forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Tomasz11 w Czerwca 24, 2010, 09:52:06 pm

Tytuł: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz11 w Czerwca 24, 2010, 09:52:06 pm
Witam !

       Tomasz z tej strony, lat 34. Mieszkam w Lubuskim. Jestem tutaj nowy. Z rowerami mam doczynienia przez całe życie. Rowery były "made by Romet". Teraz jeżdże na Euro-Bike'u, ATB. Ostatnio zachorowałem na poziomke. Wszystko zaczęło się od przeczytanego artykułu Pana M. Utkina w "Młodym Techniku" - pt.: "Człowiek silnikiem przyszłości"  :) . Spodobały mi się poziomki w "Cykloturze", jednak te ceny ... . Cena 1.700 zeta za samą ramę to stanowczo za dużo. Wpadłem na pomysł zakupu nowej ramy rowerowej i zepsucie jej w odpowiedni sposób.

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_RAMA+SHANNON.html?PT=53122112&PZTA=8&HNT=T&PD=53010503&WSZDZ=T

Taką ramę zamierzam kupić a następnie zmienić :). Sory, za ten rysunek ale zależało mi na czasie.

http://yfrog.com/0frama1fj

Fotel, który przewiduje zamontować również z "Cykloturu":
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_FOTEL+ERGO.html?PT=53146837&PZTA=8&HNT=T&PD=53010480&WSZDZ=T

Interesuje mnie, czy te rury alu mają dobre wymiary, czy ten kąt 35 st. pod fotelem jest właściwy (ten kąt wziąłem z roweru Base), jaki kąt zastosować do wspornika kierownicy ?. Mam 182 cm wzrostu, x-seam to 110 cm. . Ile doliczyć do tego, chodzi mi o długość głównej rury pod siedziskiem. W ogóle czy to dobry pomysł jest z tą przeróbka ramy ?. Zamierzam nie robić regulowanego supportu. Chcę zamontować amortyzator na przednie koło o skoku 50 - 80 mm. .

Pozdrawiam i Dziękuje
Tomasz

Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Czerwca 24, 2010, 10:24:41 pm
fotelik kupisz taniej u jarka

co do kąta główki ramy to wszystko zależy od wielkości koła z przodu. od 65 do 72 st. wałkowane na forum 100 razy.

chociaż fotelik musisz zrobić regulowany

ta rama sienie nadaje nie wiem jak z wytrzymałością spoiny, ona (znaczy sie rama) jest z alu 7005 a profilu z takiego samego materiału to raczej nie kupisz w polsce :), więc ta rama odpada szukaj ramy z 6060 lub coś koło tego. Najlepiej pochodź po złomach i weź sobie stalową, materiał kupisz wszędzie :)
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: DROMADER w Czerwca 24, 2010, 10:54:05 pm
W ogóle czy to dobry pomysł jest z tą przeróbka ramy ?. Zamierzam nie robić regulowanego supportu. Chcę zamontować amortyzator na przednie koło o skoku 50 - 80 mm. .

Pozdrawiam i Dziękuje
Tomasz


Witaj na forum! Wydaje mi się że najpierw pokaż jakiś pierwowzór na którym chcesz się wzorować.
Druga sprawa to jak chcesz ramę zrobić tanio i poeksperymentować to zrób tak jak pisze kolega cyqlop, to prawie nic nie kosztuje. Z przeróbką nowej ramy alu daj sobie raczej spokój. Nowa rama alu bez amortyzowanego tyłu kosztuje ok. 500 - 600 zł, i masz bez roboty.
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: istrii w Czerwca 24, 2010, 11:04:56 pm
Witaj na formum.

Sam ostatnio walczyłem z tym aby znaleśc coś o kącie dla sterów. I znalazłem ten artykół który potwierdza powyższą wypowiedź kolegi
http://download.bikeboard.pl/pdf/modyfikacja_geometrii_ramy.pdf

Jest już na rynku główka sterów która umożliwia regulacje kąta

http://www.mtbnews.pl/content/view/2067/1/


A co do powiomki to nie ma co szaleć i się śpieszyć. Lepiej zrobić raz a dobrz, niż później poprawiać i przerabiać.

Pozdrawiam istrii
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Czerwca 24, 2010, 11:14:16 pm
Witaj na forum :).


W ogóle czy to dobry pomysł jest z tą przeróbka ramy ?.

Nie, wyjdzie mało udana atrapa poziomki. W 319 zł kupisz aluminium na ramę i zostanie Ci jeszcze 100 zł na spawanie ( a spawanie aluminium niestety jest drogie). Do tego ramę wykonaną z aluminium należy odprężyć po spawaniu inaczej jest spore prawdopodobieństwo że będzie pękać. Da się to zrobić w piecu do malowania proszkowego po dogadaniu z obsługą.

W temacie samej konstrukcji, rozumiem że chcesz zrobić poziomkę w układzie 26 x 26. Proponuję wzorować się na tym:
(http://lh5.ggpht.com/_hFe7H_ZP5Zk/S28STctkP_I/AAAAAAAACbU/jq_9RMPBDHc/s640/Slyway_enjoy5_big.jpg)  
Taką ramę można stosunkowo prosto wykonać z profili aluminiowych, i ma ten plus że jak Ci nie podejdzie układ 26x26 (wysoko umieszczony support utrudnia ruszanie ) to można wstawić do amorka 26" koło 20" co obniży support. Jedyny warunek to zastosowanie hamulca tarczowego do obu rozmiarów kół.

Tu wrzuciłem szkic projektu '' na szybko":
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=682.new#new



chociaż fotelik musisz zrobić regulowany

Dokładnie.

ta rama sienie nadaje nie wiem jak z wytrzymałością spoiny, ona (znaczy sie rama) jest z alu 7005 a profilu z takiego samego materiału to raczej nie kupisz w polsce :), więc ta rama odpada szukaj ramy z 6060 lub coś koło tego.

Alu z stopów 7000+ da się bez problemu ( a przynajmniej nie są mi znane przypadki by się nie dało ) spawać z stopami 6000+. Forumowicz Indiv ma w lwb tył z alu 7005 a resztę ramy z alu 6060 i nic niepokojącego się z takim połączeniem nie dzieje.
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: sławek w Czerwca 25, 2010, 05:40:22 am
   Wpadłem na pomysł zakupu nowej ramy rowerowej i zepsucie jej w odpowiedni sposób.
Taką ramę zamierzam kupić a następnie zmienić :).

  Popieram kolegów - szkoda kasy na psucie dobrej ramy. Zwykle zaczyna się od szperania po złomach lub zakupu na giełdzie używanego roweru "poniemieckiego". W Lubuskim nie powinno byc z tym problemu.
  Na pierwszy projekt  stal jest bardziej wdzięcznym materiałem - umożliwia liczne poprawki, przeróbki- których raczej nie unikniesz. Nabierzesz wprawy zrobisz rower z alu, z tytanu czy jeszcze z czego innego. Nie od razu Kraków zbudowano. ;)
              Pozdrowienia
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Czerwca 25, 2010, 08:04:59 am
Cena 1.700 zeta za samą ramę to stanowczo za dużo.

Wczoraj natknąłem się na znajomą konstrukcje.
Nie wiem w jakim jest stanie, ale patrząc na cenę warto poważnie się zastanowić.
To chyba niezła okazja..
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1091245134

Pozdrawiam Roland
Co przyłącza się do powitania i
Idzie zrobić kawę.
A że właśnie ktoś wypić wodę
z czajnika próbuje,
to się wkurza,
bo kawa bez wody źle smakuje.
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz11 w Czerwca 25, 2010, 02:15:36 pm

Witaj na forum! Wydaje mi się że najpierw pokaż jakiś pierwowzór na którym chcesz się wzorować.
Druga sprawa to jak chcesz ramę zrobić tanio i poeksperymentować to zrób tak jak pisze kolega cyqlop, to prawie nic nie kosztuje. Z przeróbką nowej ramy alu daj sobie raczej spokój. Nowa rama alu bez amortyzowanego tyłu kosztuje ok. 500 - 600 zł, i masz bez roboty.
[/quote]

Witam !

         Nie wzoruje się na żadnym pierwowzorze. Zapomniałem powiedzieć na wstępie, że jestem modelarzem lotniczym z zamiłowania. Także nie mam dwóch lewych łapek ... :) . Robiłem nawet kadłuby z laminatu szklanego ale za nic w świecie nie wezmę się za ramę węglową do roweru. Zaciekawiło mnie to zdanie:
[/quote] Nowa rama alu bez amortyzowanego tyłu kosztuje ok. 500 - 600 zł, i masz bez roboty. [/quote] .

Czyżby ktoś robi takie ramy na zamówienie ? za 500 - 600 zeta ?. Może jakieś namiary ... ?
Co do spawania ramy z alu to mam akurat szczęście bo mam znajomego, który pod osłoną gazową takie coś mi pospawa. Gorzej wygląda sprawa z wygrzewaniem. Może być z tym ciężko ale sądze, że i bez tego rama będzie wytrzymała. Co do samego alu to znalazłem w necie taki sklep:

http://metal-stop.pl/oferta_aluminium.html

Sklep oferuje sprzedaż detaliczną.


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1091245134

Też namierzyłem ten rowerek ..... dziwi mnie tylko cena ... 1.300 zeta ?, taki rowerek kosztuje w full wypas około 11 tys. !!!. Jednak jest jedna wada takiego używanego rowerku: rama z węgla może mieć mikropęknięcia, dodatkowo z biegiem czasu laminat może się rozwarstwiać. Oferta i tak jest kusząca .... !!! :) .

Co do roweru nie chcę eksperymentować. Szkoda czasu.

Pozdr
Tomasz
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Czerwca 25, 2010, 02:32:08 pm
Zapomniałem powiedzieć na wstępie, że jestem modelarzem lotniczym z zamiłowania. Także nie mam dwóch lewych łapek ... :) . Robiłem nawet kadłuby z laminatu szklanego ale za nic w świecie nie wezmę się za ramę węglową do roweru.

Czemu? Rozumiem że robienie roweru z włókna węglowego jest kosztowne, ale  korzystając z laminatu szklanego z odpowiednim doświadczeniem też można osiągnąć bardzo fajne rezultaty.

Co do spawania ramy z alu to mam akurat szczęście bo mam znajomego, który pod osłoną gazową takie coś mi pospawa. Gorzej wygląda sprawa z wygrzewaniem. Może być z tym ciężko ale sądze, że i bez tego rama będzie wytrzymała.

Teoretycznie, przy zastosowaniu profili o grubszych ściankach odpuszczenie można pominąć. Z tego co pamiętam jeden z forumowiczów jeździ na takiej ramie.

W kwestii sklepów polecam http://www.profmetkol.pl/ ewentualnie jakiegoś lokalnego dystrybutora.


Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: MaciejDlugosz w Czerwca 26, 2010, 09:43:58 pm
Zapomniałem powiedzieć na wstępie, że jestem modelarzem lotniczym z zamiłowania. Także nie mam dwóch lewych łapek ... :) . Robiłem nawet kadłuby z laminatu szklanego ale za nic w świecie nie wezmę się za ramę węglową do roweru.

[...] jest jedna wada takiego używanego rowerku: rama z węgla może mieć mikropęknięcia, dodatkowo z biegiem czasu laminat może się rozwarstwiać. Oferta i tak jest kusząca .... !!! :) .

Co do roweru nie chcę eksperymentować. Szkoda czasu.

Pozdr
Tomasz

Czemu? Rozumiem że robienie roweru z włókna węglowego jest kosztowne, ale  korzystając z laminatu szklanego z odpowiednim doświadczeniem też można osiągnąć bardzo fajne rezultaty.


Chyba m.in. dlatego:

Stare wiadomości - ale nadal ważne:

Kompozytowe części kadłubów samolotów mogą być niebezpieczne?

2007-12-17

Specjaliści ds. wypadków lotniczych z kanadyjskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (TSB) ostrzegają, że kompozytowe części kadłubów samolotów mogą być niebezpieczne.

Okazuje się, że bez problemów przechodzą one standardowe testy bezpieczeństwa, wykonywane przed każdym lotem, mimo, iż kompozyt zaczyna się rozwarstwiać. Przed każdym lotem technicy sprawdzają kompozyt stukając w niego i nasłuchując wydawanego dźwięku. Gdy tony odbiegają od prawidłowych, wskazuje to, że dzieje się coś niedobrego. Jednak kompozyt może, jak się okazało, brzmieć prawidłowo, podczas gdy jego warstwy zaczynają już od siebie odchodzić.

Kanadyjczycy doszli do takich wniosków podczas zakończonego właśnie śledztwa w sprawie katastrofy lotniczej z marca 2005 roku. Wówczas to Airbus A310 stracił niemal cały kompozytowy statecznik pionowy. Maszynie udało się wylądować, a lekko ranna została tylko jedna osoba.

Śledztwo wykazało, że problemy, jakich doświadczył samolot, mogły być spowodowane tylko i wyłącznie gwałtownym uszkodzeniem statecznika. Wykluczono działanie sił zewnętrznych i zbadano sam uszkodzony statecznik. Szereg testów, podczas których symulowano zmiany ciśnienia w czasie lotu, wykazał, że uszkodzenia statecznika bardzo szybko się powiększały, a w pewnym momencie eksplodował on tak mocno, że zniszczył komorę testową.

Dalsze śledztwo pokazało, że uszkodzenia w stateczniku nie zostały wykryte pomimo prawidłowo przeprowadzanych testów bezpieczeństwa. Odkrycie TSB jest niezwykle istotne. W przyszłym roku (czyli w roku 2008 - wiadomość nie jest "świeża") ma rozpocząć komercyjne loty Boeing 787 Dreamliner, pierwszy samolot pasażerski, którego cały kadłub będzie wykonany z kompozytów. Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku Boeing zwolnił inżyniera Vince?a Weldona, który zwracał uwagę, że Dreamliner nie powinien tak szybko trafiać do sprzedaży i konieczne są kolejne lata badań nad tego typu samolotami.

Główny konkurent Boeinga, Airbus, planuje rozpoczęcie sprzedaży własnych kompozytowych maszyn w 2012 roku.

Źródło: New Scientist, www.kopalniawiedzy.pl
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Czerwca 26, 2010, 10:24:14 pm
Witaj na forum Tomasz :)


Zgadzam się z kolegą Yin co do wzoru ;)
Nie kombinuj bezpotrzebnie bo przeciez "stick bike" jest bardzo prosty do zrobienia.
Kup stalowa rure, jesli znajdziesz utwardzona stal, to swietnie (45-50x1.2) albo moze i zwykla stal 45-50x1.8-2mm)
Glowica pod 90 stopni do glownej(kat glowicy wyjdzie na okolo 70), ofset osi tylnego kola od glownej rury 40-50mm(mozna zrobic z zwyklego wydelca) , zwykly sztywni widelec na przod.
Wysokość fotelika bedzie okolo 60cm,a suport okolo 20cm wyzej.
Stal lekko i wszedzie pospawasz, nie trzeba odpuszczac.. a wcale nie bedzie wazyl duzo wiecej od alu !
Szybko i tanio ;)
Zaloz fajne czesci, ladnie pomaluj, i bedziesz mial bardzo fajny rowerek.

(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/My%20SWB%20recumbent%20bike/IMG_6602_resize.jpg)


Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Łukasz w Lipca 07, 2010, 02:44:34 pm
Moja koncepcja:

jednobelkowiec 26"x26"
belka główna- 40x40x1,5 lub ewentualnie 35x35x2
przedni widelec amortyzowany (bo mam pod ręką)
tylny widelec 38x20x1,5
mufa suportu - 40x3 lub 42x4
główka ramy 35x2,5

wszystko ze zwykłej stali

osprzęt:
-fotelik od Jarka_es
-V-brake
-układ napędowy z MTB (3x7 jakieś shimano)
-kierownica z trekkinga albo samoróbka

Ma to być kopia bacchetty, czyli rozstaw osi +/-120cm, fotelik ~65cm i suport jakieś 20cm wyżej.
Co z tego wyjdzie... zobaczymy.

Na razie problemem jest zakup rur na suport i główkę w ilościach mniejszych niż 6m...

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Lipca 07, 2010, 09:30:46 pm

Na razie problemem jest zakup rur na suport i główkę w ilościach mniejszych niż 6m...

Pozdrawiam

rozumiem ze nic z tego nie podchodzi ? http://sklep.poziome.pl/rury.html

a jakas stara rama ?
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Łukasz w Lipca 08, 2010, 12:36:13 pm
Nie chcę się bawić w cięcie jakiejś starej ramy.
Jarek_es to ostateczność, bo jakoś nie pasuje mi wysyłanie kawałka stali przez pół Polski  ;)
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz11 w Lipca 12, 2010, 03:42:33 pm
Witam !

      pozbierałem info tu i tam ... i zdecydowałem się chwycić za QCad'a :) . Wyszło mi takie coś:

http://yfrog.com/jvroweryp

      i teraz tak ... naszło mnie parę pytań:

1. czy jadąc takim czymś np. w momencie kiedy najadę na dziurę to czy mogą mi spaść stopy z pedałów ?
2. pytanie (wiąże się z 1), czy istnieje ryzyko, że stopa wejdzie w szprychy przedniego koła ?.
3. fotelik zamierzam wykonać ze stelażu na rurach alu, a siedzisko i oparcie wykonać z grubego sznurka, ewentualnie z rattanu lub wikliny. Będzie przewiewnie i do tego mocny punkt oparcia.
4. pragnę usłyszeć wszelkie zarzuty względem mojego rysunku:
    - czy lepiej jest dać koło przednie o wym. 20", czy 26" z amorkiem czy bez.
    - jestem zainteresowany jakich wymiarów mam się trzymać mając do dyspozycji koło przednie 20" bez amorka, potem 20" z amorkiem. To samo tyczy się koła 26". Chodzi mi o założenia wymiarowe.
    - tylni damper zamierzam dać o dł.: 16,5 cm. . Czy to dobry wybór ? np. ten:
      http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_DNM+DV-22.html?PT=53154145&PZTA=8&HNT=T&PD=53010590&WSZDZ=T
    - na załączonym rysunku ten kolor zielony oznacza wzmocnienie ramy wykonane z dwóch płyt alu gr.: 3 mm, jednocześnie stanowi ono podstawę pod siedzisko.
    - rama to rura o średnicy 5 cm, grubość ścianki 2 mm .

 .... i to tyle .... :), czekam na ciekawe propozycje

Pozdrawiam
Tomasz
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Lipca 12, 2010, 06:19:07 pm
jak na SWB troszkę za pionowo fotelik będzie kufer bolał, chyba że zakładasz jakąś możliwość regulacji podparcia

musisz wziąć korektę na stery i rurę widelca najlepiej z katalogu np RST na ten rok masz podany wymiar widelca w zależności od wielkości koła -/+ 1 cm na same stery

nogi zawsze mogą spaść jeżeli nie masz SPD a wjedziesz do jakiejś dziury.  Ja zawsze jak jadę po wertepach i akurat nie muszę pedałować  ( nie mam SPD) napieram na korbę dwoma nogami by mi przypadkiem nie poderwało :)
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Lipca 12, 2010, 07:45:44 pm
Wymyśl sobie prowadzenie łańcucha. Im więcej zagięć, tym większe opory. Jak dasz kolo 20", to możesz łańcuch wyprostować.
Nogi też mogą spaść jak łańcuch na trybach zacznie "latać".
Kiedyś mi spadły stopy z pedałów jak miałem jeszcze nie wyregulowaną przerzutkę z przodu (LWB, USS). Zanim opanowałem rower zdążyłem pomyśleć - cokolwiek się stanie, to na rondzie i tak mam pierwszeństwo. Na pionowym gleba murowana a tu nawet klapków nie pogubiłem :D
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Lipca 12, 2010, 08:18:05 pm
Ten amortyzator sprężynowy w moim przypadku sprawdza się bardzo dobrze.

Rymowanka na dziś

Gdy bambetle zabrać musisz
Wtedy będzie pewnie draka
Bo choć starał byś się bardzo
nie założysz już plecaka

Więc pomyśleć może warto
Zaczynając planowanie
Jak wykonać i zespawać
Bagażnika mocowanie.

Pozdrawiam Roland
Co myślał, że rzeczy wozić nie będzie
A wyszło później
że taszczy je wszędzie.
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Łukasz w Lipca 14, 2010, 12:33:42 pm
Moja koncepcja:

jednobelkowiec 26"x26"
belka główna- 40x40x1,5 lub ewentualnie 35x35x2
przedni widelec amortyzowany (bo mam pod ręką)
tylny widelec 38x20x1,5
mufa suportu - 40x3 lub 42x4
główka ramy 35x2,5

wszystko ze zwykłej stali
[ciach]
Pozdrawiam

Delikatne zmiany:
belka główna 40x40x2
boom 35x35x2                                -> uznałem, że regulacja suportu może się przydać
mufa suportu 42x4                          -> trochę gruba ścianka, ale przy długości ok. 7cm te ~80gramów  nie robi różnicy a taka się trafiła
tylny widelec z wahacza MTB            -> na początek bez amortyzacji, za to będzie regulowany kąt główki ramy tak na wszelki wypadek
przedni widelec amortyzowany
główka ramy 35x2,5                         ->nie udało mi się zdobyć w Krakowie... ostatni brakujący element układanki.
                                                       będzie zamówiony w sklepiku, ale dopiero po 25 lipca  :-[
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Lipca 14, 2010, 02:49:28 pm
Na poziomym tylko w SPD. Zawsze. Kropka.
Tez się zgadzam co do katu fotelika -  za pionowo (kiepska aerodynamika, pupa boli po 30 minut,...)

Nie zapomnij o tym ze przedni widelec ma wyprzedzenie, wiec na tym rysunku kolo będzie bardziej do przodu,
jeśli główka jest na połączeniu rury masztu i tej dolnej.


Pozdro
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz11 w Lipca 14, 2010, 08:42:21 pm
Witam !

    no więc tak ... projekt rowerka poprawię. Fotelik to ma być rura alu, wszystko wykonane w jednym kawałku także zerowe możliwości regulacji kąta oparcia. Jak przeczytałem o SPD to mi się odechciało, chyba do Bike-Mielec wyśle projekt "Tour Easy". Klasyk i tyle. I nie trzeba chyba żadnych SPD ...
Katalog RST ściągnąłem i to na rok 2010. Niestety, coś nie mogę znaleźć info co do kątów wspornika kierownicy. Dla mnie, szalenie niebezpieczną sprawą w tych SWB jest fakt, że nogi są nad samym amorkiem. Przy większych prędkościach i większej dziurze można wylecieć jak z katapulty. Może się mylę ...

Tomek
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: sławek w Lipca 14, 2010, 09:51:33 pm
Witam !
      i teraz tak ... naszło mnie parę pytań:

1. czy jadąc takim czymś np. w momencie kiedy najadę na dziurę to czy mogą mi spaść stopy z pedałów ?
2. pytanie (wiąże się z 1), czy istnieje ryzyko, że stopa wejdzie w szprychy przedniego koła ?.
Tomasz

  Przy najechaniu na dziurę mogą Ci spaść nogi (noga) z pedałów co nie jest największym nieszczęściem.
  Możesz stosować tak jak ja pedały wpinane, i wtedy nie grozi że nogi spadną, tylko że się wypier....
  Koledzy ze mnie leją że już się przed każdym przejazdem kolejowym wypinam, przy dojeżdżaniu do drogi głównej oraz na drogach polnych. Na polnej jak ostatnio walnąłem to myślałem że już nie żyję.
  Leżałem i jęczałem - "Moja owiewka, mój kufer" :'(
  W szprychy nic mi nigdy nie wlazło. Przy małych prędkościach można przednim kołem uderzyć w stopę  co spowoduje wybicie człowieka z równowagi. Jak się nie jest wpiętym to człowiek równowagę
złapie, a jak jest wpięty to się może wyp....  no wiecie co... ::)
  Maciej Mieczysław Kaczmarek poleca stosowanie amortyzacji przedniego koła co ma sprawiać że byle dziura nie wybija człowieka ze stanu równowagi
Tytuł: Odp: Przymiarki do poziomego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz11 w Lipca 16, 2010, 11:59:19 am
Witam !

Otrzymałem odpowiedź z Bike-Mielec w sprawie wykonania ramy do "Tour easy". Długośc ramy przeszło 1,8 m . Za ramę z alu, wygrzewaną i pomalowaną życzą sobie około 1.100 zeta. Dużo to czy mało ?. Może ktoś inny zrobiłby taniej ?.

Pozdr
Tomasz