forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sznurki => Wątek zaczęty przez: MaciejDlugosz w Maja 30, 2010, 10:59:42 pm
-
Świr potrafi zrobić replikę ...Porsche ...i w dodatku ... zrobić z tego ... velomobil...:
http://ferdinand.johannes-l.net/
(http://farm3.static.flickr.com/2660/4156048002_577b6dffd1.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2699/4155289587_8de2e37455.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2782/4155272121_8a7e458502.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2683/4155276679_d0273d709f.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2493/4175772451_e72aaa13bc.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2522/4175773599_e313a70f30.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2569/4180916937_d45f44b36b.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2725/4197230433_e7f7baff86.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2738/4222744963_ba3b4dc481.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4065/4237665594_a0d4845fb7.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4049/4278400259_23c8719d7d.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2749/4296342558_612fae3f4c.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4038/4345518165_a69a4fb515.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4042/4362701650_6a48a03193.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4025/4370337329_52ae0130bb.jpg)
(http://farm3.static.flickr.com/2653/4365577134_0e808aa335.jpg)
-
Świr potrafi zrobić replikę ...Porsche ...i w dodatku ... zrobić z tego ... velomobil...:
Przychodzi żaba do lekarza
- Co Pani jest?
-Nie kumam...
Ja "nie kumam" albo inaczej "nie jarzę" czemu świr?
-
Świr potrafi zrobić replikę ...Porsche ...i w dodatku ... zrobić z tego ... velomobil...:
Przychodzi żaba do lekarza
- Co Pani jest?
-Nie kumam...
Ja "nie kumam" albo inaczej "nie jarzę" czemu świr?
Moim zdaniem gość ma talent niesamowity. Replika jest idealna (moim zdaniem). Ale z takim talentem to nie pchać się w rowery tylko tworzyć repliki samochodów. No i właśnie ten talent zrobił tak, że w środku ... są po prostu akcesoria rowerowe ... Z zewnątrz replika znanego Porsche. Dla mnie ... to jakiś ... świr. Bo taki velomobil nadaje się jedynie na paradę albo do muzeum. Albo do centrum wypoczynkowego gdzie ludzie którym marzą się Ferrari, Lamborghini, Porsche wsiadaliby do tych "ekstrawaganckich velomobili" żeby się pocieszyć. Taki "velomobil" jest ewidentnie za szeroki, za długi, do ruchu ulicznego jako "velomobil". Bez żadnego wspomagania jest za ciężki. No chyba że miałby wspomaganie elektryczne - hmmmm...?? Z wspomaganiem elektrycznym to "już coś" (tak jak hiszpański velomobil RJK). Inaczej to sztuka dla sztuki. W taryfie ulgowej nazwałbym tego świra "dzikim artystą".
-
Mnie bardziej pociąga materiał z którego jest wykonane "nadwozie". Dla mnie to nie świr tylko pasjonat :)
-
Porszawka jak się patrzy i to 1:1.
-Poproszę 500 rolek taśmy klejącej. Tylko tej lepszej, bo ta się samochodu nie chce trzymać.
-To pan samochód na taśmę skleja????
;D ;D ;D
Szkoda, że nie ma zdjęć co dalej z tym zrobił.
-
Może mu ukradli ;) Zobaczyli porszaka to zajumali ;)
-
Dla mnie ... to jakiś ... świr. Bo taki velomobil nadaje się jedynie na paradę albo do muzeum.
Albo zwyczajnie rower-autko występuje w reklamach, na promocjach i w ten sposób "zarabia na życie"
Może od początku jego jedynym zadaniem miało być przyciąganie uwagi gapiów by mogła z niego wyskoczyć dziewucha z okrzykiem "Coca-cola to jest to!"
-
Ciekawe jak wygląda jego stosunek mocy do masy ;).
-
Masy przed opadem deszczu czy po? ;)
-
I znowu poziomy trafiły do polskich mediów :D
Onet dziś przytacza historię "Pana Świra" i jego "porszaka"
http://moto.onet.pl/1613856,1,najwolniejsze-porsche-swiata,artykul.html?node=2
-
No "czułem to przez majtki" że to nie żaden zwariowany konstruktor tylko grupa reklamiarzy-marketingowców. Dzięki "rowerowi porsche" ludzie przypomną sobie że jest takie auto a jak już sobie przypomną to kilka/kilkanaście/ kilkaset* osób kupi samochód tej marki.
* nie mam pojęcia jak sprzedaje się porsche... chyba tak jak większość rzeczy - ciężko.
Porsche nie musi być drogie- nie ma w nim magicznych części.
Powiem więcej - czym się różni porsche od poloneza? Szczegółami... ;D
-
* nie mam pojęcia jak sprzedaje się porsche... chyba tak jak większość rzeczy - ciężko.
Porsche nie musi być drogie- nie ma w nim magicznych części.
Powiem więcej - czym się różni porsche od poloneza? Szczegółami... ;D
Sławek!
Nie rozumiem czemu ludzie są tak leniwi i nie robią własnych porsche? Po co płacić złodziejskie marże? Przecież widać że można samemu zrobić bardzo dobre porsche i nawet nie trzeba się znać na silnikach! Ba jest nawet lepsze od fabrycznego bo prostsze ( mniej drogich części które się z czasem popsują), lżejsze a i spalanie ma nie do pobicia!
;D
-
Tak "WŁASNE PORSCHE", ale czy musi być zaraz porsche? A może wymyślić "coś". COŚ WŁASNE, coś, czego nikt nie miał - to jest SZTUKA, a wymyślacze to nie sztukacze tylko Artyści.
-
Ale jak ktoś wymyśli "coś" to jest "wariat" i "świr" a jak zrobi replikę porsche to ... jest przedstawicielem "znanej i szanowanej firmy"
Można zrobić pozioma w kształcie tabliczki czekolady - najlepiej "Milki" Też będzie "git" ::)!
Czas na "Kawał na dziś"
Biegnie zajączek przez las, dorwał go wilk
Gdzie lecisz gówniarzu?!
Biegnę do domu, śpieszę się bo piszę pracę magisterską "O wyższości umysłowej zajęcy nad wilkami"
Drapieżnikowi aż mowę odjęło na taką bezczelność...
Czyś ty zając zgłupiał do reszty?
Nie wierzysz? Przyjdź do mnie wieczorem to Ci moją pracę pokażę- już jest prawie gotowa.
Wilk był tak ciekawy, że poszedł zobaczyć.
Wchodzi w krzaki, gdzie zając mieszkał a tu Lup!łup!łup! łup! trach! ała, ała!!!
Pobity wilk ucieka a z krzaków wychodzi niedźwiedź
"Nieważne kto i co pisze! Ważne kto jest promotorem!"
-
Troche spaliłeś ten kawał ale co tam na zlocie poopowiadamy sobie prawidłowo ;)
-
Kolejny "dziki artysta" lub świr (jak kto woli). Wytze-van-Mansum. Projektant. Zainwestował wykonując jeden rower i licząc na to że firma Cannondale kupi projekt "na pniu":
http://vanmansum.nl/page/
(http://vanmansum.nl/page/wp-content/uploads/2009/11/frame.jpg)
(http://vanmansum.nl/page/wp-content/uploads/2009/11/DSC00099-Large-300x225.jpg)
(http://vanmansum.nl/page/wp-content/uploads/2009/11/image004.jpg)
(http://vanmansum.nl/page/wp-content/uploads/2009/11/Edit-20090822_0039-copy-Large.jpg)
Kupił profile potrzebne na wykonanie ramy, skorzystał z usług gięcia rur (http://www.rijsoort.nl/). Kupił blachy (http://www.wevab.nl/websites/wevab/). Ktoś to zespawał. Kupił akcesoria rowerowe. Złożył w jedną całość. I teraz promuje to na swojej stronie. Napęd łańcuchem - choć twórca roweru ani słowem o tym nie chce pisnąć. Napęd to rozwinięta - ale jednak - kopia z niemieckiego roweru "Katz":
http://www.katz-bikes.com
(http://www.katz-bikes.com/typo3temp/pics/301acb8537.jpg)
(http://www.hubstripping.com/pics/katz-drivetrain.jpg)
-
Kolejny "dziki artysta" lub świr (jak kto woli). Wytze-van-Mansum. Projektant. Zainwestował wykonując jeden rower i licząc na to że firma Cannondale kupi projekt "na pniu":
Dziwne, ja na jakimś forum dizajnerskim wyczytałem, że było to tak:
the cannondale dutchess is a result wytze van mansum's graduation project at the delft university
of technology, in collaboration with bicycle manufacturer cannondale.
Mniejsza o większość, maszyna absolutnie przepiękna, już skopiowałem sobie do CADa ;) i obiecałem mojej Pani, że kiedyś jej taki wydziergam ;D
-
Kolejny "dziki artysta" lub świr (jak kto woli). Wytze-van-Mansum. Projektant. Zainwestował wykonując jeden rower i licząc na to że firma Cannondale kupi projekt "na pniu":
Dziwne, ja na jakimś forum dizajnerskim wyczytałem, że było to tak:
the cannondale dutchess is a result wytze van mansum's graduation project at the delft university
of technology, in collaboration with bicycle manufacturer cannondale.
Mniejsza o większość, maszyna absolutnie przepiękna, już skopiowałem sobie do CADa ;) i obiecałem mojej Pani, że kiedyś jej taki wydziergam ;D
Magisterka w kolaboracji z Cannondale.
Nie wiem jak sobie wyobrażasz - kończysz studia, projektujesz rower i sponsoruje Cię firma z USA, robią za Ciebie wszystko po Twoim genialnym projekcie bo jesteś zdolny. Kupują materiały, obrabiaja, spawają, montują. A Ty masz tylko projekt i nic nie inwestujesz. No nie bądźmy naiwni. Musisz coś zainwestować - nie tylko rozrysować na kartce papieru.
Holendrzy nie są bezinteresowni (ów student). Ani Amerykanie (Cannondale). Holender nie zrobił tego z powietrza/ z niczego/ za darmo. Zainwestował w swój projekt. Ale chciał dojść do większego skutku. Chowa się pod skrzydłami amerykańskiej znanej firmy rowerowej. W co zainwestował? Musiał zrobić projekt, kupić materiały, zlecić obróbkę. Firma Cannondale nie robi prezentów, choć są bogaci. Chodziło o udzielenie nazwy. Nazwij swój pierwszy rower "Wytze-van-Mansum". Kto się o nim dowie? A nazwij swój pierwszy rower "Cannondale". Ma reklamę. Projekt trzeba było zrobić dużo wcześniej nim się pojawiła na nim nazwa. Koszt myślenia - pomyśleć, zaplanować, rozrysować na kartce papieru. Potem koszt finansowy - znaleźć dostawców materiałów, znaleźć zakład wykonawczy. Koszt startegicznego myślenia - wkręcać się pod skrzydła odważnej "dezajnersko" firmy jaką jest Cannondale. Cannondale żeby się wylansować jako odważna firma wesprze ześwirowanego na punkcie rowerów studenta. Na rowerze umieści logo "Cannondale" i wszyscy są zadowoleni. Student się wypromuje. Cannondale utrzymuje wizerunek odważnej "dezajnersko" firmy, choć projekt nie jest ich. Ale Cannondale nie musi kupować projektu żeby się pod nim podpisać. Kupią ten projekt dopiero i co najwyżej jak dokładnie skalkulują jego wartość rynkową i obliczą ile zarobią na jego komercjalizacji - a na to się nie zanosi.
-
Kolejny świr:
Zrobił sobie rower poziomy. Rozwijał sobie powoli konstrukcję przez 20 lat (przychodząc do domu po pracy - bo nie jest inżynierem, nie ma nawet rysunków technicznych tego roweru). Po prostu "dziubał" żeby mieć fajny rower tylko dla siebie. Jeździł też na holenderskie pokazy "Cyclevision" i chciał zachęcić firmy by kupiły jego projekt. Ale się to nie udawało. A teraz wpadł na genialny pomysł żeby wystawić na aukcjach i wycenić swój "wynalazek":
http://link.marktplaats.nl/354030049
Deze vierwielfiets, noem ik een 'Prettigverplaatsfiets'.
M'n vraag prijs is 30.000 euro
Het is een prototype, dus niet geschikt voor de particuliere verkoop!
Wie hem na wil maken, mag hem kopen.
Het bijzondere aan de fiets is; Voorwielaandrijving en vierwiel-besturing.
Ik heb er 20 jaar over gedaan, om hem te krijgen zoals die nu is.
TŁUMACZENIE
Ten czterokołowy rower poziomy, nazywam go "Przyjemny rower do przemieszczania się".
Moja cena 30 000 EUR (+/-120 000)
To jest prototyp, więc nie nadaje się do sprzedaży jednostkowej!
Kto będzie chciał go produkować, może go kupić.
W rowerze specyficzne/ wyjątkowe jest: przedni napęd i skręcające się wszystkie koła
Robiłem/ doskonaliłem go 20 lat, żeby otrzymać obecny efekt.
KONIEC TŁUMACZENIA
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S9wJayXsyAI/AAAAAAAAC4A/sKQ7d-dSAS8/9.08.%20Brabant.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S9h-yfSo8XI/AAAAAAAAC14/F26rYEh2hmo/De-Rydtfiets.jpg)
-
Żeby szybko przyspieszać od 0-65km/h (w około 4-6 sekund) zamontować trzy silniczki odrzutowe napędzane kerozyną. Oczywiście w velomobilu - żeby mieć lepsze osiągi dodatkowo dzięki aerodynamice (+poczucie bezpieczeństwa). Podawałem link do Windcheetah z silniczkiem odrzutowym ale tu jest też sporo informacji technicznych:
http://www.hybride-alleweder.blogspot.com/
(http://1.bp.blogspot.com/_D-K7UVEVsgA/Rp6V_ugG9DI/AAAAAAAAACE/SjMYiUzZKMQ/s1600/IMG_1482.JPG)
(http://photos1.blogger.com/x/blogger2/841/891823116644253/271/z/978747/gse_multipart7331.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/_D-K7UVEVsgA/RpVLKpjdl9I/AAAAAAAAABM/4kaw8FjPeB0/s1600/IM000242.JPG)
(http://photos1.blogger.com/x/blogger2/841/891823116644253/271/z/199442/gse_multipart53761.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_D-K7UVEVsgA/Rp6Sw-gG9CI/AAAAAAAAAB8/8ZQwVf8oiEA/s1600/IMG_1511.JPG)
-
Albo totalna kompaktowość roweru semi-recumbent (czy forward cranks):
(http://lh4.ggpht.com/_9vEDLAZRATo/S4xbt1IsPjI/AAAAAAAADdc/R7MQMDK5Lr8/s400/Yrah22rFwb7KXu68Kk3XWQ%3D%3D.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_9vEDLAZRATo/S4xbtcBArAI/AAAAAAAADdY/UdZSkfH3ICI/s400/wBUiVZgXrehANr4appDjIg%3D%3D.jpg)
-
Kolejny:
http://www.pg-bikes.com/epages/PGBikes.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/PGBikes/Categories/Bikes/Hybrid__Electro_Bikes/BlackTrail
Można to kupić za jedyne 59,500 EUR (240 000 zł). Cena już razem z VAT.
(http://www.pg-bikes.com/WebRoot/PGBikesDB/Shops/PGBikes/4C18/C209/F08A/AD5D/5089/5295/E532/4062/BT-01_low_(4)_-_1.jpg)
-
Ten Velomobil wygląda jak De Lorean ( wechikuł czasu ) z filmu "Powrót do przyszłości " ;D ;D
-
... Kiedy przyjdą święta to... zamiast choinki obok swego łóżka postawić swego velomobila ze "świątecznym" oświetleniem:
(http://oud.ligfiets.net/zelfbouwer/images/x2ohBRtB.jpg)
-
Ten student Phil Bridge pojechał po bandzie. Rama, "szprychy", korby, ramki pedałów są ... z kartonu. Użył kartonu o strukturze plastra miodu który jest (ponoć) sztywny i wytrzymały (angielska nazwa "honeycomb board" albo "hexacomb board"). Rower ma przewidywany "czas życia" 6 miesięcy, choć jest potraktowany (lakierem??) tak że jest wodoodporny. Koszt produkcji elementów z kartonu wynosi około 15 GBP (+/- 60 zł).
http://www.youtube.com/watch?v=Bp57rskJNUo ----> prezentacja
http://www.bbc.co.uk/manchester/content/articles/2008/06/13/160608_cardboard_bike_feature.shtml ----> wywiad z twórcą
(http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/00682/cardboard-bicycle-4_682457c.jpg)
(http://www.bbc.co.uk/manchester/content/images/2008/06/13/cardboard_bike_470_470x200.jpg)
(http://s3files.core77.com/blog/images/cardboard2.jpg)
-
Rower z plastiku - ponoć zrobiła go firma Volvo. Z plastiku jest rama, widelec, kierownica, felgi i ... chyba też ... korby:
(http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TKBrc6MoacI/AAAAAAAAEhs/rqNug-mzWHA/Gksx0v7spyYDxOJO76bY7g.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TKBrdAbJP-I/AAAAAAAAEhw/bdqTYiafP3U/8rKYh2tsnA8fsF573GTeA.jpg)
-
Witam
Ten rower z kartonu zrobiony jest dla żartu -nie można na nim jeździć.
A szkoda, bo można wzmocnić karton tak aby był odpowiednio wytrzymały.
A ten z plastiku mnie baradzo zainteresował, chciałbym coś wiecej się o nim dowiedzieć.
Maciej jeśli możesz podaj jakieś adres www, link lub inne namiary na ten projekt.
Ogladając zdjęcia miałem wrażenie że to aluminiowe odlewy cisnieniowe.
Pozdrawiam T1
-
Witam
Ten rower z kartonu zrobiony jest dla żartu -nie można na nim jeździć.
A szkoda, bo można wzmocnić karton tak aby był odpowiednio wytrzymały.
Hmmmmm. W takim razie nie wiem czy to prawda - bo napisane jest że to nie jest "zwykły karton" ale właśnie wzmocniony karton o strukturze plastra miodu. I ponoć to jeździ. No ale może to był "hoax" i dałem się nabrać.
A ten z plastiku mnie baradzo zainteresował, chciałbym coś wiecej się o nim dowiedzieć.
Maciej jeśli możesz podaj jakieś adres www, link lub inne namiary na ten projekt.
Ogladając zdjęcia miałem wrażenie że to aluminiowe odlewy cisnieniowe.
Ten rower nazywa się "Itera". Więcej informacji na jego temat znajdziesz np. tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_bicycle
-
Rower z plastiku - ponoć zrobiła go firma Volvo. Z plastiku jest rama, widelec, kierownica, felgi i ... chyba też ... korby:
Nie wiem ale kojarzy mi się z Citroenem... ;D
-
Chyba z Trabantem. ;)
-
Ponoć było zainteresowanie tym plastikowym rowerem "Itera", były jednak dwa błędy:
- rowery był dostarczone do samodzielnego montażu i ... brakowało części w dostarczanych paczkach - FRUSTRACJA KLIENTÓW
- plastik nie był dostatecznie wzmocniony i ... pękał - a sklepy rowerowe nie mogły wymienić uszkodzonych części stosując metalowe "zamienniki" bo wszystko było "customowe plastisch-fantastisch" i były zwroty uszkodzonych rowerów - BRAK SERWISU
-
Witam
Wczytałem się w resztki informacji o Iterze i wyciągnąłem wnioski:
Ten rower powstał za wcześnie i był niedopracowany.
Popełniono też wiele błędów marketingowych np.
akcja promocyjna ruszyła równolegle z promocją innego konkurencyjnego roweru.
Za produkcję wzięła się firma inzynieryjna nie mająca doświadczenia w tego typie wyrobach.
Ale największy błąd popełniono wybierając rodzaj tworzywa na ramę: Z opisu (nie wprost) wynika że zastosowano
Polipropylen homopolimer prawdopodobnie wzmocniony dodatkiem włókien lub czymś podobnym.
Wszystkie tworzywa termoplastyczne mają ciekawą właściwość: temperaturę kruchości.
Powyżej tej temperatury tworzywo jest bardzo odporne na uderzenia - można taka ramę zrzucić z urwiska i
(poza drobnymi rysami) rama będzie cała. Poniżej tej temperatury sprawa wyglada zupełnie inaczej tworzywo robi się kruche jak szkło. Stosunkowo nieduże uderzanie i detal pęka. Dla polipropylenu typu homopolimer taka temperatura wynosi ok +5C a wSzwecji ranki bywaja mroźne. Wzmocnienie tworzywa włóknami poprawi sztywność detalu ale nie zmienia jego temperatury kruchości.
A gdyby wybrali polipropylen typu kopolimer to temperatura kruchosci wynieść może nawet -30C (dla niektórych gatunków) Tylko że tworzywo takie ma dużo niższą sztywność i trzeba by przeprojektowywać ramę.
Doczytałem że rowery te sprawowały się dobrze na Karaibach, gdzie były wyjatkowo odporne na wyjątkowo wilgotną i zasoloną atmosferę, tam temperatura rzadko spada poniżej +15C.
czytałem również że pewien przedsiębiorca z Birmingham odkupił prawa do tego projektu i zamierza produkować te rowery w oparciu o tworzywo ze zużytych butelek po napojach czyli pewnie PET. A to tworzywo jest odporne na niskie temperatury! Niedowiarki mogą włożyć butelkę do zamrażalnika i po zamrożeniu wypróbować udarność za pomocą młotka.
Przewidywany termin uruchomienia produkcji to 2010-2011 więc już niedługo!
Pozdrawiam T1
-
Ale największy błąd popełniono wybierając rodzaj tworzywa na ramę: Z opisu (nie wprost) wynika że zastosowano
Polipropylen homopolimer
Aż Cię miło posłuchać! :D Choć nazwy chemiczne są takie, że mogłoby się wydawać że jaja sobie z nas robisz ;) to widać u Ciebie wielką wiedzę. Z wielkim zainteresowaniem czytam Twoje posty! Dzięki!
-
jak jeszcze dobrze poprowadzą akcje marketingową modna dziś ekologia rower recycling PET to będzie hit
-
**** Sieć sklepów IKEA oferuje rower do samodzielnego złożenia. Rower jest w 100% ekologiczny****
(http://www.bleijh.com/images/sandwichbike/sandwichbike-open-01.jpg)
(http://www.bleijh.com/images/sandwichbike/sandwichbike-open-02.jpg)
(http://www.bleijh.com/images/sandwichbike/sandwichbike-open-03.jpg)
(http://www.bleijh.com/images/sandwichbike/sandwichbike-open-04.jpg)
**** Żartowałem! Firma IKEA jeszcze nie kupiła tego patentu, ten rower zrobiła holenderska firma "dizajnerska" Bleijh concept & design.
-
No nie mogę... 3 silniki w piaście... gość ma bardzo ciekawy rower (czerpię inspirację) ... ale gdy chodzi o elektryfikację to jest ... świrem (na początku gość miał silnik tylko w przedniej piaście a z tyłu były "normalne piasty"). A teraz "dał czadu". Boję się myśleć jak to wyrywa do przodu, elektryczne 3WD!!!
(http://nsa15.casimages.com/img/2010/07/10/100710044811917262.jpg)
-
No ten koleś wygrywa nagrodę roku. Gość przeładowuje baterie, strzela w baterie z kuszy, zgniata baterie w imadle, bije w baterie młotem. Jednym słowem robi totalne "crash-testy". Jest mistrzem:
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=17354 ----> tu jest zbiór "crash-testów" dla akumulatorów Li-Ion, LiFePO4
-
Witam
Póki jest zainteresowanie wyjaśniam:
Homopolimer - polimer składajacy się z jednakowych członów np. propylenu i wyglada tak:
[propylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-..... i tak kikaset tysiecy razy.
Copolimer - polimer składający się z róznych członów np. propylenu i etylenu i wyglada tak:
[propylen]-[propylen]-[propylen]-[etylen]-[propylen]-[propylen]-[propylen]-[etylen]-..... i tak kikaset tysiecy razy.
wiadomość specjalna dla Macieja: twój ulubiony Coroplast jest wykonany z kopolimeru i mozesz nie bać się zimy (nawet w Polsce!).
Pozdrawiam T1
-
Ten zdaje się jest "rekordzistą wśród Voltów i rekordzistą wśród Amperów":
http://www.youtube.com/watch?v=j5qqNMfIZe8 ----> zelektryfikowany rower... Ale ekstremalnie: 100V, 150A. P = U x I, czyli P = 100 x 150, to daje ... 15 000W (15kW) mocy, żeby ... mieć "dopalacz" w rowerze... "Na szczęście" maszynka poddana tak ekstremalnej elektryfikacji to rower DH.
http://www.youtube.com/watch?v=J-xUP4t35L8 ----> tu jest pokazane jak wywiercić dziury w piaście z silnikiem żeby było dobre chłodzenie
-
... nawiercić aluminiową rurkę, wbić łożyska, konusy i mamy najlżejszą przednią piastę (na proste szprychy):
http://m5pro.com/shop/product/NAA-FHSP/detail ----> źródło
(http://m5pro.com/image/product/NAA-FHSP/M5%20straight%20pull%20hub%20(1):preview.jpg)
... oraz wywiercić/ wyfrezować/ wypalić laserem co się tylko da żeby otrzymać najlżejszy hamulec:
http://m5pro.com/shop/product/REM-BB/detail ----> źródło
(http://m5pro.com/image/product/REM-BB/cat1:preview.jpg)
-
Takie tam z wykopalisk :)
http://www.youtube.com/watch?v=VSjy4k9RlFk
-
https://www.youtube.com/watch?v=DboIRlOvbg0