forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: oblivion w Październik 26, 2015, 10:17:35 am

Tytuł: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 26, 2015, 10:17:35 am
Witam,
Udało mi się doprowadzić budowę do końca (?) za mną pierwsze przejażdżki, wnioski i frajda  ;D
Jeszcze są detale do dopracowania, skończyć malowanie, wzmocnić plecy, dodać zagłówek itp.
Niestety fotki z cienkiej komórki...
(http://i.imgur.com/aRXNqkmh.jpg)
(http://i.imgur.com/rAOq1c8h.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomo w Październik 26, 2015, 06:40:47 pm
Czysto, zgrabnie- podoba mi się. Aczkolwiek chyba trzęsie bez amortyzacji?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 26, 2015, 08:22:00 pm
Dzięki :)
Trzęsie, sprężynka z tyłu to mało ale w założeniu to rowerek na asfalt, a wracałem od znajomego na skróty i zaliczyłem offroad i małe błotko ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: comandor77 w Październik 26, 2015, 09:00:17 pm
Ładna trajka. Przód bębny na rozdzielaczu - jak oceniasz, bo ja swoje dobrze.
Mam pytanko - jak sterowanie, ja przy drugiej trajce robię właśnie takie, ale rogi skierowane do góry i lekko do środka.
Jedna malutka uwaga (niezłośliwa) bom uniósłbym do góry, chyba wygodniej byłoby pedałować.
Chętnie bym się przejechał.
Gratuluję i szerokości życzę.

Chętnie się zmierzę na 1/4 mili.  :)  :)  :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: AGA w Październik 26, 2015, 11:30:29 pm
to jest nas o jedną trjke więcej  ;) super  :D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Październik 27, 2015, 10:33:35 am
Przy takim położeniu fotela korba powinna isć wyżej. Lub siedzenie bardziej pionowo wtedy pedałowanie będzie bardziej efektywne poza tym ok.

Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 27, 2015, 10:55:51 am
Dzięki za lajki i opinie/porady :)
Co do korby, to faktycznie może troszkę wyżej byłoby lepiej - jest to projekt ze strony Atomic Zombie wg ich planów. No i pierwsza moja konstrukcja spawana u kolegi MiGiem. Fotel będzie odrobinę bardziej pionowo - to już zauważyłem sam podczas jazdy. Bębny na rozdzielaczu hamują super, udało mi się je wyrwać za 50plnów :D Niestety, w moim terenie przydałby się silnik do podjazdów pod górkę.

Marzy mi się projekt wg KMX, jeżeli ktoś ma ramę lub klona ramy/rysunek techniczny na sprzedaż to chętnie odkupię. Żałuję, że nie kupiłem KMXa, który pokazał się na olx jakiś czas temu za 1900pln... Babka sprzedawała rower syna...
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Październik 27, 2015, 02:39:18 pm
No a w czym ten KMX jest lepszy od twojego? Zawsze z tyłu możesz koło z silnikiem sobie wstawić.

Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 27, 2015, 02:49:50 pm
Zasadniczo kształt ramy ma ładniejszy ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: klubowy w Październik 27, 2015, 08:05:20 pm
Mnie się każdy rower zrobiony samodzielnie podoba! Ile waży?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 05, 2015, 12:35:47 pm
Dzięki, zasadniczo 24kg... Nie wiem czy to dużo czy mało, może profil ramy mógł być cieńszy :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: przenikanie w Listopad 08, 2015, 07:43:22 pm
W czym KMX jest lepszy? Przede wszystkim waga. 17 kg jako całość - tego nie osiągnie się spawając ze stali. Dopracowanie ramy i pozostałych elementów, co wynika z seryjnej produkcji. Ponieważ w rodzinie są 4 trajki (wszystkie elektryczne), to można by powiedzieć, że trajek u mnie dostatek i nie powinienem się rozglądać za nowymi, ale... też mi się trafiał KMX do kupienia kiedyś i żałuję, że nie kupiłem. Chociaż nie kupiłem głównie dlatego, że nie miałem koncepcji jak i gdzie umieścić zasilanie. No i brak amortyzacji też mnie trochę zniechęcał...
KMX to KMX, ale ten rowerek jest OK.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Listopad 08, 2015, 08:10:49 pm
17 kg nie można osiągnąć spawając ze stali rower na 20" kołach bez amortyzacji nie rób jaj :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: przenikanie w Listopad 08, 2015, 08:15:47 pm
Trajkę? Ze stali poniżej 20 kg? Nie ma szans. Chyba, że jednorazową, co się złamie na pierwszym lepszym wyboju
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 08, 2015, 09:10:32 pm
Czyli moje 24kg jest w normie, thx ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: przenikanie w Listopad 08, 2015, 10:31:14 pm
Zdecydowanie w normie jak na trajkę. Co prawda trajką jeździ się trochę ciężej (opory toczenia), ale nie tylko waga się liczy. Istotny jest dobór przełożeń i rozwiązania konstrukcyjne. Prosty przykład. Między innymi mam dwie porównywalne trajki w układzie delta. Jedna (Hase Kettwiesel) waży zaledwie 18 kg i reklamowany jest przez producenta jako rower sportowo-terenowy. 9 biegów, tiagra. I dobrze. Druga trajka to amerykański Sun EZ-3 USX HD. Waga 30 kg. Reklamowany jako rower spacerowy dla leniwych, otyłych Amerykanów (udźwig roweru to 400 funtów!) lubiących wolną, spokojną jazdę. Pytanie: którym lżej się jeździ na samych pedałach (nie włączając silnika)? Niewiarygodne, ale o wiele łatwiej jeździ się ciężkim Sunem niż lekkim Hase. Może ciężej go rozbujać (ale biegów jest dwukrotnie więcej), ale jak już się rozbuja - to już leci, i leci, i leci... Tak więc waga nie zawsze o wszystkim decyduje.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Listopad 09, 2015, 08:45:14 pm
Może ciężej go rozbujać (ale biegów jest dwukrotnie więcej), ale jak już się rozbuja - to już leci, i leci, i leci... Tak więc waga nie zawsze o wszystkim decyduje.

Właśnie tak jeździło się Polonezem :)
No jak torpedą ;0)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 25, 2015, 02:21:31 pm
Mi się jeździ super, choć na wiosnę dodam przynajmniej jedną zębatkę z przodu, a najchętniej to silnik w piaście, bo w moich rejonach jest sporo górek :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Listopad 28, 2015, 05:33:25 pm
Fajna trajeczka, gratuluję :)




17 kg jako całość - tego nie osiągnie się spawając ze stali.

Da się ;)  12.9kg bez pedałów oraz pokrowca na fotel. [tak, to korby Tiagra z dwoma stalowymi blatami. Tak, to Alivio tylna przerzutka. Tak że można było jeszcze zejść, ale kasy nie starczyło ;) ]

(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/TRIKE/IMG_6652_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/TRIKE/IMG_6651_resize.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 28, 2015, 06:34:24 pm
Fajna trajeczka, gratuluję :)


Thx ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 07, 2016, 10:30:58 am
Na resztkach śniegu ;)

(http://i.imgur.com/qTMU5cq.jpg)

(http://i.imgur.com/t7VQPpP.jpg)

Na wiosnę dopracuję fotel i rozglądam się za silnikiem :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 27, 2016, 10:40:41 am
:)
(http://i.imgur.com/hPCi8ptl.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: 123 w Styczeń 27, 2016, 09:25:35 pm
Trajk-o-ciklista - poprosimy o więcej szczegółów technicznych (m.in. jakie przekroje, podstawowe wymiary) i fotek tej tajemniczej "czarnej trzynastki". Na tle tych "pałacowych drzwi" wygląda zupełnie niczym długa, lśniąca czarnym lakierem limuzyna.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Kwiecień 04, 2016, 08:50:25 pm
Świeże wrażenia po elektryfikacji - malina! :D
Foteczki niebawem ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Kwiecień 07, 2016, 09:02:18 am
electrocuted! :D
(http://i.imgur.com/k5pQbClh.jpg)
jeszcze kilka detali do dopracowania - naciąć ramę i unieść support kilka cm do góry dla wygody, wzmocnić górę fotela i zmienić kierownicę, uporządkować kable, kupić lampy.
Wiosna, można działać ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 07, 2016, 05:03:45 pm
Taka sytuacja:
(http://i.imgur.com/sIfHz0Ah.jpg)
:D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 22, 2016, 09:42:08 pm
Kanapa by Dekers & Me ;)
Ciekawe ile pohula ta siatka?
(http://i.imgur.com/hLpuoDqh.jpg)
Bateria powędrowała pod tyłek, zmieniłem rączki kierownicze na pionowe, jeszcze muszę kupić gripshift, bo manetka mi się nie mieści :D
Pierwsza przymiarka kanapy
(http://i.imgur.com/dVeWGDhh.jpg)
(http://i.imgur.com/6hfuRL6h.jpg)
W zestawie były elementy do dospawania, żeby fotel był regulowany ale chyba chwilowo z nich zrezygnuję, bo siedzi mi sie wygodniej niż poprzednio i nie mam dojścia do spawarki...
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lipiec 22, 2016, 09:59:28 pm
Słuchaj amortyzacja w twojej trajce może o wiele lepiej pracować daj krótszy amorek  i zamocuj go w połowie rury wahacza. Możesz go zamocować do rury wahacza na przesuwanym uchwycie wtedey wyprubujesz sobie dokładnie najlepsze położenie  damper sprężynowy zmieniając kąt jego pracy można bardzo dokładnie rególować. Ja w swojej mam amorek centralnie pod siedzeniem i prawie nie odczuwam zarówno tyłu jak i przodu. Fajnie jest pośmigać po polnych drogach albo po lesie zresztą w asfaltach też dziur nie brakuje a bez dobrej amortyzacji niszczysz kręgosłup. https://youtu.be/IP968ecNFfg
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 22, 2016, 10:06:29 pm
Masz rację, muszę coś z nim wykombinować i to połączenie z ramą muszę przerobić, bo jest na śrubie, a nie na tulejkach...
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lipiec 22, 2016, 10:08:39 pm
Przeczytaj jeszcze raz modyfikowałem odpowiedz. Tutaj masz przykład muj Stary rowerek https://youtu.be/BhlZr4L1N6U  amorek 750lbs możesz ustawić tak że będzie mięciutki jak poduszka a jak dasz  to bardziej pionowo do ramion wahacza będzie twardy tu kilka milimetrów ma znaczenie.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 22, 2016, 10:41:23 pm
Zakładam, że regulowany uchwyt muszę spreparować sam, bo nie kupię gotowca? pomysł dobry ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Lipiec 23, 2016, 08:00:28 am
Nawet ładny ten wózek inwalidzki.  ;)  Nie, nie. Fajny ten uliczny lis. Fotel też fajnie wyszedł. Podoba mi się. Ile siatka pohula? Jak nie spuchniesz jak Lubaszenko to pohula a jak spuchniesz to trudno powiedzieć.  ;D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lipiec 23, 2016, 12:14:09 pm
Zakładam, że regulowany uchwyt muszę spreparować sam, bo nie kupię gotowca? pomysł dobry ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 23, 2016, 01:04:18 pm
Nawet ładny ten wózek inwalidzki.  ;)  Nie, nie. Fajny ten uliczny lis. Fotel też fajnie wyszedł. Podoba mi się. Ile siatka pohula? Jak nie spuchniesz jak Lubaszenko to pohula a jak spuchniesz to trudno powiedzieć.  ;D
Dzięki :)
Spuchnięcie mi nie grozi, ważę 70kg odkąd pamiętam :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Sierpień 16, 2016, 09:35:55 am
(http://i.imgur.com/rwHCDj0h.jpg)
mistrz drugiego planu, zdalnie sterowany szybowiec :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Sierpień 16, 2016, 11:59:54 am
fajny szybowiec  ::)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: 3x3 w Sierpień 17, 2016, 02:03:33 pm
fajny szybowiec  ::)

Taa, tylko ster wysokości ma - jak widzę  8) - źle wyregulowany  ;D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Sierpień 17, 2016, 02:16:01 pm
 ;D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 10, 2016, 09:20:13 am
zagadka: co to jest?
(http://i.imgur.com/p1DqvrAl.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Yin w Październik 10, 2016, 11:20:34 am
Adaptery do amortyzacji na przód albo mocowania pod akumulatory. Trafiłem ?:)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Październik 10, 2016, 12:14:37 pm
Bingo! nie wiem jeszcze co wygrałeś ale to adaptery do amortyzacji :)
(http://s.tvp.pl/images/c/2/9/uid_c29de37a1b94dca055d17bf4740b7b6f1423515734974_width_700_play_0_pos_3_gs_0.jpg)
Znalazłem całkiem niedaleko domu firmę, która tnie leserem, gnie, spawa MIG itp. No i pojedyncze rzeczy robią, a nie od razu 50szt.
Jakby ktoś chciał takie adaptery to mogę zamówić.
Zastanawiam się właśnie czy modyfikować ramę czy budować nową...
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 28, 2016, 10:26:32 pm
Pierwsze przymiarki na sucho
(http://i.imgur.com/BhiXjd8h.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Listopad 28, 2016, 10:36:54 pm
ładnie jak na człeka bez warsztatu. Znam ludzi z warsztatem i nie pokazałbym ich konstrukcji nawet mojej teściowej, która pojęcie o mechanice ma takie jak humanista o policzterofluoroetylenie.  ;D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 29, 2016, 09:09:05 pm
Dzięki, staram się żeby nie wyglądało jak "ulepione"  ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Listopad 29, 2016, 11:10:56 pm
masz jakieś plany czy robisz z głowy?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 30, 2016, 11:16:22 am
Zawieszenie robię podpatrując w innych konstrukcjach :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Listopad 30, 2016, 12:44:37 pm
ok. Tylko czy wymiarowo też jest wierna kopia? Wiesz, czasami wystarczy zrobić za długi lub za krótki jakiś wodzik czy ramię i mechanizm podczas ruchu ma zupełnie inne własności lub nawet nie chce działać. Tak tylko piszę, nie sugeruję, że jesteś matołem, tylko wiem z własnego doświadczenia, że w mechanizmach gdzie jest kilka zależności wystarczy drobiazg, żeby mechanizm działał źle lub wcale nie działał. ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 30, 2016, 02:52:28 pm
nie sugeruję, że jesteś matołem
;D
Wiem, że coś może nie zahulać ale to wyjdzie w praniu i to właśnie jest najlepszy fun ;) Na wszelki wypadek robię drugą ramę, żebym miał na czym jeździć po śniegu jak coś nie wyjdzie.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: AGA w Listopad 30, 2016, 06:40:05 pm
nie chciałbym cie martwić oblivion ale zastosowanie cięgieł  jako mocowanie wahaczy do ramy to dość kosztowne rozwiązanie
te cięgła które są na twojej focie nie wytrzymają nawet jednego sezonu
podejrzewam ze chcesz tam wykorzystać te tańsze cięgiełka -
 ślizgowe przegubowe samosmarujące - para ślizgowa stal/ PTFE brąz spiekany z dodatkiem grafitu, przesycony olejem eksploatacyjnym.

jak popracują pod obciążeniem posypia się w ciągu kilkuset km a wtedy jazda na wprost po nierównościach to prawdziwa przygoda
bardzo często wyrywa główkę ze środka maja słabą wytrzymałość na działanie sił bocznych

do tego celu stosuje się cięgla stalowe

 Oprawa wykonana jest ze stali 9SMnPb28K, toczona
Panewka łożyska wykonana  ze stali automatowej 9SMnPb28K
Pierścień wewnętrzny jest hartowany, szlifowany i polerowany, wykonany ze stali łożyskowej 100Cr6
cena jest dość drastyczna od 50 -160 zł za szt

ale można powiedzieć ze są niezniszczalne  ;)
.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Listopad 30, 2016, 07:10:20 pm
Nie pocieszyłeś mnie, wprawdzie robię wahacze tylko ze względu na jakość dróg w moim mieście, a nie do jazdy po lesie no ale jednak...
Na szczęście rurki mam tyle, że mogę zrobić jeszcze raz wahacze, dać poprzeczną rurkę i tulejki tylko muszę znaleźć coś na tulejki.

edit:
główki kupiłem takie: http://allegro.pl/sa-08-t-k-glowka-ciegla-pgakr-8-z-gwintem-prawym-i6078462462.html?snapshot=MjAxNi0wOS0yN1QxMzo1MjoxM1o7YnV5ZXI7NzRiYWU4MGYyM2IzOWE3MzMwYTk2NWFkMTdjZGFlNjYwYzJlZjk1NGNkZjAxYTg3NGUxNTIyMGE5ZTFlYjQwNQ== (http://allegro.pl/sa-08-t-k-glowka-ciegla-pgakr-8-z-gwintem-prawym-i6078462462.html?snapshot=MjAxNi0wOS0yN1QxMzo1MjoxM1o7YnV5ZXI7NzRiYWU4MGYyM2IzOWE3MzMwYTk2NWFkMTdjZGFlNjYwYzJlZjk1NGNkZjAxYTg3NGUxNTIyMGE5ZTFlYjQwNQ==)

Gdzie mogę kupić te o których piszesz?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Listopad 30, 2016, 07:35:09 pm
u mnie możesz kupić. Mam nawet do maszyn leśnych które wytrzymują napór 20 ton. Sztuka 2000zł. :D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: AGA w Grudzień 01, 2016, 06:48:25 am
nie chodziło o pocieszanie tylko o ratowanie tyłka  ;) musisz poszperać po hurtowniach z częściami do Quadów na allegro tez bywają
http://allegro.pl/glowka-ciegla-gw-zewnetrzny-8-motorsport-i6603184807.html
zwróć uwagę na wkładkę PTFE
wahacze maja to do siebie za najciężej pracują gdy opór na koło skierowany  jest wzdłuż ramy
przy tm sposobie montażu wahaczy, zastanów się czy nie zastosować w tym miejscu tulejek metalowo gumowych podobnie jak w Quadach
trochę więcej toczenia ale taniej i dodatkowe tłumienie na połączeniu z ramą
http://allegro.pl/tulejka-zawieszenia-silnika-atv-quad-150-automat-i5163237892.html
to tylko przykład ,musisz poszukać odpowiednich dla siebie  :)teraz chyba bardziej pocieszyłem  ;) ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Grudzień 01, 2016, 09:21:41 am
Wszystko Obvilon jest Ok . Wystarczy że zmienisz pozycję w której  będą pracować główki na taką jak w końcówkach wahacza a to minuta roboty. Nie wiem  po co zrobiłeś te metalowe blachy ładnie to wygląda ale nic po za tym jak by były jeszcze z aluminium to miało by sens. Przyspawaj  po prostu cztery kawałki rurek równolegle do boku ramy pionowo i w nich osada główki cięgieł w pozycji jak przy końcówkach wachaczy  i po kłopocie a z tych blach to zrób jakąś podstawkę pod coś? Gdzieś miałem fotki ale mi się zapodziały na necie też widziałem takie rozwiązanie w ostateczności ci narysuje.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Grudzień 01, 2016, 11:20:53 am
Dzięki Panowie za rady :)
reasumując rozwiązania są 2, więc ok.
Troche wzoruję sie na tym:
(http://bent.lv/wp-content/uploads/2016/07/Bent-trike-027.jpg)

więcej zdjęć tu: http://bent.lv/comfort-trike-white/
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: AGA w Grudzień 01, 2016, 05:21:29 pm
dokładnie tak myślałem ze na takiej konstrukcji się wzorujesz , dlatego tez napisałem o tych cięglach
ja już odrobiłem lekcje z wkładkami ptfe z brązu i niestety się nie sprawdziły za słabe do wahaczy
przy zwrotnicach nie ma problemu wytrzymują  8)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: LowRider w Grudzień 02, 2016, 11:36:43 pm
Fajne takie cuda...

https://youtu.be/z-CBpj7IU5Y
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Grudzień 11, 2016, 10:32:11 pm
Pojawiła się jeszcze opcja resorów z laminatu technicznego, dostałem od kolegi 2 kawałki 100x800x10mm, poskakałem po nich w ramach testów kinetycznych i są ok, coś jak Velomo Hitrike można spróbować złożyć.
A tu połączenie rozwiązań:
(https://etrike.files.wordpress.com/2013/05/hi-trike-1-front.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Grudzień 27, 2016, 07:58:27 pm
dawno, dawno temu.. Karol Pisarkiewicz miał kiedyś zwrotnice wykonane z poliwęglanu (i Rohloffa, jakby tego było mało)
Niestety zbyt wiele już nie pamiętam z tamtych czasów, tak dawno temu to było :D
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Grudzień 27, 2016, 08:42:12 pm
dawno, dawno temu.. Karol Pisarkiewicz miał kiedyś zwrotnice wykonane z poliwęglanu (i Rohloffa, jakby tego było mało)
Niestety zbyt wiele już nie pamiętam z tamtych czasów, tak dawno temu to było :D
http://poziome.republika.pl/techno33.html
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Czerwiec 06, 2018, 05:07:51 pm
streetfox przechodzi zmiany i już nie jest streetfoxem ;)
test zawiechy https://youtu.be/RORMieLFIX0 (https://youtu.be/RORMieLFIX0)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Czerwiec 06, 2018, 06:32:26 pm
Niezwykle ciekawy temat pełen podziw się należy za własnoręcznie wykonana trajeczke ... szkoda że umkną mej uwadze aż do dziś  Ideą zawieszenia wielo-wahaczowego jest utrzymanie  pozycji koła względem podłoża bez względu na prace zawieszenia ...nie wiem może mi się tylko wydaje bo tło jest ciemne i sama konstrukcja tez wiec szczegółów pracy zawieszenia nie widać zbyt dobrze ale jeśli dobrze widzę element łączący piasty kół z wahaczami wykonano z profilu o przekroju pionowym  C , które przy nacisku na zawieszenie się odkształcają i u góry koła się schodzą , czy to nie będzie wpływać źle na geometrie/prowadzenie trajki? może sztywniejszy  profil np w przekroju rury kwadratowej lepiej by sie sprawdził?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: andrej w Czerwiec 06, 2018, 07:01:31 pm
Przechylanie kół do wewnątrz wynika z różnej długości wahaczy [góra-dół].
To nie ma wpływu na trakcję,jak na ten etap nieźle to wygląda.
 Brawo Tomek.









Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Czerwiec 06, 2018, 07:44:55 pm
Dziękuję :)
Bez kół wydawało mi się że zwrotnice pracują w pionie - piasty są z wózka, koła niedopompowane, zbieżność nieustawiona, może stąd optyczny efekt - zwrotnice są z płaskownika 6mm, wątpię żeby się wyginały pode mną (70kg/3 koła)

Kombinuję z kierownicą, bo nie mam gdzie wygiąć, szukam sklepowej - może jakieś podpowiedzi?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 01, 2018, 10:32:17 pm
profesjonalna malarnia
(https://i.imgur.com/wslxqwMh.jpg)

i powoli się składamy
(https://i.imgur.com/3n6UErDh.jpg)

(https://i.imgur.com/4KhqPsbh.jpg)

Niestety, ostatnio mam mało czasu (praca + przygotowania do wystawy zabierają go sporo, później już nie mam siły, tylko sączę). Dzisiaj udało mi się dodać rolkę i ułożyć łańcuch.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Sierpień 17, 2018, 08:58:40 am
Rowerek już popyla, zawieszenie na sprężynach 650 lbs przy mojej wadze 70kg pracuje fajnie.
https://www.youtube.com/watch?v=XA7ZNTF9WWg (https://www.youtube.com/watch?v=XA7ZNTF9WWg)

(https://i.imgur.com/PGMC5tYh.jpg)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 22, 2019, 01:22:14 pm
Z moim ukochanym szczurem :D
https://youtu.be/zDN1bcm7MJM (https://youtu.be/zDN1bcm7MJM)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Styczeń 23, 2019, 10:23:40 am
Rowerek już popyla, zawieszenie na sprężynach 650 lbs przy mojej wadze 70kg pracuje fajnie.
https://www.youtube.com/watch?v=XA7ZNTF9WWg (https://www.youtube.com/watch?v=XA7ZNTF9WWg)

(https://i.imgur.com/PGMC5tYh.jpg)
Jeśli chcesz by naprawdę "popylał", to zjedź ze siodłem na maxa w dół. (ze zdjęć wynika, że jakieś 10 cm)
Wymień też te żelazne, gówniane korby na jakieś alu (52/42). 
W moich wszystkich amortyzowanych pojazdach tylne amory w pionie stawiałem,
a i tak pojazdy skłonności do "przysiadania" mają.
Przypuszczam, że Twoja pozycja amora, takie przysiadanie pogłębia bardziej.

Przednie opony wyglądają na nowe.
Czy mogę liczyć na ich fotkę po 1000 km?
Mam w kwestii takiego zawieszenia przednich kół swoją teorię (w kilku przypadkach potwierdzoną)
i ciekaw jestem czy tu także trafną się okaże.

Poza tym bardzo zgrabna konstrukcja. Gratuluję
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 23, 2019, 03:08:38 pm
Dzięki.
Fotel da się obniżyć, nawet są otwory w ramie ale muszę zmienić mocowanie baterii - na wiosnę kupuję nową i będzie zamocowana z boku. Korba też będzie zmieniona.
Co do zawieszenia, to robi się lekki negatyw jak wsiądę i oponki będą się ścierać. Te mają około 200km przejechane, z czego 1/3 na tym zawieszeniu.
Podziel się teorią co do zawieszenia, jestem ciekaw ;)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Styczeń 23, 2019, 08:01:11 pm
Konstrukcja mi się podoba, gratuluję! Wydaje mi się, że masz problem z suportem, zastosujesz w nim typowe wkłady i korby?
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 23, 2019, 10:47:43 pm
Leopold nie wiem, co masz na myśli...
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Styczeń 24, 2019, 01:39:57 pm
Wydaje mi się, że zastosowałeś korbę i tuleję suportu z dawnego typu BMX, a był tam inny gwint niż współcześnie. Jeżeli tak, to stąd moja uwaga. A jak jestem w błędzie, to przepraszam.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 24, 2019, 03:12:17 pm
Fakt, to zestaw z BMX USA BB, miski są wbijane. To nie problem, bo kompletny suport razem z gwintowaną tuleją z górskiego roweru mam w garażu :) Ale myślę tylko o zmianie zębatki na większą, a to temat do wycięcia cnc.
Zasadniczo to nie ma być rower do prędkości, na pewno jest za ciężki, na silniku jedzie max 25km/h, mi to wystarczy, a zwrotu "popyla" użyłem zamiast "jeździ" ;)
Ale pewne zmiany będą.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Styczeń 24, 2019, 05:25:01 pm
Jak to mówią, najlepiej rower dla przyjemności robi się,pod siebie. Chyba że dla Kogoś. OK.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Styczeń 25, 2019, 09:22:00 am
Dzięki.
Fotel da się obniżyć, nawet są otwory w ramie ale muszę zmienić mocowanie baterii - na wiosnę kupuję nową i będzie zamocowana z boku. Korba też będzie zmieniona.
Co do zawieszenia, to robi się lekki negatyw jak wsiądę i oponki będą się ścierać. Te mają około 200km przejechane, z czego 1/3 na tym zawieszeniu.
Podziel się teorią co do zawieszenia, jestem ciekaw ;)
Teoria, to może słowo na wyrost i trochę z nim przesadziłem.
Słowo spostrzeżenie pasuje bardziej.
Najlepiej byłoby zrobić szkic, ale niestety na ekranie rysunków robić nie potrafię.

Proponuję, abyś zrobił rysunek (na kartce) w skali np.1:2 (czy 1:1)pokazujący wahacz od przodu
i w pozycji 0. Czyli bez obciążenia.
Zakładam, że poziome ramiona wahacza w poziomie będą.
Weź następnie przy pomocy cyrkla, od osi ruchu wahacza (przy głównej ramie) wykonaj w górę
ok. 3,4 cm (załóżmy, że najechałeś na wysepkę i koło musiało podskoczyć).
Domyślam się, że koła przednie pracują góra - dół pion zachowując.
Koło idąc w górę musi lekko przesunąć się do środka. Jeśli od poziomu pójdzie w dół także przesunąć się musi.
(U mnie na rysunku - dziś zrobiłem - przy dł. ramienia wahacza 304 mm i przy ruchu 40 mm
góra - dół. Przesunięcie w bok wyszło 3 mm.)
Czyli podczas jazdy koło na nierównościach cały czas pracuje prawo-lewo i opony się zdzierają. Nawet jeśli to 1 cz 2 mm będą.
Na temat jednostronnego zawieszania kół przednich dziesiątki dyskusji przeprowadziłem.
W tym wiele ze specami samochodowymi i miłośnikami McPersonów.
Udowodniłem, że mam rację.

Nie wiem czy ja mam za dużą wyobraźnię, czy ci co takie rozwiązania stosują mają jej za mało.
Ten system amortyzacji za "mordercę" opon przednich i sporego spowalniacza uważam.
(Pisałem o moich wrażeniach z jazdy Sunriderem. Czułem jakby coś z przodu go trzymało).

Pierwsze takie - jak Twoje - zawieszenie widziałem w 1987 w Leitrze (Leitra).
Potem zaczął je stosować Thomas Seide z Bike Revolution (popisując się na SPEZI jazdami w górę schodów), potem inni, w tym Matix i teraz Ty.
Czas pokaże czy mam rację.
Po tysiącu km. możesz zużycie sprawdzić.
Zakładam także, że zbieżność kół w Twoim pojeździe jest prawidłowa.

p.s. Napisałeś; "Ale myślę tylko o zmianie zębatki na większą, a to temat do wycięcia cnc".
Nie ściemniaj. Tarcze 52/42 można kupić za grosze. Nie trzeba na CNC wycinać.
Przy tym kole z tyłu, wadze i tym systemie zawieszenia 52 z może być aż zaś. 46 lub 48 powinno wystarczyć.
Jak chcesz mieć całe kolana na starość, to z ilością zębów na tarczy nie przesadzaj. Pzdr. M.K.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: zbiegusek w Styczeń 25, 2019, 10:40:13 am
Zasadniczo Macieju masz rację - taki efekt będzie występował w każdym amortyzowanym zawieszeniu z wahaczami poprzecznymi.
Tutaj (O ile dobrze widzę) dodatkowo dochodzi zmiana geometrii na skutek wahaczy nierównej długości - zresztą właściciel pisał, że pod obciążeniem robi się negatyw. I teraz powinniśmy geometrię (zbieżność, geometria układu kierowniczego - trapez Jeauntod'a) ustawiać właśnie dla planowanego obciążenia.
Jedynym wyjściem jest zastosowanie wahacza wzdłużnego, co niesie za sobą duże komplikacje natury technicznej.
Albo. Na co wpadłem jakiś czas temu tylko ciągle nie ma czasu zrobienia choćby prototypu. Wrócić do korzeni czyli zastosować oś sztywną. :)
Korzyścią będzie stała geometria przedniego zawieszenia bez względu na wielkość obciążenia. Chyba powinno się też ono uprościć (mniej przegubów) i zmniejszyć wrażliwość na luzy eksploatacyjne. No i może się okazać, że jednak będzie lżejsze...
Żeby nie było - popełniłem jedno zawieszenie niezależne w trójkołowcu z zastosowaniem kolumn McPhersona. Fajne. Ale _cechy_ wymienione przez Macieja (między innymi) spowodowały, że chcę go przerobić na zawieszenie zależne. Być może z prostowodem Watta. Na pewno na sztywnej osi. :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: raffi w Styczeń 25, 2019, 11:06:34 am
Rację masz, ale pamiętaj o jednym - koło się kręci podczas jazdy, ruch na boki nie jest duży, a opona potrafi się uginać. Więc to nie jest tak, że drzesz oponę ciągnąc ją w bok po najechaniu na każdy wybój, bo ona się w międzyczasie trochę przekręci, trochę ugnie, ruch nie jest duży i jakoś to jedzie. Pewne zużycie oczywiście następuje, na pewno jest opór większy, ale nie jest to aż tak ogromne. Właściwie jest tym mniejsze im szybciej jedziesz, im gorsza przyczepność oraz im mniejsze wyboje. Przy sprawnej amortyzacji temat jest raczej pomijalny.


Za to są jaja w sytuacji jazdy z dużą prędkością po nierównej drodze o małej przyczepności (szczególnie gdy przyczepność jest różna - np. lewe koło po lodzie, prawe po przyczepnej koleinie) przy zużytym lub zbyt słabym amortyzatorze (nie tłumi, buja non stop) - w rowerach to pewnie nie jest odczuwalne, ale w samochodach typu garbus, gdy jechało się szybciej, mogło w SKRAJNYCH wypadkach postawić auto bokiem (zawieszenie tego typu było tez z tyłu).
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: zbiegusek w Styczeń 25, 2019, 04:23:34 pm
No właśnie w garbusie tak nie było - tam zawieszenie przednie było na wahaczach wleczonych (wzdłużnych), a tylne na OIDP skośnych (geometria podobna do tej w maluchu). Za to stawianie bokiem garbusa wynikało z bardzo niekorzystnego rozkładu mas - długaśny silnik wisiał daleko za tylną osią - co powodowało, że garbus był silnie nadsterowny.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Styczeń 26, 2019, 10:44:39 am
Cieszę się, że tym razem zamiast ataku zaczęła się dyskusja, w dużej mierze rację mi przyznająca.
Raffi. W poziomach (czy to jedno czy wielośladach) opony są najczęściej na maxa pompowane,
więc o jakiejś ich pracy na boki mowy raczej nie ma. Po prostu się szlifują.
Nawet gdy ruch jest jak piszesz nieduży (choćby 2 czy 3 mm)
Zwłaszcza, gdy pojazd jest ciężki.
Poniżej właściciel VM dużo cięższego od moich pokazuje opony po niewielkiej w sumie ilości kilometrów. I w ogóle gość jedzie ostro.
https://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/alles-ueber-das-cabbike-hawk.49256/page-6
Ja swoje wieloślady konstruując zawsze za prostotą byłem i w VM zawieszenia wzdłużne robiłem,
na uwadze mając, że stół na 3 nogach NIGDY kolebał się nie będzie.
Opony mojego VM przy mojej wadze 94 i pojazdu 44, w jeździe po koszmarnych nieraz kaliskich dziurach i przejechaniu prawie 3 tys zero zużycia wykazują. Co prawda mój jest nieamortyzowany (karoseria pracuje zacnie), ale u Mata jest podobnie.
W ogóle dziwię się, że ta mydelniczka to wszystko jeszcze wytrzymuje. (ostatnio przy sporej szybkości dziurę 6 do 8 cm głęboką zaliczyłem)

Zbigniewie... Twoja wiedza mnie zachwyca. Szkoda, że obliviona zatkało.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Styczeń 28, 2019, 10:41:10 am
hehe, nie zatkało mnie, tylko nie dostałem powiadomienia na maila, a czas sobie dosyć szybko płynie, dopiero dzisiaj w pracy rzuciłem okiem na forum :)
Fajnie, że jest dyskusja, która rozjaśnia różne kwestie.
Maćku, wiem o co Ci chodzi, bez rysowania, faktycznie tak to działa, zbieżność starałem się ustawić w miarę możliwości dokładnie. Liczę się ze ścieraniem opon, zobaczymy tylko w jakim tempie. A żeby mi się lżej jeździło (i w trosce o kolana, bo z jednym miałem problem, na razie wyleczony) wstawiłem planetarny 250W z tyłu. Mieszkam w mieście pomiędzy górkami i gdzie bym się nie ruszył to mam pod górkę, a że to rower spacerowy więc... :)
Co do korby, to sprawdzę co mam w garażu, czy da się coś zmienić bez cięcia/spawania tulei suportu, bo jeżeli da się tylko wymienić, to luzik, a jeżeli wchodzi w grę jeżdżenie do spawacza, to wolę wyciąć. Cięcie cnc mam prawie po sąsiedzku, ceny też śmieszne, wyjdzie kilkanaście złotych za tarczę. ale to bliżej wiosny, bo w garażu 0 stopni.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: raffi w Styczeń 29, 2019, 09:31:33 am
No właśnie w garbusie tak nie było - tam zawieszenie przednie było na wahaczach wleczonych (wzdłużnych), a tylne na OIDP skośnych (geometria podobna do tej w maluchu). Za to stawianie bokiem garbusa wynikało z bardzo niekorzystnego rozkładu mas - długaśny silnik wisiał daleko za tylną osią - co powodowało, że garbus był silnie nadsterowny.

Fakt, to był krótki wóz, z dużą masą na tylnym zderzaku. Takie krótkie wahadełko, jak ruszyłeś, bujało i bujało ;-)


Raffi. W poziomach (czy to jedno czy wielośladach) opony są najczęściej na maxa pompowane,
więc o jakiejś ich pracy na boki mowy raczej nie ma. Po prostu się szlifują.
Nawet gdy ruch jest jak piszesz nieduży (choćby 2 czy 3 mm)
Zwłaszcza, gdy pojazd jest ciężki.

Czy ja wiem, czy tak na pewno we wszystkich i na maxa? Szczerze mówiąc NIE sądzę :P
Nie każdy jeździ sportowo, jest spora rzesza ludzi na balonach po 2" i więcej. I tam nawet jak napompują max z opony, to nie jest to 11 bar, że opona jest jak kamień, tylko bardziej 3-4. I wtedy jak najbardziej opona pracuje.


Poniżej właściciel VM dużo cięższego od moich pokazuje opony po niewielkiej w sumie ilości kilometrów. I w ogóle gość jedzie ostro.

Pytanie tylko, czy rwie opony od zawieszenia, czy może np. od złej geometrii układu kierowniczego?

O pomyłkę przy budowaniu układu kierowniczego bardzo łatwo, tam są przełożenia i wystarczy ułamek milimetra lub stopnia by wyszło bardzo źle. A wtedy w każdym łuku rwiesz jedną oponę. Albo rwiesz ją cały czas.
Fajnie to widać w autach - źle ustawiona geometria to opona zjechana po kilkuset kilometrach nawet jak zmiana jest drobna (tak było u Ojca - znaleźli problem dopiero w drugim warsztacie, a opony już były do wymiany - po niecałych 450km).
Natomiast z dobrą geometrią na takim samym zawieszeniu jak w rowerach jeździ się latami i opon co chwilę nie zmienia. Nawet pomimo tego, że opony samochodowe są dziś dalece bardziej niskoprofilowe niż rowerowe i nie mogą się zbytnio ugiąć na boki. Czyli to nie kwestia zawieszenia.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Luty 02, 2019, 10:25:10 am
Dobrze oblivion, że się odezwałeś.
Po moim ostatnim poście było kilka dni ciszy i zacząłem się martwić, że znowu kogoś nadwrażliwego obraziłem.
Jeśli idzie o zmianę supportu i korb nic nie trzeba ciąć i spawać.
Miałem KMXa (wersję dziecięcą) dla synka i przerobiłem też ten koszmarny system z ciężkimi
i giętymi korbami na klasyka (BCA) i na korby 155mm.
Po wybiciu misek z tego BMX sowskiego supportu włożyłem stalową tuleję BCA wkręciłem 4 śrubki, aby nie tańcował prawo lewo i synek szalał.
Proponuję zastosować tuleję alu z tak dopasowaną średnicą zewnętrzną, aby w tą gotową tuleję (BMX) co to już w Twojej trajce istnieje weszła przy lekkim walnięciu młotkiem (gumowym!!!).
Dwie śrubki kontrujące (M5) przesuwanie (prawo lewo) powinny wystarczyć.
Jak masz możliwości wytoczenia to tocz.
jak nie, to przypuszczam iż Mariusz Łuczak takowe posiadać powinien.
I pamiętaj. W tym systemie lewy gwint jest po prawej stronie jadącego. Zaś prawy po lewej.

A jak czas i chęci na dalsze majsterkowanie znajdziesz, to pomyśl nad dokręcanym (do czterech
tulejek trzymających ramiona dolnych rurek wahacza) sztywnym przodem.
Myślę, że przy Twojej wadze profil 30 x 30 x 1,5 lub 40 x 30 x 1,5 powinien wystarczyć.
Do profilu dospawać tulejki, a na zwrotnice wykorzystać górne partie (szyjki 11 do 13 cm z gwintem na stery) dwóch takich samych widelców. 
Miałbyś dobre porównanie i nowe doświadczenie.

p.s. Zbigniewie...Zawieszenie wleczone czy też pchane (wzdłużne) przodu trajki
wcale takie skomplikowane nie jest.
Dokopałem się do moich pomysłów sprzed wielu lat.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Luty 02, 2019, 10:34:20 am
Jestem z tych, którzy się nie obrażają za byle co, sarkazm i cięty dowcip też nie jest mi obcy :D
Maciek dzięki za podpowiedzi, coś pokombinuje z ta tarczą :) Natomiast sztywny przód w rowerze był jeszcze w zeszłym sezonie, obciąłem go i nie chcę do tego wracać - w moim miasteczku drogi są w opłakanym stanie i mało co nie pogubiłem zębów na sztywnym zawieszeniu, chwilami jadąc do pracy qrła mi z ust nie schodziła :D

Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: zbiegusek w Luty 02, 2019, 09:32:10 pm
[...]p.s. Zbigniewie...Zawieszenie wleczone czy też pchane (wzdłużne) przodu trajki
wcale takie skomplikowane nie jest.
Dokopałem się do moich pomysłów sprzed wielu lat.
Toć nie napisałem, że jest skomplikowane (bo nie jest), ale że niesie komplikacje techniczne. :)
Głównie chodzi mi o wytrzymałość wahacza w miejscu największych obciążeń - robi się z tego kawał masywnego kowalstwa. Stąd pomysł na zawieszenie zależne, gdzie wahacze są tylko drążkami reakcyjnymi czyli pełnią rolę elementów wiodących/prowadzących.
Ech... chciałbym się kiedyś wybrać do Kalisza pogadać na żywo o "starych rowerach"...
A też mi się zdawało, że oblivionowe milczenie było spowodowane raczej niedostępnością do netu. :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Luty 03, 2019, 09:10:18 am
Cyt; "Głównie chodzi mi o wytrzymałość wahacza w miejscu największych obciążeń - robi się z tego kawał masywnego kowalstwa. Stąd pomysł na zawieszenie zależne,...itd"

Nieprawda.
Przyjrzyj się jak zrobiłem zawieszenie tyłu w moim Quadzie (o ile zdjęcia coś pokazują)
Pewne rozwiązania można zrobić lekko, łatwo, przyjemnie i prosto.
Bez dodatkowego żelastwa.
I ja to czasem potrafię.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: zbiegusek w Luty 03, 2019, 12:01:36 pm
Gdzie znaleźć fotki tego quada? No i piszesz o tylnym zawieszeniu - tutaj nie mam pytań, bo koła tylne nie są skrętne.
Co innego, gdy chcemy dać przednie, kierujące koła na wahaczu wzdłużnym - musi on być "odstający" aby mieć miejsce na skręcające się koło. A to właśnie powoduje kilkukrotny (-nasto?) wzrost wielkości momentu gnącego w miejscu łożyskowania wahacza. I konieczność takiegoż wzmocnienia tego węzła.
Właśnie próbowałem sobie wyobrazić rozwiązanie techniczne eliminujące te siły poprzeczne "łamiące" wahacz wzdłużny. W swych rozważaniach doszedłem do rozbudowanego wielowahaczowego zawieszenia z pozorną, ruchomą osią obrotu zwrotnicy. :)
A później użyłem brzytwy Ockhama i pozostał mi mocno odelżony wahacz wleczony ze zwrotnicą ślizgającą się w płaszczyźnie pionowej (równoległej do kierunku ruchu pojazdu) po sztywnym elemencie ramy wystawionym w poprzek.
Khmm... Muszę to sobie zanotować. :)
PS
Dogrzebałem się do zdjęć quada, o którym piszesz. Szkoda, że nie mogę ich powiększyć ale przyznaję, że tylne zawieszenie jest filigranowe. Bo nie musi być mocniejsze. Za to wyobraź sobie, jak wytrzymały musiałby być węzeł łożyskowy przedniego wahacza, gdybyś postanowił go uruchomić. :)
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Luty 03, 2019, 09:38:09 pm
Wydaje mi się, że zadanie nie musi być skomplikowane i rozbudowane stosując wahacz zależny, taki jak użyłem w swojej "Kropce". https://1drv.ms/u/s!AuWNuXgtnlyegYEJlvUggAVunahtlw . Dodać amortyzację to nie problem choćby na elastomerze jak tu:  https://1drv.ms/f/s!AuWNuXgtnlyea7C3TePpA6AlORI w "Dziwaku"
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Luty 04, 2019, 09:52:42 am
Kombinujesz Zbigniewie jak koń pod górkę.
Czuję, że Twoich teoretycznych rozważań bez pół litra nie da się ogarnąć.
Dobrą drogą poszedł Leopold, ale ja mam jeszcze prostsze rozwiązania.
W cabbikach amortyzowanych (na elastomerach) przód zawieszony jest na rurze 32x 1,5 mm
i na razie nie zauważyłem tam żadnych kilkukrotnych (nasto) momentów skręcających,
które by do zwiększania wagi i do komplikowania konstrukcji zmuszały.
Jak się z bieżącą robotą obrobię, to robię wersję na rurach 31,8 x 0,8 mm.
Będzie dwa razy lżejsza.
Jak znajdziesz chwilę, to umów się na spotkanie ze Stachem i obejrzyj tę moją prostotę.

Jak w 1982 podjechałem pod łódzką politechnikę i przywlokłem kilku docentów do mojej drugiej trajki z prośbą o zrobienie wyliczeń, aby pojazd odciążyć, to goście ślepia wywalili
i podpowiedzieli abym się moją intuicją kierował.
Powiedzieli, że gdyby zastosowali ówczesne współczynniki i inne pierdoły, to pojazd
wagę lokomotywy mógłby osiągnąć.
Tytuł: Odp: StreetFox
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Maj 15, 2019, 04:19:18 pm
Jest nowa bateria; 36V 21ah, wiatr we włosach, muchy w zębach :D
https://youtu.be/BSXy_U0GA8M (https://youtu.be/BSXy_U0GA8M)
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Grudzień 19, 2019, 12:24:40 pm
Rower zmienił właściciela, a ja zabieram się za budowę kolejnego.
Tym razem full fat, cos a la Fat Tad, zastanawiam się tylko czy tylne koło 24" a przednie 20" czy może 3x20" :)

Od czegoś trzeba zacząć - została mi bateria :D
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: 3x3 w Grudzień 20, 2019, 08:25:41 am
Od czegoś trzeba zacząć - została mi bateria :D
Sprzedaj baterię, Będziesz mieć parę dni wolnego :)
Tad jest chyba 3x20", 24 lepiej wybiera dziury w drodze.
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Grudzień 23, 2019, 10:27:42 am
Tak, Tadek jest 3x20, a ja właśnie okazyjnie kupiłem felgę 24", 80mm szerokości za niecałe 90pln i chyba skłaniam się do 24/24.
Bateria zostaje dla małżonki ;)
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Marzec 11, 2020, 05:18:19 pm
Spy foto:
(https://i.imgur.com/VfIYg8Hh.jpg)
Jednak będzie 20/24" (jeszcze bez dętek)
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Lipiec 03, 2020, 05:22:40 pm
Znalazłem bardzo tanie widelce na olx, może nie jest to wielowahacz ale 3cm się ugina, coś jak w Utahtrikes, do trajki jak znalazł ;)
(https://i.imgur.com/uZVfAR8l.jpg)
Facet ma około 70 sztuk na koło 28", jakby ktoś chciał...
Tytuł: Odp: StreetFox v 2.0 pełna amortyzacja
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Luty 24, 2021, 08:48:54 am
Zapraszam do wątku Mały tłuścioch ;)