forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: mmoto w Lipca 03, 2010, 12:19:13 pm
-
chciałbym zrobić coś takiego jak na zdjęciu poniżej i mam już pierwszy problem czy widełki od 26' mogą być? co o moim projekcie myślicie?
czy rama z profili kwadratowych to dobry pomysł?
(http://poziome.republika.pl/obrazki/rowerki/marek_p_2.jpg)
-
Widełki - jak najbardziej!! O ile pamiętam - oryginał właśnie takie przewiduje ;) tym bardziej, że musisz w nie wspawać poprzeczkę..
Profile kwadratowe - też nie będą problemem o tyle, że oryginał przewiduje łączenie rur okrągłych.
Tu http://forum.poziome.pl/index.php?topic=668.0 (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=668.0) masz wątek o tej samej konstrukcji :) ..
-
czy rama z profili kwadratowych to dobry pomysł?
(http://poziome.republika.pl/obrazki/rowerki/marek_p_2.jpg)
Profil kwadratowy "sprawdza się" w rowerze bez zastrzeżeń. Jest to kwestia estetycznego odbioru "kwadraciaka", rury z pewnością są bardziej estetyczne:
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzoRseBmwVI/AAAAAAAAAIU/svIhbIm8aDk/ligfiets-marcel-adriaansen-1-klein.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzvhJLpsoDI/AAAAAAAAAPE/lVJLWbcfkxo/zox.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzvvbTPgX0I/AAAAAAAAASY/lYoYk3i4LpY/s512/ULZvLGnTSBbzxF2I2fmNg.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/Szv38IVcasI/AAAAAAAAAVI/dWPjMpO-eso/V3XepU1gvbUwo1a7Qkikcg.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S3mvJwcp37I/AAAAAAAAB_E/Ge8hp-cQIZI/slide_dscn3771.jpg)
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S1fV0cP2C3I/AAAAAAAABFE/oWzTZi0ReVQ/4TZitvLp.jpg)
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S5I5QquSuAI/AAAAAAAACRo/V1X8-5detmU/s640/KYOslDrG7wIIbuOOY9UAJQ.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S0w0Oeqm3XI/AAAAAAAAAqA/mNOC037Lev4/s576/zox.jpg)
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzoRsZD3JhI/AAAAAAAAAIQ/UjjFjSQKC-k/jetrike-painted.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/Szz2pW3-BhI/AAAAAAAAAYM/8xpuIMtvQC8/s640/FWD.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SznyexljhMI/AAAAAAAAAEE/IMq7MkynLlc/s640/DSC_6215.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S0w1BIC0ghI/AAAAAAAAAqE/99-HzOSYGck/hracer07.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S0EV2FJCnbI/AAAAAAAAAjA/afyIWyFfuKE/s576/Bike2b.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S4pK32CwrEI/AAAAAAAACOA/1bdWZsZuNOo/tilt%20steer%20front%20final.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S4jq5D0FDeI/AAAAAAAACMw/AW08T-m2mzM/s640/2.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SznyfGUneCI/AAAAAAAAAEI/E6uMCCSiR8I/s576/Frans_Trike.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S9Nb9laLsfI/AAAAAAAACtg/Mz5V4gKBA9E/s640/ZOX%20tadpole%20trike.jpg)
-
mam jeszcze jeden problem, zaczynać spawanie bez przedniego koła czy to może zły pomysł?, kółko za kilka dni dopiero będzie
-
mam jeszcze jeden problem, zaczynać spawanie bez przedniego koła czy to może zły pomysł?, kółko za kilka dni dopiero będzie
Jak znasz kąty pod jakim co ma być pospawane i uwzględniłeś czy używasz tej samej długości widelca przedniego co w projekcie - to spawaj. Piszesz co prawda że chcesz użyć widelca 26" (czyli taki jak na zdjęciu) - ale nie wiem jaki masz projekt "bazowy". Na zdjęciu jest widelec 26" z przodu więc opierając się na tym zdjęciu to wszystko gra. Możesz spawać. Zaciśnij ściski stolarskie albo najlepiej stwórz prowizoryczny "szablon spawalniczy" (płyta wiórowa, wkręty/ wkrętarka albo wiertarka/ śruby, piłka do drewna, linijka, ołówek). Jak masz małe doświadczenie w spawaniu to błąd wymiarów wyjdzie Ci 1-2 mm ale nie odczujesz tego w jeździe.
-
Profile prostokątne są łatwiejsze w obróbce.
Połap sobie wszystko, popodpieraj i przymierzaj, tnij spawaj, przymierzaj, itd.
-
cos tam przytrzymałem, połapałem i powoli do przodu
(http://lh3.ggpht.com/_W9EPFr0YpCs/THAQF14_f_I/AAAAAAAAAjA/6eAcp7D7yVY/s640/Zdj%C4%99cie067.jpg)
-
to się nie złamie tam za sterami zaraz strasznie to lipnie wygląda
-
chyba się nie złamie spaw jest wporządku i rura w rurę wchodzi, a jak się złamie to się przerobi, najpierw sprawdze czy poziomką się fajnie jeździ
-
a jak się złamie to się przerobi, najpierw sprawdze czy poziomką się fajnie jeździ - zgodnie z prawami Murphy'ego złamie się w najmniej dogodnej chwili, czyli w czasie szybkiej jazdy.. Póki jeszcze możesz to dospawaj kawałek rurki pomiędzy szyjką sterów a suportem - na wadze za dużo nie stracisz, a możesz dużo zyskać (kości się zrosną, ale n.p. zęby nie włosy - nie odrosną)..
Zauważ, że konstrukcje ram większości rowerów oparte są na trójkącie - tak samo jak oryginalny TourEasy. Jest to raczej sprawdzona konstrukcja, a przynajmniej tak można sądzić po ilości wykonanych kopii. Twoja przeróbka jest umiejscowiona w najgorszym możliwym miejscu - w momencie złamania prawie nadziejesz się na kierownicę!!
Pozdrawiam.
-
I brakuje jeszcze "podparcia" fotela. Na szczęście złamie się przed przodem :)
-
a jak się złamie to się przerobi, najpierw sprawdze czy poziomką się fajnie jeździ - zgodnie z prawami Murphy'ego złamie się w najmniej dogodnej chwili, czyli w czasie szybkiej jazdy.. Póki jeszcze możesz to dospawaj kawałek rurki pomiędzy szyjką sterów a suportem - na wadze za dużo nie stracisz, a możesz dużo zyskać (kości się zrosną, ale n.p. zęby nie włosy - nie odrosną)..
Zauważ, że konstrukcje ram większości rowerów oparte są na trójkącie - tak samo jak oryginalny TourEasy. Jest to raczej sprawdzona konstrukcja, a przynajmniej tak można sądzić po ilości wykonanych kopii. Twoja przeróbka jest umiejscowiona w najgorszym możliwym miejscu - w momencie złamania prawie nadziejesz się na kierownicę!!
Pozdrawiam.
nastraszyłeś mnie - będzie tam rurka lub wzmocnienie z blachy, szczególnie że rower jest robiony pod dopalacz elektryczny
siedzenie nie jest skończone lub będzie tam inne
-
Nie chodziło mi o straszenie a raczej o uświadomienie, że w jednym miejscu będą się kumulować ogromne siły - cała "kratownica" ramy kończy się w jednym miejscu, skąd dalej tworzy się najnormalniejsza dźwignia (do osi koła). Osobiście dałbym zdecydowanie dłuższą szyjkę sterów - od górnej krawędzi poprowadził rurkę górną, a od dolnej - rurę do tulei suportu. Nie znam programów cadowskich, ale nawet na zdrowy rozsądek: ta sama siła będzie rozkładana na dwa punkty (a nie kumulowała w jednym jak u Ciebie), ponadto - powierzchnia spawu dwóch rurek jest większa niż jednej.
Wolę mieć 100% nadmiaru wytrzymałości niż 1% za mało :) !!!
Pozdrawiam.
-
po jazdach próbnych już - wywrotki nie było ale droga szeroka musi być
(http://lh3.ggpht.com/_W9EPFr0YpCs/TIk6cpHDa1I/AAAAAAAAAl4/VqnYWJTDkUo/s640/7fc88c61-a397-4657-be48-0d4eb4abaa8b.jpg)
wiem wiem - przy główce ramy będą trójkąty wzmacniające
-
I jak wrażenia z pierwszej jazdy? :)
-
wrażenia były:
ledwo na drodze się mieściłem, ale jak nabrałem prędkości to jakoś szło
bardzo fajna jazda na leżaka prędkość odczuwałem x2, rzeczywiście mięśnie inne pracują
kierownica przeszkadza w pedałowaniu - można na to coś zaradzić?
w sumie się podoba będę wykańczał do wiosny zejdzie - bo czasu brak
-
kierownica przeszkadza w pedałowaniu - można na to coś zaradzić?
I tu "kłania się" wyższość posiadania regulacji nad jej brakiem.
Niestety zwykle rowery "własnej produkcji" (takie jak mój ::) ) robi się bez regulacji długości suportu, bez regulacji ustawienia kierownicy...
Znam kolesia co jeździł rozkraczony bo mu się kolana nie mieściły ;D Była to wyjątkowo ergonomiczna pozycja ::)
Jak kolega zrobił rower "pod siebie" i dał mi się przejechać to przy wsiadaniu zaklinowałem się brzuchem o kierownicę ;D
-
kierownica przeszkadza w pedałowaniu - można na to coś zaradzić?
Kierownicę pod fotel. I to jest jazda.
-
jeden sezon pojeżdże z klasyczną kierownicą, może potem pod fotel
-
Zrób "czopra" - czyli "wielgasierna" kierownica nadsiodłowa.
Cytat z "Pulp fiction":
- Czyj to motor?
- Kochanie - to czoper
- Czyj ten czoper?
- Zeda
- A kim jest Zed?
- Kochanie, Zed nie żyje! Zed nie żyje!
-
długaśne nieco paskudztwo mi wyszło
(http://lh4.ggpht.com/_W9EPFr0YpCs/TIvwXlTyfMI/AAAAAAAAAmQ/vVn__VEQh5w/s640/86be31ef-d92a-4626-ac37-b7f57605e39f.jpg)
-
długaśne nieco paskudztwo mi wyszło
Długaśne to nie szkodzi... Ale nic nie zrobiłeś ze wspominanym "słabym punktem" koło kierownicy...
Jak mówi przysłowie "Twój cyrk, Twoje małpy" ale jak ktoś to powiedział "zęby nie włosy, nie odrastają" ::)
-
po jazdach próbnych już - wywrotki nie było ale droga szeroka musi być
dlaczego ?
-
słaby punkt będzie zrobiony- trójkąty wzmacniające na śruby chyba - nie jeżdżę nim na razie-brak czasu, jak go zabiorę z pracy do domu to wykończę na cacy
czemu mnie nosi po całej drodze - nie wiem chyba potrzeba dużo praktyki, za bardzo kontruję kierownicą