forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sznurki => Wątek zaczęty przez: Yin w Sierpnia 25, 2008, 02:32:01 pm
-
Zgodnie z tematem:
Trike:
http://www.jetrike.com/projects.html
LWB:
http://207.234.237.162/pictures%201.htm
Sporo ciekawych porad i patentów:
http://renekmueller.com/DL/DUTCH_instruc_man_GAKS2_2.9Uk.pdf
SWB z amortyzacją:
http://dutchbikes.nl/artwork2/zelfbouwers/RSR_uk.pdf
LWB z drewnianą ramą + wymiary w calach
http://www.manytracks.com/Recumbent/woody.htm
http://www.manytracks.com/Recumbent/woodydrawing.htm
Wyjątkowo brzydki SWB
http://www.howtofixbikes.ca/2007/09/how-to-build-inexpensive-suspension.html
Update: CAD do projektowania rowerów poziomych:
http://www.bikeforest.com/CAD/recumbentCAD.html
Plany flevobike:
http://flevofanclub.ligfiets.net/
-
Jakby miał ktoś ochotę zbudować ciekawego przednionapędowca - coś a'la flevobike to polecam :
http://www.staff.uni-marburg.de/~hertstei/bike/flevo/ (http://www.staff.uni-marburg.de/~hertstei/bike/flevo/)
sam jeszcze nie robiłem takiej konstrukcji ale może :D
znalazłem jeszcze jedną
http://www.schoeling.net/python.html (http://www.schoeling.net/python.html)
-
SWB zbudowane z sklejki 2mm i 5 cm płyt pianki polistyrenowej. (2 mm thin plywood and a 5 cm thick polystyrene foam core)
http://www.blids.nl/gallery/Plywood-Recumbent-Building-workshop-2003
Całość warzy w okolicach 14,8 kg więc całkiem fajny wynik jak na poziomkę. Widziałem te rowery na fotkach z zjazdu poziomek w Czechach z bodajże 2006/7r (jak się mylę to poprawiać ;) ). Jako że były zbudowane w 2003 to całkiem nie źle świadczy o ich trwałości.
Na głównej stronie jest jeszcze trochę o laminowaniu i sporo fajnych poziomych fotek:
http://www.blids.nl/
Edit: podobne płyty w Polsce można dostać pod nazwami "płyty sandwiczowe" i "płyta polistyrenowa".
Dokładniejszy opis płyt na stronie: http://www.fbhostrowski.pl/?a=sandwicz
Miał ktoś już okazję bawić się z takim materiałem?
Edit 2: Opis XPS http://www.e-izolacje.pl/termiczne_akustyczne,3361.htm
-
Płyty XPS są często stosowane jako rdzenie do laminowanych ram czy to z carbonu czy szklanych czy bawełnianych. Cennik troszkę odstrasza http://www.ursa.pl/_files/CENNIK_CB8_CX4_01_04_08.pdf
-
ja płaciłem za XPS ursy nie wiem jaki rodzaj 120 zł za całą paczkę 8 x 50 mm (na zakładkę bo innego nie mieli)
z tym że mój brat pracuje na tym składzie więc oni jako pracownicy mają jakieś zniżki firma Heban Kraków
bardzo fajnie się to tnie na gorąco,
bo zrobiłem sobie taką przecinarkę drutową wykorzystując drut ze starej suszarki do włosów i zasilacz komputerowy AT (nie ATX) te dawne( za 10 zł na allegro ), które samemu trzeba było wyłączać na napięciu 5 V jest 20 A. Temperatura wyszła optymalna bo nie pali się i nie jest za mała bo tnie się dobrze, a nie mam żadnego regulatora prądu (temperatury drutu). Fakt zabezpieczenie termiczne zasilacza daje czasami o sobie znać ale to za pewne wina radiatora, jak by założył kapkę większy to z 10 minut cięcia by wytrzymał.
-
Hmm mam z dwa zasilacze AT z dawnych czasów zachomikowane, użyłeś jakiegoś specjalnego druta oporowego ? Przypuszczam ze można to też fajnie wycinać wyrzynarką - szczegulnie te laminowane aluminium.
Rozglądałem się dziś po castoramie w Katowicach - na dziale z ociepleniem mają płyty z pianki polistyrenowej, nie laminowanej grubości około 2cm i wymiarach na oko 100 - 120cm na jakieś 80 cm. Niestety ceny nie widziałem a że byłem tam 'przelotem' nie miałem kiedy popytać obsługi.
Ad cyqlop - jak oceniasz 'po macaniu' przydatność takich płyt na ramę? Jak z sztywnością, kruchością itp? Jest sporo rodzajów tych płyt, chcę zawęzić obszar do tych nadających się na ramy.
Edit: Kolejny link do budowy poziomki:
SWB Hi Racer
http://mysite.verizon.net/teblum/HIGH%20RACER%20CLONE.htm
-
Pianka ma za zadanie umożliwić wylaminowanie docelowego kształtu ramy. W momencie stwardnienia laminatu właściwie staje się zbędna , więc w wyborze właściwej kieruj się raczej łatwością obróbki i możliwością zachowania kształtu po obrobieniu do momentu stwardnienia zywicy (bo jeśli będzie za miękka to odkształci się i rama będzie krzywa). Według mnie trzeba raczej szukać pianki którą da się szlifować , bo te cięte drutem są dobre ale pod warunkiem , że rama składać się będzie z prostych odcinków i płaszczyzn. Jeśli będziesz chciał zrobić "wygięcia" to może okazać się , że pianka zamiast się ładnie zeszlifowywać , będzie się wałkować i wykruszać (tak jak np styropian) i całą robotę szlag rtafi. Właściwy materiał znajdziesz tu:
http://www.c-l.pl/oferta,kategoria/22/Airex-Herex-pianki-PVC.html
Janusz
-
Ale w tym przypadku nie chodzi o rdzeń pod laminat tylko o możliwość wykonania roweru z paru postów powyżej w którym ramę stanowi sklejka wzmocniona rdzeniem piankowym:
"SWB zbudowane z sklejki 2mm i 5 cm płyt pianki polistyrenowej. (2 mm thin plywood and a 5 cm thick polystyrene foam core) "
Zerknij na link z powyższego tematu.
-
Cześć wszystkim
Możliwe, że będzie można wykorzystać piankę uszczelniającą ze starych lodówek lub zamrażarek. Mam taką w domu i bardzo dobrze obrabia się nożem i papierem ściernym. Poza tym na każdym złomie znajdzie się coś takiego, czyli można będzie w miarę tanio się zaopatrzyć. Nie wiem tylko jak będzie reogowała z żywicami - co niechybnie sprawdzę.
Pozdrawiam Sławek
-
Tzn tak pianka jest sztywna nie jesteś jej w stanie zmiażdżyć w palcach. (palce przykładam na powteżchnię gdzi ebyła cięta co usztywnia piankę )
Wstawię linka jak wrócę z sylwestra
-
Wpadła mi w ręce obudowa z starej lodówki 'mors 221'. Waga całej obudowy to 11kg. Jest wykonana z płyty paździerzowej, i pianki 5,5cm. Płyta jest tylko od zewnątrz od wewnątrz jest sama pianka z tłoczeniami prawdopodobnie pod przewody z chłodziwem więc miejscami grubość płyty spada z 5,5 cm na jakieś 4,5-5 cm. Zrobiłem wstępne 'crash testy': ścianka o wymiarach 90x72x5,5cm wytrzymała moje skromne 80 kg wagi z lekkim trzeszczeniem i ugięciem koło 5-10mm. Płyta laminowana dwustronnie spisała by się jeszcze lepiej. Co prawda wymiary są za małe by wyciąć z tego ramę, ale już np wsporniki fotelika się da :).
-
http://www.youtube.com/watch?v=MVX8LEqH8gY
i tu proszę was filmik
-
Dzięki wielkie. Na filmiku widać ze płyta nie laminowana jest dosyć sztywna, a laminat jeszcze polepszy właściwości. Jedyne miejsce w którym materiał może pracować to odcinek od korby do fotela od naprężeń przy pedałowaniu. Studenci rozwiązali to wklejając tam poziomy płat sklejki i to zdaje się załatwiać sprawę.
Wpadłem też na pomysł użycia pianki poliuretanowej w puszkach pod ciśnieniem, używanej w budownictwie np do uszczelniania okien. Można by użyć jej do stworzenia dowolnej grubości płyty laminowanej i z dobraniem ścianek z tego co mamy akurat pod ręka - np blachy stalowej, aluminiowej, sklejki itp.
-
Link do gotowych elementów (teoretycznie) gotowych do wklejenia we własny projekt
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=137b6fd6af3dff2d4ff3bfcd6c1f3b74&ct=mdrm
Janusz
-
Bawię się od godziny Google SketchUp i mimo że jestem zielony jeśli chodzi o programy do rysowania 3d coś tam udało mi się nabazgrać :). Można wygrzebać też trochę poziomek po wpisaniu: recumbent w wyszukiwarce modeli.
-
Opis wykonania paru poziomek plus porady warsztatowe dla majsterkowiczów na poziomie:
http://bellsouthpwp2.net/k/a/karlet/Home.htm
-
Instrukcja z składania trike'a dla dzieci, sporo rozwiązań można przenieść do 'dorosłej' poziomki.
http://www.youtube.com/watch?v=xLFpMm5uamE
-
No nareszcie coś nowego , mam cztery plany poziomów i nie mogłem znaleźć nowych, ta strona jest boska 8)
-
Może niedokładnie plany i schematy, ale opisane krok po kroku procesy powstawania kilku konstrukcji oraz trochę porad (niestety - wszystko po angielskiemu..):
Air 150 Recumbent Trike
http://autospeed.com.au/cms/A_109615/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109615/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109618/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109618/article.html)
Alternative Cars
http://autospeed.com.au/cms/A_109050/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109050/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109051/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109051/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109054/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109054/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109063/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109063/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109206/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109206/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109212/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109212/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109327/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109327/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_109329/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_109329/article.html)
Another Human Powered Vehicle
http://autospeed.com/cms/A_108591/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108591/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108592/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108592/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108593/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108593/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108594/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108594/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108620/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108620/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108625/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108625/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108626/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108626/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108766/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108766/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108767/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108767/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108768/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108768/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108796/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108796/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108786/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108786/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108849/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108849/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108917/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108917/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108931/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108931/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_109038/article.html (http://autospeed.com/cms/A_109038/article.html)
Building a High Performance LED Lighting System
http://autospeed.com/cms/A_109714/article.html (http://autospeed.com/cms/A_109714/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_109715/article.html (http://autospeed.com/cms/A_109715/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_109716/article.html (http://autospeed.com/cms/A_109716/article.html)
Building a Human-Powered Vehicle
http://autospeed.com/cms/A_2936/article.html (http://autospeed.com/cms/A_2936/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_2937/article.html (http://autospeed.com/cms/A_2937/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_2938/article.html (http://autospeed.com/cms/A_2938/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_2939/article.html (http://autospeed.com/cms/A_2939/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_3039/article.html (http://autospeed.com/cms/A_3039/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_3040/article.html (http://autospeed.com/cms/A_3040/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_108184/article.html (http://autospeed.com/cms/A_108184/article.html)
Building an Electric Bike
http://autospeed.com.au/cms/A_111535/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111535/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111538/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111538/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111551/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111551/article.html)
Building an Ultra Light-Weight Car
http://autospeed.com/cms/A_110989/article.html (http://autospeed.com/cms/A_110989/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_110990/article.html (http://autospeed.com/cms/A_110990/article.html)
Building Ultra Light-Weight Tubular Frame Vehicles
http://autospeed.com/cms/A_111161/article.html (http://autospeed.com/cms/A_111161/article.html)
http://autospeed.com/cms/A_111162/article.html (http://autospeed.com/cms/A_111162/article.html)
Chalky
http://autospeed.com.au/cms/A_111091/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111091/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111092/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111092/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111098/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111098/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111099/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111099/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111100/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111100/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111101/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111101/article.html)
http://autospeed.com.au/cms/A_111232/article.html (http://autospeed.com.au/cms/A_111232/article.html)
Working With Tubular Frames
http://autospeed.com/cms/A_111908/article.html (http://autospeed.com/cms/A_111908/article.html)
-
Odświeżam temat i zapraszam do dodawania ciekawych linków pomagających nowym konstruktorom.
Wszystko wrzucam do Bazy danych darmowych planów tutaj: http://czescidopozioma.pl/content/5--zrob-pozioma-wg-planu
-
Plany rowerów poziomych by Marek Utkin.
http://poziome.republika.pl/sciagawka.htm (http://poziome.republika.pl/sciagawka.htm)
M.in. rower poziomy ze sklejki:)
-
FWD MBB (cruzbike) + fotelik: http://archive.org/search.php?query=edgar%20k.%20atkins
-
Wyjątkowo brzydki SWB
http://www.howtofixbikes.ca/2007/09/how-to-build-inexpensive-suspension.html
jin
o gustach sie nie dyskutuje
-
http://www.youtube.com/watch?v=tWgj6O6N96I
fajna trajeczka
-
http://www.youtube.com/watch?v=9OwBDdSxeu8
niezła koncepcja na zoxa
można pomuslec