarze nie byli.
Byli wytrenowani.
A jednak w wyścigu w górzystym terenie dostali łomot. Mam materiały.
Rok później podobnie było (Też byłem. Kilka następnych lat także)
W kolejnych mistrzostwach coraz mniej pionów startowało.
Poddali się chyba.
52
Różności / Odp: Przyznać się! Który to...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomo dnia Wrzesień 12, 2019, 06:57:52 am »
https://www.google.pl/maps/dir/52.1622231,21.7301299//@52.1542991,21.7167426,14z/data=!4m2!4m1!3e2?hl=pl

Wczoraj w ww. miejscu o godzinie 21 minąłem czarną poziomkę.  Czas i miejsce przemawiają za forrestem, ale pewien nie jestem.
53
Przywitalec / Odp: Starszy Pan z Torunia wita!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej dnia Wrzesień 11, 2019, 08:57:13 pm »
> Poczekaj jak się  przejedziesz.
I to jest ten bool!
Najbliższe dwa/trzy tygodnie mam wykreślone z życiorysu, ale potem... .
- Potem to już będzie LEPIEJ.
Ma być.
Tak.
54
Galerie / Odp: 2x26
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andrej dnia Wrzesień 11, 2019, 08:32:53 pm »
Nie będzie wersji z kierownicą pod siodłem.
A tak zapytam na forum, czy znalazłby się chętny na rower Beaty ten biały 2x 26 na którym była na zlocie, a można zobaczyć na filmie.
https://youtu.be/n1IgdnD-UjY
cena 6 000. zł, a z elektryką 9 000 zł.
55
Techno / Odp: Poziom vs szosa - technikalia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hansglopke dnia Wrzesień 11, 2019, 06:44:23 pm »
Mam więc niemal pewnosć, że przewagę zapewnił mi rower poziomy i opisana taktyka pokonywania wzniesień. Jechałem wówczas na baronie (lowracer) trochę tylko odchudzonym. Starałem się  maksymalnie rozpędzać
na zjazdach, prędkosć dochodziła wówczas do 60 km/h.

Zazwyczaj pionowcy po wjechaniu na górkę cisną trochę mniej a często przestają kręcić.  Liczą na grawitację. Opór powietrza mają większy więc tak bardzo nie przyspieszają. Na dole gdy znowu zaczynają tracić prędkość są zdziwieni że poziomki tak gnają. A to my próbujemy się rozpędzić przed koleją górką.
56
Przywitalec / Odp: Starszy Pan z Torunia wita!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hansglopke dnia Wrzesień 11, 2019, 06:28:48 pm »
Pyszny dowcip z tym uzależnieniem!
- Dzięki za ostrzeżenie: tego właśnie się spodziewam :-)

Poczekaj jak się  przejedziesz.  Po pierwszej setce (100km) wciąga najbardziej.
57
Techno / Odp: Poziom vs szosa - technikalia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mociumpel dnia Wrzesień 11, 2019, 04:47:32 pm »
uzupełnieniem - https://cruzbike.com/blogs/blog/jason-perez-cycling-s-bravest-champion - tu masz tekst o gościu na kruzbajku który ma ogólnie rzecz biorąc pałer róznorodny , tu https://www.youtube.com/watch?v=rAqRsZ4UjOI zaś pomoce do oceny pałera to zegary - warto skorelować moc z miejscem gdzie kolo się wspina i potem na zjazdach jego prędkości - ogólnie nietuzinkowy facet o możliwościach takich samych jak zawodowi kolarze - wyciska wiele i wiele osiąga - fajnie się wchłania 2/3 filmu wspinaczki i zjazdu, końcówka po płaskim jest już nudna ;)
Przy okazji jedzie na jajkach z przodu co też jest dodatkiem do jazdy po wzniesieniach.
58
Techno / Odp: Poziom vs szosa - technikalia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez roroch dnia Wrzesień 11, 2019, 04:20:10 pm »
... został dosć daleko w tyle. :-) Nie jestem typem sportowca, co prawda jeżdżę dużo ale nie wyczynowo tylko turystycznie oraz w celach praktycznych codziennie, więc nie mogę się fizycznie równać z rowerzystą o którym wspomniałem.
Mam więc niemal pewnosć, że przewagę zapewnił mi rower poziomy i opisana taktyka pokonywania wzniesień. Jechałem wówczas na baronie (lowracer) trochę tylko odchudzonym. Starałem się  maksymalnie rozpędzać
na zjazdach, prędkosć dochodziła wówczas do 60 km/h i dzięki temu dosyć łatwo wspinałem się na górki. Zdaje sobie sprawę, że opisany przypadek, to odstępstwo od reguły ale zawsze to cos. :-) Przy okazji przepraszam wszystkich kolarzy za Ż zamiast RZ. :-)
59
Techno / Odp: Poziom vs szosa - technikalia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez roroch dnia Wrzesień 11, 2019, 03:55:58 pm »
Znam ten portal i własciwie każdy kto rozważa zakup lub budowę poziomki ułatwiłby sobie życie, gdyby tam parę razy zerknął.
Mam tylko pewne wątpliwosci co do do tego, że poziom będzie wolniejszy od szosy o 20 procent przy tej samej mocy i nachyleniu terenu do 15 procent.
Teoria teorią ale w praktyce obserwowałem takie zjawisko, które temu przeczy. A mianowicie w sytuacji kiedy jechałem w pagórkowatym terenie
i starałem się rozpędem pokonywać grzbiet przeciwny do tego z którego zjeżdżałem, a w tym konkretnym przypadku dało się tak rozplanować siły,
że było to możliwe, to okazało się że wytrawny kolaż na rowerze szosowym został do
60
Galerie / Odp: 2x26
« Ostatnia wiadomość wysłana przez roroch dnia Wrzesień 11, 2019, 03:26:27 pm »
Bardzo fajna rama i wahacz też. Czy będzie wersja z kierownicą pod siodłem i czy da się to  w ogóle zrobić bez szkody dla tej konstrukcji?
Jak rozumiem jest konstrukcja własna.
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10