forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: MaciejDlugosz w Sierpnia 18, 2010, 01:39:59 pm

Tytuł: Koło ... o mniejszych stratach energii, dętka która nigdy się nie przebija
Wiadomość wysłana przez: MaciejDlugosz w Sierpnia 18, 2010, 01:39:59 pm
Hmmmm....

Wydaje się być całkiem sensowne z kilku powodów:
- nie ma możliwości tego "przebić" i żeby powietrze uleciało
- dosyć prosta konstrukcja
- symulacje pokazują że to daje efekty

http://www.youtube.com/watch?v=7BgsmhrsmEI    ----> śmieszny model ale trafne wnioski

http://www.youtube.com/watch?v=bxcoI-duk_s     ----> znowu śmieszny model ale trafne wnioski

http://www.youtube.com/watch?v=iOSAQjCbXZE    -----> omówienie "co to daje" + reklama

http://www.youtube.com/watch?v=D5h5Ln9aKtk     ----> testy pokazujące lepsze toczenie

http://www.youtube.com/watch?v=OGvRnij2zoE    ----> głównie reklama

P.S. To nie jest to samo co koło Michelin - ten produkt jest bardziej przemyślany i łatwiejszy do wykonania. Na pierwszych dwóch zdjęciach jest Michelin, na trzecim i czwartym Britek:

(http://www.designboom.com/cms/images/-Z76/tire1.jpg)

(http://www.autoclub.com.au/uploaded_images/michelin-tweel-731147.jpg)

(http://i.ytimg.com/vi/iOSAQjCbXZE/0.jpg)

(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TGvUBUNrDSI/AAAAAAAAD6k/EU_cdygFhIk/britek%20wheel.jpg)
Tytuł: Odp: Koło ... o mniejszych stratach energii, dętka która nigdy się nie przebija
Wiadomość wysłana przez: storm w Sierpnia 18, 2010, 09:26:56 pm
Ja myślę, że ludzie wpadli na takie pomysły i w niektórych rzeczach jak np rowerki dla dzieci takie małe, czy wózeczki dla dzieci, etc - takie kółka bezdętkowe się stosuje... Więc dlaczego nikt nie zastosował takiego koła w samochodzie? W rowerze? Albo może jeszcze inaczej: po co nam dętka?
Hint: widocznie ta dętka jest do czegoś jeszcze potrzebna...
I jak sądzę, o ile w USA czy innych zachodnich krajach takie koła przyjęłyby się zapewne szybko, ze względu an DOBRY STAN NAWIERZCHNI, tak u nas, w kraju gdzie dziura goni wyrwę na drodze, to rozwiązanie sensu zbyt dużego nie ma. Zwłaszcza w rowerze.
Chociaż... może za jaaaaaaaaaaaaakiś czas... Kto wie... jak wyprostują wszystkie drogi, porobią DDR normalne... czyli za jakieś... 50 lat? Kto wie...


P.S. Przepraszam za mój "optymizm" ;-)
Tytuł: Odp: Koło ... o mniejszych stratach energii, dętka która nigdy się nie przebija
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 18, 2010, 09:57:31 pm
Było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=263.0

Ja myślę, że ludzie wpadli na takie pomysły i w niektórych rzeczach jak np rowerki dla dzieci takie małe, czy wózeczki dla dzieci, etc - takie kółka bezdętkowe się stosuje... Więc dlaczego nikt nie zastosował takiego koła w samochodzie? W rowerze? Albo może jeszcze inaczej: po co nam dętka?

W samochodach od jakiegoś czasu z tego co mi wiadomo są właśnie opony bezdętkowe. W rowerach też patent jest stosowany:
http://allegro.pl/search.php?string=bezd%C4%99tkowa&sourceid=Mozilla-search&category=3919
Po co dętka: waga, waga, waga - im cięższe koła tym gorzej się jeździ. Odchudzenie 1grama z masy rotującej jest odczuwalne jak odchudzenie 4 gramów z reszty roweru.
Tytuł: Odp: Koło ... o mniejszych stratach energii, dętka która nigdy się nie przebija
Wiadomość wysłana przez: MaciejDlugosz w Sierpnia 18, 2010, 09:59:20 pm
I jak sądzę, o ile w USA czy innych zachodnich krajach takie koła przyjęłyby się zapewne szybko, ze względu an DOBRY STAN NAWIERZCHNI, tak u nas, w kraju gdzie dziura goni wyrwę na drodze, to rozwiązanie sensu zbyt dużego nie ma. Zwłaszcza w rowerze.
Chociaż... może za jaaaaaaaaaaaaakiś czas... Kto wie... jak wyprostują wszystkie drogi, porobią DDR normalne... czyli za jakieś... 50 lat? Kto wie...

P.S. Przepraszam za mój "optymizm" ;-)

Takie koło wcale nie wyklucza amortyzacji. Opona też coś amortyzuje i te "zespolone" koła mają na pewno gorszą amortyzację "samą w sobie" ale amortyzatory w autach pozostaną!

A w rowerze... przypuszczam że nabita oponka na 8 bar ma podobny komfort co te "zespolone" koła. Z tym że się nie przebije. W rowerze byłaby to dyskusyjna "modernizacja". Na wideo zostało pokazane że takie "zespolone" koła lepiej się toczą, dobrze znoszą "impakty". Pomysł ciekawy.

P.S. Te kółka (do samochodu) firmy Britek można w USA już kupić.