Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Techno elektryfikacja / Odp: Rower solarny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jacekddd dnia Maja 17, 2024, 07:45:34 pm »
W autach jest głównie póki co benzyna i ropa, obie łatwopalne i co, udało się jakoś zabezpieczyć, to taki sam problem w przypadku akumulatorów.
Kiedy rocznie aut elektrycznych produkować się będzie wiele milionów a flota osiągnie dziesiątki presja na dowolne udoskonalenie stanie się ekonomicznie tak silna, że te i wszystkie inne problemy zostaną rozwiązane z marszu.
Szwed ? Myślałem, że Norweg ..  to nie Norweg ?
Też uważam, że nie licząc wypraw i dowodzenia samowystarczalności solar nie potrzebuje wspierać akumulatorów.
Dobre velo ma przy 50km/h 140Wat zapotrzebowania na moc lub mniej. 500Wh aku daje ponad 180km jazdy bez kręcenia i przy podanej prędkości i lekkim kręceniu ponad 300km. Oczywiście w praktyce nieco mniej bo droga to nie ideał.
Koncepcja pojazdu, który nie wymaga zasilania paliwem i energią ma swoje osobne miejsce, szczególne. Niemniej jeśli pojazd jest energooszczędny to wszystko to jest niepotrzebne.

Podam tak przykład z dzisiaj. Gdybym mógł cały czas kręcić a energia hamowania była odzyskiwana to na drodze do centrum miałbym przeciętną jazdy ponad 45km/h a w przeciwną ponad 40km/h. Na podrzucającej na wszystkie strony ścieżce rowerowej, krętych drogach i na raczej luźnym kręceniu, bez napędu, energii słońca.
Nie obwiesić złomem, nie blokować drogi, czasem naprawić jej nawierzchnię, auta nie trzeba, motoru, solarów. Wszystko jest co trzeba.

PS. Dziś sprawdziłem i okazuje się, że przebiłem 10 tys km na poziomie Questem. Fajnie.
2
Techno elektryfikacja / Odp: Rower solarny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miki11 dnia Maja 17, 2024, 05:07:19 pm »
Z tym złomem pełna zgoda. Sam fakt, że akumulator może się zapalić moim zdaniem dyskwalifikuje takie źródło energii. Ale - jak widać - Tesla, Dell i inni wolą zarabiać kasę i ryzykować te samozapłony. Pierwsze akumulatorki Li-Ion 18650 najczęściej ulegały samozapłonowi po mechanicznym urazie. Po zwarciu wewnętrznych struktur przez ogniwo szedł duży prąd i temperatura wzrastała w sposób skokowy. Teraz te ogniwa mają wbudowane bezpieczniki, w przypadku zbyt dużego prądu przepala się cieńszy drucik łączący elektrodę dodatnią z resztą ogniwa. Tesla swoje akumulatory też składa wykorzystując takie cieńsze druty jako bezpieczniki na wypadek nie kontrolowanego wzrostu prądu. Ale... czasem Tesla się jednak zapali tu, czy tam. Technologia musi nam dać ogniwa na bazie węgla, krzemu, słowem powszechnie występujących, neutralnych składników. Lit jest drogi, dodatkowo w procesie jego pozyskiwania wykorzystuje się bez kontroli tanią siłę roboczą. A potem bogaty Szwed zadowolony wsiada do swojego elektrycznego Volvo i ma w nosie chińskich niepełnoletnich zasuwających w firmach olewających wszelkie normy.
3
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miki11 dnia Maja 17, 2024, 04:58:31 pm »
Musimy nauczyć tych bandytów, że KAŻDY rowerzysta może ich nagrać a oni potem będą ciągani po komisariatach i komendach... :)

Na dobry początek proponuję jeździć środkiem pasa, to skutecznie ogranicza takie skrajne spychanie do rowu.
4
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jacekddd dnia Maja 17, 2024, 04:54:42 pm »
Wszystko jasne, Ty ich zapraszasz do pchania się w każdą wąską lukę jaka się im znajdzie.
Jedź normalnie bo uczysz ludzi niebezpiecznego zachowania.
Masz ponad metr od kreski. Jak mało miejsca jadę szeroko jak dużo jadę wąsko.
Ogólnie u mnie jest inaczej, zwykle oni stoją a ja jadę.
Idzie to tak, ja jestem już po prysznicu w domu a oni dopiero na 3-4 światłach i jeszcze mają dwa razy tyle.
Dlatego jak mam jechać autem to mam stres i patrzę, która jest godzina i którędy by tu.
5
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez natalka dnia Maja 17, 2024, 04:31:22 pm »
I kolejny występ, kolejnego idioty...
https://www.youtube.com/watch?v=x6GUecA6MIQ
W sumie to dwóch, bo był jeden jeszcze na początku co wyprzedzał na podwójnej ciągłej. Nie mógł zdzierzyć, że go rower hamuje. I w dodatku poziomka!
Jaka kara dla takich?
Doszłam do wniosku, że tu żadne punkty czy mandaty nic nie dają. Tu takim trzeba zabierać auto i prawo jazdy. A to na tydzień, a to na 2 miesiące, albo na 5 miesięcy...
Póki co konieczne jest po prostu NAGRYWANIE wszystkich przejazdów po mieście i po przedmieściahc i wyłapywanie każdego bandyty drogowego i wysyłanie raportów do Stop Agresji albo co.
Musimy nauczyć tych bandytów, że KAŻDY rowerzysta może ich nagrać a oni potem będą ciągani po komisariatach i komendach... :)
6
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jacekddd dnia Maja 17, 2024, 04:08:56 pm »
Eee tam wystarczy zakaz korzystania z pojazdów mechanicznych napędzanych przez okres 2 lat.
Niby kara ale w gruncie rzeczy błogosławieństwo na przemyślenie swojego żywota.

Buty, rower, hulajnoga, rolki, wrotki, powerizer i odmiany.
Był ponoć dawno temu gość. Przychodził do pracy, jak zobaczył, że winda była wyłączona wychodził.
7
Techno elektryfikacja / Odp: Rower solarny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jacekddd dnia Maja 17, 2024, 04:00:50 pm »
Można na to patrzeć jak na górę nie do przeskoczenia a można rozbierać problem krok po kroku.

Ten maleńki silniczek na filmie to była druga wersja. Pierwszy nie znosił obciążenia nawet kilkadziesiąt sekund. Prawdopodobnie ten drugi co już pozwalał jechać też jest taką wersją jaka zniesie może kilka minut. Z drugiej strony nie potrzeba 1000Wat ale właśnie potrzeba silniczek, który się nie spali i da wystarczająco mocy dla wydajnego roweru.

Akumulator
W otwartych rowerach akumulator jest opancerzony bo inaczej zaraz by coś mu się przytrafiło. W zamkniętych konstrukcjach ma się trzymać w całości i potrzebna jest wentylacja oraz zabezpieczenie z folii, które pozwoli jadącemu zatrzymać się i wysiąść jeśli dojdzie do zapłonu. Cała reszta jest - za dużo.

Itd. Potencjał do odrzucenia "złomu" jest imho wielki.
8
Techno elektryfikacja / Odp: Rower solarny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miki11 dnia Maja 17, 2024, 01:51:50 pm »
Widziałeś excelowe raporty energetyczne z tego rajdu? Kilka lat temu coś takiego pokazywali i jednak byli pod kreską. Tzn. ruszali z naładowanym akumulatorem i potem sobie łapali trochę ze słońca. I trzeba dodać, że we Francji i Hiszpanii jest słońce. Podobnie w Australii. Tam te technologie są uzasadnione.
9
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miki11 dnia Maja 17, 2024, 01:51:07 pm »
@Chris, gratuluję drugiego życia. Tych frajerów powinni do kamieniołomów na 3 miesiące na dobry początek wysyłać. Żeby wiedzieli, co będzie w razie dzwonu.
10
Różności / Odp: Wypadki, kolizje, przypadki, zdarzenia... cz.II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Chris dnia Maja 17, 2024, 12:01:35 pm »
U mnie na szczęście tylu trolli się nie pojawiło chociaż ktoś tam próbował mądrości.

https://www.youtube.com/watch?v=rsxjPMxm8Mg

Po 3 miesiącach od zgłoszenia na Policję dostałem odpowiedź, że kierowca został ukarany za przejazd po podwójnej ciągłej od niewłaściwej strony, brak świateł i oczywiście wyjazd na czoło.
Strony: [1] 2 3 ... 10