forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Panki w Grudnia 01, 2010, 07:00:09 pm

Tytuł: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Panki w Grudnia 01, 2010, 07:00:09 pm
Witam.
Naczytałem się naoglądałem rowerków, :o  Myślę że skuszę się na zrobienie takiego poziomego bajka.
Moje pytanie do szanownego grona  ;) jaki rower musiałbym wybrać lubię bardzo jezdzić w terenie.(góry i pagórki)
pozdrowergór  ;)
Darek
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 01, 2010, 08:02:36 pm
jaki rower musiałbym wybrać lubię bardzo jezdzić w terenie

Pionowy. Poważnie, możliwość balansu ciałem tył / przód, poderwania przedniego koła i możliwość jazdy na stojąco jest w terenie nie zastąpiona. Poziom swoje zalety pokazuje głownie na szosie, w lekkim terenie niby też da się jeździć ale na pionowych jest to efektywniejsze.  Jeśli bardzo się uparłeś to idź w stronę konstrukcji na kołach 24"x26" lub lepiej 26"x26". Koła 20" zwyczajnie nie sprawdzają się w terenie, szczególnie kiedy trafimy na piach / korzenie/ kamienie.   
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: DROMADER w Grudnia 01, 2010, 08:19:35 pm
Zdecydowanie duże koła 26x26, zobacz sobie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=Ekefr3xH3y8&feature=player_embedded
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Grudnia 01, 2010, 09:05:13 pm
Pcham się często w las, choć rower się kompletnie do tego nie nadaje.
Byle jaki MTB będzie się lepiej sprawował w terenie niż poziomka, taka jest niestety prawda.
Natomiast, poziom pomimo tego, że jest niezgrabny i niegramotny w terenie, to daje sporo frajdy z takiej jazdy (taki mój subiektywny pogląd wynikający z własnych odczuć).
Sporo zależy od tego, jaki to teren.
Małe przednie koło zakopuje się w piachu, ma dużą tendencje do ślizgania się.
Na luźnej nawierzchni, rowerem nosi na wszystkie strony. Terenowe opony nie wiele pomagają (w moim przypadku)
26x26 radzą sobie z tym znacznie lepiej, więc jeśli już, to szedł bym w tym kierunku.
[edit]
Coś w ten deseń
http://picasaweb.google.com/toudi4/IIIZlotRowerowPoziomychPIA1012092010#5516110268159143570 (http://picasaweb.google.com/toudi4/IIIZlotRowerowPoziomychPIA1012092010#5516110268159143570)
[/edit]

Oczywiście pełne zawieszenie i pożądane obręcze. Tu nie odciążysz koła, nie podbijesz, więc obręcz musi znieść wszystko, czego nie dasz rady objechać.

http://kaczor2.blogspot.com/2010/12/blog-post.html (http://kaczor2.blogspot.com/2010/12/blog-post.html)

http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/canchacalla-4-5-08-from-keniro-bike-on.html (http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/canchacalla-4-5-08-from-keniro-bike-on.html)

Pozdrawiam Roland
Co film z Azubem
za matetingowy chwyt uważa
I choć trudniej na poziomce w lesie
Nie specjalnie się tym zraża.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Grudnia 01, 2010, 09:45:07 pm
Przy kombinacji 20x26 w terenie będziesz radził sobie tak:
http://vimeo.com/16822448  od 4:40
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Grudnia 03, 2010, 09:10:50 pm
Przy kombinacji 20x26 w terenie będziesz radził sobie tak:
http://vimeo.com/16822448  od 4:40


Moje pierwsze zetknięcie z:
LWB kolegi.
Wsiadłem i od razu pojechałem  ;D
SWB własny
Wsiadłem i od razu się wywaliłem  >:(

Bardziej wyprostowana pozycja ułatwia balansowanie i poprawia stabilność.
Więc może terenowa poziomka powinna być LWB?.
Tylko co z wąskimi ścieżkami i zwrotnością takiej konstrukcji?

Rymowanka na dziś.

Dylematy to przeto,
nie proste są wcale
stabilność? czy zwrotności?
Gdzie przechylić szalę?
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: wwojciech w Grudnia 04, 2010, 11:20:33 am
przyznam że nie jeździłem ale myśle że fajna frajda musi być podczas jazdy trajką tadpole (zima/lato)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Grudnia 04, 2010, 02:08:33 pm
przyznam że nie jeździłem ale myśle że fajna frajda musi być podczas jazdy trajką tadpole (zima/lato)

Niewątpliwie jest to frajda.

http://kaczor2.blogspot.com/2010/06/trajki-skacza-niedoscigle-bardzo-lubia.html (http://kaczor2.blogspot.com/2010/06/trajki-skacza-niedoscigle-bardzo-lubia.html)

Tylko, że większość z nas, jest skazana na kompromis.
Dlatego najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego nam ten rower ma służyć i gdzie, w jakim terenie będziemy jeździć i na czym nam tak naprawdę najbardziej zależy.
Jeśli teren będzie trudno przejezdny, górzysty, z wąskimi ścieżkami, a do tego chcemy go pokonywać szybko i sprawnie, to propozycje Yin-a jest najlepsza. Zrezygnować z pozioma.
Jeśli chodzi o fan, 3-kółki też są fajną alternatywą. 

edit:
http://www.youtube.com/watch?v=-fKmuBaAaL4 (http://www.youtube.com/watch?v=-fKmuBaAaL4)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 04, 2010, 06:59:10 pm
myśle że fajna frajda musi być podczas jazdy trajką tadpole (zima/lato)

Też tak kiedyś uważałem, ale im więcej jeżdżę zimą tym bardziej wygląda mi to na zły pomysł. Tzn. jeśli mamy w pobliżu domu teren typu park gdzie można się bezpiecznie pobawić to może być fajnie, problem jest jeśli chcemy dojeżdżać gdzieś zimą. Na drodze jedzie się po bruzdach rozjechanych przez samochody - trajka się nie zmieści. Nieodśnieżone chodniki też odpadają:  opony się zakopują, zaspy - kolejny problem koła 20" utykają łatwiej niż 26-28". Do tego dochodzi większy wysiłek w czasie jazdy niż na dwóch kołach (musimy przeryć 3 ślady zamiast jednego). Chyba na zimę jednak pion jest lepszym wyborem (chętnie był wypróbował   twentyniner na kolcowanych oponach :)).   
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Grudnia 04, 2010, 10:16:39 pm
(chętnie był wypróbował   twentyniner na kolcowanych oponach :)).   

Ja też, ja też! Na razie muszę się zadowolić zwykłymi 622x35mm ale w tym roku uznałem że skoro już przejeździłem ostatnią zimę w całości i tą też przejeżdżę to wreszcie wydatek na kolcowane Marathon Winter jest uzasadniony :)
Poziomkę na zimę bym rozważył ale LWB na 2 dużych kołach i odpowiednich kapciach. A mam rower z małym kółkiem i na mało zimowych oponach więc nie rozważam ;)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 05, 2010, 01:48:56 am
Pomysł ciekawy, ale z drugiej strony wolę wydać kasę na wymianę jednego przeżartego solą łańcucha po zimie niż trzech ;) Po za tym w zimie jeździ się wolno więc zalet poziomki się raczej nie wykorzysta, chyba że by dać przednią owiewkę dla ochrony przed śniegiem / breją. W tym przypadku zostaje problem brei wyrzucanej przez koła wyprzedających samochodów.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: nahtah w Grudnia 05, 2010, 11:52:14 am
Witam.
 jaki rower musiałbym wybrać lubię bardzo jezdzić w terenie.(góry i pagórki)

Swoim nahtah-em woziłem się po lasach i po górkach, w góry to już problem, ale odpowiednia konstrukcja i można śmigać w wyścigach MTB. Gdzieś widziałem gościa startującego w takich terenowych zmaganiach. Gdzie ja go widziałem? chyba gdzieś na youtube, może koledzy pomogą i znajdą  to piękne terenowe dzieło, by koledze zaprezentować. ;)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Grudnia 05, 2010, 12:06:17 pm
Może LWB na kołach 26x26 był by właściwym kierunkiem,
miał ktoś doświadczenia z takim rowerem w terenie?

http://www.youtube.com/watch?v=2obF46-29Xw&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=2obF46-29Xw&feature=related)

W z tym zakopywaniem się 3-kółki w zaspach, jest coś na rzeczy.
Zwróćcie uwagę, że filmiki na YT przedstawiają jedynie zabawy na lodzie, ewentualnie na ubitym śniegu.
Zero zasp, kopnego śniegu, breji pośniegowej.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Grudnia 05, 2010, 01:27:24 pm
Co do tego fifty/fifty.. Zwróćcie uwagę, na jego kierownicę: gostek ma jakąś maglownicę (skręca przez obrót a nie przez wychylenie na bok!). Takim czymś to się pewnie da, normalnie kosiłby wszystkie krzaczory po bokach. Ale i tak jest koment, że zakręty bardzo ciasne jak na poziomkę (albo nawet trochę za ciasne)..

A co do "zabawy" w zaspach.. Takie są nudne, polegają głównie na wyczołgiwaniu się i "targaniu" roweru :( Raczej materiał dla jackassów.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Grudnia 05, 2010, 05:52:01 pm
A jakby tak zamiast przednich kól w trajce założyć płozy, a na tył kolce ?
może znajdę czas na przetestowanie tego pomysłu :)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Grudnia 05, 2010, 08:31:36 pm
Kiedyś miałem łyżwę (na Zalew :) ) Jedyny problem to poważna zmiana w geometrii (i zmiana sposobu reagowania). Ustrojstwo bezlitosne, każdy błąd kończył się lodem :) (jakoś tak nie wypada napisać glebą).

Z nartkami to byłoby jeszcze gorzej (a już przez chwilę korciło mnie takie coś na strychu, nawet wiązania odkręciłem..). A na pewno problem byłby z wytrzymałością tego rozwiązania. Narta ze względu na poślizg boczny będzie miała większą "wyrozumiałość"

Ale zimowe zabawy to jest to! Nie spróbujesz, się nie dowiesz :) Tylko spiesz się, bo grożą odwilżą!
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: DROMADER w Grudnia 05, 2010, 08:36:37 pm
Zastanawiam się czy taki napęd sprawdził by się w poziomce. http://www.ktrak.pl/
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: storm w Grudnia 05, 2010, 09:23:27 pm
Dlatego ja już zaplanowałem wsadzenie 2x 26" do swojego bajka, a la LWB Gemsiego ;)
Tylko cały czas nie wiem jak zrobić ta kierownicę :/ Machanie kierą na boki to kiepski pomysł :/
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Grudnia 05, 2010, 09:33:37 pm
@ storm
Może tak jak u Akary.
Zdaje się, że oni mieszkają w naszych okolicach.
Zapytaj. Może można podpatrzeć. Może pomogą.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Grudnia 12, 2010, 08:57:02 pm
Dlatego ja już zaplanowałem wsadzenie 2x 26" do swojego bajka, a la LWB Gemsiego ;)
o ho ho ,  nie spodziewalem  sie ze wytycze jakies trendy :), zeby bylo uczciwie trzeba by napisac a'la LWB Yin'a ( bo ja sie na nim wzorowalem ) :)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 12, 2010, 09:18:26 pm
A ja z kolej wzorowałem się na:
(http://lh6.ggpht.com/_hFe7H_ZP5Zk/S27maWC6plI/AAAAAAAAA10/fAJul0EF-KQ/Rowery%20poziome_004.jpg)


:)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Panki w Grudnia 13, 2010, 06:03:42 pm
A powiedzcie gdzie znajdę odpowiednie plany z wymiarami, kątami itd. do ramy terenowej.
Jaki napęd byście polecili. Czy rower ma być krótki czy długi. W jakim miejscu ma być środek ciężkości
Podstawy do zrobienia rowerka
pozdrowergór
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 13, 2010, 10:27:41 pm
A powiedzcie gdzie znajdę odpowiednie plany z wymiarami, kątami itd. do ramy terenowej.
Z gotowcem będzie problem. Zerknij na album http://forum.poziome.pl/index.php?topic=472.0 , wybierz rower który Ci się podoba, następnie na podstawie np. wielkości koła z wymiaruj ramę w CAD lub podobnym programie.

Jaki napęd byście polecili. Czy rower ma być krótki czy długi. W jakim miejscu ma być środek ciężkości

Napęd na tylne koło, rower typu SWB z pełną amortyzacją w układzie 26x24 lub 26x26 jeśli jesteś wysoki. Jak rower nie ma być szybki i przenośny a ma być czymś na kształt wszędołaza to możesz zaszaleć i iść w kierunku quadrocykla na kołach 29" - pewnie będzie to pierwsza tego typu konstrukcja w kraju :).

Podstawy do zrobienia rowerka

Zacznij od przejechania się kilkoma poziomymi, jak właściciele pozwolą w terenie i sprawdź na sobie czy rower poziomy na bezdrożach spełnia Twoje oczekiwania. Potem projekt, materiały, obróbka, spawanie / laminowanie itp. 
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Grudnia 14, 2010, 11:23:34 pm
Na spotkaniu we Włoszech widziałem oto taki ładny rowerek terenowy.
To jakiś prototyp albo robiony na zamówienie przez firmę Slyway.
Bardzo fajnie wyglądał, ale coś się właściciel dużo męczył na każdym podjeździe,
i widać było że amortyzatory "pracują" pod każdym nacisku na pedały.
Bardzo mi się spodobał i myślałem o budowie podobnego, ale jak doszło do przymiarki,
wyszło na to że fotel musi być bardzo wysoko, i stopami nie dosięgnę do ziemi.
Jedynie żeby 2x20", ale to już nie to ;)

(http://images.fotopic.net/1280j6.jpg)
(http://images.fotopic.net/1280pp.jpg)
(http://images.fotopic.net/1280oo.jpg)

A tutaj chciał umrzeć po prostu ;) pewnie tylko nie był w formie zupełnie.
(http://images.fotopic.net/1280oa.jpg)
(http://images.fotopic.net/1280jz.jpg)
(http://images.fotopic.net/1280kq.jpg)
(http://images.fotopic.net/1280lk.jpg)


A jak już wspominam ten zlot, to zapraszam do całej galerii http://ir.fotopic.net/c1837241.html
Dużo tam różnych rowerów, markowych i niemarkowych, bo podziwienia, skopiowania ..
Muszę przyznać że największe wrażenie na mnie zostawili rowery Slyway-a. Po prostu Italian school ;)


Pozdro



Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: igorc w Grudnia 26, 2010, 02:55:21 pm
Hej, w takim rowerze widelec powinien mieć blokadę skoku za pomocą manetki na kierownicy.
A samą ramę można kupić w moim sklepie: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rama+enduro.html?PT=53168356&PZTA=A&HNT=T&PD=53010482&WSZDZ=T
albo cały rower - rozmiar M w super cenie do końca grudnia: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rower+poziomy+enduro.html?PT=53172262&PZTA=A&HNT=T&PD=53010481&WSZDZ=T
Można założyć do takiego roweru koła 24", co daje dodatkowe obniżenie całego roweru, co może być istotne dla osób o wzorście poniżej 170cm.
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Stycznia 25, 2011, 08:37:17 pm
Kontynuacja dyskusji z innego wątku (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1053.0)  jako odpowiedź na post kolegi Prosportkarol.


Na pozioma typu "allroad" raczej trzeba inną konstrukcje wybrać, niż napęd na przednie koło.
Pełną amortyzacje jako pierwszą rzecz,  napęd na tył, a sama konstrukcja taka że więcej wagi jest nad tylnym kole,
a fotelik bardziej pionowo postawiony, i na wysokości takiej że nie utrudnia pewnego kontaktu stóp z podłożem, nawet jak jest nierówno (np. tam gdzie chcesz nogę puścić jest niżej niż tam gdzie są koła)
Więc nadają się na to LWB, CLWB i może niektórzy SWB, wszystkie z dużym przednim kołem.
Dobrze go mieć bo się lepiej sprawdza w terenie, a nie mówiąc już o dużym wyboru opon w 26"
ale problem polega na tym że w przypadku SWB wtedy dużo więcej masy jest na przednim kole,
bo pedały muszą być bardziej do przodu, nie zderzając się z przednim kołem.
Sam jeździłem w terenie na dual 26" SWB, i jak się pojawi jakiś rów powiedzmy, i rower poleci w dół,
to leci szybko i nosem, czyli upada bardziej przodem i jeśli się przesadzi to przewraca się około przedniego koła (po ang. tzn "face plant" :D ) a jeśli kierownica jest nad siedzeniem to też może się to skończyć po niektóre męskie części ;)
Koniecznie zobaczyć filmiki z terenowej jazdy AZUB-em, jak na końcu pokazują ile raz i jak się koleś zaliczył ;)


Pozdrawiam.


P.S:

(http://www.elmtreedental.com/Images/Bent%20through%20the%20mud.jpg)
(http://www.elmtreedental.com/Images/Recumbent%20LWB%2009.jpg)
(http://www.elmtreedental.com/Images/Richard%20on%20recumbent%202006.jpg)
(http://lightfootcycles.com/Images-2/rasilvercreek2.jpg)
(http://lightfootcycles.com/Images-2/rayuccask.jpg)
(http://lightfootcycles.com/Images-2/rabfrocky.jpg)
Tytuł: Odp: terenowa poziomka
Wiadomość wysłana przez: karol w Stycznia 25, 2011, 08:58:33 pm
Dzięki! Chyba jednak w tym kierunku powinienem pokombinować a SWB odpuścić