Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Sprzedam, kupię / Odp: Low Racer
« Ostatnia wiadomość wysłana przez golden dnia Grudzień 07, 2018, 03:23:47 pm »
Rower do ogólnej jazdy był szykowny, ale pazur ma
22
Sprzedam, kupię / Odp: Low Racer
« Ostatnia wiadomość wysłana przez chris1990 dnia Grudzień 07, 2018, 01:02:48 pm »
Come back :).

W zeszłym roku na highracerze z owiewką złamałem magiczną granicę avg 40 na 100km
po zaledwie miesiącu treningów. Sory za offtop.

Mam 176cm wzrostu i krotsze nogi, więc, moze byc za krótki, chyba, ze bardziej mozna sie polozyc :).
Warszawa daleko od Wrocławia.
Cieżki bydlak. Inwestujac w czesci, pytanie czy jest sens odchudzac go o 1 czy 2kg, czy jest to warte zachodu,
bo widzę szału nie ma, jakis Altus z tyłu 8 rzedowy :), ale z doswiadczenia wiem, ze w poziomych zupełnie styknie.
23
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez live_evil dnia Grudzień 07, 2018, 11:58:28 am »
jest oczywiste że sterownik 5kw wpompuje w silnik 250W taka moc i tyle silnik wygeneruje teoretycznie w praktyce to sie skończy bardzo szybko ze względu na zbyt duże przeciążenie uzwojeń
Silnik o mocy znamionowej 250W odda więcej mocy tylko jeśli przyłożymy napięcie wyższe od nominalnego i bateria akumulatorów ma odpowiednią wydajność. Wynika to wprost w prawa Ohma. Maksymalna moc silnika, jaki może być zasilany przez sterownik nie ma nic do rzeczy z mocą oddaną przez silnik.
24
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez danielm55 dnia Grudzień 07, 2018, 10:34:32 am »
Tak jak pisałem, kontynuacja tego wątku nie ma najmniejszego sensu.
Myślałem, że to forum jest na ciut wyższym poziomie ale to jest jednak ten niski - leżący.
próba nawiązania głębszej rozmowy kończy się wyzwiskami, nie zdążyłem poruszyć nawet wątków nasycenia i parametrów rdzenia czy kwestię strumienia magnetycznego, ale dla niektórych to byłby już kosmos. Najważniejsze są tylko trzy parametry: napięcie, prąd no i oczywiście MOC !!!  i WATY !!! 
Przecież to jest perpetum mobile, kolega Inc0 powinien dostać Nobla.
Ja się dziwię, ze producenci silników na to jeszcze nie wpadli.
Przecież zamiast dziesiątek różnych modeli wystarczy wyprodukować tylko jeden rodzaj silnika i do tego odpowiednie sterowniki i mamy całą gamę silników. Jedna linia produkcyjna i ogromne oszczędności.
Ja może czasami i sięgnę po kilku procentowy napój, bo wszystko jest dla ludzi.
Ale kolega Inc0 to widzę, że chyba regularnie zażywa coś znacznie mocniejszego i jakieś klapki ma na oczach skierowane tylko w jednym kierunku - MOC !!! MOC !!! i MOC!!!
Piszcie sobie co chcecie mnie już nie interesuje ten temat.
Pozdrawiam.
Wesołych Świąt.


25
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Inc0 dnia Grudzień 07, 2018, 05:46:22 am »
kolega lubi jasne i jednoznaczne odpowiedzi to sie jasno i jednoznacznie zapytam kolega danielm55 jest trolem czy ma ciężkie upośledzenie zdolności czytania ze zrozumieniem?
.... prosty test ta sama bateria + ten sam silnik + sterownik 250 W i krecisz najlepiej jakies kółko po osiedlu/wsiz zgóry załozona predkoscia powiedzmy do 25km/h bateria sie wyczerpie zapisujesz dystans , ładujesz baterie do pełna zakładasz sterownik 500W i znowu krecisz te same kółka z podobna predkoscia bateria sie wyczerpuje odczytujesz przebieg i masz róznice ofc nie bedzie to zbyt precyzyjny pomiar ale jesli potrzebujesz precyzji rzedzu 0,1W to do laboratorium jakiegos sie udaj.
co tu jest nie jasne? gdzie tu ma kolega dwa silniki ?niech juz lepiej kolega tyle nie spożywa to nie będzie widzieć podwójnie. kolega nie wie jak  wnioski wyciągać? nawet pawiany w zoo pojęły że konfiguracja mocy  na której ww rower pokona większy dystans jest.. efektywniejsza

....

Wszystko się zgadza i wszystko ładnie wytłumaczone, ale to jest test jednego silnika  i jak to porównać ze sprawnością drugiego silnika? ...
sprawność sie podaje w % a jak wnioskuje z wypowiedzi kolegi kolega jest obeznany z % wiec niech sobie kolega porówna % sprawnosci jednego sielnika z % sprawnosci drugiego silnika. Posłużyłem sie przerysowanym teoretycznym przykłądem próbujac "dotrzec" do kolegi , jak widac syzyfowy to trud, dla mnie i chyba dla większości którzy "lizneli tego węża" ;) jest oczywiste że sterownik 5kw wpompuje w silnik 250W taka moc i tyle silnik wygeneruje teoretycznie w praktyce to sie skończy bardzo szybko ze względu na zbyt duże przeciążenie uzwojeń czyli tak jak mi kolega na świeta zyczy jazda na farelce , pragne kolege uspokoic moja farelka jest chyba zepsuta bo nie grzeje wcale i w dodatku jezdzi :P .
26
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez danielm55 dnia Grudzień 07, 2018, 02:08:29 am »
Albo zakończmy już ten temat, bo nic nowego się tu nie dowiedziałem, poza tym że moc silnika ustala sterownik i nic więcej.
Masz rację kolego Inc0, zapnij sterownik 5kW do silnika 250W a otrzymasz silnik 5kW.
z małą tylko różnicą. Nie będzie to już silnik elektryczny a spalinowy i nie zapomnij zamontować tłumika z tyłu aby dymek miał którędy wylatywać.
ps. Polecam taki silnik na wypady w chłodne dni.
Pozdrawiam.
I życzę wszystkim Wesołych Świąt.
27
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez danielm55 dnia Grudzień 07, 2018, 01:57:33 am »
Przecież to proste jak lizanie węża - napędzasz znamionowo i badasz na hamowni obciążenie a miernikami ampery i napięcie przeliczając to na waty - wrzucasz na wykres obciążenie na wat, potem wrzucasz wyższe napięcie i niższy prąd i powtarzasz pomiar. W praktyce wyjdzie że ten z wyższym prądem ma wyższą sprawność w zakresie niższych obrotów i wyższy moment a ten z niższym prądem wyższa sprawność w zakresie wyższych obrotów i niższy moment  - a krócej przy tej samej mocy wyższy prąd wyższy moment i niskie obroty (mocny sprawny niskoobrotowy silnik), niski prąd wysokie napięcie niższy moment (silnik idealny do wysokich prędkości)

Wszystko się zgadza i wszystko ładnie wytłumaczone, ale to jest test jednego silnika  i jak to porównać ze sprawnością drugiego silnika? Poza tym pojawia się hamownia a miał być prosty test domowym sposobem na porównanie sprawności dwóch silników o różnych mocach, przy takich samych parametrach zasilania.
Nawiązuję cały czas do postu kolegi Inc0 z 06.12.1018 godz. 05:58:38 w którym to sam zaproponował taki test.
Proszę o wytłumaczenie co miałby nam wykazać test zaproponowany Przez kolegę Inc0 z jednym silnikiem i dwoma różnymi sterownikami kręcąc kółka po osiedlu. I tylko tyle chciałbym się dowiedzieć. Nic więcej.
28
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez danielm55 dnia Grudzień 07, 2018, 01:37:25 am »
Pytanie w jaki sposób porównać sprawność dwóch silników za pomocą tylko jednego silnika, zasilając go z różnych źródeł, chyba nie jest trudnym pytaniem?
Chciałbym znać taki patent. ...
ja też chciałbym to wiedzieć  XD a poważnie do kolegi nie może się przebić że ten sam silnik może generować rożne moce :P


Przecież kolega to dobrze wie tylko nie chce się podzielić tą wiedzą i udaje, ze nie pamięta.
Sam kolega zaproponował takie rozwiązanie kilka postów temu cytuję : "
 silnik zostaw ten sam zmieniasz sterownik ... chcesz wiedziec ile ci ucieknie mocy ? prosty test ta sama bateria + ten sam silnik + sterownik 250 W i krecisz najlepiej jakies kółko po osiedlu/wsiz zgóry załozona predkoscia powiedzmy do 25km/h bateria sie wyczerpie zapisujesz dystans , ładujesz baterie do pełna zakładasz sterownik 500W i znowu krecisz te same kółka z podobna predkoscia bateria sie wyczerpuje odczytujesz przebieg i masz róznice "
koniec cytatu.
Przypominam miał być to test na porównanie sprawności dwóch silników.
Do kolegi nie może za to się przebić, że moc na wale silnika to nie to samo co moc dostarczona do silnika.
29
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Inc0 dnia Grudzień 06, 2018, 11:55:47 pm »
Pytanie w jaki sposób porównać sprawność dwóch silników za pomocą tylko jednego silnika, zasilając go z różnych źródeł, chyba nie jest trudnym pytaniem?
Chciałbym znać taki patent. ...
ja też chciałbym to wiedzieć  XD a poważnie do kolegi nie może się przebić że ten sam silnik może generować rożne moce :P
30
Techno elektryfikacja / Odp: Moment a maksymalna prędkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mociumpel dnia Grudzień 06, 2018, 11:46:33 pm »
Przecież to proste jak lizanie węża - napędzasz znamionowo i badasz na hamowni obciążenie a miernikami ampery i napięcie przeliczając to na waty - wrzucasz na wykres obciążenie na wat, potem wrzucasz wyższe napięcie i niższy prąd i powtarzasz pomiar. W praktyce wyjdzie że ten z wyższym prądem ma wyższą sprawność w zakresie niższych obrotów i wyższy moment a ten z niższym prądem wyższa sprawność w zakresie wyższych obrotów i niższy moment  - a krócej przy tej samej mocy wyższy prąd wyższy moment i niskie obroty (mocny sprawny niskoobrotowy silnik), niski prąd wysokie napięcie niższy moment (silnik idealny do wysokich prędkości)
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10